PDA

View Full Version : Predator en Age



Barret Wallace
29 mei 2003, 14:38
Afgelopen dinsdag hebben we ( ik, predator en men leraar age) weer es gejamd over de backing track peace

ik had een md speler bij me en een mic van 5 € dus had et ff opgenomen, (wees gewaarschuwd voor je speakers opname is slechte kwaliteit)

mijn impro zit hier niet bij want die zoog te erg en heb ik er dus uitgeknipt :D er zit wel ergens een kort impro'tje van me (2.36 ergens) maar toen moesten we alweer stoppen :P

predator: begin tot 1.16
age: 1.17 tot 2.34 en alle ge- ''YEAH YEAH'' en ''HAHA'' :lol:
derest: drie zwetende gitaristen in een klein hokje :o


http://members.lycos.nl/shakeel2001/myfellowguitarists.mp3


laat me weten wat jullie van de impro's van deze 2 gasten vinden 8-)

Negative K3 fan
29 mei 2003, 14:59
OH NEE NIET WEER DIE BACKING TRACK!!?!?!?!!

bert k
29 mei 2003, 15:08
Ja, vond het wel goed eigenlijk. Allebei de gitaristen dus. Mooie zingende solo's.
Maar nou zit ik met wat anders: iedereen heeft tegenwoordig zo'n Vai geluid, mooie ronde zingende toon met weinig hoog, en oneindige sustain. Nou hou ik zelf van een veel feller geluid, met een rauwere vervorming, en veel minder sustain, zodat je echt een harde, scherpe aanslag hoort, en een toon die verandert als hij uitsterft. Wat jullie spelen is zeg maar een soort vioolklank.
Dit is geen kritiek hoor, alleen maar mijn idee over toon. Misschien leuk om dezelfde backingtrack eens met een heel andere sound te soleren?

Negative K3 fan
29 mei 2003, 15:15
die vai toon is een soort geevolueerde van halen toon, die begon al met viool achtige klanken, vai heeft het hopog er een beetje uitgehaald en een teringzooi aan sustain bij gegooid. Zie het gewoon als een soort evolutie, we kunnen niet allemaal stil blijven staan :)

Barret Wallace
29 mei 2003, 15:27
Bert k ik vind een rauwere sound ook veel vetter maar het probleem is dat met men kutapparatuur een rauwe sound een kutsound is.. maybe wordt het tijd om men v-amp weg te gooien en een nieuwe amp + shure mic aan te schaffen :P

Predator
29 mei 2003, 15:40
Bedankt voor jullie vriendelijke comments guys...

Ik vond mijn improvisatie eigenlijk TE slecht.. Een paar valse noten en FLINK slordig was het, dat het een warme ruimte was en een eerste take was mag geen excuus zijn maar goed, dat terzijde.. Nu even over onze sound!

Ik probeer eigenlijk helemaal NIET Vai's sound te krijgen, eerder die van Satriani. Die oneindige sustain komt denk ik doordat we dicht bij de versterkers zitten in dat lokaal en ik sta altijd keihard, het zijn dus eerder feedbacks dan sustains. Maar sustain vind ik wel dope, hou er wel van.

Het zijn oudere Peavy Bandits, die met die turqouise randjes erop. Ik zet alle gain omhoog enzo, bass ook voluit, mid op kwart, treble op driekwart, dat is mijn sound. Op mijn gitaar klinkt de neck pickup onwijs bassig, dat is ook wat je hoort bij 0:51, de neck pickup.. Zo vind ik het mooi ookal worden alle bassisten met wie ik speel boos op mij want de bass is gewoon TE hard! Bij 2:22 hoor je mij trouwens weer volume swellen op die pickup en aan het eind ook ff licken.

Anywaze.. Dat dus over mijn geluid. Verder weet ik dat Age echt iets van ZICHZELF heeft aan geluid, maar dat komt niet zo goed door op deze opname en Barret zoekt iets a la Friedman.

Enjoy!

bert k
29 mei 2003, 18:23
Nou, om je sound als een evolutie te zien is pas echt dom. Dat betekent dat je steeds je ouwe sound dumpt als je een nieuwe gevonden hebt. Die 100 geheugenplaatsen zitten niet voor nix in je geluidenbak...

Ik vind Satriani ook een fijnere toon hebben dan Vai. Veel meer variatie, en inderdaad, net ff agressiever. Maar daar is de opname niet echt goed genoeg voor :) Bovendien zal ome Joe wel niet over een Peavey Bandit spelen... :-D
Wat ik mooi vind: een tubescreamer. Ik heb een GT3, maar dat rauwe randje van de tubescreamer zit er dus echt niet in. Dus die groene klerekakkerlak moet er ook bij. :P

Predator
29 mei 2003, 18:27
Aww, die Bandits zijn van de SKVR hehehe, thuis gebruik ik mijn V-Amp2 om zijn sound te creeren en natuurlijk dat van mijzelf :cool: ! Als ik geen V-Amp2 had gekocht, speelde ik nu nog over mijn Vox Pathfinder hahaha! LENNY KRAVITZ!!! :roll:

bert k
29 mei 2003, 18:38
Ahhh Predator, dit snijd me door het hart :-( :-( :-( Nou moet ik bekennen.. ik werk bij de SKVR. Ik ken die fuckbox-for-amp klotePeaveys. Daar heb ik tien jaar geleden nog op staan vloeken.
Such is life.
And it gets sucher every day

Barret Wallace
29 mei 2003, 19:01
die peaveys vallen nog mee er staan bij ons altijd 2 bandits en een

---->kleine 10 watt marshall <----- :evil: :angry:
Hey bert welke locatie van de Skvr werk je? ( als ik et vragen mag )

bert k
29 mei 2003, 19:13
Hey, die marshalls ken ik niet, lijkt zwaar nix.

Ik zit op de Calandstraat, het hoofdgebouw. Vroeger werkte ik bij het popteam, op de Dalweg, maar nu zit ik de hele dag instrumenten te repareren. Da's leuk werk, dooie saxen maken :)
Btw, kom maar eens koffie halen

Barret Wallace
29 mei 2003, 19:28
hehe ok dan ik heb les op de willem buyteweg je kent Jan vast wel?, ik kom wel een keer langs en gelijk advies over mics vragen aangezien jij daar veel van weet en ik binnenkort een mic wil aanschaffen :wink:

Swan
29 mei 2003, 19:39
ehm misschien ligt het aan mij maar ik hoor alleen maar super veel bas van de backingtrack en ergens op de achtergrond amper te horen een gitaartje :???:

Barret Wallace
29 mei 2003, 20:10
ligt aan jou dan met je marktplaats adds :evil:

Swan
29 mei 2003, 21:07
:-D

bert k
30 mei 2003, 00:14
hehe ok dan ik heb les op de willem buyteweg je kent Jan vast wel?, ik kom wel een keer langs en gelijk advies over mics vragen aangezien jij daar veel van weet en ik binnenkort een mic wil aanschaffen :wink:

Ja, is goed. Moet je wel door de week komen, overdag. Anders ff bellen. :)
Ik ga morgen een microfoon kopen, een Behringer. Moet je nog een Samson? Anders ruil ik hem in. (niet doen hoor. Niet echt tof)

Predator
30 mei 2003, 20:54
Hmm... Je kent Age Kat misschien dan ook wel? Of Ed Bakker? Dat zijn onze gitaarleraren. We shall stop by for some coffee! :wink: