PDA

View Full Version : Voorstellen



Dickiedik
21 oktober 2011, 12:23
Hey,

Even voorstellen! Ik loop al een tijdje rond te snuffelen, maar aangezien ik een paar spulletjes te koop aan wil bieden, vind ik het wel zo netjes om me even voor te stellen.

Na vroeger in een bandje met mijn wilde haren te hebben gerockt, speel ik de laatste jaren (vaak te weinig) alleen thuis. Wel heb ik een soort coverbandje waarmee ik 1x per jaar met vrienden speel, vooral omdat het gewoon een kick geeft om met goede muzikanten een zaal op z'n kop te zetten!

Ik ben de trotse bezitter van:

- een Fender Jazzmaster uit midden jaren 60!
- een Gibson SG Deluxe uit 1972
- een Godin ST IV
- Roland GR-707 Midi gitaar met module
- Electra MPC en wat andere 'goedkopere gitaren'

Verder speel op een Trace Elliot Trident H100 buizenversterker, maar mijn buren zijn het daar niet mee eens :seriousf: Deze gaat daarom waarschijnlijk in de verkoop, omdat ik op een goedkopere, lichtere modellingamp overstap (met koptelefoonuitgang...). Heb in het verleden een Mesa/boogie Mark IV gehad, maar toen mijn band uit elkaar ging heb ik deze (omdat ie loeiduur was) verkocht en deze relatief goedkopere top teruggekocht en nooit spijt van gehad.

lindstrom
21 oktober 2011, 13:27
Welkom alhier!! :ok:

Heb eens een buizentop van Trace getest, een Bonneville, ging schofterig hard.. ik begrijp die buren van je wel ;)

Trace Elliot Bonneville 100 (ooit wil ik hem erbij hebben):
http://img714.imageshack.us/img714/4850/traceelliot001.jpg

Dickiedik
21 oktober 2011, 15:24
Jep. Trident is vergelijkbaar maar iets meer gericht op high-gain. Dus ook voor mensen die echt willen rocken!!!

In USA vragen ze trouwens wel extreme bedragen.. http://cgi.ebay.com/Trace-Elliot-1996-Custom-Shop-Trident-Head-4X12-Cabinet_W0QQitemZ260578201389QQcategoryZ118983QQcm dZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI %26itu%3DUCI%26otn%3D1%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clki d%3D6119572315461831718

lindstrom
21 oktober 2011, 15:28
Ik kwam er achter dat de trace een zeer strakke clean heeft! en je kunt met een 3 way rotary wisselen van preamp buisjes.
Erg interessante amp!

met deze clean zou ik graag een reezafratzitz willen rocken! rete strak!!

Volgens mij kost die top ongeveer 700 euro...

Dickiedik
21 oktober 2011, 16:11
@lindstrom: zeker een interessante amp, ook omdat je heel veel specifiek in kan stellen:

- parallel of serieel FX loop met voor zowel input als output level, zodat je een eventueel volume verschil van je effecten kan compenseren of deze door kan lussen zodat je een 'solokanaal' krijgt
- je kan kiezen tussen triode of pentode
- outputdamping (om op lagere volume toch op hoger vermogen te spelen)

Bij interesse kan je altijd even pm-en

lindstrom
22 oktober 2011, 10:11
@lindstrom: zeker een interessante amp, ook omdat je heel veel specifiek in kan stellen:

- parallel of serieel FX loop met voor zowel input als output level, zodat je een eventueel volume verschil van je effecten kan compenseren of deze door kan lussen zodat je een 'solokanaal' krijgt
- je kan kiezen tussen triode of pentode
- outputdamping (om op lagere volume toch op hoger vermogen te spelen)

Bij interesse kan je altijd even pm-en

Dickiedik, bedankt voor het aanbod, maar vind de trident echt te veel knoppen en opties hebben, ik doe niet aan kanalan switchen, ik gebruik geen fx loop en output damping? neuj, voor thuis heb ik een 25 watt triode optie op mijn huidige buizentop.

Ik haal alles uit een pedaal of 6, verder hoef ik alleen een strakke clean met headroom als versterker.
Ik zit te denken aan die bonneville of een jet city 50 (die heeft master volume clean)

Maar voorlopig ben ik blij met wat ik heb staan.

Nogmaals, bedankt maar nee.

Duhsjaak
22 oktober 2011, 10:22
hi
Nou, beter is bijna niet denkbaar.
Nauwelijks aangemeld en er ontstaat spontaan een beschaafd gesprek tussen twee heren.

Heel fijn! En welkom natuurlijk!
Vriendelijke groet, Gus

Dickiedik
24 oktober 2011, 10:26
@lindstrom: fair! Een andere amp kopen doe je ook niet zomaar. Voor mij was deze amp een prima (goedkopere) vervanger voor de Mesa Mark IV omdat ik juist wel heel graag met 2 of 3 kanalen werk.

Ik was in eerste instantie wat terughoudend (omdat het geen bekende amp is), maar stond echt te kijken van de warmte en vermogen van deze amp.

@Gus: Thx! Ik was al een tijdje een lurker, maar vond het toch maar eens tijd dat ik zelf ook actief moest worden! Goede keuze geweest...

lindstrom
24 oktober 2011, 10:31
@lindstrom: fair! Een andere amp kopen doe je ook niet zomaar. Voor mij was deze amp een prima (goedkopere) vervanger voor de Mesa Mark IV omdat ik juist wel heel graag met 2 of 3 kanalen werk.

Ik was in eerste instantie wat terughoudend (omdat het geen bekende amp is), maar stond echt te kijken van de warmte en vermogen van deze amp.



Precies om deze reden heb ik de Trace laten staan maar nog steeds in mijn achterhoofd, laten staan vanwege het onbekende maar in mijn achterhoofd omdat het, helemaal voor de prijs, een zeer goede amp is! stiekem een beetje spijt van mijn keuze.

Wellicht komt de Bonneville nog wel een keer :)