PDA

View Full Version : HNGD: 2x! Charvel en Fender



BartBlackMagic
22 oktober 2011, 14:21
De voorbije maand heb ‘k flink liggen testen. Heb heel wat juweeltjes onder handen gehad (oa met een prijskaartje van meer als het dubbel van men budget :P). Uiteindelijk ben ‘k tot de conclusie gekomen dat ik te zeer op zoek was naar één gitaar die heel veel genres aankan (van blues tot 80’s metal). Men Epi Les Paul kan ik blijven gebruiken voor rock (al zal die toch ooit – in de verre toekomst - vervangen worden door een Gibson, wat klonken die zoveel beter seg!). Wat ik dan vooral mis is iets met het typische warme Fender geluid (dus niet die Fender American Standard dingen, die vielen me meestal aardig tegen). En een gitaar met een snelle nek en meer scheurende humbuckers voor metal. Met die gedachte zijn het de volgende geworden:

Fender 2010 Custom Shop Deluxe
Een serieus verschil ivm een american standard stratocaster, de nek is wennen (vooral de radius, van de finish heb ‘k geen last zoals bij men epi, die plakt serieus, moet nog altijd dat 000-schuurpapier gaan halen) maar ze klinkt net zoals een Fender voor mij moet klinken.
http://i1126.photobucket.com/albums/l610/BartBlackMagic/IMG_4787.jpg

http://i1126.photobucket.com/albums/l610/BartBlackMagic/IMG_4789.jpg

Charvel So-Cal Snow-white
Alder body, jumbo frets, oiled neck finish, DiMarizio Tone Zone in de bridge, Evolution in de neck, double-locking Floyd Rose
Speelt als een droom! Dikke aanrader, schitterend afgewerkt en prijs-kwaliteit helemaal top!
http://i1126.photobucket.com/albums/l610/BartBlackMagic/IMG_4794.jpg

Twee flinke aankopen, ik heb men vriendin dan ook gezegd dat ‘k volgend jaar niet op reis zal kunnen gaan, ik ben namelijk ook nog altijd op zoek naar een leuke buizenversterker voor thuis, maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn. En nu spelen!

Mr. Dynamite
22 oktober 2011, 14:27
Excellente keuzes, erg gave gitaren man! Elke keer als ik zo'n Charvel zie komt er toch weer een beetje GAS opborrelen :soinnocent:

Braindead
22 oktober 2011, 15:13
Nice die Charvel

Shredder Mike
22 oktober 2011, 15:18
Gefeliciteerd. Het zijn twee mooie gitaren.

Orpheo
22 oktober 2011, 16:01
ik heb men vriendin dan ook gezegd dat ‘k volgend jaar niet op reis zal kunnen gaan, ik ben namelijk ook nog altijd op zoek naar een leuke buizenversterker voor thuis, maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn. En nu spelen!

MIJN! niet men. MIJN of M'N. MEN is een voornaamwoord dat je alleen als onderwerp kan gebruiken. MIJN is bezittelijk voornaamwoord.


verder: mooie gitaren! en nu keihard john mayer en steel panther rocken, respectievelijk :D

The Bertman
22 oktober 2011, 16:12
Volgende keer graag merken in titel vermelden. Bij deze aangepast.

BartBlackMagic
22 oktober 2011, 16:16
Volgende keer graag merken in titel vermelden. Bij deze aangepast.
Heb 'k nog geprobeerd maar vond nergens een optie om deze zelf aan te passen.

@Orpheo
Je hebt gelijk, excuses.

Jasper.
22 oktober 2011, 16:26
Oeh mooie gitaartjes hoor. Prachtig...
Die Charvel zou ook wel mooi staan in mijn collectie :)