PDA

View Full Version : Gibson LP custom 1976. Hngd???



macwilliams
22 oktober 2011, 12:58
Enige tijd geleden heb ik een tweede LP custom gekocht welke voorbij kwam in het twijfel topic, sommigen zullen zich dat nog wel herinneren. Ik zou daarop nog een hngd topic openen en dat zou deze kunnen zijn. Echter er was wat aan de hand met de gitaar, hieronder het verhaal.

Het is 30 augustus 2011 zo rond 17:15 uur en in het twijfeltopic las ik het volgende.

http://link.marktplaats.nl/479123739
Ik weet niet of dit nu een tip is of een twijfel. De afgebeelde gitaar is iig geen standard maar ziet er wel uit als een echte custom.

Ik open de advertentie en de begeleidende tekst bij de fotos slaat als een tang op een varken. En zoals bob terecht opmerkte betrof het op de foto een echte custom.

meteen kopen voor die 800
heel vaag zaakje

Reageerde bass hierop.

Goh, de gitaar is gereserveerd. Wat een verrassing. Beter ook anders ga ik weer geld uitgeven wat ik beter kan gebruiken.
Zei Bob weer en er mengden zich meer menschen in dees conversatie.
Onderwijl was ondergetekende in de telefonetische verbindingsmogijkheden gekropen en had de aanbieder gecontacteerd.
Ik vroeg hem om wat het nou ging, was de tekst juist en de fotos van internet geplukt of andersom? De verkoper (laten we die om gemaksreden even D noemen) vertelde mij dat het om de gitaar op de foto ging en dat hij van een soortgelijke gitaar de tekst had gekopieerd want dat zou hetzelfde zijn.

Hij vertelde mij dat zijn opa dood was gegaan en dat bij het leeghalen van het huis de gitaar in een kelderkast was aangetroffen waar hij al een langere tijd moet hebben ingestaan, wat dus ook verklaarde waarom alles er zo slecht uitzag. Het enige wat hij mij wist te vertellen dat de gitaar in 1978 door zijn opa nieuw aangeschaft was en behoorlijk veel op gepingeld had. Ik vroeg hem of hij wel wist wat hij in huis had. Hij vertelde mij het wel ongeveer te weten maar geen echte kenner te zijn. Ik probeerde op mijn beurt hem duidelijk te maken dat de gitaar nu toch wanneer in redelijke staat wel ongeveer €1500,- waard was en wanneer in hele goede staat toch misschien met wat geduld wel €2000 kon opbrengen. Het kon hem niet zo veel schelen, rekeningen moesten betaald worden en hij was nog maar net verhuisd dus hij had geld nodig. Hij voegde eraan toe dat er tot dat moment €1000,- was geboden en dat de gitaar misschien een week later zou worden gehaald door iemand uit het noorden maar als er ondertussen iemand anders hetzelfde bood hij de gitaar gewoon verkocht. Ik wenste hem veel succes met de verkoop en een goeden dag en hing op.

Ik ging dus maar koken zodat wanneer mevr Macwilliams we konden gaan eten. Zo geschiedde. De deur ging open en met een verhit gezicht keek ze me recht aan en liep in een streep op me af. Ik scheurde haar jurk van haar af en smeet haar nakende op de sofa en ontritste mijn....

Oh nee dat was de dag ervoor, excusezmoi...

De deur ging wel open, dat wel, maar in plaats van wat er die dag ervoor gebeurde schepte ik dit keer de borden vol en vertelde het voorgaande verhaal. Ze vroeg me nog of het misschien niet een leuke aanwinst kon zijn voor mijn eigen verzameling? Misschien wel maar het was ook wel een fucking eind rijden naar dat bijna belgie om vervolgens teleurgesteld te worden, het begon te knagen. Fuck.

Ze had me weten over te halen om toch te gaan kijken, twee uur in de auto heen en twee uur terug. Ik zou het kunnen redden om voor middernacht terug te zijn. Nog voor ik het eten verorberd had had ik alweer contact met D gehad en een afspraak gemaakt. Bankpas mee, navigatie, smartfoon en gaan. Nieuwsgierig van wat ik ging aantreffen....

Ik kwam aan en kon de auto bijna bij de voordeur parkeren, ik deed de deur op slot en liep naar de deur welke inmiddels geopend werd en er iemand op mij toe liep. We gaven elkaar een hand en stelden ons elkaar voor. Hij inviteerde mij binnen en verontschuldigde zich dat hij zijn huis nog niet op orde had en de meeste spullen nog ingepakt waren door de verhuizing. Ik mocht gaan zitten terwijl hij de koffer uit de kast pakte. We keuvelden nog een beetje door en ik inspecteerde de gitaar.

Wat was dat ding beschadigd zeg, overal krassen en vale plekken, zowel body, hals als kop. Alle hardware was naar zijn grootje en de fretten waren ingesleten. Niet echt goede staat dus maar niets onoverkomelijks. Ik opende de potcavity en zag duidelijk dat ik de eerste was die deze ooit losmaakte, althans sinds lange tijd. Helemaal origineel!! De potcodes klopten, het zelfde jaartal als dat het serienummer me verried, whooptydoo. Even ter controle het serienummer door stophelingpuntennel gehaald en die gaf geen melding dus prima in orde.

macwilliams
22 oktober 2011, 13:05
Vervolg:


Omdat ik het geld nog niet van de bank gehaald had reed D op een brommertje voor mij uit om samen het geld op te halen. Ook dat heeft even geduurd want niet alle banken geven dat bedrag bij gastgebruik. Uiteindelijk is het gelukt op het geld van de bank te krijgen en zo kon ik D het geld overhandigen en weer huiswaarts vertrekken met de gitaar in de kofferbak.

Home sweet home were the wildroses roam..

Onderweg was ik al aan het peinzen waar ik deze zou laten, natuurlijk eerst een flinke kuising en even refretten.
Thuis aangekomen kijk ik nog even gelukzalig in de koffer en verheugde mij op het opknappen. Ik slenterde de trap op kleedde me uit en ging naast mn vrouw liggen en bladerde nog even door het forum en zocht verdere specs op van een '78er custom, ik herinnerde mij het serienummer nog en gaf hem in bij guitardater en zag dat hij niet uit '78 maar uit '76 moest komen. En bij google tikte ik het model en jaartal in en toen....
Er stond een oproep van een gestolen gitaar van dit type en bouwjaar, het zal toch niet zo zijn dat ik, er werd een serienummer vermeld, ik begon hem een beetje te knijpen, stap in mn blote kont uit bed en liep naar beneden om te controleren of ik het serienummer goed had onthouden. Ik deed de koffer open, pakte de gitaar op en draaide hem om, ik keek naar het nummer, keek naar het scherm van mn telefoon en weer terug naar de gitaar. Verdomme, het serienummer kwam overeen, ik had een gestolen gitaar gekocht, de gitaar was een jaar geleden uit een tourbus gejat van een band die ik dit jaar op lowlands had gezien. Nogmaals verdomme ik kan deze niet aan mijn verzameling toevoegen ook al zou de gitaar nooit uit mijn huis gaan. Ik kon het gewoon niet houden, dat vervloekte geweten ook. Ik ben weer naar bed gegaan en heb niet echt lekker geslapen.

De volgende ochtend ben ik naar m'n werk gegaan en heb uitgelegd dat ik naar het
politiebureau moest Aangekomen bij het politiebureau meldde ik me aan de balie na een paar minuten zat ik voor de een hoofdagent (gemakshalve noemen we hem even M) de aangifte te doen. Na een kort inleidend gesprek vertelde hij mij of ik de gitaar vrijwillig afstond of dat zei hem in beslag moesten nemen maar dat zou mij dan tot heler en verdachte bombarderen. Ik wilde eigenlijk geen verdachte zijn maar verdorie, een heler was ik slechts geworden door oplichting dus buiten mijn schuld, de prijs van de gitaat was niet bijzonder laag dus dat was geen argument. Ik ben dus gegaan voor inlevering onder protest met aangifte, het vrijwaarde mij niet van eventuele verder onderzoek maar zo zou ik ook mijn rechten op de gitaar niet verliezen.Hij wees mij op mijn rechten omdat dat zo hoort en nam de verklaring op. Daarbij vertelde ik dat ik contact zou opnemen met de rechtmatige eigenaar.
Halverwege de aangifte kreeg ik koppijn en werd misselijk en kreeg een kop koffie en een paracetamol aangeboden. Klotezooi...

Ik reed naar huis en M haalde de gitaar op bij mij thuis. Bij mij thuis aangekomen werd het M wel duidelijk dat ik een verzamelaar was en geen handelaar. Ik heb hem kort door mijn collectie rondgeleid en het werd hem duidelijk dat dit voor mij een zwarte dag in de geschiedenis zou zijn. Begrip, gelukkig dat wel..

BobvanKempen
22 oktober 2011, 13:09
Geef me even okay...

Omdat verhaal nog leuker te maken, ik heb die gast aanbetaald op die zelfde gitaar :S

bass blom
22 oktober 2011, 13:10
Omdat verhaal nog leuker te maken, ik heb die gast aanbetaald op die zelfde gitaar :S

oei en daar kon je naar fluiten? :dontgeti:

Brum
22 oktober 2011, 13:12
Een aanbetaling doen aan iemand die je niet kent... Dude, you must be joking right?:chicken:

BobvanKempen
22 oktober 2011, 13:15
oei en daar kon je naar fluiten? :dontgeti:

Een half uur nadat ik het overmaakte (250 pleuris en dan zou ik hem de zondag erop ophalen) las ik dat Mac hem opgehaald had. Dus toen was wel duidelijk dat ik in het ootje was genomen zeg maar.

jutter
22 oktober 2011, 13:18
Willem, type je dit nou vanuit je cel? :D

bass blom
22 oktober 2011, 13:18
Willem, type je dit nou vanuit je cel? :D

:seriousf:

jutter
22 oktober 2011, 13:21
Je mag gerust, zonder doekjes er om heen te wikkelen, vragen of wij jou willen komen bevrijden hoor! Dat doen wij graag voor je! :D

macwilliams
22 oktober 2011, 13:22
Nadat M samen met de gitaar vertrokken waren zocht ik weer naar de oproep van de eigenaar waar zijn telefoonummer werd vermeld. Ik tikte het nummer in mijn scherm in en liet de telefoon overgaan. Er werd opgenomen en er klonk een naam, ik stelde me voor en vroeg hem naar zijn oproep op het www en hoe het ermee gesteld was. Hij antwoordde dat hij na de diefstal een jaar geleden ondanks veel media aandacht de gitaar tot op heden spoorloos was en er nogsteeds van baaldde. Ik onderbrak hem en zei 'ik heb hem' er volgde een stilte en een watblief... 'ik heb hem' zei ik nogmaals en deed mijn verhaal. En op zijn beurt vertelde hij mij dat hij de gitaar al 17à18 in bezit had gehad voordat hij gestolen was. We hebben dus best lang aan de telefoon gezeten en gepraat. Ik legde hem uit dat ik door de situatie die zich voorgedaan had duizend euro armer was, daargelaten van de uren en de brandstofkosten, en dat ik om mijn rechten niet te verliezen de gitaar onvrijwillig had afgestaan, hij had er alle begrip voor. Heel voorzichtig vroeg ik hem of hij misschien genegen was om mij schadeloos te stellen, aangezien hij daartoe niet verplicht was. Dat was hij wel!!!!!

Het enige wat we nog afspraken was dat we eerst zouden afwachten wat justitie met de gitaar zou doen.

Ik heb de in juni van 2010 gestolen Gibson© Les Paul ® custom uit 1976 teruggevonden die uit de tourbus van deWolff was gestolen welke toebehoorde aan Ron Engelen.


Mijn vrouw en ik zijn door Ron uitgenodigd om eens backstage een drankje te komen pakken als symbolische teruggave van de gitaar.

Nou ben ik niet hypocriet, ik ben heel blij dat Ron genegen is mij mijn geld terug te betalen dat ik aan D betaalde voor de gitaar. Ik ben misschien wel een door hem benoemde held maar voor iemand zo envoudig als mij is duizend euro nog best veel geld.

Maar hey, binnenkort is het eind goed al goed..

Groeten.

macwilliams
22 oktober 2011, 13:25
Omdat verhaal nog leuker te maken, ik heb die gast aanbetaald op die zelfde gitaar :S

Dat is niet zo mooi, heb je aangifte gedaan?

macwilliams
22 oktober 2011, 13:26
Willem, type je dit nou vanuit je cel? :D

Ghehehe, bladhark:seriousf:

Nee joh, na veertien dagen was ik alweer thuis...:soinnocent:

jutter
22 oktober 2011, 13:28
Fijn dat er eerlijke mensen zijn! Top! Wat zal de eigenaar blij zijn!

Brum
22 oktober 2011, 13:28
Toeval of niet, er staat nu een advertentie op Marktplaats van een Custom Les Paul uit '76, van ene M.

Dimitri92
22 oktober 2011, 13:30
Wow, wat een verhaal zeg! Heb het ondanks toch met plezier gelezen. Denk je een pracht deal te hebben, eindigt het zo... maar het is voor beide partijen dan toch nog enigszins goed afgelopen dus.

jutter
22 oktober 2011, 13:30
Toeval of niet, er staat nu een advertentie op Marktplaats van een Custom Les Paul uit '76, van ene M.

M.????? Euhh.....Macwilliams misschien??????:seriousf:

BobvanKempen
22 oktober 2011, 13:30
Dat is niet zo mooi, heb je aangifte gedaan?

Nee ik heb geen aangifte gedaan want dat is zonde van mijn tijd, daar gaat toch helemaal niets mee gebeuren.

macwilliams
22 oktober 2011, 13:43
Wow, wat een verhaal zeg! Heb het ondanks toch met plezier gelezen. Denk je een pracht deal te hebben, eindigt het zo... maar het is voor beide partijen dan toch nog enigszins goed afgelopen dus.

Of het goed voor mij afloopt is nu aan Ron.:chicken:

macwilliams
22 oktober 2011, 13:46
Toeval of niet, er staat nu een advertentie op Marktplaats van een Custom Les Paul uit '76, van ene M.

Heb je een linkje?

BobvanKempen
22 oktober 2011, 13:46
Hoe dan ook, zwaar klote voor je Mac. Hopenlijk dat alles toch een beetje goed voor je afloopt!

GibsonDC
22 oktober 2011, 13:50
Dat is balen, maar mooi dat het allemaal waarschijnlijk toch nog goed is gekomen. Laatst had ik mijn Gretsch Nashville verkocht, voor de verkoop had de koper van mijn Gretsch een contract opgesteld, met daarin dat hij niet zou zijn gestolen of andere verdachten zaken. Deze heb ik ondertekend.

Ik vond het zeker geen verkeerd plan en aangezien ik ook nogal wat gitaren koop, ben ik van plan om het ook zo te gaan doen in het vervolg.

Oranjeaap
22 oktober 2011, 13:54
Oei! Ik hoop dat je nog eens een deel van je centen terug ziet. Flink balen natuurlijk, maar wat een verhaal toch.

Brum
22 oktober 2011, 13:54
Heb je een linkje?

Eh... mag ie ook fictief zijn?:chicken:

Btw, stel nou dat je geld krijgt van die Ron en ze pakken de dief ook, dan heb je zeker geld genoeg voor een Custom ey.:)

macwilliams
22 oktober 2011, 13:55
Hoe dan ook, zwaar klote voor je Mac. Hopenlijk dat alles toch een beetje goed voor je afloopt!Thanks bob:ok:


Dat is balen, maar mooi dat het allemaal waarschijnlijk toch nog goed is gekomen. Laatst had ik mijn Gretsch Nashville verkocht, voor de verkoop had de koper van mijn Gretsch een contract opgesteld, met daarin dat hij niet zou zijn gestolen of andere verdachten zaken. Deze heb ik ondertekend.

Ik vond het zeker geen verkeerd plan en aangezien ik ook nogal wat gitaren koop, ben ik van plan om het ook zo te gaan doen in het vervolg.

Ik had het nog gecontroleerd op stop heling.nl van marktplaats, blijkbaar was dat niet genoeg.
Geloof me dat je baalt als het je overkomt:(

bass blom
22 oktober 2011, 13:55
Nee ik heb geen aangifte gedaan want dat is zonde van mijn tijd, daar gaat toch helemaal niets mee gebeuren.

zou ik toch wel doen man!

macwilliams
22 oktober 2011, 13:58
Oei! Ik hoop dat je nog eens een deel van je centen terug ziet. Flink balen natuurlijk, maar wat een verhaal toch.

Ach, ik vertrouw voor nu erop dat hij woord houd, wat kan ik meer doen. Anders was het een hele dure les.


Eh... mag ie ook fictief zijn?:chicken:

Btw, stel nou dat je geld krijgt van die Ron en ze pakken de dief ook, dan heb je zeker geld genoeg voor een Custom ey.:)

Als ze de dief tepakken krijgen dan zal het wel een hele kale:chicken: zijn... En die zijn moeilijk te plukken.

benwave
22 oktober 2011, 14:01
Nu het met de Gibson allemaal geregeld is, zou je dan nu het verhaal van de dag ervoor af kunnen maken ?

TopRob
22 oktober 2011, 14:05
Wat een verhaal zeg. Weet je trouwens of die "eerlijke verkoper" nog politiebezoek heeft gehad en hoe dat is afgelopen?


En natuurlijk ben ik ook zeer benieuwd naar de rest van dat "andere" verhaal van je.....

Ik ging dus maar koken zodat wanneer mevr Macwilliams we konden gaan eten. Zo geschiedde. De deur ging open en met een verhit gezicht keek ze me recht aan en liep in een streep op me af. Ik scheurde haar jurk van haar af en smeet haar nakende op de sofa en ontritste mijn....

Oh nee dat was de dag ervoor, excusezmoi...

zoon van Piet
22 oktober 2011, 14:05
Mooi verhaal, dramatische gebeurtenis..
Maar je hebt toch zeker wel die oplichter met naam en adres vermeld bij je aangifte?

macwilliams
22 oktober 2011, 14:25
Mooi verhaal, dramatische gebeurtenis..
Maar je hebt toch zeker wel die oplichter met naam en adres vermeld bij je aangifte?

Ik heb alle info gegeven. Naam bleek vals te zijn maar de politie weet wel wie hij is.
Het adres waar hij mij de gitaaf verkocht is van iemand misschien niet van hem maar als die geen gezeik wil hebben dan zal die toch iets bekend hebben.

Het andere verhaal van de dag ervoor laat ik aan jullie fantasie over :D

Braindead
22 oktober 2011, 15:03
Bah, weer zo'n misdaad loont verhaal. Dus als ik het goed begrijp is die heler of misschien wel dief (nee niet jij MAc W ;)) Er dus lekker 1000 euro op voorruit gegaan... Van mij mogen ze die gast minimaal 5 jaar opsluiten.

macwilliams
22 oktober 2011, 15:08
Bah, weer zo'n misdaad loont verhaal. Dus als ik het goed begrijp is die heler of misschien wel dief (nee niet jij MAc W ;)) Er dus lekker 1000 euro op voorruit gegaan... Van mij mogen ze die gast minimaal 5 jaar opsluiten.

Dat misdaad loont wisten we toch allang, kijk maar eens naar belastingen enzo.:seriousf:

Ze kunnen de dief niet vinden omdat hij weet dat ze hem zoeken. Natuurlijk zullen ze voor mij geen grootscheepse zoek aktie op poten zetten maar hij staat nu in de telex en eens loopt hij tegen de lamp.

bass blom
22 oktober 2011, 15:09
Bah, weer zo'n misdaad loont verhaal. Dus als ik het goed begrijp is die heler of misschien wel dief (nee niet jij MAc W ;)) Er dus lekker 1000 euro op voorruit gegaan... Van mij mogen ze die gast minimaal 5 jaar opsluiten.

plus nog 250 en wieweet nog meer :dontgeti:

Ukeloeder
22 oktober 2011, 15:19
Of het goed voor mij afloopt is nu aan Ron.:chicken:

Je zult in Karma worden uitbetaald Mac.
In het hiernamaals de keuze uit honderden maagden.
Backstage drankje.
Brullende seks op de sofa (met of zonder mrs MacW).
Een :makeup: van mij en een :grouphug: van heel GN.

Venlonaer
22 oktober 2011, 15:31
Poeh wat een verhaal. Jopen dat je joiu geld weer terugkrijgt willem. Zo zie je maar weer....als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat dus ook zo....:chicken:

macwilliams
22 oktober 2011, 15:40
Je zult in Karma worden uitbetaald Mac.
In het hiernamaals de keuze uit honderden maagden.
Backstage drankje.
Brullende seks op de sofa (met of zonder mrs MacW).
Een :makeup: van mij en een :grouphug: van heel GN.

:grouphug:
Thanks, heb het ookwel een beetje nodig.

Als ik de keus krijg na het wereldse bestaan geef mij dan gewoon msr Mac maar weer terug. Mijn excuses aan de maagden maar wat moet ik met dat onervaren spul.

macwilliams
22 oktober 2011, 15:52
Poeh wat een verhaal. Jopen dat je joiu geld weer terugkrijgt willem. Zo zie je maar weer....als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat dus ook zo....:chicken:

Jopen.. Ghehehe dat zijn tetten.

Het was niet te mooi om waar te zijn, ik had hem gewoon kunnen houden. Als ik niets had gezegd was er niemand achtergekomen. Hij was namelijk voor de verzameling en niet voor de handel. Er komt verder niemand aan mijn gitaren behalve ik en ze komen nooit buiten de deur. Heel misschien, na mijn dood, wanneer mijn dochter de rommel moet opruimen. En dan is het al verjaard...

Het blijkt dat er over de laatste 15 jaar er een geweten bij mij ontstaan is.

Mitch
22 oktober 2011, 16:11
Goed gedaan :ok:

grayfink
22 oktober 2011, 16:13
Ik vroeg me al af hoe dat verhaal afgelopen was, zo dus. :D
Ook wat mij betreft goed gedaan.

Jasper.
22 oktober 2011, 16:23
Ja, goed gedaan. Ik had ook niet van jou verwacht dat je die gitaar kon houden als je wist dat die gestolen was :p

Nu maar hopen dat je je centen weer terugkrijgt. Laten we daar maar vanuit gaan. En je bent nu weer een verhaal rijker natuurlijk om aan iedereen te vertellen die maar wil luisteren. (of in beschonken toestand aan iedereen die niet wil luisteren) :D

macwilliams
22 oktober 2011, 16:48
Goed gedaan :ok:


Ik vroeg me al af hoe dat verhaal afgelopen was, zo dus. :D
Ook wat mij betreft goed gedaan.


Ja, goed gedaan. Ik had ook niet van jou verwacht dat je die gitaar kon houden als je wist dat die gestolen was :p

Nu maar hopen dat je je centen weer terugkrijgt. Laten we daar maar vanuit gaan. En je bent nu weer een verhaal rijker natuurlijk om aan iedereen te vertellen die maar wil luisteren. (of in beschonken toestand aan iedereen die niet wil luisteren) :D
Bedankt, ik zal ook wat hierna komt hier melden. Het is dat ik het niet mocht vertellen van justitie anders was ik al eerder gekomen met dit verhaal. Ik heb zelfs een foto van Ron gekregen van hem met de gitaar op een podium.

Deze gitaar staat ook in het gestolen topic trouwens. En op andere sites. Er was toen best veel aandacht voor. Zoek maar eens op deWolff en gestolen gitaar dan kom je nog wel wat tegen. Niet alles natuurlijk want wat op de ether is uitgezonden is niet allemaal opgeslagen.

guitarkid
22 oktober 2011, 17:14
Mac, ik ben trots op je!!! En deze integere actie verbaast me dan ook niets!
Klasse. :ok:

Hendriks
22 oktober 2011, 17:35
Mac, ik ben trots op je!!! En deze integere actie verbaast me dan ook niets!
Klasse. :ok:

Sterk spul dat Fishermans friend.

Venlonaer
22 oktober 2011, 17:53
Zeker wel sluikreclame! ;)

Henri H
22 oktober 2011, 17:58
Idd goed gedaan, denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Op een gejatte gitaar wil ik niet spelen. :stop:

the sure thing
22 oktober 2011, 18:11
Mooi verhaal om te lezen! Toppie hoe je het hebt aangepakt!

macwilliams
22 oktober 2011, 18:12
Mac, ik ben trots op je!!! En deze integere actie verbaast me dan ook niets!
Klasse. :ok:
Dank je wel, het was het eerste wat in me opkwam. Als iemand mijn spullen jat dan hoop ik dat ze ook teruggevonden worden.


Sterk spul dat Fishermans friend.
Fisherman is nogsteeds een vriend al hoor ik niks meer van hem.


Zeker wel sluikreclame! ;)
Hoe bedoel je?


Idd goed gedaan, denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Op een gejatte gitaar wil ik niet spelen. :stop:
Dat kan ook een reden zijn, ik kocht hem voor de verzameling. Maar zo hoef ik hem ook niet te hebben. Ach wie weet heb ik de volgende keer meer mazzel. Ik weet wel dat ik nu nog voorzichtiger zal zijn.

macwilliams
22 oktober 2011, 18:14
Mooi verhaal om te lezen! Toppie hoe je het hebt aangepakt!

Je weet nu iig dat als je spul dat ooit gestolen word en bij mij terrecht komt, dat je het weer terug krijgt.

bass blom
22 oktober 2011, 18:21
stophelingpuntennel had ik nog nooit van gehoord..
meteen ff mijn 1990 custom er doorgesleurd, komt niet voor.
zou ik ook erg vreemd vinden, gezien hoe en waar ik hem kocht.

maar, hoe ver gaat de moraal?
stel, ik koop een gitaar van iemand, voor een heel normale prijs..
later blijkt dat diegene hem kocht van iemand die hem kocht van iemand die heb gejat heeft?
tot in welke 'generatie' ben je heler?

spirit
22 oktober 2011, 18:27
Je weet nu iig dat als je spul dat ooit gestolen word en bij mij terrecht komt, dat je het weer terug krijgt.

Nou..., ik heb vroeger eens een heeele mooie Les Paul goldtop gehad, geen idee waar ie gebleven is ;) Wat is het serienummer van die van jou, misschien wel hetzelfde als die van mij?

Maar serieus, tof dat je zo eerlijk geweest bent om de gitaar netjes aan te geven:ok:

Btw, ik heb nooit een Les Paul gehad :soinnocent:

macwilliams
22 oktober 2011, 18:29
stophelingpuntennel had ik nog nooit van gehoord..
meteen ff mijn 1990 custom er doorgesleurd, komt niet voor.
zou ik ook erg vreemd vinden, gezien hoe en waar ik hem kocht.

maar, hoe ver gaat de moraal?
stel, ik koop een gitaar van iemand, voor een heel normale prijs..
later blijkt dat diegene hem kocht van iemand die hem kocht van iemand die heb gejat heeft?
tot in welke 'generatie' ben je heler?

Stel dat ik kwaad zou willen dan kan ik de gitaar op eisen via de rechter. Gezien de staat waarin de gitaar verkeerde heb ik een normale prijs betaald en is hij in princiepe van mij. Maar bah ik moet er niet aan denken dat ik degene ben die die ander dit verdriet opnieuw ga aandoen.

macwilliams
22 oktober 2011, 18:33
Nou..., ik heb vroeger eens een heeele mooie Les Paul goldtop gehad, geen idee waar ie gebleven is ;) Wat is het serienummer van die van jou, misschien wel hetzelfde als die van mij?

Maar serieus, tof dat je zo eerlijk geweest bent om de gitaar netjes aan te geven:ok:

Btw, ik heb nooit een Les Paul gehad :soinnocent:

Als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat ik mij naderhand heb afgevraagd of een van mijn andere gitaren misschien ook een gejatte is. Maar de meesten kwamen bij andere gitaristen weg en niet bij overleden opa's.

En ga eens gauw een lp aanschaffen ;)

bass blom
22 oktober 2011, 18:33
Stel dat ik kwaad zou willen dan kan ik de gitaar op eisen via de rechter. Gezien de staat waarin de gitaar verkeerde heb ik een normale prijs betaald en is hij in princiepe van mij. Maar bah ik moet er niet aan denken dat ik degene ben die die ander dit verdriet opnieuw ga aandoen.

in justitiewereld heb je de term; te (ter?) goede trouw..
heel lang geleden ben ik op een manier die door agenten zo werd bestempeld een mercedes kwijtgeraakt :chicken:
maar als je een 76 of 78 custom gaat halen die aangeboden werd voor 800 wat absoluut een te mooi om waar te zijn prijs is.. is daar dan wel sprake van die goede trouw? op ebay gaan ze met een gebroken neck nog voor meer.

macwilliams
22 oktober 2011, 19:20
in justitiewereld heb je de term; te (ter?) goede trouw..
heel lang geleden ben ik op een manier die door agenten zo werd bestempeld een mercedes kwijtgeraakt :chicken:
maar als je een 76 of 78 custom gaat halen die aangeboden werd voor 800 wat absoluut een te mooi om waar te zijn prijs is.. is daar dan wel sprake van die goede trouw? op ebay gaan ze met een gebroken neck nog voor meer.

Tjah, op ebay betaal je ook €2000,- voor een gibsun als je niet oppast.
Gezien de huidige nedelandse markt en de staat van de gitaar vond ik de gitaar ongeveer €1200 tot €1300 waard en dat heb ik hem ook verteld. Maar goed dat staat allemaal in een van de posts te lezen.

Kijk maar wat je op jouw custom geboden krijgt, en die is wel netjes! Veel beter kan ik het niet beargumenteren. Wat ze zogenaamd waard zijn volgens wie dan ook maakt hier niks uit. Je vangt het er niet voor.

Henri H
22 oktober 2011, 19:30
Was D achteraf ook een "vreemde snuiter", of had je het idee dat het een eerlijk persoon was?

BobvanKempen
22 oktober 2011, 19:31
Tjah, op ebay betaal je ook €2000,- voor een gibsun als je niet oppast.
Gezien de huidige nedelandse markt en de staat van de gitaar vond ik de gitaar ongeveer €1200 tot €1300 waard en dat heb ik hem ook verteld. Maar goed dat staat allemaal in een van de posts te lezen.

Kijk maar wat je op jouw custom geboden krijgt, en die is wel netjes! Veel beter kan ik het niet beargumenteren. Wat ze zogenaamd waard zijn volgens wie dan ook maakt hier niks uit. Je vangt het er niet voor.

Als je kijkt dat je nu al een goede LP Custom voor rond de 1500 tot 1600 koopt vind ik je redenatie echt niet verkeerd. Een LP Custom met veel werk in "asbak" staat is volgens mij ook rond de 1000 waard. Ik weet zeker dat er hier forumleden zijn die zelfs dat nog te veel zouden vinden.

Nog steeds vind ik het dan ook extreem lullig dat iemand die voor zijn gevoel er nog een redelijk bedrag voor geeft (misschien zelfs wel iets te veel) dit verhaal voor zijn kiezen krijgt en ik kan ook niet meer als respect en waardering opbrengen voor het feit dat je dit zelf gemeld hebt bij de politie.

Toaster
22 oktober 2011, 19:36
Mooi Verhaal Mac!

Als mijn gitaar ooit gestolen wordt dan hoop ik dat iemand zoals jij er bent om mijn gitaar op te kopen, mij te bellen en te vertellen dat jij hem hebt terug gekocht. Voor mij :D

Dan mag jij ook backstage bij mijn ska bandje ! (wordt wel een beetje proppen omdat onze backstage zich gewoonlijk tussen de backdrop en de muur bevindt. )

GibsonDC
22 oktober 2011, 19:59
Als je kijkt dat je nu al een goede LP Custom voor rond de 1500 tot 1600 koopt vind ik je redenatie echt niet verkeerd. Een LP Custom met veel werk in "asbak" staat is volgens mij ook rond de 1000 waard. Ik weet zeker dat er hier forumleden zijn die zelfs dat nog te veel zouden vinden.

Nog steeds vind ik het dan ook extreem lullig dat iemand die voor zijn gevoel er nog een redelijk bedrag voor geeft (misschien zelfs wel iets te veel) dit verhaal voor zijn kiezen krijgt en ik kan ook niet meer als respect en waardering opbrengen voor het feit dat je dit zelf gemeld hebt bij de politie.

Als iemand mij nu een Gibson Les Paul custom uit 1976 zou aanbieden voor iets meer als 1000, dan kom ik hem vanavond nog ophalen haha. Goede les paul customs gaan tweedehands nog steeds voor 1750-2000,- weg, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

macwilliams
22 oktober 2011, 20:53
Was D achteraf ook een "vreemde snuiter", of had je het idee dat het een eerlijk persoon was?Hij was niet vreemder dan veel van mijn vrienden toen ik zo oud was, nu achteraf bedenk ik me dat ik niet al te beste vrienden had. Ik kon ze wel vertrouwen maar anderen buiten de groep niet als je begrijpt wat ik bedoel?


Als je kijkt dat je nu al een goede LP Custom voor rond de 1500 tot 1600 koopt vind ik je redenatie echt niet verkeerd. Een LP Custom met veel werk in "asbak" staat is volgens mij ook rond de 1000 waard. Ik weet zeker dat er hier forumleden zijn die zelfs dat nog te veel zouden vinden.

Nog steeds vind ik het dan ook extreem lullig dat iemand die voor zijn gevoel er nog een redelijk bedrag voor geeft (misschien zelfs wel iets te veel) dit verhaal voor zijn kiezen krijgten ik kan ook niet meer als respect en waardering opbrengen voor het feit dat je dit zelf gemeld hebt bij de politie.
Precies wat ik ook voel en denk.


Mooi Verhaal Mac!

Als mijn gitaar ooit gestolen wordt dan hoop ik dat iemand zoals jij er bent om mijn gitaar op te kopen, mij te bellen en te vertellen dat jij hem hebt terug gekocht. Voor mij :D

Dan mag jij ook backstage bij mijn ska bandje ! (wordt wel een beetje proppen omdat onze backstage zich gewoonlijk tussen de backdrop en de muur bevindt. )
Thanks man, ik heb niet veel ruimte nodig, iets meer dan een spouw is genoeg ;)

Als iemand mij nu een Gibson Les Paul custom uit 1976 zou aanbieden voor iets meer als 1000, dan kom ik hem vanavond nog ophalen haha. Goede les paul customs gaan tweedehands nog steeds voor 1750-2000,- weg, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.


Goede wel ja, in goede staat dan ook. Je onderschrijft dan ook precies wat ik bedoel.
Inmiddels ben ik al kundig genoeg om een prijsindicatie aan een gibson te hangen.
We zijn in Marktplaats.nl land waar op goed spul niet geboden word en je fijne gibsuns mag kopen en iedereen je mag oplichten en van achteren nemen. We zijn niet in the U.S of ebay waar je biedingen bindend zijn en je gibson nog $10.000 voor wat die nog waard is tegenwoordigopleverd.

RoelSmoel
22 oktober 2011, 20:55
Toevallig heb ik toen meegekregen dat de gitaar van Pablo van deWolff gejat was.

Opzich weer een goede daad verricht, maar ook weer €800,- naar de knoppen.. Enig idee of je die nog terug gaat krijgen? Het is niet al te weinig geld zal ik maar zeggen.. En al helemaal lullig van die aanbetaling van Bob..

Doodmartelen dat volk. Zoiets kan ik echt niet hebben.

macwilliams
22 oktober 2011, 21:12
Toevallig heb ik toen meegekregen dat de gitaar van Pablo van deWolff gejat was.

Opzich weer een goede daad verricht, maar ook weer €800,- naar de knoppen.. Enig idee of je die nog terug gaat krijgen? Het is niet al te weinig geld zal ik maar zeggen.. En al helemaal lullig van die aanbetaling van Bob..

Doodmartelen dat volk. Zoiets kan ik echt niet hebben.

Pfrt niet doodmartelen maar eerst laten betalen aub.
Enneh Roel, het was €1000,-

Waar had jij het meegekregen dan?

RoelSmoel
22 oktober 2011, 21:18
Pfrt niet doodmartelen maar eerst laten betalen aub.
Enneh Roel, het was €1000,-

Waar had jij het meegekregen dan?

Ik ben er niet bij vandaag..
Da's nog meer..

Nouja, eerst laten betalen en dan doodmartelen, want dit is gewoon in en in triest.

Brewskie
22 oktober 2011, 21:27
Ik ben er niet bij vandaag...

Je bent er inderdaad niet bij vandaag, want je hebt nog steeds niet verteld, hoe je dat wist van Pablo. Waar je dat had meegekregen.

TimS
22 oktober 2011, 21:41
Jammer, maar wel mooi dat die Ron z'n gitaar weer terug heeft. Als je dan nog schadeloos wordt gesteld ben je hopeloop er alleen tijd aan kwijt geweest.

Nouja, eerst laten betalen en dan doodmartelen, want dit is gewoon in en in triest.
Voor het verkopen van een gestolen gitaar? Mogen we dan ook jou wijsvinger afknippen als je zonder licht fietst? Lijkt me wel in verhouding.

allochthomas
22 oktober 2011, 21:42
Ik denk dat we onze dief te pakken hebben:D

@Mac: ik hoop dat hij inderdaad aan zijn woord houd.

macwilliams
22 oktober 2011, 21:55
Jammer, maar wel mooi dat die Ron z'n gitaar weer terug heeft. Als je dan nog schadeloos wordt gesteld ben je hopeloop er alleen tijd aan kwijt geweest.

Voor het verkopen van een gestolen gitaar? Mogen we dan ook jou wijsvinger afknippen als je zonder licht fietst? Lijkt me wel in verhouding.

Ik roep, emotionele schade! Wie bied mee?

Nee hoor je hebt wel gelijk het waren ongeveer 5 uur heen en weer rijden en dan brandstof en slijtage aan de auto en dan nog 3 uur op het politieburo die ik dus heb moeten snipperen en daar kan ik nu niet meer gebruik van maken voor leukere dingen zoals bijvoorbeeld spelen op die gitaar. Maar dat verlies neem ik voor lief.

Henri H
22 oktober 2011, 21:58
Hij was niet vreemder dan veel van mijn vrienden toen ik zo oud was, nu achteraf bedenk ik me dat ik niet al te beste vrienden had. Ik kon ze wel vertrouwen maar anderen buiten de groep niet als je begrijpt wat ik bedoel?
.....Ja, ik denk dat ik het begrijp, heb ook in een dergelijk wereldje verkeerd....

macwilliams
22 oktober 2011, 22:04
@Mac: ik hoop dat hij inderdaad aan zijn woord houd.

Daar vertrouw ik gewoon maar op. Heb echt lang met hem gesproken en leuk sms en mail verkeer gehad. Gaf gewoon een goed gevoel. Er gaat nog wel even tijd overheen en ik heb al een maand in de rats gezeten. Dus hier moet ik maar gewoon op vertrouwen.

macwilliams
22 oktober 2011, 22:06
Ja, ik denk dat ik het begrijp, heb ook in een dergelijk wereldje verkeerd....

Ik was het gewoon even vergeten, mega stom natuurlijk. Dit heeft me wel even weer wakker geschud.

RoelSmoel
22 oktober 2011, 22:16
Voor het verkopen van een gestolen gitaar? Mogen we dan ook jou wijsvinger afknippen als je zonder licht fietst? Lijkt me wel in verhouding.

Ik ga er dan ook van uit dat hij de gitaar gestolen heeft.
Anders gaat het natuurlijk niet op..

TimS
22 oktober 2011, 22:19
Ik ga er dan ook van uit dat hij de gitaar gestolen heeft.
Anders gaat het natuurlijk niet op..
Oh, dan mag het wel. Misschien heb je zelf niet zo'n levendige fantasie, maar wat stel je je voor bij "doodmartelen"? Heb je een keer Braveheart gekeken en denk je nu dat het wel mee valt? Of zit je nu gewoon dingen te roepen waarvan je werkelijk geen enkel idee van hebt wat het inhoudt?

RoelSmoel
22 oktober 2011, 22:36
Oh, dan mag het wel. Misschien heb je zelf niet zo'n levendige fantasie, maar wat stel je je voor bij "doodmartelen"? Heb je een keer Braveheart gekeken en denk je nu dat het wel mee valt? Of zit je nu gewoon dingen te roepen waarvan je werkelijk geen enkel idee van hebt wat het inhoudt?

Mag ik niet eens meer een mening hebben? Kom op..

Jasper.
22 oktober 2011, 22:37
Dus je meent het ook nog? We kunnen niet best iedereen doodmartelen die wat steelt. :seriousf:

Schrevel
22 oktober 2011, 22:51
Doodmartelen is zo eenvoudig nog niet hoor. Stel dat je net begint en hij roept meteen: "Ik beken, ik beken!". Dan stamel jij: "Ja wat nou, bekennen? Maar dat gaat het heel niet om!". Hij: "Oh. Okee, ik beken niet, ik beken niet!". Dan zit je zomaar in een debat van ik weet niet hoelang. Aan martelen kom je niet meer toe en voor je 't weet mis je de bus en verpietern thuus de piepers, moeders boos, geen desert.

DemolitionColorScheme
22 oktober 2011, 23:06
Doodmartelen is zo eenvoudig nog niet hoor. Stel dat je net begint en hij roept meteen: "Ik beken, ik beken!". Dan stamel jij: "Ja wat nou, bekennen? Maar dat gaat het heel niet om!". Hij: "Oh. Okee, ik beken niet, ik beken niet!". Dan zit je zomaar in een debat van ik weet niet hoelang. Aan martelen kom je niet meer toe en voor je 't weet mis je de bus en verpietern thuus de piepers, moeders boos, geen desert.
haha, heerlijk! <3

stratestic
22 oktober 2011, 23:10
Mooi verhaal.

Was die Ron soms verzekerd?

kunk
22 oktober 2011, 23:54
Mooi verhaal.

Was die Ron soms verzekerd?

Heeft ie van de verzekering 1500 euries of meer gebeurt en koopt ie zijn gitaar voor 1000 euries terug:soinnocent::soinnocent::soinnocent:

iedereen blij behalve de verzekering!

Outline
23 oktober 2011, 03:23
Was die Ron soms verzekerd?


Heeft ie van de verzekering 1500 euries of meer gebeurt en koopt ie zijn gitaar voor 1000 euries terug

iedereen blij behalve de verzekering!

En is hij uiteindelijk ook nog 'ns de lachende 3e! Maar misschien heeft hij die € 1500,- ook weer geïnvesteerd in een nieuwe/andere gitaar. Daarnaast: Hij is pro en geniet als zodanig ook van de belastingvoordelen die daarbij horen, zoals investeringsaftrek en afschrijving.

Dus...

Mac: Lullig voor je dat het jou moest overkomen. Aan de andere kant: Zie de positieve kant er van in. Kun je in ieder geval zeggen dat je iets goed in je leven gedaan hebt!

Daarnaast: Wie goed doet, die goed ontmoet. Die Ron kan er sowieso moeilijk onderuit qua schadeloosstelling: heeft hij gelijk het hele Gitaarnet-Forum op z'n nek! Herinner 'm er maar fijntjes aan als hij dreigt je niet terug te betalen...

Overigens is dit hele verhaal wel een reden voor mij om toch maar niet particulier gebruikt te kopen. Zoals je ziet, weet je eigenlijk nooit precies wat je je op de hals haalt...

macwilliams
23 oktober 2011, 06:08
En is hij uiteindelijk ook nog 'ns de lachende 3e! Maar misschien heeft hij die € 1500,- ook weer geïnvesteerd in een nieuwe/andere gitaar. Daarnaast: Hij is pro en geniet als zodanig ook van de belastingvoordelen die daarbij horen, zoals investeringsaftrek en afschrijving.

Dus...

Mac: Lullig voor je dat het jou moest overkomen. Aan de andere kant: Zie de positieve kant er van in. Kun je in ieder geval zeggen dat je iets goed in je leven gedaan hebt!

Daarnaast: Wie goed doet, die goed ontmoet. Die Ron kan er sowieso moeilijk onderuit qua schadeloosstelling: heeft hij gelijk het hele Gitaarnet-Forum op z'n nek! Herinner 'm er maar fijntjes aan als hij dreigt je niet terug te betalen...

Overigens is dit hele verhaal wel een reden voor mij om toch maar niet particulier gebruikt te kopen. Zoals je ziet, weet je eigenlijk nooit precies wat je je op de hals haalt...


Inderdaad, ik ga er van uit dat hij als beroeps zijn eventuele schades heeft gedekt in vorm van verzekeringen.
Ik heb wel eerder iets goeds gedaan en er zijn er vast die zich dat herinneren. Ik ben het vaak alweer vergeten omdat ik ervan uitga dat het allemaal niet zo bijzonder is en iedereen dit zou doen.
Ik kan niet gaan lopen dreigen, dat is niet netjes en getuigt niet van goede smaak. Als Ron niet wil betalen is dat zijn goed recht tenslotte heeft hij niet om deze situatie gevraagd en ben ik er als "dommerik" in de mooie praatjes van de verkoper getuint. Dan was het dus een hele dure les en zal ik iets moeten schrappen....

Dit was niet de eerste keer dat ik opgelicht ben. Het zal ook waarschijnlijk niet de.laatste keer zijn. Soms kom je hele leuke dingen tegen op de tweedehandsmarkt bij mensen die echt te goedertrouw zijn. En een paar daarvan resulteerden weer in prachtige verhalen, amusant en vermakelijke vertellingen op dit forum. Dat wil ik jullie allemaal niet ontbouden.:)

Het komt allemaal goed. Ben er zeker van.

benwave
23 oktober 2011, 08:45
Pfrt niet doodmartelen maar eerst laten betalen aub.
Enneh Roel, het was €1000,-

Waar had jij het meegekregen dan?


http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,438051,438079#msg-438079

Hiervandaan, ik wist het ook

macwilliams
23 oktober 2011, 08:56
http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,4,438051,438079#msg-438079

Hiervandaan, ik wist het ook

Oh daar ook, ik heb daar geen account meer. Er zitten genoeg leden van hier die ook daar zitten. Dan komt daar het nieuws vast nog wel aan via een link ofzo.

Maar goed, jullie hadden de primeur hè!

kapepper
23 oktober 2011, 09:24
ik kan me inbeelden dat je hier wakker hebt van gelgen... van een moreel dilemma gesproken :)

toch mooi gedaan, echt waar...

bass blom
23 oktober 2011, 09:25
oei, dat betekent dus dat de gitaar nu van de verzekering is.

Duhsjaak
23 oktober 2011, 10:19
Hi
Heb de draad met enige treurige gevoelens gevolgd en vraag mij af hoe ik je kan helpen.
Zodra je daar min of meer zicht op hebt, dan hoop ik op een PMmetje.

Verder ligt de zaak behoorlijk complex. Niet vanuit strict juridisch perspectief, maar vanuit een resultaatgerichte en praktische inventarisatie plaats ik een aantal opmerkingen. Ook daarvoor geldt dat als je praktische hulp wilt...:
- Ron heeft een gitaar
- gitaar wordt gestolen
- het is niet volledig duidelijk of Ron daar een verzekering voor heeft uitgenomen
- als Ron goed bij kas is, zou hij kunnen besluiten je schadeloos te stellen
- je hebt geen contract met Ron, dus dat is niet afdwingbaar
- als er geen contract is val je terug op Wettelijke aansprakelijkheid
- de Wet gaat uit van 10% vindersloon
- of jouw compensatie als zodanig mag worden aangemerkt is de vraag
- Nieuw Verzekeringsrecht (Onderdeel Burgerlijk Wetboek) is mogelijk ook aan de orde
- ik zou de mogelijkheid wel willen onderzoeken om jouw tijd en reiskosten als bereddingskosten aan te merken
- dit zijn kosten ter voorkoming van dreigende of al optredende schade
- dit zijn kosten, die (als ze zijn erkend) worden gedragen door een verzekeraar
- als er sprake is van een verzekering die Ron geheel of gedeeltelijk heeft gecompenseerd, is de situatie daaromheen niet alleen afhankelijk van de Wet, maar ook afhankelijk van algemene of individuele voorwaarden die Ron is overeengekomen
- er kan bijvoorbeeld een termijn van 30 of 60 dagen voor revindicatie zijn opgenomen
-revindicatie is de situatie, dat gestolen zaken weer terug worden gevonden
- er kan zijn afgesproken dat Ron wel of niet het recht heeft op abandonnement
- dit is een wettelijke omschrijving van het overdragen van je eigendomsrechten op je verzekeraar
- Verreweg de meeste aspecten van de verzekering (bestaat ie, heeft ie uitgekeerd, was er sprake van onderverzekering, was er sprake van een eigen risico etc.) is een contractuele aangelegenheid
- Jij hebt dat contract niet gesloten, bent geen rechthebbende etc.
- in feite heb je alleen met Ron te maken
- met uitzondering van 10% vindersloon
- dat geen automatisch recht is maar op enig moment moet worden opgeëist
- bereddingskosten (het is onzeker of erkenning daarvan zal plaatsvinden) waarvoor een Wettelijke basis is
- als het een commerciele verzekeraar is, is erkenning eerder aan de orde
- bij een kleine onderlinge minder snel, omdat men daar meer kruidenier gewijs de belangen van de leden bewaakt
- een onderlinge is geen bedrijf, maar een vereniging

Ik ben geen jurist. Ik mocht alleen de Universiteit in om de plee schoon te maken. Niettemin heb ik het een en ander opgestoken, waar je mogelijk wat aan hebt. Ik kan alleen vanaf hier niet inschatten aan welke hulp je behoefte zou kunnen hebben.

Ik sta bekend om mijn lange verhalen en ik meende dat daarom eens een kort stukje welkom zou zijn. Je ziet, ik heb mijn best gedaan.

@Forummers
Er zal best wat af te dingen zijn op deze inventarisatie. Die is nou juist gemaakt om een breed uitwaaierende discussie weer min of meer helder in beeld te krijgen. Vul de lijst aan met praktische aanknopingspunten als je die ziet, maar wees zo vriendelijk om in dit stadium even geen voorbeelden aan te vallen. We moeten kijken of we MacWillem ergens mee kunnen helpen in plaats van hem het snot voor de ogen te lullen. OK? Thanks!

Mijn vak (Risk Engineer) houdt in dat je probeert fouten te voorkomen. Het mooie van dat vak is dat je je realiseert, dat dat onmogelijk is. Maak jezelf dus geen verwijten. Maak jezelf eerder een compliment. Er zijn er niet veel die zich na een foutje zo loyaal en sportief zouden hebben opgesteld als jij. Als je het niet helemaal top vindt jezelf een compliment te geven, zulklen wij dat dan maar voor je doen?

Vriendelijke groet, Gus

macwilliams
23 oktober 2011, 10:27
Ja maar een man met ballen in zijn broek houd woord!
Ik denk wel dat Ron die heeft.

Midwolda
23 oktober 2011, 10:32
Mac, je hebt een goed hart.

Rutger Molenberghs
23 oktober 2011, 10:51
Hopelijk doet de politie een beetje moeite om de dief te pakken. Ik heb trouwens al een gepaste straf voor de dader. Hij mag deze Chinees gaan aflossen.


http://www.cybersalt.org/images/funnypictures/m/militarycomplaining.jpg


Ideaal voor de eerste schietlessen van de nieuwe recruten. :seriousf:

macwilliams
23 oktober 2011, 11:48
ik kan me inbeelden dat je hier wakker hebt van gelgen... van een moreel dilemma gesproken :)

toch mooi gedaan, echt waar...
Daar heb ik wel wakker van gelegen maar ik wist meteen wat me te doen stond. De politieagent zag ook wel dat dit me zwaar.


oei, dat betekent dus dat de gitaar nu van de verzekering is.
Dat zou kunnen bass.

Mac, je hebt een goed hart.
Dank je wel, ik voelde hem ook overslaan toen ik las dat iemand er naar opzoek was.


Hopelijk doet de politie een beetje moeite om de dief te pakken. Ik heb trouwens al een gepaste straf voor de dader. Hij mag deze Chinees gaan aflossen.


http://www.cybersalt.org/images/funnypictures/m/militarycomplaining.jpg


Ideaal voor de eerste schietlessen van de nieuwe recruten. :seriousf:
Ze hebben naar de dief gezocht maar kunnen hem niet vinden. Ik zou me diep schamen als ik op de loop moest voor €1000,- als het nou €1.000.000,00 was dan was het nog de moeite.

Heel even ben ik de trotse bezitter geweest van twee zwarte customs:satisfie:

macwilliams
23 oktober 2011, 11:56
http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e3c9-dbd3.jpg

De koffer.

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e40a-e5a7.jpg

Headstock.http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e42d-b98c.jpg

Wat roest.

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e46a-813f.jpg

Aanslag.

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e48f-a960.jpg

Meer aanslag.

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e4bc-c8bc.jpg

Jasper.
23 oktober 2011, 12:03
En de ergste aanslag:

http://www.limburgreporter.nl/wp-content/uploads/legebeurs.jpg

zoon van Piet
23 oktober 2011, 12:08
Overigens is dit hele verhaal wel een reden voor mij om toch maar niet particulier gebruikt te kopen. Zoals je ziet, weet je eigenlijk nooit precies wat je je op de hals haalt...

eh.. dat mag je zelf bepalen, natuurlijk. Maar bedenk eens hoe miniem het percentage gestolen waar in de sectie particulier gebruik is..
En als één verhaal genoeg is om tot deze conclusie te komen: ik heb ooit een prachtige vintage marshall plexi gekocht, in een gerenommeerde muziekzaak. Met bonnetje. Toen ik trots een vriend belde dat ik precies dezelfde amp had gekocht als hij had, vertelde hij dat de zijne was gestolen. En de volgende dag belde de pliesie, dat ik m in moest leveren...

bass blom
23 oktober 2011, 12:10
eh.. dat mag je zelf bepalen, natuurlijk. Maar bedenk eens hoe miniem het percentage gestolen waar in de sectie particulier gebruik is..
En als één verhaal genoeg is om tot deze conclusie te komen: ik heb ooit een prachtige vintage marshall plexi gekocht, in een gerenommeerde muziekzaak. Met bonnetje. Toen ik trots een vriend belde dat ik precies dezelfde amp had gekocht als hij had, vertelde hij dat de zijne was gestolen. En de volgende dag belde de pliesie, dat ik m in moest leveren...

precies, iemand jat iets, ruilt het in en is weg en jij bent de pineut als je het koopt.

Midwolda
23 oktober 2011, 12:36
Damn dude, da's een serieuze opknapper zeg... weet niet of ik dat gedaan zou hebben.
Maar ja, 't is wel een Custom. Heeft 'ie nou een refret gehad?

bass blom
23 oktober 2011, 12:39
Damn dude, da's een serieuze opknapper zeg... weet niet of ik dat gedaan zou hebben.
Maar ja, 't is wel een Custom. Heeft 'ie nou een refret gehad?

ja dat is duidelijk te zien.

macwilliams
23 oktober 2011, 12:42
Damn dude, da's een serieuze opknapper zeg... weet niet of ik dat gedaan zou hebben.
Maar ja, 't is wel een Custom. Heeft 'ie nou een refret gehad?

Nee, er zaten ook putjes in de frets. Dat had ik allemaal willen laten doen.
Ik vind het jammer dat ik geen fotos van de pot cavity heb gemaakt, die zag er ook niet uit.

macwilliams
23 oktober 2011, 12:43
ja dat is duidelijk te zien.

Oh op die manier...:chicken:

Ja denk het wel aan de binding te zien :)

Noid
23 oktober 2011, 15:56
Zo MacW da's me nog eens een verhaal. Respect voor hoe je het aangepakt hebt. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk voor je afloopt.

Heb je overwogen om terug te gaan naar die gast, om je geld terug te halen?

macwilliams
23 oktober 2011, 16:21
Zo MacW da's me nog eens een verhaal. Respect voor hoe je het aangepakt hebt. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk voor je afloopt.

Heb je overwogen om terug te gaan naar die gast, om je geld terug te halen?

Nee ik heb niet overwogen om terug te gaan. Ik had toch tegen het zelfde euvel gelopen als de politie en die gast niet gevonden. Zonde van de moeite lijkt mij.

YannickH
23 oktober 2011, 16:36
wat een verhaal! nu heb ik wel niet iedere pagina afgelezen maar ik zou ook niet kunnen leven met een gestolen gitaar.
ik zou er ook niet mee kunnen leven dat ik die leugenaar van een verkoper niet hard zou aangepakt hebben:soinnocent:

macwilliams
23 oktober 2011, 16:44
wat een verhaal! nu heb ik wel niet iedere pagina afgelezen maar ik zou ook niet kunnen leven met een gestolen gitaar.
ik zou er ook niet mee kunnen leven dat ik die leugenaar van een verkoper niet hard zo aangepakt hebben:soinnocent:

Dat snap ik wel, ik had dat een paar jaar geleden ook wel gedaan. Maar meestal eindigen dat soort akties met een gratis overnachting in een plaatselijke cel. En ik zou nu niet willen dat mn vrouw en dochter me moeten komen halen van een of ander politie bureau.

Das vet genant.

stikel
23 oktober 2011, 16:49
Alles is al gezegd, dus goed gedaan Willem. Uiteindelijk slaapt het ook beter.

Ennuh die vriendjes van vroeger ? Breek me de bek niet open ;)

YannickH
23 oktober 2011, 17:12
Dat snap ik wel, ik had dat een paar jaar geleden ook wel gedaan. Maar meestal eindigen dat soort akties met een gratis overnachting in een plaatselijke cel. En ik zou nu niet willen dat mn vrouw en dochter me moeten komen halen van een of ander politie bureau.

Das vet genant.

dan nog, ik zou men geld moeten terughebben! en ik heb een hekel aan dat soort volk die zo liegen om het te verkopen! stelen doe je gewoon niet!
ik zou het er niet gewoon maar bij laten hoor.

macwilliams
23 oktober 2011, 20:36
Alles is al gezegd, dus goed gedaan Willem. [SIZE="1"]Uiteindelijk slaapt het ook beter.
;)Dank dank,


dan nog, ik zou men geld moeten terughebben! en ik heb een hekel aan dat soort volk die zo liegen om het te verkopen! stelen doe je gewoon niet!
ik zou het er niet gewoon maar bij laten hoor.
Ik heb er ook een hekel aan maar wat kan ik doen dan? Om hem te zoeken moet ik mn baan opzeggen en mn huwelijk naar de knoppen helpen vanwege €1000,-?

Dan heeft hij pas echt lol. Nu nog niet maar eens snap je het wel.
De politie moet het maar oplossen toch?

YannickH
23 oktober 2011, 21:38
Dank dank,


Ik heb er ook een hekel aan maar wat kan ik doen dan? Om hem te zoeken moet ik mn baan opzeggen en mn huwelijk naar de knoppen helpen vanwege €1000,-?

Dan heeft hij pas echt lol. Nu nog niet maar eens snap je het wel.
De politie moet het maar oplossen toch?

ja dat snap ik wel mar ik dacht dat je het zo ging laten zonder politie.
ik dacht dat er helemaal niets meer ging gebeuren. daarom mijn reactie.
ga je die 1000 euro nog terugzien denk je?

Mesjoggah
23 oktober 2011, 21:54
ja dat snap ik wel mar ik dacht dat je het zo ging laten zonder politie.
ik dacht dat er helemaal niets meer ging gebeuren. daarom mijn reactie.
ga je die 1000 euro nog terugzien denk je?



Misschien moet je het topic eens doorlezen...

BobvanKempen
23 oktober 2011, 22:13
Dank dank,


Ik heb er ook een hekel aan maar wat kan ik doen dan? Om hem te zoeken moet ik mn baan opzeggen en mn huwelijk naar de knoppen helpen vanwege €1000,-?

Dan heeft hij pas echt lol. Nu nog niet maar eens snap je het wel.
De politie moet het maar oplossen toch?


Als iemand die ooit heel wat nachtjes heeft mogen overnachten voor een achteraf domme en nog steeds terechte wraakactie kan ik niet anders dan heel veel respect hebben over de manier waarop je hier mee omgaat. Langs gaan, geld terughalen en meer van die narigheid geeft tijdelijk voldoening maar is het gezeik niet waard. Uiteindelijk is en blijft het om een hobby gaan en dit mag niet ten kosten van de echt hele belangerijke dingen gaan.

macwilliams
23 oktober 2011, 22:48
ja dat snap ik wel mar ik dacht dat je het zo ging laten zonder politie.
ik dacht dat er helemaal niets meer ging gebeuren. daarom mijn reactie.
ga je die 1000 euro nog terugzien denk je?

Ghehehe, dat zou zo focking uncool zijn. Lees mijn posts aub nog eens goed door met voledige aandacht en denk je even in hoe ik me voel als ik aan die gast denk.
Dat zijn geen gedachtes voor jeugdige kijkertjes en laat een gemiddelde kampbeul er als een lief klein en schattige puppy uitzien.


Als iemand die ooit heel wat nachtjes heeft mogen overnachten voor een achteraf domme en nog steeds terechte wraakactie kan ik niet anders dan heel veel respect hebben over de manier waarop je hier mee omgaat. Langs gaan, geld terughalen en meer van die narigheid geeft tijdelijk voldoening maar is het gezeik niet waard. Uiteindelijk is en blijft het om een hobby gaan en dit mag niet ten kosten van de echt hele belangerijke dingen gaan.

Je krijgt er wel zelfbeheersing van want ondanks alles voel ik mij als:
http://2.bp.blogspot.com/-8cCMMtqSscU/TXRvvJT3wsI/AAAAAAAAAAk/eRH-fYmwSLs/s1600/NuclearBomb.jpg

YannickH
23 oktober 2011, 22:50
ik zal het eens aandachtig lezen

De V
23 oktober 2011, 23:29
Ik ging dus maar koken zodat wanneer mevr Macwilliams we konden gaan eten. Zo geschiedde. De deur ging open en met een verhit gezicht keek ze me recht aan en liep in een streep op me af. Ik scheurde haar jurk van haar af en smeet haar nakende op de sofa en ontritste mijn....

Oh nee dat was de dag ervoor, excusezmoi...


Haha, geweldig. :seriousf:

Het is al zo vaak gezegd en het begint zo onderhand cliché te klinken maar toch zeg ik het ook nog een keer: Ik heb echt respect voor je, Willem!
Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen op deze aardkloot en ik denk dat je hier, ondanks je financiële verlies, erg goed aan hebt gedaan.

Mr. Dynamite
24 oktober 2011, 13:10
Zal ik dan ook nog maar even? Mooi 'e doan :ok:

Iceman
24 oktober 2011, 13:32
Mac, heeeeeel netjes van je.

Zo ken ik je!!!!!!

Hendriks
24 oktober 2011, 13:51
Wat ik nog niet snap (of mischien heb ik wat gemist) , waarom heeft Bob geen aangifte gedaan? Die heeft geld overgemaakt en heeft dus gegevens van de boef.

bass blom
24 oktober 2011, 13:57
oeps, verkeerde topic :D

Nielsje
24 oktober 2011, 14:46
Poe! Heftig verhaal!
Netjes gehandeld, alhoewel het wellicht wel een zure nasmaak geeft bij de volgende keer dat je iets koopt via marktplaats.

guitarkid
24 oktober 2011, 15:15
Ghehehe, dat zou zo focking uncool zijn. Lees mijn posts aub nog eens goed door met voledige aandacht en denk je even in hoe ik me voel als ik aan die gast denk.
Dat zijn geen gedachtes voor jeugdige kijkertjes en laat een gemiddelde kampbeul er als een lief klein en schattige puppy uitzien.

Je krijgt er wel zelfbeheersing van want ondanks alles voel ik mij als:
http://2.bp.blogspot.com/-8cCMMtqSscU/TXRvvJT3wsI/AAAAAAAAAAk/eRH-fYmwSLs/s1600/NuclearBomb.jpg

Hoe zat dat ook alweer met de GN-knokploeg? Wie o wie????;)
Ikke ikke ikke!!!! Normaal ben ik heel vredig, maar ********, wat wordt je hier pissed van!!!!

HaroldA
24 oktober 2011, 15:42
Mooi doch treurig verhaal, maar netjes opgelost! :ok:

Het heeft mij ook weer laten nadenken over een lijst met serienummers van mijn eigen spullen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150087

Duhsjaak
24 oktober 2011, 15:42
Hi
Nou, ik ben niet zo'n held. Heb wel 1.000.000 kilometers in Italiaanse auto's gereden (ik herhaal nog even: gereden) en ken daarom de opbouw en achterliggende filosofie als mijn binnenzak:
Voorstoelen: Bestuurder, pappa, mamma, vul maar in
Achterbank: Kind en boodschappen
Kofferbak: Buurman die wat te verantwoorden heeft of gast met eh....gitaren (niet Mac dus)

Maar sinds een anderhalve week geleden er weer zo'n auto is gevonden (uitgebrand ook nog! Zeg jongens was dat nou nodig?) is deze methode even niet meer helemaal top. En loopt het wat in de kijker.

Verder kan ik aanbieden dat ik lid ben van Sport Specials. Een sportschool waarvan de naam en faam in de regio bekend zijn. Er lopen er daar een paar rond (i've got low friends in high places) en als die met je klaar zijn ligt er een klein vetvlekkie op en asfalt en is er een witte krijttekening gemaakt.

Dus sorry, mijn bijdrage is niet zo spectaculair als een atoom bom. Maar de bedoeling is goed zullen we maar denken.

Vriendelijke groet (nog wel) Gus

DemolitionColorScheme
24 oktober 2011, 17:27
Goed gehandeld, dat sowieso. Als ik had geweten dat 'ie gestolen was en ik wist van wie 'ie was had ik hetzelfde gedaan.

Nu heb ik een vraag:
Wat als je er pas 2 jaar laten achterkwam dat 'ie was gestolen? Wat was er dan mee gedaan? Dan ben je zelf al 2 jaar de eigenaar.

guitarkid
24 oktober 2011, 17:34
Nu heb ik een vraag:
Wat als je er pas 2 jaar laten achterkwam dat 'ie was gestolen? Wat was er dan mee gedaan? Dan ben je zelf al 2 jaar de eigenaar.

Kom, het gaat erom wat Mac NU gedaan heeft!!!

macwilliams
24 oktober 2011, 17:39
Allemaal bedankt, een knokploeg zal niet nodig zijn er zijn hier in kaam'pn genoeg die me een handje willen toesteken. Ook hiervoor heb ik bedankt want dit is niet de juiste manier om de dief ter verantwoording te roepen. Iemand over het asfalt uitsmeren als een vettige streep van een paar kilometer lang is ook te makkelijk en heel pijnlijk voor de nabestaanden, denk erom ook de grootste klootzak heeft een moeder.
Natuurlijk moet hij ter verantwoording geroepen worden en dat is wat justitie ook zal doen als ze hem tegenkomen.

Nogmaals dank voor de vriendelijke woorden, hartverwarmend. Ook voor de molestratie team mijn dank. Misschien ooit in de toekomst;)

macwilliams
24 oktober 2011, 17:41
Goed gehandeld, dat sowieso. Als ik had geweten dat 'ie gestolen was en ik wist van wie 'ie was had ik hetzelfde gedaan.

Nu heb ik een vraag:
Wat als je er pas 2 jaar laten achterkwam dat 'ie was gestolen? Wat was er dan mee gedaan? Dan ben je zelf al 2 jaar de eigenaar.

Dan nog had ik hetzelfde gedaan, ook na .... Jaar. Maar mijn vraag aan de eigenaar zou hetzelfde blijven.

robert-gitarist
24 oktober 2011, 18:22
Ongelovelijk verhaal Mac! :dontgeti::dontgeti:
Wel ontzettend klote voor jou natuurlijk maar je hebt echt heel netjes gehandeld én dat doe je nu nog steeds (ik was allang 'even' verhaal gaan halen bij de dief...:crazyhappy: )
Jammer, je raakt zo toch een beetje het vertrouwen kwijt in mensen en de tweedehands markt. Ik ben een keer genaaid voro een kutterig bedrag van 30 euro voor een Boss geval. Nooit meer wat van gehoord maar evengoed pas je de volgende keer wel goed op voor je iets overmaakt naar iemand :(

Heeft het nu nog verder gevolgen voor jou dan in juridisch opzicht? (sorry, misschien heb je dat al verteld maar heb ik er over heen gelezen).

DemolitionColorScheme
24 oktober 2011, 18:35
Kom, het gaat erom wat Mac NU gedaan heeft!!!
Dat was ook niet mijn insteek ... Het was geen 'bash' - maar alleen een interesse.


Dan nog had ik hetzelfde gedaan, ook na .... Jaar. Maar mijn vraag aan de eigenaar zou hetzelfde blijven.
Okay. Voor mij zou het dan wel moeilijker worden als je na 5 jaar eigenaar zijn van die gitaar hem opeens weer zou moeten teruggeven aan de vorige eigenaar.

macwilliams
24 oktober 2011, 18:45
Ongelovelijk verhaal Mac! :dontgeti::dontgeti:
Wel ontzettend klote voor jou natuurlijk maar je hebt echt heel netjes gehandeld én dat doe je nu nog steeds (ik was allang 'even' verhaal gaan halen bij de dief...:crazyhappy: )
Jammer, je raakt zo toch een beetje het vertrouwen kwijt in mensen en de tweedehands markt. Ik ben een keer genaaid voro een kutterig bedrag van 30 euro voor een Boss geval. Nooit meer wat van gehoord maar evengoed pas je de volgende keer wel goed op voor je iets overmaakt naar iemand :(

Heeft het nu nog verder gevolgen voor jou dan in juridisch opzicht? (sorry, misschien heb je dat al verteld maar heb ik er over heen gelezen).

Juridisch gezien is de kous af, als justitie mij zou vervolgen dan had ik dat vast al te horen gekregen. Financieel gezien ligt de bal nu in de hoek van Ron (de huidige eigenaar) en die zal nog contact met mij opnemen. Dat is wat hij mij gezegd heeft en daar vertrouw ik op.


Dat was ook niet mijn insteek ... Het was geen 'bash' - maar alleen een interesse.


Okay. Voor mij zou het dan wel moeilijker worden als je na 5 jaar eigenaar zijn van die gitaar hem opeens weer zou moeten teruggeven aan de vorige eigenaar.

Het zou het niet gemakkelijker maken maar om een gejatte gitaar in de verzameling hebben is ook niks om trots op te zijn vind ik.

RS-Rik
24 oktober 2011, 18:45
Nouja wat moet je zeggen hé?

In principe wordt je toch schadeloos gesteld? Dat is heel mooi, en je hebt iemand (van een bekende band nog wel) zijn gitaar terug gegeven. Volgens mij is de wereld weer een stukje beter.

bass blom
24 oktober 2011, 18:52
Juridisch gezien is de kous af, als justitie mij zou vervolgen dan had ik dat vast al te horen gekregen. Financieel gezien ligt de bal nu in de hoek van Ron (de huidige eigenaar) en die zal nog contact met mij opnemen. Dat is wat hij mij gezegd heeft en daar vertrouw ik op.


voor hem ligt het juridisch anders.
hij heeft een vergoeding van de verzekering gekregen, toch? :chicken:

Buzzel
24 oktober 2011, 18:56
Heftig verhaal. Maar het enige goeie ding is terug geven :ok: Ik denk dat als er nu iets van jou gestolen wordt dat heel gitaarnet Nederland overhoop haalt om dat ding te vinden, natuurlijk niet dat ik hoop dat er iets gestolen wordt of zo.

Maar echt toffe actie en ook van die kerel van de wolff.

:cheerup:Hulde aan macwilliams!:cheerup:

:ok:

macwilliams
24 oktober 2011, 18:59
Nouja wat moet je zeggen hé?

In principe wordt je toch schadeloos gesteld? Dat is heel mooi, en je hebt iemand (van een bekende band nog wel) zijn gitaar terug gegeven. Volgens mij is de wereld weer een stukje beter.

In principe ja...
Maar ik ben een tof restauratieproject kwijt, het vertrouwen in de tweedehandsmarkt brokkelt af en ik heb er weldegelijk wakker van gelegen.

Ik heb de gitaar niet eens zelf mogen teruggeven en dat is toch ook wel jammer. :(

Buzzel
24 oktober 2011, 19:02
In principe ja...
Maar ik ben een tof restauratieproject kwijt, het vertrouwen in de tweedehandsmarkt brokkelt af en ik heb er weldegelijk wakker van gelegen.

Ik heb de gitaar niet eens zelf mogen teruggeven en dat is toch ook wel jammer. :(

Heb je niet gevraagd aan die kerel van de wolff (naam kwijt) of je hem mag opknappen voor hem ;)

macwilliams
24 oktober 2011, 19:03
voor hem ligt het juridisch anders.
hij heeft een vergoeding van de verzekering gekregen, toch? :chicken:

Hoe hij het met de verzekering regelt weet ik niet, hij zal hem waarschijnlijk wel verzekerd hebben.


Heftig verhaal. Maar het enige goeie ding is terug geven :ok: Ik denk dat als er nu iets van jou gestolen wordt dat heel gitaarnet Nederland overhoop haalt om dat ding te vinden, natuurlijk niet dat ik hoop dat er iets gestolen wordt of zo.

Maar echt toffe actie en ook van die kerel van de wolff.

:cheerup:Hulde aan macwilliams!:cheerup:

:ok:

Nou als echt zo is :lovelove:

robert-gitarist
24 oktober 2011, 19:22
Juridisch gezien is de kous af, als justitie mij zou vervolgen dan had ik dat vast al te horen gekregen. Financieel gezien ligt de bal nu in de hoek van Ron (de huidige eigenaar) en die zal nog contact met mij opnemen. Dat is wat hij mij gezegd heeft en daar vertrouw ik op.

Ah zo okee ;)
Zou wel erg fair zijn als die gozer zich aan zijn afspraak zou houden en je terug betaald! Ik denk wel dat ie dat zou doen. Die man zou niet zo stom zijn hoop ik om zijn goede naam nu op het spel te zetten.
Ik vraag me inderdaad af hoe het gaat met zijn verzekering. Als hij die gitaar had verzekerd en hij is vergoed dan zou hij toch dat bedrag moeten terug betalen aan de verzekering?

Echt, wat een verhaal zeg! Pff... Ik heb het nog 2 keer gelezen maar het is echt ongelovelijk. Ik voel een filmmoment aan komen 'the missing Gibson' :D

Duhsjaak
25 oktober 2011, 16:47
.......... Ik voel een filmmoment aan komen 'the missing Gibson' :D

Hi
Je moet het niet verder vertellen en al helemaal niet aan The Mac himself, maar wij zijn in het strikste geheim voor Van der Ende zwaar beltende, eh...... laten we zeggen zingende tienerjongens en -meisjes aan het rondelen.

Die zullen voor een schijtloontje worden ingezet voor de Musical Gibson, the stolen guitar. Nu het Japan moment van het collectieve netvlies is verdwenen en de Hongersnood in de Hoorn van Afrika niet langer dagelijks opo 'ons' Journaal te zien en te beleven valt, valt er een hol en akelig gat in de markt. Dat gat valt met die musical te dichten, zo heb ik uit doorgaans betrouwbare bron vernomen.

I'll keep you posted. Maar niet verder vertellen hoor!

Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
25 oktober 2011, 17:04
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Musical.jpg

macwilliams
25 oktober 2011, 17:48
Ik heb vandaag weer met Ron aan de telefoon gepraat en bij is gewoon te druk om de gitaar op te halen. De gitaar ligt hier op het politiebureau dus dat is voor hem twee uur rijden. Misschien heeft hij volgende week de tijd.

Ik krijg toch wel inspraak op wie mij gaat spelen in de film en de musical hè?

Hendriks
25 oktober 2011, 18:14
Ik krijg toch wel inspraak op wie mij gaat spelen in de film en de musical hè?
http://img16.imageshack.us/img16/8462/kramerpicture.jpg

macwilliams
25 oktober 2011, 18:31
Ik was bang dat ze sjonnie dep zouden nemen....
;)

guitarkid
25 oktober 2011, 19:28
Ik krijg toch wel inspraak op wie mij gaat spelen in de film en de musical hè?

Mel Gibson! Wie anders...??? ;)

Duhsjaak
25 oktober 2011, 20:02
Hi

@guitarkid
Tsjeeeeeeeeeeemug!
Prachtposter! Jij hebt mijn hele dag blij gemaakt. Wat een vondst!!!
En is die Mel G. wat beters dan wat er op die foto staat met die drol in zijn hoofd?
Want daar gaan mijn kijkcijfers....

Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
25 oktober 2011, 20:16
Hi

@guitarkid
Tsjeeeeeeeeeeemug!
Prachtposter! Jij hebt mijn hele dag blij gemaakt. Wat een vondst!!!
En is die Mel G. wat beters dan wat er op die foto staat met die drol in zijn hoofd?
Want daar gaan mijn kijkcijfers....

Vriendelijke groet, Gus

Kleine moeite..... :) :) :)

Hendriks
25 oktober 2011, 20:38
Dhr en Mevr McWilliams van de Gibson Gestapo:

http://img850.imageshack.us/img850/1513/helgaandherrflickalloal.jpg

jutter
25 oktober 2011, 20:47
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/smiley_shock.gif

macwilliams
25 oktober 2011, 21:06
Jeemig,
Zit ik hier te zwelgen in zelfmedelijden word ik achter mn rug om belachelijk gemaakt.:(

gelukkig kan ik op jullie vertrouwen stelletje kufsutten hahaha.

Nutt'n but luv4 U all, dumb asses. Ghehehe

jutter
25 oktober 2011, 21:15
Jeemig,
Zit ik hier te zwelgen in zelfmedelijden word ik achter mn rug om belachelijk gemaakt.:(

gelukkig kan ik op jullie vertrouwen stelletje kufsutten hahaha.

Nutt'n but luv4 U all, dumb asses. Ghehehe

Nee hoor............. :D

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/funny-gifs-the-world-since-medieval-times.gif

Robdop
25 oktober 2011, 22:06
:grouphug:

guitarkid
25 oktober 2011, 22:08
Jeemig,
Zit ik hier te zwelgen in zelfmedelijden word ik achter mn rug om belachelijk gemaakt.:(

gelukkig kan ik op jullie vertrouwen stelletje kufsutten hahaha.

Nutt'n but luv4 U all, dumb asses. Ghehehe

Anytime!!!!!!! :grouphug:

@Jutter: fantastische scene uit een fantastische film!!! :)

jutter
25 oktober 2011, 22:21
Anytime!!!!!!! :grouphug:

@Jutter: fantastische scene uit een fantastische film!!! :)

Thanks! Ik vond hem eigenlijk ook best wel grappig.
Deze doet me op de één of andere manier ook aan de familie Mac denken.... : :D



http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/funny-gifs-future-of-medical-care.gif

ACSlater
26 oktober 2011, 22:31
Hoei! Net het hele verhaal even gelezen. (startpost dan, niet het hele topic) Wat een klote zooi! Nog een tip voor de toekomst: leuke gitaarkoopjes zoek je niet in het twijfeltopic maar in de tweedehandstips. :)

Outline
27 oktober 2011, 03:45
Jeemig,
Zit ik hier te zwelgen in zelfmedelijden word ik achter mn rug om belachelijk gemaakt.:(

gelukkig kan ik op jullie vertrouwen stelletje sufkutten hahaha.

Nutt'n but luv4 U all, dumb asses. Ghehehe

Je weet het: We zijn nooit te beroerd om je even lekker af te zeiken!

:rockon:



En we bedoelen het nooit kwaad. Maar dat wist je al. Ik zit alleen met 1 vraag: Is dat nou lekker, zo'n warme, natte broek? ;-)

macwilliams
27 oktober 2011, 09:04
Hoei! Net het hele verhaal even gelezen. (startpost dan, niet het hele topic) Wat een klote zooi! Nog een tip voor de toekomst: leuke gitaarkoopjes zoek je niet in het twijfeltopic maar in de tweedehandstips. :)
Gelukkig is het nog niet afgelopen, ik hoop dat het ook voor mij een happy eind heeft.
Er is wel een toezegging gedaan en hoe dat afloopt?
Word vervolgd....


Je weet het: We zijn nooit te beroerd om je even lekker af te zeiken!

:rockon:



en we bedoelen het nooit kwaad. Maar dat wist je al. Ik zit alleen met 1 vraag: Is dat nou lekker, zo'n warme, natte broek? ;-)
Afgezeken worden is niet zo erg, heb toch een plank voor mn kop. Financieel genaaid worden is al een stuk minder leuk. Dat voel je met het hele gezin.

LaszloVersteeg
28 oktober 2011, 00:06
Heej Mac,

Nogmaals, blij dat mijn topic geholpen heeft! En je hebt precies gehandeld zoals een fatsoenlijke Nederlandsche burger zou doen!

macwilliams
28 oktober 2011, 00:23
En dat is niet gek voor een buitenlander hè? :crazyhappy:

FruscianteFan
28 oktober 2011, 00:29
Ik kan me het topic nog herinneren, erg mooi dat zoiets voor de eigenaar goed kan aflopen.

En ik hoop dat het voor jou ook goed afloopt, want het heeft je een hoop tijd, energie, geld en een project gekost.

Outline
28 oktober 2011, 03:07
Gelukkig is het nog niet afgelopen, ik hoop dat het ook voor mij een happy eind heeft.
Er is wel een toezegging gedaan en hoe dat afloopt?
Word vervolgd....


Afgezeken worden is niet zo erg, heb toch een plank voor mn kop. Financieel genaaid worden is al een stuk minder leuk. Dat voel je met het hele gezin.

Ik snap je. Zeker aangezien ik gister weer financieel genaaid ben door mijn baas! Ik zweer het je, die vind het gewoon lekker om door een rechter vernederd te worden.

Ik denk dat we er hier allemaal vanuit gaan dat Ron z'n woord houdt. Ik bedoel, het zou niet goed voor z'n naam zijn als hij het niet nakomt. Zeker nu het hier zo breed uitgemeten is. Denk dat hij er dan nog lang aan herinnerd kan gaan worden....

macwilliams
28 oktober 2011, 17:31
Ik kan me het topic nog herinneren, erg mooi dat zoiets voor de eigenaar goed kan aflopen.

En ik hoop dat het voor jou ook goed afloopt, want het heeft je een hoop tijd, energie, geld en een project gekost.
Een project als deze kom ik niet vaak tegen en heb er ook niet altijd het geld ervoor liggen. Nu kwam het mooi uit, een amp laten bouwen door Arjan en dan zelf dit project. Had net een jaartje geld aan de kant gelegd (veel overwerken) en dat is nu op. Natuurlijk komt het nog wel goed met de amp maar heb nu zelf niks te knooien. Kan weer beginnen met sparen..



Ik denk dat we er hier allemaal vanuit gaan dat Ron z'n woord houdt. Ik bedoel, het zou niet goed voor z'n naam zijn als hij het niet nakomt. Zeker nu het hier zo breed uitgemeten is. Denk dat hij er dan nog lang aan herinnerd kan gaan worden....


Ach wat doet hem een forum als dit voor kwaad? Zo zie ik het ook niet. Ik heb hem ook netjes gevraagd of ik dit mocht bekendmaken en zijn naam erbij mocht zetten. Dat vond hij goed dus ik heb er alle vertrouwen in. Hij stuurde me nog een sms met daarin dat het allemaal goedkomt.
Mijn vrouw en ik krijgen nog een uitnodiging om eens te komen kijken en dat is ook al heel leuk. Ik kende trouwens heel deWolff niet tot ik ze dit jaar op lowlands zag en even later kocht ik de gitaar die bij hun uit de bus is gejoept. Das wel een freakin toeval.

macwilliams
28 november 2011, 15:28
Ik heb vandaag Ron en zijn vrouw ontmoet, hij kwam de gitaar van het politieburo halen. Daarna heb ik ze uitgenodigd voor een kopje koffie. Na de koffie kreeg ik een envelop met geld. Zo zie je maar weer, wie goed doet...

Ik vind echt heel netjes, ben bijna 100% schadeloos gesteld.:cheerup:

bass blom
28 november 2011, 15:29
WHOEIIIIIIIIIIIII

:cheerup: :cheerup: :cheerup:

humbucker
28 november 2011, 15:34
Prachtig :)


Eerlijkheid loont dus, zelfs in deze bizarre tijden, toch nog wel:)

Hendriks
28 november 2011, 15:34
Top Willem .

Henri H
28 november 2011, 15:35
Da's mooi nieuws Willem! :ok:

Zin in een (legale) LP Std Cherry Burst? ;)

stikel
28 november 2011, 15:45
Goede afloop Willem. Wie goed doet .............:)

macwilliams
28 november 2011, 15:56
Ik ben blij dat het achter de rug is. Het zat me best hoog. Voorlopig ben ik wel uitgekocht met gitaren (sorry Henri) en stel me tevreden met wat ik nu aan gitaren heb. Het word nu tijd dat ik erop leer spelen:chicken:

Het was nog wel gezellig ook, het heeft even een tijdje geduurd maar het was voor hem ook een drukke periode. Het is gewoon super dat hij zo royaal was mij in zoverre schadeloos te stellen. Vooral als je bedenkt dat ze daartoe niet verplicht waren.

Ik blij hij blij, en afgelopen uit.:)

Buzzel
28 november 2011, 16:00
Eind goed al goed.

guitarkid
28 november 2011, 16:00
:grouphug::grouphug::grouphug:

Ik ben zeer blij voor je, Mac, maar het er wel een goed gevoel over!
Terecht, naar nu blijkt!

macwilliams
28 november 2011, 16:35
Hij schrok wel de kist geopend werd, ik had al gezegd dat de gitaar in erbarmelijke toestand was. Ik hoop dat de gitaar weer netjes en bespeelbaar word gemaakt.

Venlonaer
28 november 2011, 16:41
Heel netjes:ok:

Hoe zit het nu met de verkoper waar jij hem gekocht hebt? Weet je daar al iets meer van?

macwilliams
28 november 2011, 16:45
Nee, van de verkoper ontbreekt elk spoor. En dan nog, van een kale:chicken: kun je niks plukken. Ik hoop dat hij krijgt wat hem toekomt, vul het voor jezelf maar in wat je zo iemandtoewenst.

Venlonaer
28 november 2011, 16:52
In ieder gevaal een eurotje of duizend minder ;)

Fiendish
28 november 2011, 18:21
Mooi dat het allemaal is goedgekomen, en zo zie je maar weer, eerlijk duurt het langst. :ok:

jutter
28 november 2011, 18:29
Gelukkig dat het zo is afgelopen Willem. En nu: 'speulen'!