PDA

View Full Version : Foo Fighters - Friend of a Friend COVER



Thewisbone
21 oktober 2011, 15:47
Hee,

Ik heb net wat opgenomen.. ik weet niet of het wat is.
Daarom vraag ik om jullie mening.
Ik heb hem nog niet op youtube staan.
Maar wel op mijnbestand.nl

Zie onderstaand:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6DSWCM7NM7QA.mp3

Mvg, Thomas

beruk
21 oktober 2011, 16:13
Best leuk! Mooie gitaar toon. probeer eens met een metronoom te oefenen? Het kan strakker namenlijk.

Thewisbone
21 oktober 2011, 16:37
Tnx, Ja het is een vreemd akkoord, het lijkt net als of het vals is maar hij hoort wel zo.

Is deze youtube waardig?
Of vind je van neem het nog maar eens goed op?

Thewisbone
22 oktober 2011, 00:20
Nog meer mensen? :rockon:

Duhsjaak
22 oktober 2011, 11:15
Hi
Bijna uit de hoed van de Incredible Stringband deze shoegaze.
Tering. Over introvert gesproken!

Ik vind het nep akkord mooi, ik vind het liedje mooi, de klank is dik voor elkaar.

Dus Beruk's suggestie metronoom is het voornaamste puntje van kritiek.
Als je nou bang bent dat je die hoort op je opname, dan zet je hem in een aangrenzende ruimte achter het raam, of je neemt er eentje met zo'n lampje.

Net het verschil tussen net niet en heeel sympathiek.

Normaal benoem ik nooit dit soort dingen in de veronderstelling dat je dat zelf ook wel hoort. En dat is eigenlijk ook wel zo hè? Dus je laat me gewoon voor Sjaak lullen!

Ik ben ook nooit een voorstander van overdoen, maar ik vind het lied te leuk om het voor de stoeprand te laten sneuvelen. Kom op, (clichee): Ik weet dat je het kunt!

Vriendelijke groet, Gus

Thewisbone
22 oktober 2011, 13:39
Bedankt Gus! alleen ik kom er net achter dat ik geen metronoom heb.
Alhoewel heb wel 1 maar die batterij is leeg, en heb daar geen batterijen voor.

Van vind jij nog 1x opnemen of niet?

Ik zal het vannemiddag denk ik wel even proberen.. als het niet lukt dat prop ik deze online.

Duhsjaak
22 oktober 2011, 14:04
Bedankt Gus! alleen ik kom er net achter dat ik geen metronoom heb.
Alhoewel heb wel 1 maar die batterij is leeg, en heb daar geen batterijen voor.

Van vind jij nog 1x opnemen of niet?

Ik zal het vannemiddag denk ik wel even proberen.. als het niet lukt dat prop ik deze online.

Hi
Ja hoor, effe over. En even ergens batterijtjes scoren. Dan wordt het een wereld nummer!
Vriendelijek groet, Gus

Thewisbone
22 oktober 2011, 14:18
Geen batterijen kunnen scoren, + ik weet niet eens zeker of er op dat ding wel een metronoom zit heb hem namelijk gekocht met lege batterijen.

En ik was al bezig met hem op youtube te zetten.

Bedankt!

Maar zo is die ook wel goed toch? of slecht?

Thewisbone
22 oktober 2011, 14:31
http://www.youtube.com/watch?v=1z4wzxwN4t0&

Hier is die, simpel clipje.. maarja.

Thewisbone
22 oktober 2011, 19:10
(moet even weer bij nieuwe posts komen te staan)

Harald
22 oktober 2011, 19:26
los van de timing is dit ook zo'n nummer waar de discussie over emotionele bagage relevant is. Het origineel komt wel binnen bij mij. Hier hoor ik vooral de onvolkomenheden. Dat is bij mensen als Neil Young of Bob Dylan niet relevant. Dit soort nummers zijn pas echt goed uitgevoerd als je dat lukt.

mjâh, ik kan dan weer helemaal niet zingen :hippie:

Harald
22 oktober 2011, 19:31
Is de gitaar daar trouwens een halve toon lager gestemd? In het origineel zit een mooi laag, dat mis ik een beetje in jouw opname. Heb nu Razor (origineel) opstaan, is erg mooi! Kende de band niet, maar dit is gewoon 70er jaren muziek :) Weer wat erbij :)

Thewisbone
22 oktober 2011, 19:34
Thanks! Ja idd, maar dat is ook weer heel wat moeilijker om te zingen, en bijna onmogelijk om te coveren...

Thewisbone
22 oktober 2011, 19:47
Is de gitaar daar trouwens een halve toon lager gestemd? In het origineel zit een mooi laag, dat mis ik een beetje in jouw opname. Heb nu Razor (origineel) opstaan, is erg mooi! Kende de band niet, maar dit is gewoon 70er jaren muziek :) Weer wat erbij :)

Razor? is dat een band? ik kon dit nummer alleen van the foo fighters en ging er van uit dan het hun eigen nummer is.

Klopt toch?

Maar nee mij gitaar staat gewoon gestemd.
Ik speel hem wel wat anders dan dat die bedoeld is.
Maarja

Thewisbone
23 oktober 2011, 21:30
Uppertje Uppertje Uppertje Uppertje

Duhsjaak
24 oktober 2011, 16:05
Hi
Heb gehoord dat Tim Knol gaat stoppen. Daar zou ik een nare opmerking over kunnen maken. Maar dat doe ik niet. Het enige is dat ik nu met een nreedbeeld televisie in mijn maag zit waarvoor ik op de H> forum niets mag zeggen, want dat is spam.
Dus ik zeg er niets over maar het mag voor een nette prijs met een nieuw baasje mee. Geen Tim meer op TV.

Nou was ie dat toch al niet zo veel, dus dat scheelt.

Nu hebben we Thewisbone. Ik hoop dat je niet Wishbone bedoelt...

Als de donder aan het werk vriend. Bij Excelsior zitten ze met de handen in het schaarse haar. En er is een gat in de markt ontstaan ter grootte van een half voetbal veld.

Hij klinkt fijn. Nou als de donder een hoop van dit soort nieuwe liedjes!
Vriendelijek groet, Gus

Thewisbone
24 oktober 2011, 18:04
Hee,

Haha, bedankt voor de complimenten!.
Ik zal zeker weer wat vaker opnemen.
En heb sinds kort ook een bandje, alleen durf alleen met veel bier op te zingen haha.

En met Thewisbone bedoel ik wel Thewishbone, was ooit eens een typ foutje.. maar daar bedoel ik niet meer Wishbone Ash dat is niet echt mijn muziek.

Maar bedankt! Enig idee wat voor nummers ik nog meer zou kunnen coveren?

Groeten Thomas

Duhsjaak
24 oktober 2011, 19:22
los van de timing is dit ook zo'n nummer waar de discussie over emotionele bagage relevant is. Het origineel komt wel binnen bij mij. Hier hoor ik vooral de onvolkomenheden. Dat is bij mensen als Neil Young of Bob Dylan niet relevant. Dit soort nummers zijn pas echt goed uitgevoerd als je dat lukt.

mjâh, ik kan dan weer helemaal niet zingen :hippie:

Hi
Het gebeurt niet zo vaak dat ik je niet helemaal volg, maar hier is dat aan de orde.
TS moet gaan zingen zoals de H. Bob D.?
Nou maak je de kachel toch effe met me aan hè? Berg smilies en dat soort gedoe.

@Vriend TS
Laat hunnie maar mooi lullen. Emo bagage? En dan moet jij zeker ook met van die zwarte panda ogen erbij gaan lopen? En zo'n hartje getekend aan de binnenkant van je hand? Ik krijg er echt een beetje jeuk van. En ook nog op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik ze had.

Ik heb de kreet emo bagage net iets te vaak rond horen slierten op dit forum de laatste maand en ik hou echt mijn kop er niet meer bij in de plooi.
Ik wil gewoon geentertaind worden met eerlijke muziek. En de soort muziek ben ik niet kieskeurig in.

Ik zal het effe uitleggen:
Je bent slim genoeg om te horen dat er werk aan de winkel is hè?
- daarom ben je hier
- en niet in de Arena/The Royal Albert Hall noem maar wat op
- ik heb een andere mening dan de rest
- en soms doe ik daarover heel kwaad naar super aardige/baardige gasten als Harald
- mijn mening is ook anders omdat ik niet geloof in vertellen wat er niet deugt
- dan weet je wat niet goed is
- daar ga je dan op focussen
- en op den duur is naar de tandarts gaan een feestje
- als je wil doen waar je goed in bent
- moet je iets meer uit je schulp kruipen en jezelf vertellen wat je sterke punten zijn
- en als jij dat niet doet doe ik het
- want je bent hier om jezelf verder te ontwikkelen
- niet om stage freight (geintje - ik weet echt hoe je het schrijft) op te bouwen
- ik vind, dat ik je als een stomme doos behandel als ik je vertel wat er niet goed is
- want dat weet je zelf wel
- je bent kwa klank en benadering al introvert/shoegaze genoeg
- dus je hoeft niet introverter
- maar je kunt wel op zoek gaan naar wat andere introverten hebben gedaan en daar wat van leren
- we hoeven niet te streven naar perfectie
- want alleen Harald speelt zo ongeveer perfect (alhoewel hij daar onder ons - dus tegenover vrouw, kinderen, neefjes etc. nog niet zo zeker van is) zonder dat het godshemeltergend stierlijk tering vervelend wordt
- als je het nu perfect zou doen, wat ga je dan verder doen
- laat het maar aan mij over om nog een half uurtje zo door te denderen
- rant and rave noemen ze dat bij de Westerburen, dus the UK

Kortom: Ik heb geprobeerd je aan te moedigen. In al mijn posts zitten een stuk of twee puntjes waarvan ik vind, dat er wat aandacht aan moet worden gegeven.

Dat zijn niet de puntjes die je zou verwachten misschien. Maar wat je zou verwachten doet de rest van het forum al, en dat doen ze goed, so why bother.

En het is echt simpel. Als ik aan je vlechten trek, gaan je voeten mee omhoog. Ergens zorgvuldig naar kijken doen ze in Den Haag altijd al en je mag zelf bedenken wat ik daar van vind, van die zorgvuldigheid.

We doen het voor de poen, de lol en de wilde mevrouwen. Of dat, gezien je introverte muziek (daarop kun je heel wat mensen uit hun knickers krijgen hoor!) noodzakelijkerwijs voor jou in die volgorde gaat? Ik weet het niet.

Nog een suggestie: Schrijf voor jezelf een leuk liedje. Dan kunnen die gasten tenminste niet zeggen dat het origineel beter is. Want dan ben jij het origineel.

Nou, het blijft misschien nog een dag fatsoenlijk weer. Daarna is het weer weer normaal: Kut dus en kun je zonder verdere vertraging aan de slag.

Vriendelijke groet, Gus

Thewisbone
24 oktober 2011, 19:58
Hee, Sjaak.

Wat een lap tekst, maar ik heb het goed door gelezen hoor.
Ik zal eens proberen of ik een eigen liedje kan schrijfen. de tekst lukt me nooit.. leuke deuntjes verzinnen dat lukt me wel goed.

Emo bagage? wie zei dat?
Maar goed dat cared mij niet.

En wat bedoel je met introvert/shoegaze?

Ik zal proberen wat meer optenemen + meer te onder nemen met mijn jam bandje.

Bedankt voor alle goede kritiek en info.

Thewisbone
26 oktober 2011, 17:02
Up! Up! Up! Up! Up! Up! Up! Up! Up! Up! Up!

Harald
26 oktober 2011, 17:23
Nee Gus, niemand moet zo gaan zingen als Bob Dylan. Eentje is al erg genoeg :seriousf:

Geweldige songwriter. Als zanger, ach... het beste wat hij als zodanig heeft bereikt is dat Hendrix besloot dat als Dylan op het podium kon zingen dan kon Jimi dat ook wel. Mark Knopfler zou die gedachte ook ooit wel gehad kunnen hebben trouwens

TheWishbone moet gewoon zingen als thewishbone.

Thewisbone
26 oktober 2011, 18:45
Haha, dat zal ik ook zeker doen.