PDA

View Full Version : V-amp 2 gebruikers. help ? line in van computer is VAAG



Dude
29 mei 2003, 16:38
hey, ik heb dus een vamp 2 gekocht en ben nu al 2 middagen aan het emmeren om hem in mijn computer te krijgen.

ik prik hem gewoon in de line in van mijn on board geluidskaart (moederboard = asus P4B533) waar ook de speakers in zitten (speaker uitgang uiteraard) en hoor dan....... niks nakkes nada...

ik snap er geen reet van,

bij geluiden en audio apparaten onder configuratiescherm staan alle vinkjes bij dempen etc uit, de line in schuif regelaar staat open...

ook in de microfoon ingang hoor ik geen zak,

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?

RadiuS
29 mei 2003, 16:47
heb je m van de line out van je vamp naar de line in van je pc? probeer m ff in een andere inpout van je pc te douwen dat helpt welles :razz:

en hoor je nix als je speelt of als je opneemt? het kan dat je het signaal van je line in van je computer niet hoort maar als je opneemt en terugluistert wel.
Maat in ieder geval, dubbel klik ff op dat speakertje in de tray en staat daar line in bij? zo niet: bij opties > eigenschappen dan selecteren etc.
en in dat scherm kan je m ook op opname zetten als je dat selecteert en ff zorgt dat t vinkje bij line in aanstaat. dan ff checken of die gedempt is / volume aan.

Allemaal redelijk vanzelf sprekend maar dat zijn van die dingetjes die je altijd ff moet checken. :-?

C-man
29 mei 2003, 17:24
Gebruik (als je een mono-kabel gebruikt) de linker uitgang van je V-amp en zorg ervoor dat het master volume van de V-map ver open staat. Op je versterker hoeft dat volume namelijk niet zo ver open, maar ik heb zelf gemerkt dat dat anders ligt bij de PC.
Het kan ook nog zijn dat je (in Windows) niet de schuif van de line-in, maar de schuif van Aux moet gebruiken. Als je die niet hebt, moet je inderdaad ff op dat speakertje klikken en bij eigenschappen selecteren dat je de Aux open kan zetten.
Verder zou ik het echt niet weten. Succes.

The_Cure
29 mei 2003, 17:29
hey, ik heb dus een vamp 2 gekocht



En hoe bevalt hij?

Dude
29 mei 2003, 18:24
ja hij valt me echt 100 % mee,

ik heb hem gister ook even in de oefenruimte gebruikt bij de band en moet zeggen dat ook dat me erg verbaasde. leuke geluiden, natuurlijk geen buizen geluid maar zeker de moeite waard, naar mijn mening een erg goede prijs/prestatie verhouding....

het geluid doet het inmiddels, lag aan de drivers van mijn moederboard,

ik merk alleen wel dat het geluid wat snel overstuurd, kraakjes en ruis enzo, maar dat ligt misschien ook wel aan de speakertjes, (ALTEC LANSING setje)

zZoRgO
29 mei 2003, 19:42
snap niet goed hoe je die V-amp in bandsituatie kan gebruiken als hij een sec. nodig heeft om te switchen van amp sim...
ben je dan niet beter af met een POD...?

Fvddungen
29 mei 2003, 20:21
Dat probleem heb je alleen als je van bank wisselt. Niet van preset binnen de bank en binnen een bank heb je 5 presets. En volgens mij heeft de Pod datzelfde probleem. Verder als je een midicontroller hebt heb je nergens last van.

Dude
29 mei 2003, 20:36
gewoon het hele nummer dezelfde preset gebruiken....

voor solos een boost pedaaltje en als ik clean wil volume knop terug..

BLOK182
29 mei 2003, 20:43
Dus in bandsituatie klinktie wel? En je kan dus gewoon zonder vertraging tussen 5 presets switchen. Dan wordt het wel interessant voor mij, ben namelijk geinteresseerd in zo'n multi-vam-pod achtig ding, voor thuis op te nemen, maar ik heb geen zin om er meteen een hoop cash aan uit te geven. Maar alsie in een band te gebruiken is dan kan ik mun boss pedaaltje verkopen, scheelt toch weer een euro of 50 :-)
Hey iamyou, de footswitch, sash was er na een week finaal doorheen getrapt, maarre, valt het een beetje mee? Beetje fatsoenlijk ding? Of is het echt zo'n plastic knommel?

BLOK182
29 mei 2003, 20:53
nog ff gauw een vraagje. Ik zag dat er bij dat ding allemaal van die editor software zat, en dat die v-amp presets enzo met je pc kan uitwisselen. Ik neem aan dat dit via Midi gaat (ben een leek op dit gebied)? Ik zag bij Feedback van die midi naar usb dingen, zo kan ik mijn computer midi-compatible maken neem ik aan? Zijn dat idd die kastjes van een euro of 50-60, of zijn het andere dure apparaten?

Fvddungen
29 mei 2003, 21:01
Een boel geluidskaarten hebben een midi aansluiting en is dan hetzelfde als je joystick aansluiting. Dat is zo'n 15-polige stekker achterop. Qua breedte tussen een parallelle en seriele poort in. Dan hoef je alleen een speciale kabel daarvoor te hebben.

Heb je zo'n poort niet, dan zou je het via usb kunnen doen. Dan is een midisport uno prima. Deze heb ik ook (bij gebrek aan een midipoort op mijn laptop). Zie http://www.midiman.com/products/midiman/usbmidi.php. Kostte iets van 40 euro ofzo.

zjanke
30 mei 2003, 17:22
via http://home.swbell.net/bfalch1/ en http://www.v-amp.com/2_download/presets.cfm?mid=2&smid=5&lang=eng moet je een heel eind komen.
Vraagbaak is via Yahoo groups te vinden en een kabeltje kost volgens mij maar iets van 15 euro (ik weet niet precies meer wat ik heb betaald, maar nooit veel meer dan dat :???: )
Een probleem waar meer mensen tegenaan gelopen zijn is dat een onboard gamepoort (op je moederbord) niet goed werkt, bij mij was dit probleem opgelost met een creative 5.1 soundcard.
Ik heb tot op heden prima geluiden kunnen krijgen, maar morgen komt er toch een Marshall TSL602 :-D

Fvddungen
30 mei 2003, 19:12
Even voor de goede orde: Een joystick poort is heel wat anders dan een midipoort. Creative heeft toevallig alleen van beide 1 poort gemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat een joystickpoort van een ander merk ook gelijk midipoort is.

Ik heb trouwens nog wel een midikabel voor zo'n Creative soundcard. Iemand interesse?

zjanke
31 mei 2003, 09:26
[quote="Quint"]Even voor de goede orde: Een joystick poort is heel wat anders dan een midipoort. Creative heeft toevallig alleen van beide 1 poort gemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat een joystickpoort van een ander merk ook gelijk midipoort is.
quote]

Daarom zijn er ook zoveel mensen met een aansluitprobleem :D
Ook in=out en out=in (zo moet je dus je midikabel aansluiten) zorgt voor veel ergernis. Als je de diverse sites leest over het aansluiten van een V-amp via een midipoort, lijkt het er overigens wel op dat ervan wordt uitgegaan dat iedereen dus een feilloos werkende midipoort heeft :roll:

Tuttermuts
1 juni 2003, 14:24
(klein beetje of topic)
als de sound begint te kraken bij opname of tijdens spelen dan moet je eens proberen het master volume wat lager te zetten en de boxen wat luider. moet je wel rekening houden dat je het geluid van je pc wat lager zet, als die plots een kik geeft dan weet je oorverdovend zeker dat je een mailtje hebt ofzo.
met kleine boxen is dit natuurlijkniet echt van toepassing, wat echter wel leuk is, is om een stereo aan ja pc te hangen. super voor practice en opname

nickelwound
14 juni 2003, 10:15
Bij mij zit er toch vertraging tussen de presets in 1 bank bij het schakelen tussen verschillende amps. Enkel als je op dezelfde amp blijft spelen, heb je geen vertraging tussen de presets. Ik doe het dus ook zo dat ik bv. op preset A weinig distortion zet en op preset B meer distortion zet en op preset C nog een boost geef. Op die manier kan je trapsgewijs zonder vertraging switchen. Wisselen tussen een vb. een cleane sound en vb. een Marshall sound geeft wel een korte seconde vertaging. Dit is dikwijls geen probleem omdat we met 2 gitaristen spelen en je dan ongemerkt net voor de 'kick in' kunt switchen. Het was voor mij echter lang zoeken om de Vamp2 ook in live situaties te kunnen gebruiken. Vond mijn effectenbakjes steeds beter klinken. Nu lukt het me echter steeds meer om er ook live wat uit te halen.

Fvddungen
14 juni 2003, 11:17
Schakel je met de bijgeleverde footswitch van de V-Amp of gebruik je een midifootcontroller?

nickelwound
15 juni 2003, 13:41
Met de bijgeleverde footswitch. Wordt het probleem soms verholpen met de midi-foot?, want dan koop ik er wel eentje. :)

Fvddungen
15 juni 2003, 16:18
Met de bijgeleverde footswitch is het bekend. Met de midicontroller moet ik het even testen. Ik heb er zelf 1, maar ik moet het nog uitproberen. Zodra ik het weet laat ik het je weten.

nickelwound
15 juni 2003, 19:09
Merci al hé! Lijkt me inderdaad nuttig om weten! :)

Doefke
6 december 2007, 20:58
Ik heb hetzelfde probleem als topicstarter maar ik krijg het niet voor elkaar. Opnemen via line-in gaat prima maar direct horen wat ik speel niet. Bij volumeregeling kan ik line-in alleen bij 'opnemen' selecteren en bij 'afspelen' niet. Ik heb wel net de drivers van mijn geluidskaart van dell gehaald dus ik snap niet wat er nu mis is. Heb wel een opnameprogrammatje waar je tijdens het recorden kan luistern wat je speelt maar dat heeft een halve seconde vertraging :S
Weet IEMAND waar ik nu verder kan zoeken?