PDA

View Full Version : She's got a way (Billy Joel) fingerstyle akoestische gitaar



Harald
21 oktober 2011, 17:01
Een hele tijd geleden hier eens een live opname van gepost, van een concert in Duitsland, met Eltjo en Arnaldo Lopez. De geluidskwaliteit was niet best, en met mijn witte hemd lijk ik licht te geven. (Volgens Eltjo was het eten wat we kregen radioactief... blijkbaar smaakt Radium erg zout, net als het eten wat we hadden :seriousf: )

Inmiddels is het arrangement behoorlijk bijgewerkt en een stuk dichter naar de originele melodie getrokken. Er zit wel een kleine edit in. Doordat ik niet zing, had ik een couplet te veel herhaald. Dit keer niet netjes in de soundtrack geedit, maar rechtstreeks in de eindvideo. Dat is net wat minder nauwkeurig, soit... In deze opname zit hier en daar iig wat 'human element' perfectionisme is toch niet zo mijn ding...


http://www.youtube.com/watch?v=pAZu5wjgJB8

Voor wie wil vergelijken, de oudere versie is hier te vinden. Blijkbaar is Billy Joel trouwens erg geliefd... Deze video is net niet mijn meest bekeken video!

http://www.youtube.com/watch?v=JU8nRPRji3s

Ernest01
21 oktober 2011, 17:43
Mooi nummer en mooi gespeeld weer.
"perfectionisme is toch niet zo mijn ding...", zeg je dan.... :seriousf:
Hoef het origineel niet te horen, dit is een mooie 'verpakking'.
Proficiat !

Harald
22 oktober 2011, 09:11
Bedankt! :)

Triggy
22 oktober 2011, 09:22
Wederom mooi gedaan Harald!:rockon:
Opname via de staande microfoon? Mooie open sound hoor!

Duhsjaak
22 oktober 2011, 10:49
Hi
Inderdaad wat Ernest zegt. Niet zo je ding. Net als beeldschone dames met droge ogen beweren dat schoonheid helemaal niet zo belangrijk is.
Of dat schoonheid van binnenuit komt. Ja, denk ik dan, van binnenuit een potje zeker.

Ik hoop dat je me langzamerhand beter kent, anders zou je nog denken dat ik je dat niet gun, die inleving en perfectie. Want alles lijkt simpel als je het tot in de puntjes beheerst. Maar zo ben je niet geboren, daar is voor gewerkt. Dus kapsones geef ik geen meter om, maar terechte trots wil ik toch terug horen.

Werkelijk vakmanschap is:
- mij laten geloven dat het simpel is (terwijl, we weten echt wel beter)
- mij laten geloven dat ik dat ook kan (terwijl, we weten echt wel beter)

En als je dan ook nog een Billy Joel lied zodanig speelt dat ik het goed vind, dan is het niet zo maar een beetje goed, dan is het meesterlijk. Want Joel als componist: Top. Joel als uitvoerend artiest: (Heb je ook een smiley die over zijn nek gaat?) Nou laat ik dan maar zeggen een 3 omdat ie zo netjes zijn best doet.

Hoofstuk (de tel allang kwijt) in de serie van een van de beste en meest veelzijdigste gitaristen van het forum.
Weet je wat? Ik zet m gewoon nog eens op!
Fijn weekend, Gus

Harald
22 oktober 2011, 11:13
Bedankt!

@Triggy de filmpjes met de Maton zijn opgenomen op 4 kanalen, en twee kanalen met een Lexicon Reverb. De galm staat dus 100% nat op andere tracks en wordt erbij gemixt, dus niet in serie met de droge signalen, maar paralel. Twee kanalen met microfoon (Rode NT1a zo uit mijn hoofd) in grofweg XY opstelling, en twee kanalen waarbij ik de pickup van de Maton door de PodHD500 gooi... Van die 6 kanalen is een mix gemaakt.

Flashes en Tranen is weer alleen 2 microfoons, en de reverb. Weet niet zeker of ik alle tracks met de Maton met pickup heb gedaan. Het is niet allemaal op 1 dag opgenomen. (je zou de filmpjes kunnen groeperen op camerastandpunt en kleding ) Zou dus kunnen dat dit ook alleen microfoons is. Weet het niet meer.

Solace was een oudere opname waarbij de Bozo met 4 microfoons is opgenomen, gecombineerd met een lange reverb uit de Lexicon. De LDC (de NT1a) stonden redelijk voor de kast (maar niet XY) de SDC (Samson CO2) stonden eentje op ongeveer de helft van de hals, de andere aan mijn rechterkant.