PDA

View Full Version : Ruis/Knetter in 2ehands Boss ds-1 verhelpen?



da Liks
20 oktober 2011, 21:47
Zoals topictitel vermeldt, kan dit, en hoe? de verkoper zei dat het aan zijn adapter zou liggen maar ook met batterij doet ie het. Er is een "basisruis/knettertje" te horen als je het pedaal inschakelt. Is iemand bekend met een dergelijk probleem? bij voorbaat dank!

Dirk_Hendrik
20 oktober 2011, 22:03
Je hebt een lekkende elko in je signaalpad.

da Liks
20 oktober 2011, 22:05
Hoi Dirk_Hendrik, bedankt voor je reactie! Joris schreef al dat ik jou moest hebben hiervoor! Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik echt een no-no ben op elektrogebied. Geen idee dus wat een elko is, of een signaalpad. Kun je dit voor me verduidelijken, en is dit zelf te repareren? Als ik weet wat ik evt moet kopen kan iemand bij ons op t werk wel even helpen met bijv netjes solderen of iets anders..

da Liks
20 oktober 2011, 22:12
is het een elektronische condensator?

Dirk_Hendrik
20 oktober 2011, 22:31
Hoi Dirk_Hendrik, bedankt voor je reactie! Joris schreef al dat ik jou moest hebben hiervoor! Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik echt een no-no ben op elektrogebied. Geen idee dus wat een elko is, of een signaalpad. Kun je dit voor me verduidelijken, en is dit zelf te repareren? Als ik weet wat ik evt moet kopen kan iemand bij ons op t werk wel even helpen met bijv netjes solderen of iets anders..

Gezien het pedaal en het feit dat je iemand hebt die kan solderen,
Alle elko's (ja elektrolitische condensatoren ja ;) ) vervangen. Kost een paar centen (letterlijk) en lost voor 90% zeker je probleem op. Begin met C15, 47uF/6.3 volt), grootse kans als boosdoener.

FruscianteFan
20 oktober 2011, 22:37
hmm...

ik heb ook een kapotte DS1, alleen doet de mijne helemaal niets meer. Heb hem naar Schreeven gebracht, maar zoals te verwachten kreeg ik hem terug onder het motto dat het goedkoper is om een nieuwe (of oude) te kopen...

da Liks
20 oktober 2011, 23:25
Bedankt D-H! ik heb het pedaal opengeschroefd. die c15 zie ik gelijk zitten.. waar kan ik ze makkelijk kopen? (natuurlijk google ik gelijk even hoor)

da Liks
20 oktober 2011, 23:32
hier bijv? http://nl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=2021+202457&Ntk=gensearch&Ntt=c15&Ntx=mode+matchallpartial

als ik het goed begrijp zijn alle C- dingesen condensatoren, en die moeten vervangen worden. dus op de printplaat even checken welke nrs er staan en die dan bestellen? c2,c3 enz.. op mijn c15 staat trouwens 47uF 10v!

Dirk_Hendrik
21 oktober 2011, 08:04
Farnall kan maar is niet de meest gemakkelijke vor dit soort mini-bestellingen. Newtone-online.nl is gemakkelijker.

Let goed op dat er meerdere non-polarized 0.47uF elko's in het ding zitten

LemmyNL
21 oktober 2011, 08:16
Weten de wijze mannen op je werk niet wat wat is dan? Dat zij weten wat precies vervangen moet worden als je je probleem voorlegt en de genoemde oplossing?

Dirk_Hendrik
21 oktober 2011, 09:39
Er is een verschil tussen iemand op werk die kan solderen en het zijn van een wijze man. Het kan ook nog zijn dat die wijze man op een heel ander veld "wijs" is.

Ik ben zelf vrij aardig thuis in een hoop elektronica maar geef me een dooie TV en ik voel me weer een kleuter. Zit een hoop in waar ik alleen de basics van ken.

da Liks
21 oktober 2011, 18:55
Farnall kan maar is niet de meest gemakkelijke vor dit soort mini-bestellingen. Newtone-online.nl is gemakkelijker.

Let goed op dat er meerdere non-polarized 0.47uF elko's in het ding zitten

dank u! gaat allemaal wel lukken ziet het naar uit!

G.G.
21 oktober 2011, 21:40
alex, Als je nog steeds in Noord zit, loop ff naar vd Embden op de Zwartjanstraat. Denk dat die het in huis moet hebben, anders op Zuid bij Dil (Jan Ligthartstraat).

da Liks
21 oktober 2011, 23:42
Zit in overschie. vd Embden, dak daar niet aan gedacht heb joh! ga ik wel even doen ja!