PDA

View Full Version : Schecter Diamond Series "Custom"



anak
21 oktober 2011, 19:00
Heb deze gitaar vandaag zien staan in een 2dehands-winkel. Ik kende het merk niet. Maar zag wel aan de gitaar dat het kwaliteit was. Even op gespeeld en ja die voelt erg kwalitatief. Heb ooit een Mex Fender Strat gehad en deze Schecter voelt beter aan.

De shopmanagers verkopen koffiezetapp, DVD's, ... tot TV's en enkele gitaren. Ik voelde dat deze gitaar meer waard was dan de prijs die ze vroegen. Ze kenden er niets van en zeiden me dat de prijs bespreekbaar was.

Ze vragen 219 euro maar ik heb het gevoel dat deze veel meer waard is. Geen schade, freds zijn bespeeld maar niet uitgesleten, lage actie, ... alles ziet er bespeeld uit maar voelt geweldig goed! Heel kwalitatief afgewerkt.

Op de kop staat, Made in Korea met de sr-nr.
Dat doet me twijfelen maar ik denk dat ik een bod kan doen voor 150 euro zonder problemen.

Ik schat dat deze gitaar tussen 500 en 700 euro waard is (2de hands). De gitaar staat al heel lang te koop. Het is dan ook geen gitaarwinkel! De prijs die onder de huidige prijs plakte was; 450 euro.

Ik speel al een jaar of 2 niet meer en wil terug herbeginnen. Heb wel een Yamaha akoestisch maar wil weer elektrisch gaan spelen. Hoeft dus niet de TOP te zijn om te herbeginnen.

Kennen jullie deze gitaar want ik vind het merk en de customs wel maar niet de "gewone" custom.

Nu zie ik op het ticket staan dat het om een "TEMPEST" Series Custom gaat. Is al beter nieuws :)

http://img98.imageshack.us/img98/8370/foto0005qb.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/4056/foto0006ya.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/6163/foto0007s.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/588/foto0009lv.jpg

YannickH
21 oktober 2011, 19:16
voor 219 wil ik die ook wel gaan halen:o

anak
21 oktober 2011, 19:28
Halleluja! Heb me al zot gezocht op Google en Youtube. Nu ik weet welke gitaar het is denk ik dat de verkopers de prijs niet goed kennen.:rockon: 'k ga die morgen in huis halen. Ik denk dat ik ze kan krijgen aan max. 180 euro en min. 150 euro.

zie filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=x5ZGjfihWHU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZsgVu6TkMIA&feature=related

DemolitionColorScheme
21 oktober 2011, 19:32
Kopen. Prima gitaren en al helemaal voor de prijs.

barno
21 oktober 2011, 19:50
en hoe komt die gitaar in die winkel? zou je je kunnen afvragen ...

anak
21 oktober 2011, 21:01
en hoe komt die gitaar in die winkel? zou je je kunnen afvragen ...

Wat bedoel je daarmee... Ik heb de gitaar grondig bekeken en ik kan het niet uitleggen maar heb al gespeeld op een Fender USA Strat en deze voelt bijna even goed!

Ik weet ook niet hoe deeze in de winkel komt. Rare winkel hoor! Sommige prijzen vind ik erg hoog en andere prijzen (waar je kennis van hebt) zijn dan weer erg laag. Je kan er verkopen elke dag. Ze plakken er een prijs op maar weten eigenlijk niet goed wat het aard is hoor.

Tankman
21 oktober 2011, 21:12
Dat is een pawnshop. In Nederland heb je enkele ketens als Cash Converters en Used Products. Een groot deel van wat er staat is gestolen en ingeruild tegen contant geld. Mijn eigen PRS Tremonti SE is zo gestolen en in zo'n winkel ingekocht. Het is een gitaar van toen 650 euro. Hij stond voor 175 euro in die winkel. De dief heeft er zelf 100 voor gekregen. Ze hebben er dus idd weinig verstand van.

Een Koreaanse Schecter zoals die wat jij hebt gezien is nieuw rond de 600-800 euro. Hij is dus 2e hands geen 500-700 euro waard. Eerder 400-500.

Basileia
21 oktober 2011, 21:18
Het zou natuurlijk kunnen dat iemand die gitaar ergens gegapt heeft en voor 100 euro bij die pawnshop gedropt heeft...

scar tissue
21 oktober 2011, 21:34
De gitaarist van Papa Roach, waardoor ik gitaar wou spelen, speelt er ook op.
Ik vond het geluid geweldig en wou hem kopen, tot ik het prijskaartje zag....:(

voor zo'n prijs moet je hem gewoon meenemen, anders verkoop je hem voor dezelfde prijs weer door (aan mij!!!!).

;)

barno
21 oktober 2011, 21:41
Wat bedoel je daarmee...

dat de kans zeer groot is dat het om gestolen goed gaat. daarom ook dat de prijs zo laag is. winkelier wil er zo snel mogelijk vanaf zijn

Mesjoggah
21 oktober 2011, 21:42
Het zou natuurlijk kunnen dat iemand die gitaar ergens gegapt heeft en voor 100 euro bij die pawnshop gedropt heeft...

Het kan natuurlijk ook goed dat de vorige eigenaar snel geld nodig had en 'm aan het pandjeshuis heeft verpand en niet meer is wezen ophalen, zou ook zomaar kunnen toch?

marter544
21 oktober 2011, 21:43
Ff vragen hoe lang ie er al staat.. Als ie een er al een paar maand staat lijkt het me sterk dat die gejat is. Daarbuiten, erg fijne en goede gitaar! Ik zou em sowieso kopen.

Outline
22 oktober 2011, 04:09
Wat jullie allemaal vergeten is dat de winkel verplicht is gegevens plus kopie van ID te noteren/maken bij inkoop. Ook moet degene die het aan de winkel verkoopt verklaren dat hij de rechtmatige eigenaar is en het dus niet door diefstal e.d. verkregen heeft. Daar teken je voor en, als het goed is, staat er op dat formulier ook dat en hoe je vervolgd kunt worden als je niet de waarheid hebt ingevuld.

Zo hoort het in ieder geval te gaan. Denk je nou echt dat een winkel bewust gestolen handel inkoopt? Daarmee maken ze zich dan schuldig aan heling en dan is de toko binnen een paar dagen dicht! Dat wil niet zeggen dat het niet te voorkomen is maar door de juiste voorzorgsmaatregelen zoals hierboven valt er veel uit te sluiten.

Daarnaast valt het voor zo'n toko natuurlijk ook op als elke keer dezelfde personen komen met spullen om daar te slijten.

MegaDrive
22 oktober 2011, 06:05
Nou, ik had het wel geweten: inpakken en wegwezen. Ook in het geval dat ik het merk niet had gekend, want een kwaliteitsinstrument voor die prijs is natuurljk een no brainer. Als je dan gewetensbezwaren hebt dan kun je altijd wat aandacht op het geval vestigen door in dit soort fora te posten of het ding op marktplaats te zetten voor een gangbare marktwaarde en kijken wat er gebeurt. En in het bijzonder hypothetische geval dat er dan op een dag iemand op je stoep staat met de mededeling dat je zijn gitaar in bezit hebt dan maak je een printje van wat je als Brave Hendrik na aankoop hebt gedaan om uit te sluiten dat hem om gestolen goed gaat en spreek je met oom agent bij de winkel af om de boel netjes op te lossen. Als het bedrijf een kvk nummer heeft dan zal de vinger nooit naar jou wijzen, zeker niet als de winkel het papierwerk niet op orde heeft, zoals Outline terecht opmerkt.

anak
22 oktober 2011, 09:06
Als ik die gitaar koop is dat voor mij allesinds legaal. Ik koop ze in een winkel he. Naam van de winkel is idd iets met "cash".

De gitaar staat daar al redelijk lang (maanden).

Toen ik begon foto's te nemen van de serienr enz vond ik wel dat de verkopers wat zenuwachtig werden. ik zei dat ik wel interesse had maar eerst wat gegevens zou opzoeken op internet. De gitaar is gereserveerd voor mij tot vanavond. De prijs laten zakken was geen probleem voor hen. Ik ga dus zeggen dat ik op internet gevonden heb dat het om een Koreaans model gaat en deze geen grote waarde hebben. Ik wil er "zogezegd" maar 150 euro voor geven en haal dat geld ook cash boven.

Ben wel benieuwd of ze me een factuur gaan geven.

En waarom zou die gitaar gewoon niet in de winkel kunnen terechtgekomen zijn door iemand die ze al een paar jaar op zolder heeft staan en niet meer bespeeld of gewoon heeft aangekocht om een nieuwe hobby te beginnen en het maar niets vind.

Maar ze voelt wel erg goed aan hoor. Je moet bijna achterlijk zijn om dat zelfs als leek niet te zien.

Ik ga ze straks halen en zet er gelijk een set nieuwe snaren op. Betere foto's volgen.

Ik zou wel de serienr willen opzoeken. Iemand die een site kent waar ik dat kan opzoeken aub?

Wat ik wel niet kan vinden op internet: Op de kop staat gewoon CUSTOM. Op het ticket dat de winkel heeft opgeplakt staat TEMPEST CUSTOM. Maar op de website van Schecter vind ik geen enkel model waar enkel de naam CUSTOM op staat...??

Mesjoggah
22 oktober 2011, 09:28
Misschien is dit interessant?: http://www.schectertempestcustom.org/

anak
22 oktober 2011, 09:34
@Mesjoggah: Had ik juist bekeken vanochtend. Thx!

Bedankt voor de reacties. Beslissing staat vast. Voor die prijs koop ik zeker geen kat in een zak. Alleen de kleur steekt me wat tegen maar is vrij neutraal dus achteraf makkelijk te verkopen.

Ik ga ze wel eens laten afstellen voor alle zekerheid.

MegaDrive
22 oktober 2011, 09:45
Wit is vrij neutraal ja :)

Grappig hoe smaken verschillen, ik vind de Tempest juist het mooist in het wit, zeker met zwarte of donkerkleurige hardware.

Overigens dient zich wel een interessante situatie aan als je geen bon krijgt van de winkel en je gaat hem verkopen. Ik kan me voorstellen dat je als verkoper het nadeel van de twijfel hebt als de 'eerlijkheid' van het product niet kan worden aangetoond... Desalniettemin houd ik mij aanbevolen :D

anak
22 oktober 2011, 09:50
Nou ja als ze geen factuur geven dan zal dat door het lage bod zijn dat ik doe. Maar dan ben ik wel illegaal aan het handelen vrees ik.

Dus voor alle zekerheid toch maar factuur vragen.

bass blom
22 oktober 2011, 09:57
Nou ja als ze geen factuur geven dan zal dat door het lage bod zijn dat ik doe. Maar dan ben ik wel illegaal aan het handelen vrees ik.

Dus voor alle zekerheid toch maar factuur vragen.

heeft die shop ook een naam?
grote kans dat je illegaal aan het handelen bent.
er zijn hier wel vaker dat soort 'deals' langsgekomen..

BobvanKempen
22 oktober 2011, 10:09
heeft die shop ook een naam?
grote kans dat je illegaal aan het handelen bent.
er zijn hier wel vaker dat soort 'deals' langsgekomen..

Als je ter goeder trouw in een winkel koopt is er niets aan de hand. Ik het een tijd de administratie gedaan van een "Pawnshop" en daar zijn i.d.d. een hoop regels aan verbonden. De ingekochte goederen moeten minimaal 2 weken vastgehouden worden en als er serienummers instaan moeten die in de inkoopadministratie vermeld worden. De bewuste winkel kreeg ook minimaal 1x per maand een agent over de vloer die deze serienummers checkte met het systeem. Ook worden de ID's gecontroleerd op "verdachte" verkopers of veel verkopers. Denk dat je (als ze zich aan de regels houden zoals bijvoorbeeld "cash converters") er weinig fout kan gaan.

Midwolda
22 oktober 2011, 10:11
Nou ja als ze geen factuur geven dan zal dat door het lage bod zijn dat ik doe. Maar dan ben ik wel illegaal aan het handelen vrees ik.

Dus voor alle zekerheid toch maar factuur vragen.

Dat lijkt me wel het verstandigste ja.
Sterker nog: zonder factuur zou ik 'm mooi laten hangen. :stop:

bass blom
22 oktober 2011, 10:15
Als je ter goeder trouw in een winkel koopt is er niets aan de hand. Ik het een tijd de administratie gedaan van een "Pawnshop" en daar zijn i.d.d. een hoop regels aan verbonden. De ingekochte goederen moeten minimaal 2 weken vastgehouden worden en als er serienummers instaan moeten die in de inkoopadministratie vermeld worden. De bewuste winkel kreeg ook minimaal 1x per maand een agent over de vloer die deze serienummers checkte met het systeem. Ook worden de ID's gecontroleerd op "verdachte" verkopers of veel verkopers. Denk dat je (als ze zich aan de regels houden zoals bijvoorbeeld "cash converters") er weinig fout kan gaan.

kijk maar eens in het: gestolen.. onderdeel.
daar zijn volgens mij wel degelijk dingen langsgekomen die bij cash converters te koop stonden.
aan de andere kant, die vragen meestal de hoofdprijs :D

anak
22 oktober 2011, 10:26
Ja kijk is nu ook zo dat als ik deze gitaar straks koop en hier wat mooie fotos ga posten er plots iemand komt opdagen dat het zijn gitaar is.

Ik vraag gewoon een factuur en dan is er niets aan de hand.

Mochten die winkels "bewust" in gestolen goederen handelen zou ze wel een kort leven beschoren zijn.

DemolitionColorScheme
22 oktober 2011, 11:06
In alle eerlijkheid zou het mij niet eens interesseren of er een factuur bij zit of niet. Voor die prijs had ik dat ding al lang mee naar huis genomen, al was het alleen maar al om hem door te verkopen voor de 'normale prijs'.

We know you're all thinking it ... ;)

bass blom
22 oktober 2011, 13:11
lees dit maar eens..

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150041-Gibson-LP-custom-1976.-Hngd

Trecion
22 oktober 2011, 14:08
voor dat geld zou ik hem zeker gaan halen. het is een prachtige gitaar en ik heb zelf precies dezelfde. Qua tweedehands waarde valt het wel mee aangezien schecter niet zo enorm populair is. De nieuwprijs lag inderdaad rond de 800-900 maar de witte wordt niet meer gemaakt.

als hij je niet bevalt wil ik hem best wel voor de prijs die jij betaalt van je overkopen ^^

anak
22 oktober 2011, 15:47
Toch wel een ingewikkeld verhaal hoor Bass Blom. Het is hier een heel andere zaak.

Ben de gitaar gaan halen deze middag. Ze konden max 20% van de prijs doen en ze vroegen 219,99 euro. Ik zei dat deze gitaar op internet 2dehands maar 180 waard was ('k wou nu ook niet teveel overdrijven). Na wat discussie heb ik ze mogen meenemen voor 190 euro.

De tickets die op de gitaar plakten volgden elkaar op: startprijs was 419,99 euro, dan 399 euro en nu 219,99 euro. Die stond dus al minstens een aantal maanden te koop denk ik.

De winkel is Cash Convertors. Loopt daar toch wel behoorlijk vreemd volk rond vind ik!

Iig ik heb het ticket en daar staat de prijs, datum, merk en serienr op.

Die dumbos hebben die stickers dus op de body gekleefd! (zie je op foto 1 en 2 bovenaan links) Ik weet niet hoe ik er dat laatste laagje kan afhalen zonder de lak te beshadigen. Zou zonde zijn want nergens is er maar ook een opvallende kras te bespeuren :)

Heb hier alleen Dunlop 65 maar daarmee krijg ik het niet weg.

Zoals gezegd post ik betere fotos van de gitaar

De kleur op de foto is WIT maar in werkelijkheid is ze Crème-wit.

http://img717.imageshack.us/img717/2321/img4340j.jpg

http://img42.imageshack.us/img42/1456/img4341m.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/384/img4342f.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/9634/img4343r.jpg

http://img812.imageshack.us/img812/650/img4347f.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/2664/img4348i.jpg

@DemolitionColorScheme: Volledig met je eens hoor. Ik lig er totaal niet wakker van. Ik heb deze betaald en heb mijn kasticket. Wel straf want voor die prijs verkopen ze gitaren in de speelgoedwinkel. Mijn allereerste gitaar 5 jaar geleden was een Jay met versterker (in kit) uit de Blokker. Heb ik toen 120 euro betaald. Was speelgoed, meer niet.

'k ga regelmatig nog eens in die winkel langs gaan hoor... je weet maar nooit :)

marter544
22 oktober 2011, 16:01
Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik zou die stickers verwijderen met een beetje polijstmiddel ofzo.. Je hebt trouwens wel "pech" dat het een wat oudere betreft, de latere (mijne inc.) hebben een ebony fretboard. Nog wat later kregen ze locking tuners en echte SD's, die had ik dan weer niet. Ik snap alleen niet dat je em niet kon vinden op de site van Schecter, zie hier: Tempest custom (http://www.schecterguitars.com/International/Products/Guitar/Tempest-Custom.aspx)

anak
22 oktober 2011, 16:13
Thx Marter

Ik wacht nog wat af op raad ivm het verwijderen van de stickers. Is echt plakspul. Zou bv. disolvent de lak beschadigen?

Van welk bouwjaar is deze dan denk je?

Ik speelde vroeger het liefst op Mapple fretboard (op een Fender Strat). Gleed als boter.

Welke houtsoort heeft het fretboard dan:???:

Ik had deze wel gevonden maar op de Neck staat TEMEST CUSTOM en niet CUSTOM zoals op de mijne...?

http://img851.imageshack.us/img851/6208/schecter125.jpg

marter544
22 oktober 2011, 16:19
Die van jou heeft een rosewood (pallisander) fretboard. Die van jou is ook een Tempest Custom, alleen ze hebben later blijkbaar besloten dat dat tempest ook maar op die cover moet worden gezet. De mijne zegt ook alleen Custom.

bass blom
22 oktober 2011, 16:27
Toch wel een ingewikkeld verhaal hoor Bass Blom. Het is hier een heel andere zaak.


ja het kan natuurlijk gewoon een eerlijke gitaar zijn die door iemand erheen gebracht is die geld nodig heeft en dat de inkoper zich 'vergist' heeft en er teveel voor gaf.
zo werken die winkels, en vreemd volk ook die het runnen, aan de marktplaats ads te zien :D

DemolitionColorScheme
22 oktober 2011, 17:21
Mooi om te zien dat je hem alsnog hebt gehaald! Ik had hetzelfde gedaan.
Betreffende de zooi die stickers achterlaten:
het klinkt stom, maar m'n moeder deed dat altijd met pindakaas en dat heb ik overgenomen en het werkt altijd. De pindakaas geur haal je daarna weg door gewoon even een sopdoekje eroverheen te halen.

anak
22 oktober 2011, 18:35
Er stond eigenlijk nog een Epiphone SG aan 110 euro.

Die stond me ook wel aan. Goede gitaar eigenlijk. Maar ze had wel redelijk wat gebruikssporen en erg hoge actie!

Zou ik die gaan halen en laten afstellen:dontgeti:

DemolitionColorScheme
22 oktober 2011, 21:00
Er stond eigenlijk nog een Epiphone SG aan 110 euro.

Die stond me ook wel aan. Goede gitaar eigenlijk. Maar ze had wel redelijk wat gebruikssporen en erg hoge actie!

Zou ik die gaan halen en laten afstellen:dontgeti:
Ligt er dan ook wel weer aan welk model en welk jaartal, maar dan nog - daar ga je sowieso meer voor krijgen dan €110,- mits er niks ernstigs mee is.

scar tissue
22 oktober 2011, 22:22
voor dat geld zou ik hem zeker gaan halen. het is een prachtige gitaar en ik heb zelf precies dezelfde. Qua tweedehands waarde valt het wel mee aangezien schecter niet zo enorm populair is. De nieuwprijs lag inderdaad rond de 800-900 maar de witte wordt niet meer gemaakt.

als hij je niet bevalt wil ik hem best wel voor de prijs die jij betaalt van je overkopen ^^

Ik was eerder:mad:



;)

Outline
23 oktober 2011, 03:37
Stickers verwijder je het beste met een doekje gedrenkt met gedenatureerde alcohol van 70% (bij de drogist, google er maar 'ns op) of met de 'allzwecktucher' in citroengeur van de Lidl.

Beide laten geen sporen achter. Voor de zekerheid kun je er nog met een nat doekje met water overheen gaan en daarna met het Dunlop-spul oppoetsen.

Overigens is de truc met de alcohol en de doekjes dat je het even laat weken en het er dan met draaiende bewegingen los wrijft. Ik doe het echt al jaren zo.

Voor flightcases met echt HPL (dus geen goedkope k*tkistjes) gebruik ik het liefste thinner. Laat geen sporen na, zeker niet als je het met een natte doek met water napoetst.

Pindakaas is leuk en werkt ook best wel goed maar zou (door de stukjes pinda) kunnen krassen.

DemolitionColorScheme
23 oktober 2011, 10:18
Pindakaas is leuk en werkt ook best wel goed maar zou (door de stukjes pinda) kunnen krassen.
Je moet ook niet die met nootjes pakken, die is voor op je boterham, gekkie! ;)

anak
23 oktober 2011, 10:45
Kon al niet wachten en ben gisterenavond begonnen met "uierzalf". Dringt er in en weekt beetje los maar de lijm gaat niet echt weg.

Ik zal de alcohol een proberen. Heb ik hier staan. Pindakaas vind ik niet lekker;)

EDIT:

HOERA pindakaaaas! Met pindakass is het dan uiteindelijk toch gelukt. Ingewreven met de vinger, doekje er over en zo glad als een babyhuidje. Alleen zie je verkleuring waar de sticker heeft gezeten!!! Damned.

De kleur van de gehele body is cremekleurig (gebroken wit) en waar de sticker zat is het echt WIT. Pfffff

marter544
23 oktober 2011, 19:05
Zwaar leven of niet...

Mesjoggah
23 oktober 2011, 19:50
Alleen zie je verkleuring waar de sticker heeft gezeten!!! Damned.

De kleur van de gehele body is cremekleurig (gebroken wit) en waar de sticker zat is het echt WIT. Pfffff


Laat daar de pindakaas dan zitten!!

DemolitionColorScheme
23 oktober 2011, 21:56
EDIT:

HOERA pindakaaaas! Met pindakass is het dan uiteindelijk toch gelukt. Ingewreven met de vinger, doekje er over en zo glad als een babyhuidje. Alleen zie je verkleuring waar de sticker heeft gezeten!!! Damned.

De kleur van de gehele body is cremekleurig (gebroken wit) en waar de sticker zat is het echt WIT. Pfffff
Pindakaas FTW!
En tja ... dat is nooit leuk, maar ik neem aan dat het beter is dan de sticker?

wireman
24 oktober 2011, 10:09
+1!

Vaak zijn het gewoon gasten die snel geld nodig hebben.. tja.. bij sommige cultuurbarbaren en getrouwde mannen gaat de gitaar er dan het eerste aan..

Gejatte spullen komen niet continu voor bij dit soort toko's.. dan graaft ie zn eigen graf. uiteraard kan het altijd.. maar ja.. ga eens bij zo'n tweedehands-juwelier langs.. wedden dat daar ook gejat spul ligt? en wat te denken van de grootste online tweedehandswinkel van nederland? Het gaat erom of de INKOPER te goeder trouw is... anders is het inderdaad gewoon heling en maakt hij zich schuldig aan een strafbaar feit.

enne.. dat hij er niks vanaf weet... NIET GELOVEN DIE CRAP! Die gasten hebben overal wel 'kenners' zitten en weten DONDERSGOED wat het waard is.. de vraag is.. wat willen ze ervoor hebben.. bovendien is Scheckter gewoon een bekend merk geworden met een aantal flinke endorsers.. niks bekend?... GELUL!


Wat jullie allemaal vergeten is dat de winkel verplicht is gegevens plus kopie van ID te noteren/maken bij inkoop. Ook moet degene die het aan de winkel verkoopt verklaren dat hij de rechtmatige eigenaar is en het dus niet door diefstal e.d. verkregen heeft. Daar teken je voor en, als het goed is, staat er op dat formulier ook dat en hoe je vervolgd kunt worden als je niet de waarheid hebt ingevuld.

Zo hoort het in ieder geval te gaan. Denk je nou echt dat een winkel bewust gestolen handel inkoopt? Daarmee maken ze zich dan schuldig aan heling en dan is de toko binnen een paar dagen dicht! Dat wil niet zeggen dat het niet te voorkomen is maar door de juiste voorzorgsmaatregelen zoals hierboven valt er veel uit te sluiten.

Daarnaast valt het voor zo'n toko natuurlijk ook op als elke keer dezelfde personen komen met spullen om daar te slijten.