PDA

View Full Version : Giablo Challenger MacCruncher signature Special ultra valvole.... Echt..



macwilliams
21 oktober 2011, 21:12
Ook ik heb de eerste foto binnen van mijn Giablo.
De Challenger MacCruncher sinature.
http://tapatalk.com/mu/5ed7a6af-c125-1432.jpg

Er is nog wel wat werk aan..... Ghehehe

allochthomas
21 oktober 2011, 21:19
Dat gaat de goeie kant op:cheerup:

macwilliams
21 oktober 2011, 21:33
Jep, dat is al een mooi stukkie plaatwerk. Word wel vol met glaswerk erin zo te zien. Ik heb zo ontzettend zin om te gaan tweaken en tunen enzo.

Arjan weet wat ik wil, overshoot aan ultraharmonische belletjes enzo. En ik heb een tipje van de sluier gekregen wat er allemaal in moet komen en als dat bevalt gaan we daarop door.

Henri H
21 oktober 2011, 23:00
Hoi Mac, ik was op de hoogte van je "GAS" voor een Giablo, maar wat voor amp gaat het precies worden?
Wordt het een éénkanaals 100W Marshall-achtige crunch bak à la JMP/JCM 800 2203, of toch meer Plexi? Krijgt ie een Master volume of een PPIMV o.i.d.?

Vertel er 's wat over man! :)

Midwolda
21 oktober 2011, 23:39
Mega bord, dubbel glas... me like! Nu al!

macwilliams
22 oktober 2011, 12:00
Kijk, vorderingen zijn gemaakt, er zitten nu allemaal dingetjes in die op hun beurt weer andere dingetjes op hun plaats gaan houden. En een paar koperen touwtjes die een stroom electronen gaan geleiden.

De specificaties...

Laten we eens kijken, buizen, potmeters, condensatoren en wat koperdraad. Dat somt het wel zo een beetje op.

Heel eerlijk?
Ik weet het nog niet,

Arjan heeft vrij spel gekregen qua specificaties, aan specificaties alleen heb ik niet zoveel op voorhand.
Oftewel, ik heb daar niet zoveel verstand van maar als het zover is dan komen ze hier wel te staan.

Hij word 100watts en ik vond een goede clean belangrijk. Toch moet hij ook goed kunnen crunchen, aanslaggevoelig zijn en dat hoe dan ook op mn greenbackcab!

http://tapatalk.com/mu/5ed7a6af-8e46-260b.jpg

Orpheo
22 oktober 2011, 12:38
ik ben dik jaloers. echt. ultraclean met belletjes en sprankel en chime?! I'm in, baby! dikke reverb erin, eventueel een vibrato. maar dan ook nog eens met een goeie, strakke crunch erin (close to but not up to een jcm800 zeg maar). en dat uit 1 doos, zonder compromis. dat is mijn droom.

@midwolda; wat bedoel je met dubbel glas?

macwilliams
22 oktober 2011, 13:28
Ik denk hij op het aantal buizen doelt dat erin komt.

The Running Man
22 oktober 2011, 13:34
ik ben dik jaloers. echt. ultraclean met belletjes en sprankel en chime?! I'm in, baby! dikke reverb erin, eventueel een vibrato. maar dan ook nog eens met een goeie, strakke crunch erin (close to but not up to een jcm800 zeg maar). en dat uit 1 doos, zonder compromis. dat is mijn droom.

@midwolda; wat bedoel je met dubbel glas?

Zo te zien komen er twee CCS modules in; dat wordt zeker hyperdynamisch:rockon:

Wie nieuwsgierig is naar de sound van een Giablo....
Vanavond is de Challenger II van Ome Keith te horen in JJ's music house (Zoetermeer).
Gitarist van The world for Izabella mag hem gebruiken over een old school
'67 Marshall 4x12 Tall Bottom cab
Aanvang 21.00 uur
:rockon::rockon:http://www.jjmusichouse.nl/site/index.php?page=agendaItem&id=537

Orpheo
22 oktober 2011, 13:48
ccs modules? wat is dat?

ik tel maar 7 buisvoeten. dus dat zou dan 4 eindpitten en 3 preampbuizen zijn. dat is toch niet zo extreem?

macwilliams
22 oktober 2011, 13:52
ccs modules? wat is dat?

ik tel maar 7 buisvoeten. dus dat zou dan 4 eindpitten en 3 preampbuizen zijn. dat is toch niet zo extreem?

Het is ook niet extreem maar hey, een beetje aandikken kan toch geen kwaad ;)?

The Running Man
22 oktober 2011, 13:54
ccs modules? wat is dat?

ik tel maar 7 buisvoeten. dus dat zou dan 4 eindpitten en 3 preampbuizen zijn. dat is toch niet zo extreem?

Vraag me niet naar de electronische details maar een
CCS module is een schakeling die ervoor zorgt dat je pre-ampbuizen op een
andere manier worden aangesproken.
Het netto resultaat is dat je amp heel erg veel aanslaggevoeliger wordt en dat je klankspectrum veel rijker wordt. Dynamischer dan dit heb ik (nog) niet gehoord.
Zoonlief Ome Keith omschreef het als volgt " het is alsof je 4x12 voor die tijd onder een dikke laag paardedekens" lag.
:rockon:

allochthomas
22 oktober 2011, 13:54
Je krijg wel 2 keer zo veel eindpitten dan ik en CCS: das zwarte magie:DOf je kan even contact op nemen met Arjan(toneblo):sssh:

The Running Man
22 oktober 2011, 13:57
Je krijg wel 2 keer zo veel eindpitten dan ik en CCS: das zwarte magie:DOf je kan even contact op nemen met Arjan(toneblo):sssh:

Hehe:seriousf:
Oh ja, je vermogen gaat (hoorbaar) omhoog (alsof je al te kort kwam:seriousf:) met zo'n 10- 20 % of zo

allochthomas
22 oktober 2011, 13:58
Arjan en ik waren het er eigenlijk al snel over eens dat 100 watt gewoon totaal overkill was:D

macwilliams
22 oktober 2011, 14:00
Je krijg wel 2 keer zo veel eindpitten dan ik en CCS: das zwarte magie:DOf je kan even contact op nemen met Arjan(toneblo):sssh:

Twee keer de eindpitten en een extra ccs:blast:

Oeoeoeh...
Wachten duurt lang...

macwilliams
22 oktober 2011, 14:02
Hehe:seriousf:
Oh ja, je vermogen gaat (hoorbaar) omhoog (alsof je al te kort kwam:seriousf:) met zo'n 10- 20 % of zo


Arjan en ik waren het er eigenlijk al snel over eens dat 100 watt gewoon totaal overkill was:D

Call me oldfashioned maar

There's no substitute for power:rockon:

The Running Man
22 oktober 2011, 14:02
Twee keer de eindpitten en een extra ccs:blast:

Oeoeoeh...
Wachten duurt lang...

Kom jezelf kwellen.... http://www.jjmusichouse.nl/site/index.php?page=agendaItem&id=537
Ben er vanaf 19.00 uur of zo

allochthomas
22 oktober 2011, 14:10
Ach, 50 watt is meer dan zat voor wat ik doe:D

macwilliams gaat dus ook aan de 2XCCS:D

The Running Man
22 oktober 2011, 14:18
macwilliams gaat dus ook aan de 2XCCS:D

Junks !:seriousf:

Midwolda
22 oktober 2011, 14:26
ik tel maar 7 buisvoeten. dus dat zou dan 4 eindpitten en 3 preampbuizen zijn. dat is toch niet zo extreem?

Ha, nou, ik doe het met Champjes dus dan heb je het met 1x12AX7, 1x6V6 en 1x5Y3 helemaal gehad he... :seriousf:

macwilliams
22 oktober 2011, 14:31
Kom jezelf kwellen.... http://www.jjmusichouse.nl/site/index.php?page=agendaItem&id=537
Ben er vanaf 19.00 uur of zo
Ik ben niet echt in de gelegenheid zit weer in friesland....

Ach, 50 watt is meer dan zat voor wat ik doe:D

macwilliams gaat dus ook aan de 2XCCS:D
jij ook twee...
Dan wil ik er minstens vier.

Orpheo
22 oktober 2011, 14:32
ik heb een mail allang klaar, maar ik houd me in om te mailen :D

macwilliams
22 oktober 2011, 15:03
ik heb een mail allang klaar, maar ik houd me in te mailen :D
Ik moedig je aan om op send te drukken. Het is de moeite waard om info in te winnen.

The Running Man
22 oktober 2011, 15:06
Ik moedig je aan om op send te drukken. Het is de moeite waard om info in te winnen.

Of kom naar JJ's
Arjan loopt daar ook rond

Henri H
22 oktober 2011, 15:12
.....ik vond een goede clean belangrijk. Toch moet hij ook goed kunnen crunchen, aanslaggevoelig zijn en dat hoe dan ook op mn greenbackcab!....Weet je al of het een 2-kanaals- of een single-channel amp wordt?

Ik zie wel vier input-gaten op het front volgens mij, dat duidt op "Plexi"(-achtig)?

Orpheo
22 oktober 2011, 15:12
Ik moedig je aan om op send te drukken. Het is de moeite waard om info in te winnen.

nee, want dan wil ik 'm hebben, en ik kan me dat nu niet veroorloven. ik MOET echt 2 bruggen kopen voor 2 projecten, want die gitaren liggen in een la te verstoffen. ik MOET een telefoon hebben, want wat ik nu heb valt van ellende uit elkaar (en ik kan er niet meer mee bellen want de verbinding valt iedere 5 tellen weg!) enik MOET pickups kopen voor datzelfde project. ik hecht behoorlijk aan wat ik nu heb staan, en kan het niet over m'n hart verkrijgen om dingen te verkopen. dus... probleem :P

als ik volgend jaar (nog steeds) werk heb, ga ik sparen voor een glaswerks amp, en een giablo.

macwilliams
22 oktober 2011, 16:06
Of kom naar JJ's
Arjan loopt daar ook rondWat is jj?


Weet je al of het een 2-kanaals- of een single-channel amp wordt?

Ik zie wel vier input-gaten op het front volgens mij, dat dPleuidt op "Plexi"(-achtig)?Plexi achtig zou goed kunnen. Maar dan anders, een mac sauce er over voor bij de bbqgtdlx.

Je gaat hem nog wel mee maken tijdens een IJsseldelta meeting.

macwilliams
22 oktober 2011, 18:02
Arjan vertelde mij net dat we beginnen met een setje 6CA7, amerikaanse variant van de EL34, is net wat dikker in zijn klank.
Verder, 3x Ecc 83 NOS.

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-e928-dfe2.jpg

Henri H
22 oktober 2011, 18:16
Je houdt het wel spannend he? ;)

macwilliams
22 oktober 2011, 18:23
Je houdt het wel spannend he? ;)

Dat is het voor mij ook Henri, ik moet ook maar afwachten wat het word. Ik heb alle vertrouwen in Arjan zijn kunnen. Challenger nr 1 was al te gek maar die was nog zonder de ccs.

Henri H
22 oktober 2011, 19:31
CCS, hmmmm, spannend. ;)

The Running Man
23 oktober 2011, 13:54
Wat is jj?



JJ's Music House in Zoetermeer
Gave tent:rockon:

macwilliams
23 oktober 2011, 16:16
CCS, hmmmm, spannend. ;)
Dat is het zeker!


JJ's Music House in Zoetermeer
Gave tent:rockon:

Ik ken het niet :chicken:

macwilliams
29 oktober 2011, 09:39
Net als bij alochtommie is Arjan ook verder gegaan met mijn amp en kan ik ook een foto bij plaatsen. Zo te zien gaan ze redelijk gelijk op en misschien ook wel tegelijk af zijn. Dan kunnen we ze 1:1 vergelijken :)

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-ad86-3f39.jpg

Jeujjjj

Jasper.
29 oktober 2011, 09:53
Gaat snel! En ziet er ook nog netjes uit

The Running Man
29 oktober 2011, 11:57
Net als bij alochtommie is Arjan ook verder gegaan met mijn amp en kan ik ook een foto bij plaatsen. Zo te zien gaan ze redelijk gelijk op en misschien ook wel tegelijk af zijn. Dan kunnen we ze 1:1 vergelijken :)

http://tapatalk.com/mu/57d2b347-ad86-3f39.jpg

Jeujjjj

Strakke binnenhuisarchitectuur Mac:rockon:
Ben heel benieuwd naar beiden
Heb je al een faceplate ontwerp (gaat ie echt als Challenger - McCruncher door het leven?)

The Running Man
29 oktober 2011, 12:04
Gaat snel! En ziet er ook nog netjes uit

Eh ja....
Onze Challenger is ook bedraad met neurochirurgische precisie.
Eng strak en overzichtelijk:rockon:

macwilliams
29 oktober 2011, 12:21
Ik las met neurotische precisie:seriousf:

Nee hij moet niet zo'n lange naam hebben. Ik wacht nog op een mail van Arjan zodat ik de voorkant kan gaan decoreren :)

Mr. Dynamite
29 oktober 2011, 13:33
VET! Wat een mega strakke bedrading weer, ben erg benieuwd hoe hij gaat worden :crazyhappy:

Buzzel
29 oktober 2011, 18:00
Ik krijg spontaan zin om zelf ook een amp te bouwen, alleen weet ik nu al dat ik nog heeeel veel moet leren voordat het zo ver is :P

Ziet er echt mooi uit :ok:

Kritz
29 oktober 2011, 18:06
Als ie af is krijg ik hem dan,ik ben een arme jongen. :)

macwilliams
29 oktober 2011, 19:08
VET! Wat een mega strakke bedrading weer, ben erg benieuwd hoe hij gaat worden :crazyhappy:

Dit alles is te volgen in dit topic, doe ook een bezoekje in het Giablo C type topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150035-Giablo-c-type).

Daar word ook een mooie amp gebouwd.


Ik krijg spontaan zin om zelf ook een amp te bouwen, alleen weet ik nu al dat ik nog heeeel veel moet leren voordat het zo ver is :P

Ziet er echt mooi uit :ok:

Dat zou ik ook wel willen maar dit is makkelijker.;)


Als ie af is krijg ik hem dan,ik ben een arme jongen. :)


Net te laat, ik heb hem net aan een ander beloofd.:stop:


:D

macwilliams
11 december 2011, 13:10
Gisteren vroeg in de ochtend naar het laboratorium van Giablo amps gereden met in de auto een drietal Les Pauls in de kofferbak. Ik had de Mac BBQ Dlx met de Seymour duncans custom custom brug en Pearly gate neck meegenomen als humbucker testgitaar, de P90's geladen uber goldtop en P94's geladen custom voor de singlecoil tests. Voordat we konden testen moest de goldtop nog even nagekeken worden want daar was een brom geluid in geslopen. Er bleek een potmeter los te zitten dus dat was zo klaar. Helaas bleken de potmeters van de custom kapot te zijn dus die is niet gebruikt voor de test. Mijn amp was nog niet zover dat we die even konden aanslingeren maar er stonden genoeg amps om een referentie te maken naar het geluid dat ik wens.

Na een paar uurtjes testen van instellingen kwam ik uit bij dat zoals ik het graag hoor en nu kan er verder gebouwd worden. De volgende testrun zal bij mij thuis zijn zodat mijn cabinetten gebruikt kunnen worden.

Ik kijk hier naar uit.:)

Kritz
11 december 2011, 13:17
Gisteren vroeg in de ochtend naar het laboratorium van Giablo amps gereden met in de auto een drietal Les Pauls in de kofferbak. Ik had de Mac BBQ Dlx met de Seymour duncans custom custom brug en Pearly gate neck meegenomen als humbucker testgitaar, de P90's geladen uber goldtop en P94's geladen custom voor de singlecoil tests. Voordat we konden testen moest de goldtop nog even nagekeken worden want daar was een brom geluid in geslopen. Er bleek een potmeter los te zitten dus dat was zo klaar. Helaas bleken de potmeters van de custom kapot te zijn dus die is niet gebruikt voor de test. Mijn amp was nog niet zover dat we die even konden aanslingeren maar er stonden genoeg amps om een referentie te maken naar het geluid dat ik wens.

Na een paar uurtjes testen van instellingen kwam ik uit bij dat zoals ik het graag hoor en nu kan er verder gebouwd worden. De volgende testrun zal bij mij thuis zijn zodat mijn cabinetten gebruikt kunnen worden.

Ik kijk hier naar uit.:)


Ik ben hoere benieuwd.:)

Tristan
11 december 2011, 17:17
Hmm, een Custom Custom, die heeft toch vrijwel geen laag?

macwilliams
12 december 2011, 09:19
Ik ben hoere benieuwd.:)
Ik weet hoe hij gaat klinken :crazyhappy:


Hmm, een Custom Custom, die heeft toch vrijwel geen laag?

Een Custom custom heeft niet het meeste laag van alle SD's en is iets meer mid scooped dan een Pearly gate dus gaat genoeg druk leveren. En de Giablo krijgt meer dan genoeg laag dus dat komt wel goed.

Ik heb nog een setje pearly gates liggen en die ga ik eens in een lp proppen, kijken of ze gaan doen wat ik denk dat ze gaan doen.

Tristan
12 december 2011, 12:21
Dat bedoel ik juist, als je de amp gaat voicen op die Custom Custom dan vrees ik dat 'ie met andere humbuckers wel eens modderig zou kunnen gaan klinken.
Mid scooped is de Custom Custom in ieder geval niet hoor, hij heeft eigenlijk vrijwel alleen maar midden naar mijn ervaring.

Orpheo
12 december 2011, 12:45
de hele customserie heeft juist wel een dosis laag, Tristan :) de JB die mist juist laag. de custom custom heeft ook nog eens een alnico2, wat 'm nog meer laag en laag-mid geeft. als je een amp gaat tweaken op een LP+custom custom, zal ie met andere pups veel feller gaan worden. de PG is ook alnico2 maar minder wollig en mushy dna een custom custom. de custom 5 (custom custom met alnico5 erin) is in een LP een veel 'betere' combinatie omdat ie iets meer bite en een pak minder wolligheid heeft. maar goed.... das slap geouwehoer in de ruimte om mijn jaloezie wat deze amp betreft te verdoezelen!!!

macwilliams
12 december 2011, 12:53
De amp word gevoiced om de goldtop verrukkuluk te laten klinken. Mooi warm clean met belletjes enzo. En als er een randje bijkomt moet hij hees worden en niet fizzy. Mn fender bluesdeville heeft dat geluid al. Ik wil echter dit geluid hebben uit een head en 4x12.

De cc is van minder mids bedeeld dan de pg, dat is wat ik bedoelde.

Tristan
12 december 2011, 14:42
Oke, in dat geval ben ik het hartgrondig met jullie oneens.
In mijn ES335 heeft de Custom Custom totaal geen laag, alleen maar midden.
Ach ja, als jij er maar blij van wordt natuurlijk. ;) :)

macwilliams
12 december 2011, 15:58
Oke, in dat geval ben ik het hartgrondig met jullie oneens.
In mijn ES335 heeft de Custom Custom totaal geen laag, alleen maar midden.
Ach ja, als jij er maar blij van wordt natuurlijk. ;) :)

Nou pfrt, ik zal nog ins in de engl inpluggen...

Jasper.
12 december 2011, 16:46
Ben je nu inmiddels niet heel ongeduldig Mac? Haha, ik zou niet kunnen wachten. Maarja, het zal het zeker waard zijn.
Als je hem hebt moet ik die geleende pickup die hier nog ligt maar eens langs brengen :D

macwilliams
12 december 2011, 21:44
Ben je nu inmiddels niet heel ongeduldig Mac? Haha, ik zou niet kunnen wachten. Maarja, het zal het zeker waard zijn.
Als je hem hebt moet ik die geleende pickup die hier nog ligt maar eens langs brengen :D

Het is zeker het wachten waard, het moet goed gebeuren of helemaal niet toch?
Als het goed is heb ik hem in de vakantie thuis dus stap op de brommer en kom eens langs. Die pu komp nog wel, geen haast :D

Jasper.
12 december 2011, 21:45
Het is zeker het wachten waard, het moet goed gebeuren of helemaal niet toch?
Als het goed is heb ik hem in de vakantie thuis dus stap op de brommer en kom eens langs. Die pu komp nog wel, geen haast :D

Liever de trein dan dat ouwe puchje, maar goed. Kerstvakantie? Gaat dan ook nog wel lekker vlot nu.

macwilliams
12 december 2011, 22:00
Liever de trein dan dat ouwe puchje, maar goed. Kerstvakantie? Gaat dan ook nog wel lekker vlot nu.

Neem je dan ook een plankje mee, dan weet je het verschil ook gelijk.

Jasper.
12 december 2011, 22:02
Neem je dan ook een plankje mee, dan weet je het verschil ook gelijk.

Is goed. Neem ik mijn Jackson wel mee. Die klinkt nu super met die ceramische magneet in de pickup. (op mijn JCM tenminste)

Orpheo
12 december 2011, 22:54
ja, die goldtop is een prachtige gitaar om een amp mee te ijken denk ik. als ie daar top op klinkt, zal ie op al je andere LP's (die ik ken) ook tof werken.

@tristan: de custom custom heeft een enorm pak laag in een LP en strat. wellicht omdat je een es335 hebt, dat ie minder laag lijkt te hebben omdat de mids 't enorm overschaduwen?

edit: ho wacht. je hebt een custom custom, en daar ben jij tevreden over?! jij?! de grootste tonechaser en criticaster die ik ken?!

allochthomas
12 december 2011, 23:13
Is goed. Neem ik mijn Jackson wel mee. Die klinkt nu super met die ceramische magneet in de pickup. (op mijn JCM tenminste)
Ik vrees dat jij die jcm900 meteen van de dichtstbijzijnde brug kan af gooien zodra je die challenger hebt gehoord:seriousf:

Henri H
12 december 2011, 23:33
Die nieuwe IJsseldeltabrug in Kampen leent zich er goed voor! :D

Ik ben benieuwd Willem, in het nieuwe jaar maar ins een meeting doen...

Tristan
13 december 2011, 04:00
ja, die goldtop is een prachtige gitaar om een amp mee te ijken denk ik. als ie daar top op klinkt, zal ie op al je andere LP's (die ik ken) ook tof werken.

@tristan: de custom custom heeft een enorm pak laag in een LP en strat. wellicht omdat je een es335 hebt, dat ie minder laag lijkt te hebben omdat de mids 't enorm overschaduwen?

edit: ho wacht. je hebt een custom custom, en daar ben jij tevreden over?! jij?! de grootste tonechaser en criticaster die ik ken?!

Haha, Orpheo, natuurlijk ben ik daar niet tevreden mee, zoals ik al zei in mijn ES335 geeft 'ie vrijwel geen laag en het rockt gewoon niet echt.
Maar goed, ik heb een complete set (pups + caps etc.) van RS Guitarworks en nog wat ander spul liggen maar ik heb gewoon nog geen geld om de gitaarbouwer te betalen om alles te installeren.
Daarbij moet ik als ik het echt goed wil doen ook nog de rest van de hardware veranderen maar dat kost me nog meer geld dus zit ik nu even zonder ES335 helaas.
Hoe dan ook, het gaat hier natuurlijk om de amp en niet om gitaren of pickups, ik was alleen een beetje verbaasd toen ik las dat de amp ook getweaked zou worden met de Custom Custom.

macwilliams
13 december 2011, 06:02
Ik vrees dat jij die jcm900 meteen van de dichtstbijzijnde brug kan af gooien zodra je die challenger hebt gehoord:seriousf:
Ghehehe, :seriousf:

Die nieuwe IJsseldeltabrug in Kampen leent zich er goed voor! :D

Ik ben benieuwd Willem, in het nieuwe jaar maar ins een meeting doen...
Word weer ins tiet, vuuls te langeleed'n indrdoad. Muj robert ook eem bij de kladdn griep'm.

Haha, Orpheo, natuurlijk ben ik daar niet tevreden mee, zoals ik al zei in mijn ES335 geeft 'ie vrijwel geen laag en het rockt gewoon niet echt.
Maar goed, ik heb een complete set (pups + caps etc.) van RS Guitarworks en nog wat ander spul liggen maar ik heb gewoon nog geen geld om de gitaarbouwer te betalen om alles te installeren.
Daarbij moet ik als ik het echt goed wil doen ook nog de rest van de hardware veranderen maar dat kost me nog meer geld dus zit ik nu even zonder ES335 helaas.
Hoe dan ook, het gaat hier natuurlijk om de amp en niet om gitaren of pickups, ik was alleen een beetje verbaasd toen ik las dat de amp ook getweaked zou worden met de Custom Custom.

Een amp tweaken rond een custom custom is stom, die bestaat allang toch?

Jasper.
13 december 2011, 12:30
Nou, niet zo raar doen over mijn JCM hoor.
We moeten maar eens een shoot-out houden, hij blaast elke willekeurige amp weg! ;)

Orpheo
13 december 2011, 12:35
Haha, Orpheo, natuurlijk ben ik daar niet tevreden mee, zoals ik al zei in mijn ES335 geeft 'ie vrijwel geen laag en het rockt gewoon niet echt.
Maar goed, ik heb een complete set (pups + caps etc.) van RS Guitarworks en nog wat ander spul liggen maar ik heb gewoon nog geen geld om de gitaarbouwer te betalen om alles te installeren.
Daarbij moet ik als ik het echt goed wil doen ook nog de rest van de hardware veranderen maar dat kost me nog meer geld dus zit ik nu even zonder ES335 helaas.
Hoe dan ook, het gaat hier natuurlijk om de amp en niet om gitaren of pickups, ik was alleen een beetje verbaasd toen ik las dat de amp ook getweaked zou worden met de Custom Custom.

Als je wilt, kan ik ook heus die meuk erin zetten hoor. kost je allicht veel minder dan via een 'bouwer' ;) (lees: niks).

wat wil je dan nog veranderen aan de hardware? een aluminium tailstop en een stalen brug met messing zadels? :P

over je custom custom: als je wilt kan ik er een unoriented alnico 5 inzetten. behoud je je mids, maar krijg je er een ook een pak laag voor terug.

just sayin...

Tristan
13 december 2011, 16:20
@Orpheo:
Ik heb ook nieuwe tuners gekocht en een rauw stuk graphtech waaruit nog een topkam moet worden gemaakt.
Daarnaast zit ik te denken om de hardware te vervangen door Faber omdat die locking is en een langere range heeft qua intonatie en over een aluminium tailpiece ben ik ook aan het nadenken (lijkt wel lekkerder te klinken).
Nu heb ik een Nashville brug op de oude studs zitten omdat met de gewone ABR-1 mijn dikke snaren niet fatsoenlijk kunnen worden geintoneerd en ik wil er eigenlijk nog dikkere opgooien, kan je nagaan.
Goed, zoals gezegd, het gaat over de amp en niet over mijn ES335. ;) :D

@macwilliams:
Die volg ik even niet, hoe bedoel je?

macwilliams
13 december 2011, 16:27
@macwilliams:
Die volg ik even niet, hoe bedoel je?

De custom custom word/werd ook gebruikt door slash, de afd is toch een van de sig amps van slash? Dan zal die amp wel getweaked zijn rond de custom custom toch;) ?

Had niet gedacht dat die niet makkelijk te raden was :p

macwilliams
13 december 2011, 16:29
Nou, niet zo raar doen over mijn JCM hoor.
We moeten maar eens een shoot-out houden, hij blaast elke willekeurige amp weg! ;)

Dan neem je je head ook mee, mini shootout tussen de Giablo, engl en jcm 900 :crazyhappy:

Jasper.
13 december 2011, 16:40
Dan neem je je head ook mee, mini shootout tussen de Giablo, engl en jcm 900 :crazyhappy:

Haha, ja. Als mijn vader me wil brengen is dat wel goed. Ik ga die amp denk ik niet in de trein meeslepen. (hoewel dat eigenlijk misschien nog wel te doen is... Hmmm...)

Tristan
13 december 2011, 16:46
De custom custom word/werd ook gebruikt door slash, de afd is toch een van de sig amps van slash? Dan zal die amp wel getweaked zijn rond de custom custom toch;) ?

Had niet gedacht dat die niet makkelijk te raden was :p

Ik dacht ergens al dat je daarop doelde, maar Slash gebruikt de Alnico II Pro, er is nu zelfs een Slash signature pickup op de markt die daarop gebaseerd is.

Orpheo
13 december 2011, 19:00
De custom custom word/werd ook gebruikt door slash, de afd is toch een van de sig amps van slash? Dan zal die amp wel getweaked zijn rond de custom custom toch;) ?

Had niet gedacht dat die niet makkelijk te raden was :p

alnio=co2pro is slash z'n pickup :) :P niet de custom custom.

macwilliams
13 december 2011, 19:14
Dan is die custom custom dus eigenlijk nergens goed voor....

:D

Nu twijfel ik eigenlijk over wat ik in mn gitaar heb zitten.
Staat dat toevallig op de achterkant?

Orpheo
13 december 2011, 19:16
Dan is die custom custom dus eigenlijk nergens goed voor....

:D

Nu twijfel ik eigenlijk over wat ik in mn gitaar heb zitten.
Staat dat toevallig op de achterkant?

jep. achterop het element staat een kleine stiker met een code. ben wel benieuwd.

macwilliams
13 december 2011, 19:39
jep. achterop het element staat een kleine stiker met een code. ben wel benieuwd.

Morgen komt mn bestelling bij thomann vandaan aan. Dan moet er gesleuteld worden aan de zwarte custom. Daarna gaat de bbq top op de tafel en dan gaat daar een set PG's in en dan zie ik het vanzelf.

Orpheo
13 december 2011, 19:43
Morgen komt mn bestelling bij thomann vandaan aan. Dan moet er gesleuteld worden aan de zwarte custom. Daarna gaat de bbq top op de tafel en dan gaat daar een set PG's in en dan zie ik het vanzelf.

laat 't me maar weten :)

macwilliams
13 december 2011, 20:56
Even een update van de amp,

http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-ac85-2874.jpg

Meer componentjes waaronder twee maal een curry custard sauce thingy, CCS in het kort.
Wel een strakke bedoening daarbinnen.

The Running Man
13 december 2011, 21:00
Even een update van de amp,

http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-ac85-2874.jpg

Meer componentjes waaronder twee maal een curry custard sauce thingy, CCS in het kort.
Wel een strakke bedoening daarbinnen.
Die blauwe douchehokjes bedoel je...:rockon:
Wordt een zeer gave bak Willem.
Ben heeeeeeeeeeel benieuwd.

sideburns
13 december 2011, 21:12
inderdaad een erg strakke bedoening daar, ziet er netjes en top uit :ok:

macwilliams
13 december 2011, 21:14
Die blauwe douchehokjes bedoel je...:rockon:
Wordt een zeer gave bak Willem.
Ben heeeeeeeeeeel benieuwd.

Ik weet al hoe hij moet klinken. Als het meezit dan zal er binnenkort beluid uitkomen.:crazyhappy:

Jasper.
13 december 2011, 21:22
Ik zeg het ook nog maar een keer: Strak!

Ziet er goed uit. En dit duurt inderdaad niet lang meer volgens mij.

allochthomas
14 december 2011, 00:57
Ik zei al tegen Arjen: jammer dat je de binnenkant bijna nooit meer te zien krijgt want het is bijna een waar kunstwerk. Witte tolex is voor mijn head onderweg dus hopelijk heeft de amp snel een mooi huisje:D

Jan Buurman
14 december 2011, 08:22
Plexiglas kast?????

of iig een venster... :);)

EDIT: met binnenverlichting... PIMP!!!

Henri H
14 december 2011, 09:11
Of gelijk deze kopen!

http://www.fivestarmusic.com.au/WebRoot/ecdb2/Shops/fivestarmusic/46A5/A6AF/6C26/FC91/1C30/C0A8/D207/EAF3/TriampMK26732.jpg

:seriousf::seriousf::seriousf:

macwilliams
14 december 2011, 09:23
De transformatoren hebben ook al een plekje gekregen. De buizen zullen snel volgen, dat worden Kinky Tetten 66.

http://img.tapatalk.com/3e8c8953-5cc0-96d3.jpg

Thiez
14 december 2011, 10:15
Ziet er goed uit mac, ben heel benieuwd wat het gaat worden als hij af is.
Ik heb de standaard giablo gehoord en daar zat een erg lekkere sound in.

Midwolda
14 december 2011, 10:23
Potdomme, als elektron wordt je daar nog vrolijker van dan van de Large Hadron Collider, stel ik me zo voor. :chicken:

Keep up the good work, guys!

macwilliams
20 december 2011, 23:09
Heugelijk momentje, er komt geluid uit. :cheerup:

bass blom
20 december 2011, 23:13
bij jou thuis? :crazyhappy:

allochthomas
20 december 2011, 23:17
http://www.radiocassareep.com/wp-content/uploads/2011/11/its_alive2.jpg

macwilliams
20 december 2011, 23:26
bij jou thuis? :crazyhappy:
Helaas nog niet bij mij thuis, maar dat gaat zo niet meer lang duren... whoeiii:cheerup:


http://www.radiocassareep.com/wp-content/uploads/2011/11/its_alive2.jpg

ITS ALIVE !!!

The Running Man
21 december 2011, 17:40
Helaas nog niet bij mij thuis, maar dat gaat zo niet meer lang duren... whoeiii:cheerup:



ITS ALIVE !!!

En we noemen hem .....:seriousf:

macwilliams
21 december 2011, 18:49
En we noemen hem .....:seriousf:

KRÄNKENSTEIN!

Heel eerlijk gezegd weet ik nog niks. Moet nog wat leuks verzinnen.

Het is dus een GIABLO CHALLENGER en dan iets als een sig verzinnen.
Dat is best lastig.

Jasper.
21 december 2011, 19:37
Je kan hem best wel MacCruncher noemen vind ik. Best wel vet.

macwilliams
21 december 2011, 19:51
Ik denk er nog even over na. Misschien gewoon m'n achternaam.

Thiez
21 december 2011, 20:11
De giablo Challenger McBBQ? of ga je hem niet af fikken? ;)

Mr. Dynamite
21 december 2011, 20:58
Giablo Williams Challenger vind ik wel gaaf klinken :ok:

Ben erg benieuwd naar het eind resultaat, Arjen levert wel errug puik werk af :crazyhappy:

macwilliams
22 december 2011, 10:08
De giablo Challenger McBBQ? of ga je hem niet af fikken? ;)
Als de lampen branden is dat meer dan genoeg. :p


Giablo Williams Challenger vind ik wel gaaf klinken :ok:

Ben erg benieuwd naar het eind resultaat, Arjen levert wel errug puik werk af :crazyhappy:

Hij levert zeker erg goed werk af. Het eindresultaat zal nog even op zich laten wachten.

The Running Man
22 december 2011, 12:46
Je kan hem best wel MacCruncher noemen vind ik. Best wel vet.

+1
Nickname van de Marshall 100 w plexi was Captain Crunch geloof ik

Giablo Challenger II heeft onmiskenbaar plexi DNA maar toon- en vervormingsspectrum is veel breder. De MacWilliams editie wordt dan ook nog helemaal op smaak gemaakt voor Willem dus wat mij betreft dekt MacCruncher wel aardig de lading...:rockon:

Gisteren de KT66's gezien, gruwelijk mooie set ....

macwilliams
22 december 2011, 12:56
+1
Nickname van de Marshall 100 w plexi was Captain Crunch geloof ik

Giablo Challenger II heeft onmiskenbaar plexi DNA maar toon- en vervormingsspectrum is veel breder. De MacWilliams editie wordt dan ook nog helemaal op smaak gemaakt voor Willem dus wat mij betreft dekt MacCruncher wel aardig de lading...:rockon:

Gisteren de KT66's gezien, gruwelijk mooie set ....

Ik heb ze nog niet gezien..... Sad mac :(

The Running Man
22 december 2011, 13:04
Ik heb ze nog niet gezien..... Sad mac :(

Hehehe
Wacht maar af; dit zijn geen "confectiepijpen"; eerder gourmet:seriousf:

macwilliams
22 december 2011, 13:22
Er komen dus vier van deze in?

http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-20f5-8f10.jpg

Thiez
22 december 2011, 13:53
ah de diamant serie, een goede keuze mac! ;) Een zeer smaakvolle sound.

The Running Man
22 december 2011, 22:52
Sommige amp projecten zijn een aanslag op het harmonische huwelijk...
Net terug van het Giablo Test Center:seriousf:
Shit; veel te lang blijven hangen.
Beurtelings C-type en MacCruncher aan de tand gevoeld en kon pas stoppen toen Arjan me eruit gooide.
En kiezen.... ho maar.
Gewoon twee supergave amps.
MacCruncher was nieuw voor me.
Gehoord met kakelverse gourmet KT66.
Nu al heel mooi rijk midden....
En zij hoorden belletjes rinkelen in plaats van geween en geknars van tanden....
:rockon:

macwilliams
22 december 2011, 23:10
Wacht maar tot je hem hoort in combinatie met mijn ubergoldtop.

Thiez
22 december 2011, 23:17
Het klinkt allemaal erg veelbelovend!! Je verzameld wel erg interessant spul allemaal mac, het kwijl begint langzaam uit mijn mondhoeken over je collectie te druipen ;)

toneblo
23 december 2011, 10:25
Je kan hem best wel MacCruncher noemen vind ik. Best wel vet.




....Challengert Ubersturmbahnfuhrer "macCruncher" Williams wordt iets te lang, moet de head ff met 20 cm verlengd worden denk ik....:hide:

Henri H
23 december 2011, 10:31
Geen "London City", maar "Kampen City"....

Haha!

:)

macwilliams
23 december 2011, 13:41
Het klinkt allemaal erg veelbelovend!! Je verzameld wel erg interessant spul allemaal mac, het kwijl begint langzaam uit mijn mondhoeken over je collectie te druipen ;) Ik ben ook nog steeds blij met de verzameling, er zal denk ik dit jaar ook niet veel meer aan toe te voegen zijn. :D


....Challengert Ubersturmbahnfuhrer "macCruncher" Williams wordt iets te lang, moet de head ff met 20 cm verlengd worden denk ik....:hide:
Dan moet ik ook het cabinet met twintig centimeters verbreden

Geen "London City", maar "Kampen City"....

Haha!

:)
Ja.... Goed idee man, kampen city en dan een oud skala logo erop etsen... IEUUUW

macwilliams
27 december 2011, 13:22
Vandaag voor het eerst op mijn challenger gespeeld en foei wat een goed ding hé!
Zelf zou ik al blij zijn geweest als het aan mijn verwachtingen zou hebben voldaan maar hij deed dat en dan nog een paar vette kruiwagens erboven op. Wat een dynamiek heeft en geeft dat ding. Wat ben ik blij dat ik voor de kt 66 kon kiezen. Helaas moet ik nog even wachten tot hij zijn eigen huisje heeft.

Blij, blijer en dan nog meer met een grijns op mijn smoelwerk.

Het is duidelijk maatwerk, haute confiture. :D

Thiez
27 december 2011, 13:46
Wat is de vergelijking tussen EL34, 6CA7 en KT66?

macwilliams
27 december 2011, 14:18
Wat is de vergelijking tussen EL34, 6CA7 en KT66?

Even een dikke disclaimer,

In mijn beleving:

De kt 66 is minder of niet midscooped. Arjan had ook een callenger met el34 bij zich en die vond ik net iets stugger. De 66 ers waren in mijn beleving smeuïger.

Hij is zo overtuigend dat de fender bluesdeville straks op marktplaats staat.

The Running Man
27 december 2011, 21:39
Even een dikke disclaimer,

In mijn beleving:

De kt 66 is minder of niet midscooped. Arjan had ook een callenger met el34 bij zich en die vond ik net iets stugger. De 66 ers waren in mijn beleving smeuïger.

Hij is zo overtuigend dat de fender bluesdeville straks op marktplaats staat.

Disclaimer mijnerzijds
Onze 6CA7 variant klinkt heel vlezig, dik en bruut
KT66 hebben skrikkelijk mooi rijk midden

allochthomas
27 december 2011, 21:44
Zit zwaar te twijfelen of ik ook niet gewoon KT66 buizen in de c-type moet zetten. De G12M greenbacks zijn eens stuk smoother in het hoog dan de V30 en G12H 70th ani

The Running Man
27 december 2011, 21:55
Zit zwaar te twijfelen of ik ook niet gewoon KT66 buizen in de c-type moet zetten. De G12M greenbacks zijn eens stuk smoother in het hoog dan de V30 en G12H 70th ani

Hmmm
Ga je een stuk Britser mee klinken

Thiez
27 december 2011, 22:27
6CA7 zijn een beetje richting 5881 wat klank betreft?
KT66 en EL34 zijn beide mid heavy. maar de KT66 zijn wat ronder en voller dan?

macwilliams
27 december 2011, 22:47
Disclaimer mijnerzijds
Onze 6CA7 variant klinkt heel vlezig, dik en bruut
KT66 hebben skrikkelijk mooi rijk midden

Zekers skrikkelijk mooi


Zit zwaar te twijfelen of ik ook niet gewoon KT66 buizen in de c-type moet zetten. De G12M greenbacks zijn eens stuk smoother in het hoog dan de V30 en G12H 70th ani
Niet doen, krijg je vet spijt van :p

Hmmm
Ga je een stuk Britser mee klinken
Met een hete aardappel in de strot :D

6CA7 zijn een beetje richting 5881 wat klank betreft?
KT66 en EL34 zijn beide mid heavy. maar de KT66 zijn wat ronder en voller dan?

Dat is wel ongeveer wat ik heb ervaren.

toneblo
28 december 2011, 06:34
6CA7 zijn een beetje richting 5881 wat klank betreft?
KT66 en EL34 zijn beide mid heavy. maar de KT66 zijn wat ronder en voller dan?


KT 66 is de engelse 6l6, minder midscoop dan de americaanse 6l6.
Verder zijn het redelijk vergelijkbare lampen qua gedrag, qua toon is elke lamp anders..
6CA7 is een gewone EL34 op een kuiwagen steroiden, minder top hoog, ronder, dikker en duidelijker in toon dan standaard EL34, let op, het is het amerikaanse antwoord op de EL 34, werking gelijk, maar ook hier geldt: elke lamp heeft zijn eigen toon..

Orpheo
28 december 2011, 14:24
ik wil ook!! ik heb alleen geen geld genoeg voor een geintje als dit (en ik heb al teveel).

wel interessant, die discussie over lampentypes. Ik wil m'n AFD100 wat meer agressie en meer mids en meer 'oompf' geven. er zitten nu 6550's in. die 'el34's on the rocks' die toneblo op het laatst beschrijft lijken me wel wat. zou dat werken? qua biassen hoef ik 't niet te laten :seriousf: lang leve marshall.

macwilliams
29 december 2011, 08:11
ik wil ook!! ik heb alleen geen geld genoeg voor een geintje als dit (en ik heb al teveel).

wel interessant, die discussie over lampentypes. Ik wil m'n AFD100 wat meer agressie en meer mids en meer 'oompf' geven. er zitten nu 6550's in. die 'el34's on the rocks' die toneblo op het laatst beschrijft lijken me wel wat. zou dat werken? qua biassen hoef ik 't niet te laten :seriousf: lang leve marshall.

Zolang de voordeur nog open kan heb je niet teveel. Voor elke gitaar die je hebt laten bouwen zou je ook een amp moeten laten bouwen:seriousf:

Maar serieus,
De amp die voor mij inelkandergeshroefd word zou je gewoon eens moeten horen.
Ik denk dat je gauw over de streep bent, niet puur om mijn amp hoor! Maar om de vrijheid die je krijgt je eigen smaak toe te voegen, net zolang door tot dat bereikt is wat jij wilt. Ik heb het licht gezien in vorm van een paar dikke KT 66 :D

The Running Man
29 december 2011, 14:47
ik wil ook!! ik heb alleen geen geld genoeg voor een geintje als dit (en ik heb al teveel).

wel interessant, die discussie over lampentypes. Ik wil m'n AFD100 wat meer agressie en meer mids en meer 'oompf' geven. er zitten nu 6550's in. die 'el34's on the rocks' die toneblo op het laatst beschrijft lijken me wel wat. zou dat werken? qua biassen hoef ik 't niet te laten :seriousf: lang leve marshall.

Die van zoonlief (Ome Keith; Challenger II, draaiend op moddervette 6CA7 met 1 CCS modded kanaal) staat tot morgen/overmorgen bij GIABLO voor geluidsvergelijkingen. Die van Mac en Thomas ook; miss kun je je wat regelen met Arjan:rockon:

BTW
Gister naar Musikstore geweest en daar het testhok effe uitgewoond.
Er stond niks bij waar we nog van onder indruk raakten (hehe)

macwilliams
31 december 2011, 11:38
Ik zei tegen Arjan, doe maar rustig aan. Ik heb geen haast:)
Maar nu ik hem gehoord heb afgelopen dinsdag heb ik zo'n onbestemd gevoel:(

The Running Man
31 december 2011, 11:57
Ik zei tegen Arjan, doe maar rustig aan. Ik heb geen haast:)
Maar nu ik hem gehoord heb afgelopen dinsdag heb ik zo'n onbestemd gevoel:(

Een acute aanval van MacCrunch gebrek
:seriousf:
Troost; die van ons is ook effe weg
Willen op termijn ook CCS op 2e kanaal

macwilliams
31 december 2011, 12:30
Een acute aanval van MacCrunch gebrek
:seriousf:
Troost; die van ons is ook effe weg
Willen op termijn ook CCS op 2e kanaal

Gedeelde smart is ellende in kwadraat.:(

macwilliams
3 februari 2012, 11:11
Gisteren mijn Giablo bij Arjan opgehaald. De headshell zit er om en ziet er fantastisch uit. Helaas moet ik het nog even zonder faceplaat doen maar dat maakt voor de werking niks uit. Nu (relatief) kan ik hem gaan proberen en inspelen en mocht het nog net iets anders moeten dan mijn wensen kenbaar maken zodat dit veranderd kan worden.

Even een teaser...

http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-b2cd-1417.jpg

Henri H
3 februari 2012, 12:19
3 maart, Zuidbroek Grunn ...... :crazyhappy:

Gefeliciteerd Willem!

Wat is je eerste indruk qua geluid?

Buzzel
3 februari 2012, 12:22
Zeer vet!






1335624574465433 tekens

macwilliams
3 februari 2012, 12:45
3 maart, Zuidbroek Grunn ...... :crazyhappy:

Gefeliciteerd Willem!

Wat is je eerste indruk qua geluid?


Zeer vet!

Mijn eerste indruk is wat Buzzel zegt zeer vet.
Het is natuurlijk allemaal op een huiskamer volume maar net als met alle buizen versterkers hoe hoger het volume des te beter de respons, maar dat terzijde.

Met de P94s geladen '70 custom.
Je stelt de amp in op crunch / scheur en de toon regeling zoals je het graag hoort en natuurlijk houd ik de master laag. Daarna een draai aan de volumepot van de gitaar en hop, een prachtig clean. Het reageert heel prettig op je aanslag. Voor mij een beetje een nadeel want dat is iets waar ik nog op moet oefenen. Het voordeel voor mij is dat ik me er nu moet toe zetten dit te gaan oefenen.

Kortom, Giablo & P94 & custom is goedgekeurd.:ok:

Henri H
3 februari 2012, 12:51
Dat klinkt goed! Ook een beetje zoals mijn JCM 800 2204, zoals je aangeeft met dynamisch spelen en draai aan de potmeter v.d. gitaar.
Toch ben ik erg benieuwd!

allochthomas
3 februari 2012, 17:54
Vette shit! Ik zit nog te wachten op mijn logo en face plate

Jasper.
3 februari 2012, 18:33
Vet hoor! Maar ik vind het plaatje wel wat teleurstellend. Je mag best wat meer laten zien :D

Mr. Dynamite
3 februari 2012, 20:42
Zeer vet! Daar ga ik in mee :satisfie:

Vind het logo ook erg gaaf, strak en stijlvol

macwilliams
3 februari 2012, 21:42
Dat klinkt goed! Ook een beetje zoals mijn JCM 800 2204, zoals je aangeeft met dynamisch spelen en draai aan de potmeter v.d. gitaar.
Toch ben ik erg benieuwd!
Ik denk ook echt en dan ook met volle overtuiging dat je je zeker kunt vinden in de dynamiek van dit ampje. Of de voicing je bevalt is een tweede maar dat ligt dan ook puur aan mij. Dit was mijn wens. Ik neem hem hoe dan ook bij de eerstvolgende IJsseldelta meeting mee zodat je er eens op los kunt gaan met jouw eigen cabinet.


Vette shit! Ik zit nog te wachten op mijn logo en face plate
Ik ben zo blij met dit logo. En benieuwd hoe m'n plaat word.

Vet hoor! Maar ik vind het plaatje wel wat teleurstellend. Je mag best wat meer laten zien :D
Het was ook een teaser, zodra de plaat er is komt er een serieuze foto :)


Zeer vet! Daar ga ik in mee :satisfie:

Vind het logo ook erg gaaf, strak en stijlvol

Arjan probeerde het mij nog af te raden maar ik wist wat ik deed. Het is gewoon messing dat niet gepoetst is. Alleen met een scbuursponsje bewerkt.

jutter
3 februari 2012, 22:06
MacWilly, van harte gefeliciteerd! Zo op het eerste gezicht ziet hij er erg mooi uit. Ben benieuwd naar de pics als hij compleet is! :mmmm:

Het werken met je volumeknop went snel, gewoon een kwestie van doen.

Heul veul plezier ermee!

The Running Man
10 maart 2012, 18:56
Impressies van de Noorder Gitaar Dag met het eerste publieke optreden van de MacCruncher....
Wat knipsels uit opnames met m'n simpele Zoom Q3 (met 'ministek' resolutie, niet d HD versie)
Beeld is niet super, geluid valt mee; zeker over een koptelefoon

Zo klinkt ie clean

http://www.youtube.com/watch?v=AEomFuZ-Btw

En zo gaat ie een beetje over zijn nek


http://www.youtube.com/watch?v=IVLBbQCSba8

Tristan
10 maart 2012, 22:20
Hee, is dat Stefan Siwabessy die daar gitaar speelt? (volgens mij herken ik zijn stem)
Qua sound, lijkt wat moderner en stugger dan wat ik me voorstel bij een Marshall Plexi, maar ik weet niet wat de specs zijn (misschien was dat de bedoeling).

The Running Man
11 maart 2012, 00:52
Het is GN-er Ateng (Martin) die je ziet
Challengers (en ook de C-type) hebben Plexi DNA maar zijn geen standaard klonen (kan wel). Ze worden helemaal op maat gemaakt voor de klant
De bovenste Challenger is een custom amp gebaseerd op een 67/68 Plexi maar dan met V1 tube mod voor extra dynamiek en heel specifiek gevoiced naar de wens van MacWilliams (o.m KT66's)
De onderste is van zoonlief (Ome Keith) en die heeft veel plexi mojo maar is ook extra dynamisch en beefy (6CA7 "big bottles").
En stug..? Altijd lastig met dit soort opnames, Challengers die ik heb gehoord zijn zelfs losser dan de plexis uit 67-69 die als basisreferentie werden gebruikt.

macwilliams
12 maart 2012, 19:42
Heb er nu een paar uur op gespeeld en ik geniet van de dynamiek van dit ding.

The Running Man
12 maart 2012, 21:43
Heb er nu een paar uur op gespeeld en ik geniet van de dynamiek van dit ding.

Daar was ik al bang voor.
Kijk je uit met je carpale tunnels en zo!

Dimitri92
12 maart 2012, 21:50
1 woord: WAUW

ateng
14 maart 2012, 21:02
Hee, is dat Stefan Siwabessy die daar gitaar speelt? (volgens mij herken ik zijn stem)
Qua sound, lijkt wat moderner en stugger dan wat ik me voorstel bij een Marshall Plexi, maar ik weet niet wat de specs zijn (misschien was dat de bedoeling).

Hey Tristan het was niet Stefan maar ik op de video ;)

Het is wel een fijn versterker met genoeg Plexi vibe alleen inderdaad wat stugger en niet te glazig zoals een echte Plexi.
Het had voor mij wel wat organischer mogen klinken... als je begrijpt wat ik bedoel.

macwilliams
15 maart 2012, 08:04
Het is ook geen plexi. Hij reageert en voelt als een plexi maar is moderner, met meer oversturing aan boord. Daarbovenop is die van mij nog eens naar mijn smaak bijgesteld. Dat wat als stug word ervaren (denk ik) is dat (ook ik) je je spel helemaal terughoort over de versterker en dat je moet leren omgaan met de dynamiek die de CCS toevoegt. Ik ben nu een tijdje bezig en ik keer er nu mee omgaan. Hij dwingt me beter te spelen en nauwlettender te zijn met articulatie in mijn spel.

Qua tone/voicing dus is het mijn smaak. Daar kan de versterker en de bouwer niks aan doen.

Henri H
26 maart 2012, 12:31
Afgelopen vrijdag heb ik samen met macwilliams de MacCruncher aan de tand gevoeld in onze oefenruimte.
Ik moet eerlijk toegeven dat het niet "mijn" versterker is, zowel uiteraard fysiek niet, maar evenmin is het niet mijn kopje thee.
Op zich is het best een leuke amp, maar macwilliams heeft hem helemaal naar zijn smaak gevoiced, en da's een (iets) andere smaak dan de mijne.
Neemt niet weg dat het erg gezellig was en ik moest de foto's nog ff kwijt. :)

De testopstelling:

https://lh6.googleusercontent.com/-uwoewIRwB5E/T23Gp7ahBcI/AAAAAAAAApk/ShdpeNlg8Ac/s720/2012-03-23%2021.53.04.jpg

Ik met de LP Custom van macwilliams, p94 klinken lekker!

https://lh5.googleusercontent.com/-JbKgcytAg14/T27wgB36V7I/AAAAAAAAAp8/f6IRkEZjABQ/s816/IMG-20120324-WA0000.jpg

macwilliams op mijn Cherry Burst "headcrack" Les Paul Standard '91

https://lh4.googleusercontent.com/-PwtK-9-dWM8/T23GWZg9QBI/AAAAAAAAApU/Lsy5sLe76L8/s912/2012-03-23%2021.53.21.jpg

macwilliams
26 maart 2012, 17:03
Het was ondanks dat we dit keer maar met zn tweeën waren gezellig en het klopt wat je zegt. Deze amp is naar mijn smaak gevoiced en doet wat ik wil. Wat ik opmerkelijk vond is dat beide amps heel goed reageerden op de volume pot van de gitaar, heel beheersbaar naar een clean te draaien zijn zonder een enorme volume drop. Ik geef de voorkeur naar mijn eigen Giablo op het clean en vond hem net iets beter op MIJN aanslag reageren dan de 2204 van Henri.

Het was ook tof om te horen hoe ze met de pedalen klonken. Dat doen ze beiden erg goed en vrijwel hetzelfde resultaat op zowel de goldie van Henri als mijn eigen boss BD-2.

Het woord van de avond was denk ik nuance verschillen. :D

Orpheo
26 maart 2012, 19:58
must....not.... fap.



ik wil ook een amp volledig gevoiced op mijn smaak. hoeveelheid gain, hoe ie reageert op mijn spel, etc etc. wil ik ook. Komt later dit jaar hoop ik.

Jasper.
26 maart 2012, 20:30
Dus je hebt hem inmiddels definitief thuis? Moet maar eens een keer langskomen, doen we ook ff een Nailbomb vs blackout shootout :p

Hoe is het met je hand? Kun je alweer een beetje spelen? Of gaat het zelfs beter dan ooit nu?

macwilliams
26 maart 2012, 21:52
must....not.... fap.



ik wil ook een amp volledig gevoiced op mijn smaak. hoeveelheid gain, hoe ie reageert op mijn spel, etc etc. wil ik ook. Komt later dit jaar hoop ik.
Het is wel erg luxe hoor, gewoon zeggen hoe je het wil en het word gedaan :D

Dus je hebt hem inmiddels definitief thuis? Moet maar eens een keer langskomen, doen we ook ff een Nailbomb vs blackout shootout :p

Hoe is het met je hand? Kun je alweer een beetje spelen? Of gaat het zelfs beter dan ooit nu?

Hij staat nu weer hier bij mij thuis, er komt nog wel een effecten loop in dus hij gaat ook weer eens die kant op.
Het spelen gaat langzamerhand vooruit en ik kom in de buurt van hoe het was, ik hoop dat het vanaf hier nog verder verbeterd. Al denk ik dat ik dan beter kan gaan les nemen. Ik kreeg af en toe het idee dat mijn techniek eens door een goede leraar bekeken moet worden.
Maar je bent hoe dan ook welkom.