PDA

View Full Version : Drie nieuwe video's



Dribbel_
22 oktober 2011, 21:31
En daar zijn we weer. Drie nieuwe liedjes met 3 nieuwe filmpjes uit de oefenruimte. Nog steeds hard aan het werk de band goed strak te krijgen, veel nieuw materiaal te schrijven en dan een selectie te maken voor een goeie demo.

Dus mijn vraag aan jullie over deze 3 nieuwe nummers.

Wat vinden jullie er nou fijn aan, en wat helemaal minder. Wat ligt goed in het gehoor, wat kut enz.

Alvast bedankt voor het luisteren :)

http://www.youtube.com/watch?v=pj-XZzNw2Io

http://www.youtube.com/watch?v=bPLAxUnOYC4&feature=mfu_in_order&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=bThZe6MlTAo&feature=mfu_in_order&list=UL

glennshred
23 oktober 2011, 10:06
Heb met plezier geluisterd naar deze nummers, als er één is die zeker op de
demo moet is het Wrong, dit nummer is magisch en betoverend, ligt goed
in het gehoor en blijft spannend naar het einde toe. Topper!!!

1ste liedje Cry is aangenaam luisteren maar verveelt gelukkig niet, is de
moeite waard om op een demo te komen.

3de nummer Signs is de minste van de 3 wat mij betreft maar is niet slecht
te noemen. Ik heb geen vervelende momenten gehad met het beluisteren
van al deze nummers.

Wrong is idd de beste bij mij, zit ook iets ontroerend in :)

Groetjes
glenn

Dribbel_
25 oktober 2011, 16:10
Bedankt voor de reactie ! :)

Ik vind het steeds lastiger worden aangezien er van iedereen die het hoort steeds verschillende meningen en voorkeuren komen :P Maar smaken verschillen natuurlijk.

Wrong blijft voor mij samen met Cry ook de 2 favorieten van deze 3 :)

pasqual
25 oktober 2011, 16:33
In antwoord op je laatste post: Je kan het echt niet iedereen naar de zin maken. Onmogelijk. Jullie moeten gewoon deze muziek blijven maken omdat het gewoon goed is. Ik vind dat jullie een herkenbaar geluid hebben. En natuurlijk zal er wel iemand zijn die jullie in een bepaalde hoek wilt duwen. Mensen vergelijken nu eenmaal graag, dat houdt het overzichtelijk;).
Niet teveel aantrekken wat anderen er van vinden. Behalve als het simpelweg slecht uit gevoerd is of ongeïnspireerd.

Dribbel_
25 oktober 2011, 16:39
Nee daar heb je ook helemaal gelijk in, smaken verschillen gewoon heel erg. En zo heeft natuurlijk iedereen binnen de band ook zo z'n eigen favorieten.

Maar alle tips/aanmerkingen zijn altijd mooi meegenomen :)

Duhsjaak
26 oktober 2011, 07:10
Hi
Leuk leuk leuk!
Fans zijn niet helemaal te vertrouwen en dat ik fan ben is duidelijk.
Als je je koers in ernst laat bepalen door fans ziet dat er PR technisch aantrekkelijk uit. 'Alles voor de fans'.....
Maar in feite ben je speelbal geworden van mensen die misschien Frans Bauer ook gewELDIG vinden.
Als Bibi mee leest ziet ze hier zo een paar regels verschijnen die ik haar ook hardnekkig voorhou:

Het beste kompas heb je zelf/samen ingeval van een band. Helemaal niet luisteren naar kritiek is oliedom, goed luisteren naar kritiek is nog dommer. En dat is omdat je dan teveel het roer uit handen geeft. Dat, wat een artiest of band onderscheidt is een eigenheid die namelijk nooit van fans afkomt maar alleen uit de band zelf naar boven kan borrelen.

Dus de kunst is vooral speels met input van buitenaf om te leren gaan.
Het is gewoon tamelijk simpel in theorie:
- afsluiten wordt navelstaren
- goed luisteren wordt koersloos/waan van de dag

Door speels met kritiek om te gaan pik je de krenten uit de pap.
Als je je teveel openstelt voor kritiek, geeft dat biochemisch teveel actie. Die actie kost energie en die energie kan niet worden gestoken in nieuw werk of voorbereiding van het maken van bijvoorbeeld een mooie demo.

Het zit hem dus niet in de mening van anderen waardoor je rusteloos wordt, als ik zo vrij mag zijn.

Jullie zijn in amper een jaar tot een behoorlijk volwassen groep ontwikkeld en de vraag die zich dan aandient (om dat momentum te behouden) is niet wat vindt men ervan, maar welke stap gaan we nu zetten.

Gaan jullie nog een extra (andere) soort muziek binnen de groep tot ontwikkeling brengen of gaat die demo er nu komen.
En denkend over demo, waarom niet gewoon met wat spul dat je op gitaarnet hebt gepost naar bijvoorbeeld Maarit van Zalk (Earforce - Duivendrecht/Amsterdam) om te zien of zij met haar super mean and lean productiemaatschappij er wat in ziet?

Als je weer eens commentaar hoort bij een docu met zo'n kenmerkende jaren 50 stem: 'Man dient zich te besaffen dat blah blah blah....' is dat ingesproken in de Cinetone studios. Die club runt zij nu, zij het onder andere naam.

Hoe zeg je dat nou netjes? Ehh....... nou ja, de dame heeft ballen. En goeie oren.

Mijn advies, hahaha speels mee omgaan dus, schei uit zeiken en twijfelen en hak door die knoop.
Als je er nu nog niet rijp voor bent vreet ik mijn hoed op.

Of vraag Han S eens te luisteren naar jullie werk en vraag eens aan hem wat de volgende stap zou moeten zijn. Over biochemische actie: Han is Mr. NH zelf, dus reken op ongeveer een week tijd om er weer boven op te komen. En misschien kom je er wel nooit bovenop en moet je de rest van je leven aan drank en dope en super slechte vriendinnetjes verslingerd blijven. Jammer, maar dan heb je de volgende stap in ieder geval gemaakt.

O ja, o ja, het minste nummer
is het beste van de drummer

Zo, en dan kun je op verjaardagen zeggen dat je zelfs gedichies krijgt van fans. Niet de gedichies die je wilt en al helemaal niet het soort fans waarop je zit te wachten, maar het is een begin.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
26 oktober 2011, 08:42
Wat Gus bedoeld: op deze voet verdergaan!;)
Maar ff serieus: de enige kritiek die ik kan geven, hoewel dit ook met smaak heeft te maken, je zou je solo's en losse melodieën met iets meer overtuiging mogen spelen. Meer gevoel er in leggen, delaytje op je geluid. Nu klinkt het wat dunnetjes t.o.v. jullie algemene sound.

bass blom
26 oktober 2011, 08:57
ik vind dat er een award voor gus moet komen, voor zijn prachtige commentaren altijd :D

jannest
26 oktober 2011, 12:58
wat betreft dusjaak + 10

bandje

zeer goed
zowel de composities als de uitvoering
maar..........ik "ken ut al "
of te wel het kan stukken eigenwijzer imo

Dribbel_
28 oktober 2011, 17:22
Bedankt voor de reacties meer, vooral die van Gus is eigenlijk zo voor de hand liggend maar toch heel erg nuttig en heb ik zelf niet zozeer aan gedacht omdat we meer nog steeds met die nummertjes bezig zijn. Dus dank daarvoor :cooler:

M'n volgende Minor op school gaat Artist Management zijn dus daar kan ik hopelijk weer wat nuttige dingen bij oppikken om dat daar op te gooien.

En wat betreft de laatste reactie. Heb je helemaal gelijk in, daar had ik het pas ook met iemand over. Het kan wel goed in elkaar zitten maar het moet iets extra's hebben om je van die andere 1000 bands te onderscheiden. En dat blijft toch wel lastig.

En dat met meer gevoel spelen zal ik eens wat meer proberen hoe dat gaat. Qua geluid geeft zo'n cameratje ook een beetje een vertekent beeld. Maar ik zal er eens naar kijken :D

Duhsjaak
29 oktober 2011, 10:41
Hi
Een goede coach probeert te kijken wat de volgende stap is of zou moeten zijn.
Daarbij kruipt ie een beetje in de schoenen van de coachee. En jij bent mijn coachee niet eens.

Toch zal het je wel zijn opgevallen dat er in mijn stukjes vaker de tekst voorkomt: Ik vertel je mogelijk dingen die je allang weet. En: Je moet doen waar je goed in bent; iemand moet je dat vertellen (waar je goed in bent dus). Dat je dus zegt dat ik dingen noem die je allang weet, beschouw ik als compliment.

Ik geloof niet dat ik kennis kan overdragen, ik geloof erg in de mogelijkheid dat ik iemand zo nieuwsgierig maak, dat ie er nog eens over nadenkt.

Als je geen coach hebt, zul je jezelf moeten coachen en dat valt niet mee. Je harde schijf loopt namelijk vol. Er is zoveel dat je in de gaten moet houden, dat overzicht over waar de band naartoe zou moeten niet meer de ruimte krijgt.

Ik broed met enige regelmaat ideeën uit met een Olympisch kamioen voor NL. Zij weet alles over timing in je training, overtraining, te vroeg pieken, te lang trainen voorbij je hoogtepunt etc.
Ook zij hamert er bij de personen die zij coacht op, om op een bepaald een concreet doel te stellen.

En je levert zelf het bewijs. Je maakt je zorgen over de geluidskwaliteit van je cameraatje, terwijl dat niet het punt is.

Als je maar lang/goed genoeg hebt getraind moet je een moment kiezen om de sprong te wagen. Niet langer doortrainen zonder specifiek doel. Dat eindigt (net als bij atleten) in het verliezen van je focus. Verveling en irritatie onderling in de band en de band valt uiteen.

Dus of je je gaat bezighouden met je camera, geluid, weet ik veel is helemaal je eigen keus. Mijn keus zou zijn: overleggen met mijn bandmaten en een spoorboekje op stellen:
- gaan wij nu de boer op met wat wij nu hebben
- wat staat ons daarbij voor ogen (ambitieus tourschema of opname CD)
- of gaan wij nog een ander repertoire binnen de band proberen te ontwikkelen

Met vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
6 november 2011, 20:02
Gaan we doen :cooler:

En ik blijf je comments met plezier lezen. Zowel hier als in andere topics :seriousf: