PDA

View Full Version : Jackson Floyd Bruggen???



Lacrymosa
29 mei 2003, 17:09
de brug op de jackson SL3 is een JT580 licenced floyd rose.
Is dat iets? beetje vergelijkbaar met Schaller bruggen of Edge Pro?

(Roadkill, jij heb toch een KE3 is die brug wat?)

CheerS!!

Anders Destium
29 mei 2003, 18:01
Ik ben ook wel benieuwd, zo'n SL-3 is een ontzettend leuke gitaar (ook door de gave standaard pup-configuratie natuurlijk :) )

Ic3gl0vE
29 mei 2003, 21:25
die brug zit op mijn Dinky en ik heb nooit ontstemmingsproblemen gehad. Gitaar bleef echt weken gestemd. Nu heb ik de brug echter wel laten blokken zodat 'ie alleen nog omlaag kan.... Ik heb geen floyd nodig en het afstellen is me teveel werk (omdat ik 'm toch niet gebruik)

Swan
29 mei 2003, 21:44
zon brug zit ook op mn KE3...
goeie brug...ontstemt amper...had in t begin een braampje waardoor de lage E constant brak maar behalve dat geen problemen gehad...
hij ontstemt veel minder dan die van mn NJ Warlock

Barret Wallace
29 mei 2003, 22:38
Ik heb een sl -3
de brug bevalt prima, ik mishandel em dagelijks en hij ontstemt nauwelijks :)

FNaRK
29 mei 2003, 22:42
hoef weinig meer toe te voegen...
eventueel goed (laten) afstellen en daarna geen problemen :-D Stabiele brug !!

Barret Wallace
29 mei 2003, 22:47
hey roadkill in deze thread heeft je grote sig wel een toevoeging aan de thread en nu heb je em juist niet meer :razz:

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 23:31
deze bruggen zijn als het goed is gemaakt door schaller voor Jackson (ik kan er naast zitten). Schijnen goede bruggen te zijn, maar ik heb dr geen ervaring mee. Ik denk overigens dat ze niet zo geod zijn als de lo pro edges etc, maar dat weet ik niet zeker.

Harrald

Swan
29 mei 2003, 23:36
hoezo denk je dat Talibanes Rulez? geef eens een onderbouwde uitleg ;)

Anders Destium
30 mei 2003, 00:01
Zal ik dan maar doen... als je brug in plaats van weinig onstemt in het geheel NIET ontstemt zit je aardig in de buurt, en dat is nou net waarom zoveel mensen de lo-pro/ edge heilig hebben verklaard :)

Ik vind het supergaaf dat ik een gitaar kan oppakken zonder dat ik ook maar hoef te denken aan stemmen ;)

Swan
30 mei 2003, 00:31
dat hoeft bij mn Kelly ook niet maar ik weet niet hoe t zit met mensen zoals Shakeel die de floyd erg veel gebruiken. (ik doe dat niet)

Ibanez RuleZ
30 mei 2003, 10:05
simpel. de beste floyds dat zijn de originele, met daanaan gelijk de bruggen (edge en alles dat daarvan afgeleid is) van Ibanez. dat is niets nieuws. Jackson heeft gebruik gemaakt van de schaller licenced bruggen (en doet dat nog steeeds) voor hun minder dure modellen (de jappanners). Let wel ff op, dit zijn dus niet de schallers die je in de winkel koopt voor de aftermarket, die bijna gelijk schijnen te zijn aan de FRO.
Daarnaast gebruikt(e) ibanez die lo pro edges in alle dure en duurdere modellen. waar anderen met de originele bruggen werken. Ik heb er zelf een met zo'n brug, en die bevalt me erg goed, beter dan welke andere brug die ik op een gitaar heb gehad.

harrald