PDA

View Full Version : korte krak



rvwaveren
22 oktober 2011, 09:18
Wie weet wat eraan de hand is? Iedere keer als ik mijn Blackstar HT-1 buizencombo uitzet hoor ik een korte duidelijke krak. Wat kan dat wezen, kan het kwaad?

Buzzel
22 oktober 2011, 09:27
Spanning die weegloopt? Hoe hard is die krak dan?

rvwaveren
22 oktober 2011, 09:30
behoorlijk hard, kan het kwaad?

Buzzel
22 oktober 2011, 09:39
Wat gebeurd er als je alle volume knoppen eerst dichtdraait? Bij mijn goedkope oefen ampje krijg ik ook wel een soort van plop/kraak bij uitzetten als hij nog druk geluid aan het maken is.

rvwaveren
22 oktober 2011, 09:49
Hoi ik heb even wat geëxperimenteerd en het blijkt de reverb te zijn als ik die dicht draait hoor je niks het is natuurlijk een digitale reverb (Met een transsistor) en die heeft restspanning toch?

Buzzel
22 oktober 2011, 09:52
Niet transistor, maar condensator houd stoom vast. Daar zitten meerdere grootte van in je versterker, maar dat hebben alle amps. Maar het kan zijn dat ze iets zijn vergeten voor het reverbcircuit om die restspanning de voorkomen.

muziekschuur
22 oktober 2011, 09:57
Mail even met Blackstar..... Garantie en zo...

Normaal is het niet...
Als er een koude soldering in zit dan is er spanning nodig om het breukvlak te overwinnen. Kort aanraken en laten vloeien van de soldering lost dat op.... Maarja.... welke...

De jongens van Blackstar kunnen het of voor je repareren. Maar soms kun je absolutie vragen en dan vertellen ze je waar het zit en kun je het zelf even aanraken met een bout en is het opgelost.

Als het dat niet is weten ze dat ook en bestaat er een modificatie. Dat zou betekenen dat ie terug moet.

rvwaveren
22 oktober 2011, 10:16
Hartelijk dank voor de reactie's ik zal actie onder nemen. Kan het kwaad, kan ik hem beter even niet gebruiken?