PDA

View Full Version : eiland muziek arnhem



Simone Toet
19 oktober 2011, 10:32
Hallo! Heeft iemand ervaring met de winkel 'Eiland muziek' in Arnhem? Je kan voor 25 euro p.m. afbetalen, maar ik wilde eerst een beetje research doen! Hoop dat iemand hem kent!

Don Capo
19 oktober 2011, 10:42
Verplaatst naar diversen

Rizz
19 oktober 2011, 10:45
Nee ken het niet, ziet er een beetje schreeuwerig uit.. De site dan.. En de eerste 25 maanden zonder rente, ben dan erg benieuwd wat de rente daarna wordt... 625 (25x25) euro is niet zo heel veel, ik weet niet wat je wilt kopen, je gaat dan al heel gauw heel veel meer betalen.. Ik ben bang voor knellende voorwaarden die hier niet zo duidelijk staan..

Don Capo
19 oktober 2011, 10:52
Eiland muziek bestaat al wel heeeeel lang. Heb er zelf nooit iets gekocht, maar het is in ieder geval een shop met ervaring.

Harry
19 oktober 2011, 10:56
is inderdaad al een 'oude' winkel, ben er vroeger wel eens geweest en vond het een prettige, betrouwbaar overkomende winkel.

Rizz
19 oktober 2011, 11:09
Zo zie je maar dat een internetsite veel invloed kan hebben op een eerste indruk! :hide:

Simone Toet
19 oktober 2011, 11:20
Ja, ik ben dus ook bang voor 'de kleine lettertjes'... en een hotline bellen komt ook niet zo professioneel over vind ik. Ik zal ze eens bellen en langs gaan. Bedankt voor het reageren!!

Bijl
19 oktober 2011, 12:07
Let op: Geld lenen kost geld :)

1. Meestal wordt na de rentevrije periode het resterend af te lossen bedrag omgezet in een lening.

2. Meestal is het rentepercentage bij het resterend af te lossen bedrag volslagen absurd.

3. Meestal krijg je geen tussentijds overzicht van de status van je aflossingen totdat de omzetting naar een lening plaatsvindt.

Don Capo
19 oktober 2011, 12:12
Maar goed, je zou ze ook gewoon even kunnen bellen natuiurlijk. De "hotline" is gewoon een 026 nummer (=Arnhem) en geen betaalnummer o.i.d. Speculeren kan altijd nog.

-Martijn-
19 oktober 2011, 12:51
Een gitaar op afbetaling. :seriousf:
Maar zelfs al is het niet duurder om te lenen, het kost die zaak sowieso geld.
Dan kan je je gitaar beter gewoon in een keer betalen en proberen een korting te krijgen.

Simone Toet
19 oktober 2011, 13:21
Ik heb ze inderdaad gewoon gebeld. Ze wilde me het wel erg graag aansmeren had ik het gevoel, maar ik zie er toch maar van af. Lenen is inderdaad mijn ding niet! Maar het blijkt dan toch verleidelijk..

Buzzel
19 oktober 2011, 15:47
:ok: Altijd zorgen dat je ook werkelijk het geld hebt. IK heb ook zo vaak GAS voor iets, maar als je geen geld heb ga ik het niet lenen (ook niet van ouders of broer).

Duhsjaak
24 oktober 2011, 11:57
Ja, ik ben dus ook bang voor 'de kleine lettertjes'... en een hotline bellen komt ook niet zo professioneel over vind ik. Ik zal ze eens bellen en langs gaan. Bedankt voor het reageren!!

Hi
Geen tijd om de hele draad te lezen.
Maar je inlezen in de voorwaarden en je hierin verdiepen is ZEER professioneel.

Kijk naar de strijd van (toch niet de minsten - al is ie misschien een van de kleinsten) Prince. Die contracten heeft getekend terwijl ie door adviseurs werd bijgestaan en met het woord SLAVE op zijn voorhoofd heeft opgetreden om zijn ongenoegen te uiten.

Of je rente betaalt of niet, je naam verschijnt in het BKR register. Dat kom je dus tegen als je bijvoorbeeld een hypotheek wilt afsluiten.

Kortom. Eiland of niet, goed lezen en nadenken voordat je zaken tekent is altijd zeer professioneel.

Vrienmdelijke groet, Gus

gertjacob74
22 mei 2013, 01:04
Volgens mij en rare bende. Was heel veel om te doen dit weekend, op de sociale media. Schijnen te adverteren met renteloos lenen, maar dat blijkt maar 12 maanden zo dus die gitaar van 25,- per maand kan wel eens veel duurder uitpakken. Ook hebben ze slechte recensies over aanbetalingen vragen en deze na annulering niet terug te betalen. Bovendien zie ik op de website nergens voorwaarden!

Gearjunkie
22 mei 2013, 09:30
Ondanks dat Simone die gitaar al lang heeft gekocht blijft dit onderwerp zeker actueel.
Net als bijv. autobedrijven en postorderbedrijven zullen muziekzaken die financieringen verkopen dit onderbrengen bij maatschappijen die hieraan geld verdienen. Dit zijn zeker geen filantropische instellingen en ik durf te beweren dat het meest wordt verdient aan mensen die zich de goederen niet kunnen veroorloven.

MarkS
22 mei 2013, 11:36
Huh? Ze bestaan nog? Was vorige maand sinds heel lange tijd in Arnhem. Kwam er vroeger regelmatig. Best OK toen. Kon nu het pand niet meer vinden. Logisch blijkt nu. Zie op de site een ander adres. Never bothered to look online before.

Mbt financiering. EIG in Nijmegen had (heeft?) ook zoiets, via Comfort Card. Jaarrente was toen al gauw 19%, zoniet hoger.

MarkS
22 mei 2013, 11:38
Net als bijv. autobedrijven en postorderbedrijven zullen muziekzaken die financieringen verkopen dit onderbrengen bij maatschappijen die hieraan geld verdienen. Dit zijn zeker geen filantropische instellingen en ik durf te beweren dat het meest wordt verdient aan mensen die zich de goederen niet kunnen veroorloven.

Klopt, de argeloze koper krijgt een aantrekkelijke maandtermijn voorgeschoteld die op jaarbasis maar net de rente blijkt te dekken, waardoor men nauwelijks aflost.