PDA

View Full Version : Giablo c-type



allochthomas
21 oktober 2011, 20:02
Het heeft even geduurd maar de eerst build foto is binnen:)
https://lh5.googleusercontent.com/-bI1gqYi9Ows/TqGzKhZRAEI/AAAAAAAAAIE/GAqUKWYoR_s/s912/21102011467.jpg

macwilliams
21 oktober 2011, 20:26
Jaja de eerste stapjes zijn gezet:cheerup:

G.G.
21 oktober 2011, 20:50
Cool, dikke vette amp van een forumlid. Altijd leuk om te zien. Hopen dat ie uitgroeit tot een van de grote bouwers, dan heb je een van de eerste modellen.

allochthomas
21 oktober 2011, 20:58
Na de amp van Ben gehoord te hebben en hoe de challenger in zo'n korte zo verschrikkelijk vooruit is gegaan kwa tone kan dit alleen maar heel veel goeds betekenen.

Voor de mensen die het nog niet weten hier wat specs:
-gebaseerd op JTM45 specs
-schakelbare solidstate en tube rectifier(als test)
-CCS mod op beide kanalen
-NOS caps en andere meuk
-mastervolume(heb ik gewoon nodig)
Arjan gaat er eerst EL34 buizen er in zetten ala JTM50 en daarna gaan we kijken of dat bevalt en of we naar KT66 of andere buizen gaan

@macwilliams: ik zit met veel smacht te wachten op meer foto's:cheerup:

macwilliams
21 oktober 2011, 21:17
Ik wil ook meer fotos!!!:cheerup:

Tankman
21 oktober 2011, 21:43
Bouwt hij nou precies wat jij wilt from scratch, of heeft hij al een basis waarop jij verder mag aangeven wat je wilt hebben?

allochthomas
21 oktober 2011, 21:50
Niet geheel van scratch want de jtm45 wordt als basis gebruikt. Heb een tijd overlegt en heb toen samen met macwilliams‎ oude marshalls getest om te bepalen welke als basis gebruikt ging worden. Basis wordt eerst gebouwd met wat foefjes en daarna wordt het tweaken kwa waardes van onderdelen en buizen om de versterker op smaak te brengen:)

Tankman
21 oktober 2011, 22:05
Niet geheel van scratch want de jtm45 wordt als basis gebruikt. Heb een tijd overlegt en heb toen samen met macwilliams‎ oude marshalls getest om te bepalen welke als basis gebruikt ging worden. Basis wordt eerst gebouwd met wat foefjes en daarna wordt het tweaken kwa waardes van onderdelen en buizen om de versterker op smaak te brengen:)

Heeft hij dan x aantal versterkers die hij als basis kan gebruiken, of kan hij iedere versterker die jij dan zou willen als basis gebruiken?

allochthomas
21 oktober 2011, 22:08
Ik zou even contact met Arjan zelf opnemen voor die vraag :)

nieuwe foto!
https://lh4.googleusercontent.com/-fRWysfVZLcc/TqHRFbmhZSI/AAAAAAAAAIM/jPHR7ZZRTw8/s912/21102011469.jpg

Midwolda
21 oktober 2011, 23:00
Mooi wark, heren, ik ben heel benieuwd waar jullie uiteindelijk mee op de proppen komen.
Niks zo lekker als een handgebouwde amp die helemaal naar je smaak is! ;)
Ik zal jullie topics even goed in de gaten houden want daar leer je altijd wel iets van.
Zoals: waarom een schakelbare rectifier? Wat is een CCS mod?

G.G.
21 oktober 2011, 23:20
Ik heb ook een ampje gebouwd met schakelbare gelijkrichter, en met name voluit is er een verschil in attack te horen.

allochthomas
21 oktober 2011, 23:47
Inderdaad verandering van attack, solidstate is imo aggresiever dan tube. Het is meer een test om mee te kunnen spelen, kan zijn dat het aan het einde van de rit volledig tube of solidstate gaat worden. Voor alle technische aspecten over de CCS mod moet je bij arjen zijn maar het zorgt er voor dat de amp minder dof wordt en heel erg gevoelig wordt voor aanslag. Met de ccs kan je met gemak van clean naar scheur gaan door alleen maar harder aan te slaan.

The Running Man
22 oktober 2011, 13:41
Ook al gepost bij het MacCruncher topic

Wie nieuwsgierig is naar de sound van een Giablo....
Vanavond is de Challenger II van Ome Keith te horen in JJ's music house (Zoetermeer).
Gitarist van The world for Izabella mag hem gebruiken over een old school
'67 Marshall 4x12 Tall Bottom cab
Aanvang 21.00 uur:rockon:http://www.jjmusichouse.nl/site/index.php?page=agendaItem&id=537

The Running Man
22 oktober 2011, 14:21
Mooi wark, heren, ik ben heel benieuwd waar jullie uiteindelijk mee op de proppen komen.
Niks zo lekker als een handgebouwde amp die helemaal naar je smaak is! ;)
Ik zal jullie topics even goed in de gaten houden want daar leer je altijd wel iets van.
Zoals: waarom een schakelbare rectifier? Wat is een CCS mod?

Vraag me niet naar de electronische details maar een
CCS module is een schakeling die ervoor zorgt dat je pre-ampbuizen op een
andere manier worden aangesproken.
Het netto resultaat is dat je amp heel erg veel aanslaggevoeliger wordt en dat je klankspectrum veel rijker wordt. Dynamischer dan dit heb ik (nog) niet gehoord.
Zoonlief Ome Keith omschreef het als volgt " het is alsof je 4x12 voor die tijd onder een dikke laag paardedekens" lag.

allochthomas
28 oktober 2011, 22:45
https://lh3.googleusercontent.com/-XKibbBh7O_g/TqsTirG54II/AAAAAAAAAIc/EPOJKLFQRDo/s912/28102011475.jpg
De eerste soundcheck komt zo wel heel dicht bij:crazyhappy:

The Running Man
28 oktober 2011, 22:53
https://lh3.googleusercontent.com/-XKibbBh7O_g/TqsTirG54II/AAAAAAAAAIc/EPOJKLFQRDo/s912/28102011475.jpg
De eerste soundcheck komt zo wel heel dicht bij:crazyhappy:

Ziet er gaaf uit Thomas!:rockon:
Enne... de goeie parts

macwilliams
29 oktober 2011, 08:39
Ziet er strak uit, het vorderd lekker. Ik zal zo mn mail eens checken of die van mij ook zn ingewanden al aangevuld heeft gekregen.

Als ze beiden tegelijk af zijn dan kunnen we ze naast elkaar horen.
:lp:

Mr. Dynamite
30 oktober 2011, 16:33
Jongens jongens.. ik ben fan :ok: 5*

allochthomas
30 oktober 2011, 17:40
Het is niet verkeerd wat Arjan levert:D

Ik begin al te gillen van blijdschap bij de gedachte dat het binnenkort eindelijk zo ver is:crazyhappy:

Jasper.
30 oktober 2011, 18:30
Ik begin al te gillen van blijdschap bij de gedachte dat het binnenkort eindelijk zo ver is:crazyhappy:

http://media.tumblr.com/tumblr_lmdvdhqUtU1qaiwdo.gif


Ontopic: Net als die van Willem ziet deze er ook erg netjes uit. Komen er ook soundclipjes ofzo als je hem hebt?

allochthomas
30 oktober 2011, 18:41
Ik heb een shure sm57 hier liggen dus als alles klaar is kan ik wel wat opnemen. Hopelijk aankomend weekend eerste soundcheck(moet even kijken hoe dat gaat ivm tentamens en ik weet niet of de trafo's er al zijn). Daarna wordt het kijken welke buizen er gebruikt gaan worden en getweaked en tegen december is alles klaar.

allochthomas
28 november 2011, 16:34
https://lh4.googleusercontent.com/-_Q65nrmPBfM/TtOpyhGmtaI/AAAAAAAAAJc/hD7JkShesEs/s640/25112011496.jpg
Tolex gaat wit met zwart worden(wit aan de zijkant en zwart in het midden, tegenovergestelde van mijn hook) en de faceplate zilverkleurig

macwilliams
28 november 2011, 16:47
:crazyhappy: nice man, ga zo mn mail eens checken :crazyhappy:

allochthomas
29 november 2011, 10:57
Hij werkt..!
It's alive!

allochthomas
2 december 2011, 22:46
Arjen kwam vandaag langs met de versterker zodat ik hem kon testen met 6L6 buizen. Wat een amp wat een amp zeg! Gaat van lekker clean met een randje naar balls to the walls stoner met de telecaster. Negative feedback loop stond op zijn strakst afgesteld en zelf dan voelde de amp absoluut niet stijfjes aan. Met de tube recto leefde de amp een stuk meer en met de solid state was hij een stuk stijver maar dat wordt minder naar maten de onderdelen goed ingespeeld zijn. Binnen kort weer een soundcheck met deze keer KT66 buizen

Mr. Dynamite
2 december 2011, 23:08
:crazyhappy:

The Running Man
3 december 2011, 12:00
Arjen kwam vandaag langs met de versterker zodat ik hem kon testen met 6L6 buizen. Wat een amp wat een amp zeg! Gaat van lekker clean met een randje naar balls to the walls stoner met de telecaster. Negative feedback loop stond op zijn strakst afgesteld en zelf dan voelde de amp absoluut niet stijfjes aan. Met de tube recto leefde de amp een stuk meer en met de solid state was hij een stuk stijver maar dat wordt minder naar maten de onderdelen goed ingespeeld zijn. Binnen kort weer een soundcheck met deze keer KT66 buizen

Ik ben ook enorm benieuwd hoe dat klinkt met dubbele CCS en gelijkrichterkeuze :rockon:

allochthomas
3 december 2011, 14:36
Ik ben even vergeten welke gelijkrichter Arjen er in heeft gestopt maar het was niet de standaard GZ34. De gelijkrichter buis maakt alles wat levendiger en voller. Tijdens het jumpen werd meestal het bas kanaal gebruikt met het volume op 1-2 om wat extra druk en laag te krijgen(je merkt het echt meteen). Draai je beide volumes ver open dan krijg je een lekker vieze vettige scheur, I like:crazyhappy:.

Viel mij trouwens op dat de scheur een beetje compressie met zich mee brengt wat inhoud dat als je de versterker flink over zijn nek laat gaan en je vervolgens de volume van je gitaar wat terug draait(versterker is echt verschrikkelijk dynamisch) dat je clean bijna net zo hard is als je scheur, zeer bruikbaar in live situaties.

toneblo
3 december 2011, 16:08
5u4 rectumfrier!!

@ thomas: die v30 eruit en een greenback erin: Held!!
Goede zet...:ok:

Twee greenback's erin: Uberheld!!



...maareh, het blijft smaak, dus doe eerst 1 en luister dan eens, kan er altijd nog een tweede "geleend " worden om twee te proberen!

Net nog ff Zegveld en omstreken laten donderen :gitarist:.... nu klaagt mijn vrouw waar ik toch die grijns van op menne bakkes heb....:chicken:

The Running Man
6 december 2011, 13:01
Arjen kwam vandaag langs met de versterker zodat ik hem kon testen met 6L6 buizen. Wat een amp wat een amp zeg! Gaat van lekker clean met een randje naar balls to the walls stoner met de telecaster. Negative feedback loop stond op zijn strakst afgesteld en zelf dan voelde de amp absoluut niet stijfjes aan. Met de tube recto leefde de amp een stuk meer en met de solid state was hij een stuk stijver maar dat wordt minder naar maten de onderdelen goed ingespeeld zijn. Binnen kort weer een soundcheck met deze keer KT66 buizen

Was gisteren effe bij GIABLO en heb je amp mogen horen (tube rectifier setting) Holy shmoly wat een animal. En dat met 6L6 buizen
Van clean naar rooaar alleen via aanslag. Geen tubescreamer meer nodig.
Ben benieuwd wat voor monster er in zit met KT66
Echt gaaf Thomas :blast:

allochthomas
17 december 2011, 14:47
Arjen komt morgen langs met de amp die nu KT66 buizen heeft en als ik Arjen mag geloven(wat ik zeer zeker doe) klinkt hij nu nog beter:crazyhappy:

macwilliams
17 december 2011, 20:55
1 greenback= held
2 greenbacks= uberheld
8 greenbacks = macwilliams..

Kinky Tetten66:blast:

Thiez
17 december 2011, 21:15
1 greenback= held
2 greenbacks= uberheld
8 greenbacks = macwilliams..

Kinky Tetten66:blast:

*like, greenbacks zijn de poep!

bass blom
17 december 2011, 21:20
whoei, ik ben dus ook een uberheld+ met mijn 2greenbacks en 2 KT66's :cheerup:

en wat wordt mijn bassist met 4 KT88's? :crazyhappy:

allochthomas
17 december 2011, 21:25
V30 is als het goed is verkocht dus binnenkort komt er een G12M:D

Jasper.
17 december 2011, 22:17
Ik ben uberheld tot de macht 2! Ik heb 4 greenbacks!

Komen er soundclipjes straks thomas? Ik ben wel heel benieuwd. Hoewel ik natuurlijk op moet passen dat ik geen neigingen krijg om mijn JCM van de brug af te gooien :p

allochthomas
17 december 2011, 22:31
Komt misschien nog een soort van meeting maar dat is nog niet zeker. Als je dit ding hoort naast je jcm ga je alle onderdelen 1 voor 1 met je blote handen uit je jcm trekken, 1 voor 1 ritueel verbranden om vervolgens de as bij elkaar te vegen en die door de plee te spoelen:D.

Ik zal mijn best doen om wat clips op te nemen zodra hij in mijn bezit is. Ik kan helaas hier op de flat niet vol uit gaan uit angst dat mensen met fakkels en hooivorken bij mij op de stoep staan

Jasper.
17 december 2011, 22:35
Komt misschien nog een soort van meeting maar dat is nog niet zeker. Als je dit ding hoort naast je jcm ga je alle onderdelen 1 voor 1 met je blote handen uit je jcm trekken, 1 voor 1 ritueel verbranden om vervolgens de as bij elkaar te vegen en die door de plee te spoelen:D.

Nee dat valt wel mee, jij heb mijn JCM nog nooit gehoord. Ik vind hem ideaal voor de muziek die ik speel. Maar ik hou sowieso van dit soort geluid. Bij mij mag het hoog best een beetje aanwezig zijn. De balans is voor mij goed.

Maarja, ik ben benieuwd. Zou hem wel eens willen horen. Kom je niet naar de meeting in groningen? Neem je hem mee als ie dan klaar is :p

allochthomas
17 december 2011, 22:41
Ik zit je ook maar te stangen:D.

Groningen is een beetje ver(meer dan 3,5 uur) maar als ik een lift kan krijgen heb ik wel interesse:)

macwilliams
17 december 2011, 23:37
De jcm 900 is een goede amp, net zo goed als vele anderen. Niet gelijkend aan anderen maar zeker even goed. Over smaak valt niet te twisten.

Jasper.
18 december 2011, 00:13
Binnenkort zou ik nog eens naar een kameraad in Utrecht, kom ik dan wel langs :seriousf:
Zou mooi zijn als we de amp op de meeting konden horen!

allochthomas
18 december 2011, 00:16
Laat maar even wat weten als je langs komt, je bent van harte welkom hier:).

De locatie van de meeting in Groningen is nou niet echt goed bereikbaar met het OV gezien ik een bel bus moeten regelen:seriousf:

The Running Man
18 december 2011, 14:30
Het KNMI meldt vreemde onverklaarbare aardschokken.
Het epicentrum is lastig te bepalen maar lijkt samen te vallen met een studentenflat in Bilthoven:rockon:

allochthomas
18 december 2011, 15:59
Wegens omstandigheden is het etsten verzet naar maandag.

allochthomas
21 december 2011, 19:18
Conclusie na etsten maandag: voorkeur ligt bij 6L6 buizen.

Als icing on the cake: vandaag 2 pre-rola G12M 25 watters op de kop getikt voor de HOOK:crazyhappy:

macwilliams
21 december 2011, 19:34
Waarom de voorkeur voor de 6l6? Wat vond je minder aan de kt66?

allochthomas
21 december 2011, 19:36
Iets meer een mid scoop die ik lekker vind en iets smoother

macwilliams
21 december 2011, 19:45
Ach zo, ik wou juist meer middengebied. Dus niet dat scooped.

The Running Man
22 december 2011, 12:55
Conclusie na etsten maandag: voorkeur ligt bij 6L6 buizen.

Als icing on the cake: vandaag 2 pre-rola G12M 25 watters op de kop getikt voor de HOOK:crazyhappy:

Kijk....dat wordt wat
[Utregs mode: on] Goed gedoan jochie! [Utregs mode: off]

Heb er zelf ook nog 4 liggen, die gaan binnenkort in de 4x12 van Ome Keith
:rockon:

allochthomas
22 december 2011, 17:41
Dingen zijn echt hagel nieuw, echt absurd.

Moet wel oppassen dat ik die dingen niet door fik gezien ze maar 25 watt zijn en in parallel moeten worden geschakeld.

macwilliams
22 december 2011, 19:04
Wist je dat die oude greenbacks bijna net zo goed klinken als de nieuwe chinese gleenbacks?

Gibsonman
22 december 2011, 19:44
Wist je dat die oude greenbacks bijna net zo goed klinken als de nieuwe chinese gleenbacks?


Gleenbacks:crazyhappy:

allochthomas
22 december 2011, 19:47
Wist je dat die oude greenbacks bijna net zo goed klinken als de nieuwe chinese gleenbacks?
Bijna, maar toch niet helemaal;)(en voor de prijs die ik betaalde kan je niet eens een nieuw setje chinese greenbacks halen)

macwilliams
22 december 2011, 19:55
Gleenbacks:crazyhappy:
Nummel hondeldviavieltig mette lijst en kloepoek:cheerup:


Bijna, maar toch niet helemaal;)(en voor de prijs die ik betaalde kan je niet eens een nieuw setje chinese greenbacks halen)

Dat zijn de betere deals man, nu hopen dat ze goed tot hun recht komen in je cabinet!:ok:

The Running Man
22 december 2011, 23:30
Dingen zijn echt hagel nieuw, echt absurd.

Moet wel oppassen dat ik die dingen niet door fik gezien ze maar 25 watt zijn en in parallel moeten worden geschakeld.

Als het je gerust stelt, wil ik ze wel ruilen voor 2 G12T75's hoor :seriousf:
Kunnen iets meer aan...
Valt wel mee man.
Om ze echt te blakeren moet je wel zo gruwelijk lang op - bloed uit je oren - niveau spelen..

allochthomas
27 december 2011, 17:06
https://lh5.googleusercontent.com/-R_ai9Ppt9EM/TvnrAqd9DfI/AAAAAAAAAKc/C4QWlHmMTgo/s1024/IMG_2712.JPG
Vandaag kwam Arjen langs met de c-type:D

De greenbacks klinken trouwens fantastisch:mmmm:

macwilliams
27 december 2011, 18:07
Mooi man, nog een kastje erom en klaar?

allochthomas
27 december 2011, 19:33
Kastje er om heen en dan is hij inderdaad klaar. Zit wil te twijfelen of ik toch niet voor die KT66 buizen moet gaan.

Mr. Dynamite
27 december 2011, 20:50
Wat gaaf weer. Ik ben een fan, van beide trouwens :ok:

allochthomas
27 december 2011, 21:24
Morgen een bare knuckle piledrive ophalen en installeren, dat wordt knallen!

toneblo
28 december 2011, 06:37
Morgen een bare knuckle piledrive ophalen en installeren, dat wordt knallen!



...ehh, wa's da???

HaroldA
28 december 2011, 11:03
...ehh, wa's da???

http://bit.ly/vrHpCV

allochthomas
28 december 2011, 19:42
De tele icm de piledriver brug pickup klinkt echt super over de c-type!

Moet zeggen dat ik heel erg blij ben met de solid en tube recto, de solid state geeft me net dat extra beetje agressiviteit die soms lekker is voor het wat zwaardere werk

Mr. Dynamite
28 december 2011, 23:33
De tele icm de piledriver brug pickup klinkt echt super over de c-type!

Moet zeggen dat ik heel erg blij ben met de solid en tube recto, de solid state geeft me net dat extra beetje agressiviteit die soms lekker is voor het wat zwaardere werk

Ik weet niet of het te vergelijken is, maar heb ook diodes op mijn mesa stiletto. Die geven de amp toch net even een tikkeltje meer sprankel en levendigheid. Gave bak man, al over de eindbuizen uit?

allochthomas
29 december 2011, 01:18
Ik weet het nog niet, ik laat hem voor nu gewoon lekker op de 6L6 buizen zitten. Morgen komt de weber mini mass dus dan kan ik de master verder open trekken en de eindbuizen lekker laten werken.

Midwolda
29 december 2011, 07:13
Ben wel benieuwd wat je van die Mini Mass vind (want ik zit er zelf ook over te denken om zoiets te kopen).

En natuurlijk benieuwd naar detailfoto's en wat voor behuizing en welke eindbuizen en en en o ja soundclips!

Dacht altijd van mezelf dat ik een echte 6V6-fan was (you know why)
maar m'n Koch Classic SE12 met een EL34EH klinkt ook subliem hoor.
Voor blues dan he, het mag bij jou wel wat strakker geloof ik.

Heerlijk als je een beetje keuze hebt in zowel preamp- als eind-buizen.

toneblo
29 december 2011, 07:35
..3 maart op de noorder gitaardag zal Giablo aanwezig zijn..

muziekschuur
29 december 2011, 08:01
Wat zou het verschil zijn tussen greenbacks en classic lead celestions?

Midwolda
29 december 2011, 08:06
..3 maart op de noorder gitaardag zal Giablo aanwezig zijn..

Live soundclips, nog mooier! :cheerup:

allochthomas
29 december 2011, 10:57
De mini mass is nog onderweg gezien mijn huisgenoot gisteren te lui was om open te doen.

Ik ben 3 maart alleen aanwezig mits ik een lift kan krijgen want met het openbaar vervoer gaan is niet handig.

allochthomas
29 december 2011, 20:46
Deze middag een tijde aan de slag geweest met de weber mass en de c-type, klinkt erg goed! Met de master bijna helemaal dicht kreeg je altijd een beetje fizzy top hoog en dat is weg nu de eindbuizen lekker kunnen werken. De weber zuigt wel veel hoog als je het volume flink naar beneden brengt maar dat is met de treble boost prima op te lossen:ok:

De c-type komt naar de noorder gitaardag:crazyhappy:

Jasper.
29 december 2011, 20:57
De c-type komt naar de noorder gitaardag:crazyhappy:

Jeeeuuujj! Dan kom ik denk ik ook maar even :)

Midwolda
29 december 2011, 22:19
Geweldig! Ben echt heel benieuwd naar deze amp, wil 'm graag eens horen.
Neem wel ook de MiniMass mee want helemaal voluit... nou ja, het is een oud gebouw, zeg maar.
Nou nog een gitaar... :seriousf:

allochthomas
29 december 2011, 23:04
Zal ik zeker doen want ik ben ook een beetje bang voor gebakken greenbacks:seriousf:

Ik had al veel eerder zo'n attenuator moeten kopen. Master staat vol open en ik heb geen boze buren:crazyhappy:. Haalde wel per ongeluk de bypass switch over toen ik aan de treble switch wou zitten, alles in mijn kamer stond opeens te trillen:D

Midwolda
29 december 2011, 23:18
Ach, als die greenbacks zo'n klap aankunnen zou ik me daar verder ook niet zo'n zorgen over maken. ;)

edit: zo iets had ik eigenlijk van mezelf ook wel verwacht toen ik naar de foto's van die MiniMass keek.
Ik ga er denk ik ook wel eentje kopen maar dan moet ik wel een beveiliging op die switches bedenken.
Stel je voor dat dat met de ohm-switch gebeurt en je hebt het niet meteen door...
toch maar iets van een beugeltje of een kapje er over heen fabrieken.

allochthomas
30 december 2011, 18:14
Zou inderdaad veiliger zijn.

Ben bezig geweest met wat op te nemen maar de audio doet de versterker geen eer aan dus heb ik die maar gedelete. Er zit iets gruizig in het hoog wat ik maar niet kwijt raak(niks van te merken in de kamer, alleen als je luisterd naar de amp door de microfoon).

Jasper.
30 december 2011, 19:03
Misschien is het al vermeld maar hoeveel watt is je versterker dan? 50?

allochthomas
30 december 2011, 19:08
38 watt leveren de 6L6 buizen

guitarkid
31 december 2011, 08:40
..3 maart op de noorder gitaardag zal Giablo aanwezig zijn..

Komt dat zien (en horen....!!!!!) :rockon:

macwilliams
31 december 2011, 09:26
Komt dat zien (en horen....!!!!!) :rockon:

Proeven, ruiken en voelen:crazyhappy:

The Running Man
31 december 2011, 10:36
Proeven, ruiken en voelen:crazyhappy:

[De Bie mode: on] En de rest er bij denken [De Bie mode: off]:seriousf:

allochthomas
31 december 2011, 12:07
Zolang niemand mijn versterker gaat likken vind ik alles best:D

guitarkid
31 december 2011, 12:08
Proeven, ruiken en voelen:crazyhappy:

Willem, dat je komt:top! Maar je gaat niet de hele dag lopen kwijlen, ok? ;)

macwilliams
31 december 2011, 12:19
Willem, dat je komt:top! Maar je gaat niet de hele dag lopen kwijlen, ok? ;)

Nee, daar heb ik mijn eigenste Giablo voor :p

The Running Man
31 december 2011, 12:26
Nee, daar heb ik mijn eigenste Giablo voor :p

We zullen wat dweiltjes meenemen en wat tissues....:seriousf:

Henri H
31 december 2011, 12:47
Zolang niemand mijn versterker gaat likken vind ik alles best:DSwaffelen?! :crazyhappy:

;)

The Running Man
31 december 2011, 13:43
Swaffelen?! :crazyhappy:

;)

Heel veel tissues:seriousf:

allochthomas
11 januari 2012, 00:30
https://lh6.googleusercontent.com/-gS9Uhc57NB4/TwzJ34d-YgI/AAAAAAAAALM/bHgcjIkzSY8/s912/09012012525.jpg
Het is bijna zo ver.

The Running Man
11 januari 2012, 07:32
https://lh6.googleusercontent.com/-gS9Uhc57NB4/TwzJ34d-YgI/AAAAAAAAALM/bHgcjIkzSY8/s912/09012012525.jpg
Het is bijna zo ver.

Chique...
Custom faceplate/knoppen en handvat en klaar?
:rockon:

Henri H
11 januari 2012, 08:14
....en een logootje misschien? ;)

Zit er geen standby-knop op, maar wel een gat naast de power-switch?
Kun je de inputs doorlussen, vergelijkbaar met de 1987x/1959 modellen van Marshall?

The Running Man
11 januari 2012, 13:11
....en een logootje misschien? ;)

Zit er geen standby-knop op, maar wel een gat naast de power-switch?
Kun je de inputs doorlussen, vergelijkbaar met de 1987x/1959 modellen van Marshall?

Universeel Medium Giablo Chassis
Komt metalen faceplaat voor denk ik, net als bij onze Challenger, die heeft een 3 standen schakelaar
Off./standby/on
En inputs zijn (bij ons) door te lussen; die van Thomas ook geloof ik.
Ik geloof dat Thomas ook naar de Noorder Gitaardag komt met deze amp; ikzelf ook met de Challenger II dus je kan je uitleven:rockon:

Henri H
11 januari 2012, 14:10
....en macwilliams. :crazyhappy:

Ik hoop er ook te zijn, is wel een eindje rijden, maar je moet er wat voor over hebben toch? :)

3-standen schakelaar; handig, hoewel een aparte standby zijn de kosten toch ook niet?

HaroldA
11 januari 2012, 14:17
3-standen schakelaar; handig, hoewel een aparte standby zijn de kosten toch ook niet?

Zeker handig! Waar kan ik die vinden?!? Dan kan ik een mastervolume in het oude gat maken ipv 1 v/d 4 inputs op te offeren :ok:

allochthomas
11 januari 2012, 14:28
De faceplate kom er nog overheen waardoor je niks meer van dat gat ziet. Als het goed is zitten de handvaten en voetjes er nu op. Het enige wat dan nog moet is de faceplate en het logo. Faceplate moet custom worden gemaakt(en ik weet nog niet zeker wat er allemaal op komt) en dan wordt het logo ook meteen gemaakt. Kanalen kan je uiteraard door lussen en daar maak ik ook zeer veel gebruik van(vandaar ook CCS mods op beide kanalen)

De c-type komt hoe dan ook naar de noorder gitaar dag mocht ik zelf niet kunnen komen maar alles ziet er naar uit dat ik er zelf ook gewoon bij ben:)

macwilliams
11 januari 2012, 14:38
....en macwilliams. :crazyhappy:

Dat zit er wel in.

The Running Man
11 januari 2012, 18:08
Dat zit er wel in.

OK
Dan staan daar uit de GIABLO stal tenminste

Challenger I op 4 x EL34, 1x CCS
Challenger II op 4 x 6CA7, 1x CCS
Challenger II - MacCrunch op 4 x KT66, 2x CCS
C-Type op 2x 6L6, 2x CCS

Voor elck wat wilsch:rockon:

allochthomas
16 januari 2012, 20:43
https://lh3.googleusercontent.com/-jB3IFQEZCt0/TxR9meRpK9I/AAAAAAAAALY/m22yJ1avJT4/s1024/IMG_2729.JPG
Arjen weet wel hoe hij mijn dag goed moet maken.

macwilliams
16 januari 2012, 20:50
moet jaloezie onderdrukken. :(
:ok:

allochthomas
16 januari 2012, 20:52
Ik blijf het een uiterst geslaagd formaat vinden en de tip van mijn vriendin om de witte tolex aan de zijkanten te doen pakt heel goed uit.

macwilliams
16 januari 2012, 21:24
Het is zekers een mooi setje zo. Die hook is nu toch geladen met greenbacks?

allochthomas
16 januari 2012, 21:25
Jup, g12m 25 watters uit 71

macwilliams
16 januari 2012, 21:31
Hoe zou je het verschil tussen deze en de vorige speakers omschrijven?

allochthomas
16 januari 2012, 21:35
Veel minder neuzig en prikkerig, de greenbacks geven een veel betere sprijding van het geluid en zijn wat zachter in het mid hoog

macwilliams
16 januari 2012, 21:52
V30 gelijk verkocht zeker :p

allochthomas
16 januari 2012, 21:54
Die V30 en G12h 70th aniver zijn inderdaad verkocht :P

The Running Man
16 januari 2012, 22:28
https://lh3.googleusercontent.com/-jB3IFQEZCt0/TxR9meRpK9I/AAAAAAAAALY/m22yJ1avJT4/s1024/IMG_2729.JPG
Arjen weet wel hoe hij mijn dag goed moet maken.

Heel erg gaaf Thomas
Zeker omdat de begrenzingen van de amp samenvallen met het witte tolex vlak van het speakercabinet; heel verrassend.
Met faceplate/knoppen/logo wordt dit helemaal een killer
:rockon:

Henri H
16 januari 2012, 23:46
Ik ben zeer benieuwd hoe dat klinkt, en het ziet er zeker tof uit! :ok:

allochthomas
16 januari 2012, 23:56
Een beetje als de missing link tussen de bassman en de jtm45 dankzij de 6L6 buizen. Op 3 maart staat hij op de noorder gitaar dag en iedereen die wil mag hem testen en lekker aan de knoppen draaien

Henri H
17 januari 2012, 00:03
Ik hoop dat ik er bij ga zijn!

macwilliams
17 januari 2012, 00:06
Ik hoop dat ik er bij ga zijn!

Ik hoop ook dag jij er bij gaat zijn.:crazyhappy:

Henri H
17 januari 2012, 00:08
:grouphug::hippie::ok:

Het heeft alweer te lang geduurd. :)

macwilliams
17 januari 2012, 00:14
:grouphug::hippie::ok:

Het heeft alweer te lang geduurd. :)

Tegen die tijd is m'n hand net weer een beetje bruikbaar. Het duurt inderdaad alweer erg lang. :grouphug:

allochthomas
17 januari 2012, 15:04
Zat net met rock n roll van ledzeppelin mee te pingelen en vroeg mij af of de versterker was uitgevallen ofzo. Amp stond nog gewoon aan alleen was de sound precies het zelfde als op de cd:seriousf:

Jasper.
17 januari 2012, 15:30
Dat klinkt niet verkeerd thomas als ik dat nummer ff op itunes beluister. Maar ik gooi mijn JCM toch maar niet van de brug, ik mag ook nog wel graag eens wat ruiger spelen :D


Tegen die tijd is m'n hand net weer een beetje bruikbaar. Het duurt inderdaad alweer erg lang. :grouphug:

Was je niet geopereerd aan het carpal tunnel syndroom? Hoelang is dat nu geleden dan?

allochthomas
17 januari 2012, 15:34
Ik heb net ook wat flinke stoner/grunge(silverchair) gespeeld en blitzkrieg van metallica dus dat gaat meer dan prime:D. Volumes op 10, tube scream als extra boost en zorgt voor een strakker geluid, solid state recto en scheuren maar!

Jasper.
17 januari 2012, 16:11
Oh... Uhm, wil je alsjeblieft ophouden? ik heb hier 20 meter van mijn huis inderdaad een brug staan, en ik wil eigenlijk niet in de verleiding komen.

allochthomas
17 januari 2012, 16:16
De scheur is losser en organischer dan bijv de jcm800 of 900. Denk aan de greenday achtige scheur ipv dat gortdroge van slayer

macwilliams
17 januari 2012, 16:32
Was je niet geopereerd aan het carpal tunnel syndroom? Hoelang is dat nu geleden dan?

Ja dat is bijna een jaar geleden, 21januari is rechts gedaan vorig jaar. 10 februari dit jaar is links aan de beurt. En als links net zo goed gaat als rechts heb ik er zin in.

Dat de Giablo organisch klinkt is absoluut een feit. Maar je hoeft je 900 er niet voor van een brug te gooien hoor. Je zou ook kunnen overwegen eens een mod door Arjan te laten plegen.

Jasper.
17 januari 2012, 16:50
Ach nee, ik ben heel tevreden over mijn 900. Ik weet niet, misschien heb ik wel een heel goed exemplaar ofzo, maar hij doet het super voor mij.
Net was ik wat Annihilator aan het spelen, en als ik de gain dan een beetje opengooi kom ik heel erg in de buurt van die tone. Beetje smoother, maar daar hou ik wel van.

Voor wat is speel is hij ideaal, met gain open heb ik een lekker trashtone, en op de helft lekkere heavy metal, beetje naar beneden hard rock. Hij doet alles heel goed wat ik wil.

allochthomas
17 januari 2012, 17:05
Dat echte trashmetal geen met de c-type niet lukken maar daar is hij ook niet voor gebouwd:)

Jasper.
17 januari 2012, 17:15
Dat echte trashmetal geen met de c-type niet lukken maar daar is hij ook niet voor gebouwd:)

Nee dat snap ik :D Heb je verder nu nog amps?

HaroldA
17 januari 2012, 17:20
Dat echte trashmetal geen met de c-type niet lukken maar daar is hij ook niet voor gebouwd:)

Daarom wil ik mijn 1987x de preamp schakelbaar cascaded maken, dan heb je zowel een 2203/4 preamp als 1959/1987 tot je beschikking.

Dat heeft hij nu al, maar hij gaat nog volledig op de schop omdat ik niet tevreden met de uitvoering... ;)

allochthomas
17 januari 2012, 17:21
Nope, de c-type is alles wat ik momenteel nodig heb:). Ik ben sowieso een beetje een minimalist als het om gitaar spelen komt

allochthomas
15 februari 2012, 19:14
De versterker is vandaag opgehaald en wordt voorzien van logo, backplate en faceplate:cheerup:

macwilliams
16 februari 2012, 08:30
Dat is mooi, dan laat die van mij ook niet meer lang op zich wachten. :)

allochthomas
17 februari 2012, 12:33
http://img28.imageshack.us/img28/796/16022012533.jpg
Zodra ik hem heb en wat foto's heb gemaakt zal ik wel een hnad topic maken met alle specs etc.

Mr. Dynamite
17 februari 2012, 17:10
Supervette faceplate, is dat geanodiseerd aluminium?

allochthomas
17 februari 2012, 19:51
Jup, zelfde wat op de boven kant zit maar dan met een extra lak laag.

Einzeln
17 februari 2012, 22:03
Ik denk alleen dat ik de hook er niet zo mooi onder vind. Ik zou daar ook het wit aan de zijkanten mooier vinden. Ik zou er verliefd op kunnen raken, die Giablo.

The Running Man
17 februari 2012, 22:46
http://img28.imageshack.us/img28/796/16022012533.jpg
Zodra ik hem heb en wat foto's heb gemaakt zal ik wel een hnad topic maken met alle specs etc.

Ik vind hem erg mooi geworden; ook die chemistry touch die je er aan hebt laten gegeven in de faceplate
en de bolletjes bij de potmeters
Ben heel benieuwd naar de foto's
en naar het "echie" op 3 maart in Zuidbroek.