PDA

View Full Version : UFO - Too Hot To Handle Cover



Jasper.
20 oktober 2011, 21:02
Hey, ik heb weer eens een covertje gemaakt.
Dit keer heb ik het geluid apart op de PC opgenomen en onder het videotje geplakt. Ben benieuwd naar de reacties. Ben me er wel van bewust dat ik af en toe te laat inzet bij het eerste riffje. Jammer, maar was er al een tijd mee bezig geweest en had niet zo'n zin om het opnieuw te doen. (en helaas geen solo, zo goed ben ik nou ook weer niet :p)


http://www.youtube.com/watch?v=sNHCF638-oM

http://soundcloud.com/jasperpost/too-hot-to-handle-ufo-cover

LesPaul1612
20 oktober 2011, 23:26
Hey Jasper,

Van wat ik er van hoor is dit een heel eind in de goede richting. Het slagje is bijvoorbeeld dik in orde, je hebt het wel onder de knie. Bij ouder werk van jou doe je dit echt veel minder, dus je bent zeker vooruit gegaan!

Het geluid vind ik ook erg leuk! klinkt lekker, past goed. Waar je nog wel aan kan werken is je groove. Moeilijk objectief uit te leggen hoe dat werkt, maar probeer voortaan eens echt te dansen op je gitaarmuziek. Nouja dansen, lekker losgaan is ook wel goed, zolang het maar op de maat van de muziek is. Dan zal er meer 'swing' en feel in je gitaarspel zitten, waardoor het op zowel jezelf als je publiek veel beter zal overkomen.

Als je daar nog even een beetje aan werkt zal het beter overkomen, en zul je zelf ook nog meer lol in gitaarspelen hebben!

Succes!

Duhsjaak
21 oktober 2011, 07:04
Hi
Al voor 98% eens met mijn voorganger.
Bij dit soort eenvoudige rouwdouw dingen, die juist door hun eenvoud zo aanstekelijk kunnen zijn, is timing alles!
Je geluid en aanpak zijn prima voor elkaar, maar in de timing en het bluf waarmee het voor het voetlicht moet worden geramd, valt nog wat winst te pakken.

En krijg je het in je vingers is er niets om je voor te schamen. Kroegen, festivalletjes genoeg waar ze dit soort muziek vreten gewoon.

Niet die gasten op snelheid of overlopend van subtitliteit waar ik zo gek op ben, maar jij hebt de hossende en pogoënde menigte aan je gympies!

Lijkt mij reden genoeg om hiermee verder te gaan. Om van de leuke chickies nog maar niet te spreken.
Hé, hoe komt het eigenlijk dat een heerlijke wippartij in deze kolommen zo weinig als stimulans wordt genoemd? Nou, het hoge woord is eruit. Schijterds!!!

Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
21 oktober 2011, 10:48
Dank voor de reacties! Ik ga er zeker wat mee doen. Misschien maak ik vanmiddag wel weer een filmpje (vakantie he :D). Ook nog suggesties voor een leuk ritme nummer?

LesPaul1612
21 oktober 2011, 11:35
Suggestie: Probeer eens Born To Be Wild. klinkt misschien cliché, maar is wel geschikt voor jou. Probeer van alles uit met het slagje + de palmmutes. Probeer er echt een lekkere rock n roll sound uit te halen, flinkt beuken en tekeer gaan.

En vergeet ook zeker niet te posten!

Jasper.
21 oktober 2011, 12:35
Dank ik ga ermee bezig. Ik dacht eerst nog aan I've got to be free van de scorpions, maar misschien dat deze wat beter is om aan te oefenen.

Harald
21 oktober 2011, 16:42
(en helaas geen solo, zo goed ben ik nou ook weer niet :p)

Moet gelijk aan Tommy Emmanuel denken... Tommy Emmanuel!? Hoe dat dan...

Kan me een workshop herinneren waarin hij vertelde dat goede begeleiders veel makkelijker aan gigs komen, dan slechte solisten. Soleren is natuurlijk leuk om te doen, maar begeleiden is behoorlijk underrated. Niks mis met een goede begeleiding neer zetten.

Stratman70
24 oktober 2011, 11:58
Erg gaaf gitaargeluid heb je!

Jasper.
24 oktober 2011, 16:10
Dankje! :D