PDA

View Full Version : Vragen voor interview met Paul Reed Smith



KamikazaGuitar
21 oktober 2011, 22:26
Aanstaande maandag heb ik voor UpsizingGear een interview met Paul Reed Smith himself! Hiervoor heb ik al een aantal vragen, maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie nu zouden willen weten. Kom maar op met die vragen dus! De beste nemen we mee, en voor degene met de leukste vraag hebben we een tipboek elektrische (bas)gitaar klaarliggen.

Een video van het interview zal verschijnen op UpsizingGear.nl (www.upsizinggear.nl) :)

barno
21 oktober 2011, 22:44
owla, nice.

iets over het belang van endorsments. Mij lijkt PRS bij uitstek een voorbeeld van een merk dat is doorgestoten dankzij ... Lijkt me trouwens ook zowat enige ingang te zijn voor nieuwkomers

En waarom PRS aantal jaren geleden probeerde mee te surfen op de vintage craze met enkele modellen terwijl dat helemaal niet strookt met het image van het merk.

Cocobolo
21 oktober 2011, 23:07
Ik zou wel nieuwsgierig zijn wat zijn ervaring is met de verkrijgbaarheid van hout (bijvoorbeeld die mooie maple topjes met prachtige tekening). Is het steeds moeilijker om het te krijgen in de hoeveelheden die al die merken nodig hebben? Gaat dit in de toekomst geen probleem worden?

Succes met het interview!

beruk
21 oktober 2011, 23:11
Waarom produceert die vent geen linkshandige gitaren meer? Wa's dat voor onzin?

Mr. Smiths comment I believe was along the lines of "PRS will no longer cater to the "fickle" left-handed guitarist."

loveu2man
21 oktober 2011, 23:41
Wat ik me altijd heb afgevraagd: de SE lijn van PRS-gitaren zitten zo goed in elkaar en zeker voor het geld, maar moest bij deze gitaren nou echt zo nodig in kinderlijke reuze letters SE op de headstock staan? De handtekening van Paul ziet er veel chiquer uit. Voor de rest, doe de groeten svp :)

aaronstonebeat
22 oktober 2011, 00:59
Ik zou iets vragen over de relatie met en de inspiratie van de Gibson Les Paul. Er is een paar jaar geleden een rechtszaak (http://en.wikipedia.org/wiki/PRS_Guitars#Legal_issues) geweest die niet in het voordeel van Gibson is uitgevallen. Los daarvan heb ik altijd wel de indruk gehad dat de Gibson LP voor PRS een belangrijke inspiratiebron is geweest, een uitgangspunt om verbeteringen op aan te brengen.

KamikazaGuitar
22 oktober 2011, 18:27
Leuk vragen mannen, thanks! Mochten er jullie nog meer te binnen schieten, laat ze maar horen :)

Venlonaer
23 oktober 2011, 13:27
Of hij ook verwacht een inval te krijgen (zoals gibson heeft gehad) en wat voor hem de eventuele gevolgen zullen zijn?

TimoSomers
23 oktober 2011, 13:42
Of ie mij een endorsementje wil geven :D.

MegaDrive
23 oktober 2011, 13:43
Leuk topic en mooie kans! Hier is mijn vraag:

De Torero SE is uitgerust met EMG's en heeft een Floyd en is daarmee een buitenbeentje vergeleken met wat we van PRS gewend zijn die ook een andere markt aanspreekt. Was dit een eenmalig experiment? Was het succesvol? En kunnen we nog andere 'afwijkende' modellen verwachten?

KamikazaGuitar
23 oktober 2011, 14:51
Ook weer twee toffe vragen, de moeite waard om te stellen lijkt me! TimoSomers, ik zal kijken wat ik kan doen :P groetjes vanaf de PRS experience benelux!

rocker_71
23 oktober 2011, 20:56
Ook weer twee toffe vragen, de moeite waard om te stellen lijkt me! TimoSomers, ik zal kijken wat ik kan doen :P groetjes vanaf de PRS experience benelux!

Daar kom ik ook net vandaan! Wat een goed georganiseerde middag was dat. :)
Paul Smith kan ook lekker ouwehoeren over de gitaren, heerlijk. Vond het echt tof, hoewel ik eigenlijk helemaal geen PRS man ben.
De NF3 heeft wel indruk op me gemaakt.

Qua looks vond ik de Starla erg vet:
(met Bigsby)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsIkzPZD07I0AMHnllgX0q53dmdhKr_ bDjxlAezX3YPJNMFUYAug

barno
23 oktober 2011, 21:16
Qua looks vond ik de Starla erg vet:
(met Bigsby)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsIkzPZD07I0AMHnllgX0q53dmdhKr_ bDjxlAezX3YPJNMFUYAug

wedden dat de ontwerpers bij PRS gevloekt hebben toen ze hoorden dat ze de headstock niet mochten wijzigen voor deze starla ... :)
Vloekt geweldig met de rest van de gitaar, maar merkherkenbaarheid was nog belangrijker blijkbaar

KamikazaGuitar
23 oktober 2011, 22:31
Daar kom ik ook net vandaan! Wat een goed georganiseerde middag was dat. :)
Paul Smith kan ook lekker ouwehoeren over de gitaren, heerlijk. Vond het echt tof, hoewel ik eigenlijk helemaal geen PRS man ben.
De NF3 heeft wel indruk op me gemaakt.

Qua looks vond ik de Starla erg vet:
(met Bigsby)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsIkzPZD07I0AMHnllgX0q53dmdhKr_ bDjxlAezX3YPJNMFUYAug
Tof! Misschien zie je jezelf wel terug op de video dan :) Vond het ook zeker leuk, die man kan inderdaad blijven vertellen! Er stond heel voor moois tussen ja, het is niet helemaal mijn ding maar toch kreeg ik onvermijdelijk weer last van GAS :seriousf:

YannickH
23 oktober 2011, 22:42
Of ie mij een endorsementje wil geven :D.

krijg jij nog niet genoeg:p

Shredder Mike
23 oktober 2011, 22:53
Ik was er ook en ben verliefd geworden om een hollowbody. Op mijn knie met mijn rechterarm er om heen. Binnen 3 seconden was ik verkocht.

KamikazaGuitar
31 oktober 2011, 15:39
Het interview is inmiddels achter de rug, was een goed interview! Een lunch met PRS kon er ook nog wel vanaf, erg tof dus. Gelukkig hebben we de kans gehad een aantal van jullie vragen te stellen, nogmaals bedankt voor de input. De beste vraag vonden we die van MegaDrive:


Leuk topic en mooie kans! Hier is mijn vraag:

De Torero SE is uitgerust met EMG's en heeft een Floyd en is daarmee een buitenbeentje vergeleken met wat we van PRS gewend zijn die ook een andere markt aanspreekt. Was dit een eenmalig experiment? Was het succesvol? En kunnen we nog andere 'afwijkende' modellen verwachten?

Gefeliciteerd! :) via PM zal ik je nog even benaderen.

Wanneer de video over een tijdje op UpsizingGear verschijnt zal ik het hier uiteraard laten weten!

speedmusic
1 november 2011, 00:02
Niet onbelangrijk, heeft Timo via jou nu zijn endorsement? Of was PRS zijn reactie meer van "wow great guitarplayer looking forward to do business with him, but don't call us we call Timo" ;)

BobvanKempen
1 november 2011, 07:35
Niet onbelangrijk, heeft Timo via jou nu zijn endorsement? Of was PRS zijn reactie meer van "wow great guitarplayer looking forward to do business with him, but don't call us we call Timo" ;)

Was het bij PRS zowiezo niet zo geregeld dat je ze dan alleen te leen krijgt? Meen me te herinneren dat Myles Kennedy ooit in een interview vertelde dat de gitaren terugmoeten op het moment dat ze niet meer gebruikt worden on stage.

Venlonaer
1 november 2011, 12:56
Ik ben benieuwd naar het interview.

Orgasmocaster
1 november 2011, 14:51
of hij alstublieft wil stoppen met de rock star uit te hangen!!! :(