PDA

View Full Version : Hulp bij afstellen van AMP



Rubbere
20 oktober 2011, 18:42
Beste,

Ik probeer het nummer summer of 69 te leren spelen. Ik doe dat aan de hand van de bijgevoegde video. Ik kan het spelen zoals het word uitgelegd. MAAR Ik ben redelijk nieuw met het electrische gitaar spel. En heb dus nog niet zoveel verstand van de instellingen van de amp. dus klinkt het niet zoals in de video.

Nou was mijn vraag:

Kan iemand mij helpen met de instellingen van me amp om het zo te laten klinken als het geluid in de video? Of ligt het aan de gitaar dat het zo helder klinkt in de video?

Alvast bedankt want dit is precies het geluid waar ik naar op zoek ben :mmmm:


http://www.youtube.com/watch?v=1WkCqJ_Zsvg

bass blom
20 oktober 2011, 18:47
is niets bijzonders dat gitaargeluid, beste :D
je hoort bijna net zo hard de 'droge' aanslag als de versterker.
dat maakt het wellicht helder.
verder komt de vraag, wat voor een gitaar en versterker heb je?

Rubbere
20 oktober 2011, 18:53
is niets bijzonders dat gitaargeluid, beste :D
je hoort bijna net zo hard de 'droge' aanslag als de versterker.
dat maakt het wellicht helder.
verder komt de vraag, wat voor een gitaar en versterker heb je?

Een Hudson ST-SSH en als versterker een GA-10

Maar als ik de gain knop dicht draai hoor ik bijna niets meer.Ook al gooi ik level omhoog

Groet en al bedankt voor de info

bass blom
20 oktober 2011, 18:55
SSH doet vermoeden dat je een humbucker bij de brug hebt. die is om te beginnen al minder helder dan de single coil die in de telecaster van het filmpje zit.
en vervolgens heeft de man denk ik ook wel een iets betere versterker dan jij.
maar kennelijk ben je nog maar net begonnen, flink dooroefenen nog even :ok:

Rubbere
20 oktober 2011, 19:00
SSH doet vermoeden dat je een humbucker bij de brug hebt. die is om te beginnen al minder helder dan de single coil die in de telecaster van het filmpje zit.
en vervolgens heeft de man denk ik ook wel een iets betere versterker dan jij.