PDA

View Full Version : Noorder Gitaardag 3 maart 2012 !!!



Pagina's : 1 [2]

Hendriks
23 februari 2012, 22:25
E-C wereld plaats , ik kom er elke week wel een keer en via verharde wegen.

SvennStar
23 februari 2012, 22:30
Zit je toevallig in een bandje Sven? Ik zat in Unit6, anderhalf jaar geleden waren we de hoofdact op "Compas got Talent".
Tegenwoordig in een nieuw bandje, nog niet zo lang bezig. Heb jij aan de string gewoond? Jij bent hans zeker.

grayfink
23 februari 2012, 22:31
Streng 44. Hans Greevink. :ok:

En wie ben jij dan? :D

SvennStar
23 februari 2012, 22:33
Streng 44. Hans Greevink. :ok:

En wie ben jij dan? :D Ik ben Sven Steenhuis :D

grayfink
23 februari 2012, 22:38
Nooit van gehoord. :) Dat ik aan de Streng woonde is trouwens ook al weer twintig jaar geleden. :chicken:

wietse
24 februari 2012, 08:09
Hè hier zijn geen gaten, behalve in de wegen dan...

een dorp met een paar honderd inwoners is in mijn ogen toch wel een gat, het gehucht was zeegse weet ik weer .

guitarkid
24 februari 2012, 20:19
een dorp met een paar honderd inwoners is in mijn ogen toch wel een gat, het gehucht was zeegse weet ik weer .

Prachtig dorp! Heel veel opgetreden in Hotel Duinoord bij de familie Damen. Maar goed, dat geheel terzijde....
Ander nieuws: Leo Muziek moet helaas verstek laten gaan na een aanvankelijk late aanmelding. Jammer, want we hadden de Deusenberg gitaren en de Palmer Drei amp er graag bij gehad, los nog van het feit dat Albert een aardige vent is!
Het goede nieuws is dat ik vandaag bij Ger Warink Muziek was en de collectie fantastische Larrivee gitaren binnen zag komen die hij 3 maart mee gaat nemen. En dat voor hele speciale beursprijzen, die ook in de week na de beurs nog wel gelden, lijkt me!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/GerWarink.jpg
Ook je eigen gitaar-beurs maar even meenemen...? ;)

SvennStar
24 februari 2012, 20:54
een dorp met een paar honderd inwoners is in mijn ogen toch wel een gat, het gehucht was zeegse weet ik weer . Ach, ik vind die kleine dorpjes wel gezellig...

wietse
24 februari 2012, 21:08
Ook je eigen gitaar-beurs maar even meenemen...? ;)

dat doe ik altijd maar ik verkoop die dag liever en nieuwe gitaren doet mij niks, zou er ook iemand zijn met vintage kabels?

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/jazzorangemercy.jpg

anders kan niemand deze schoonheid proberen, hier moet nog een kabel opgedraaid worden geen idee of die electronica nog werkt maar de gitaar is niet van mij dus ik laat het wel uit mijn hoofd de boel te moderniseren.

guitarkid
24 februari 2012, 21:23
Wat voor kabel moet hier op dan? 't Is inderdaad een beauty!

Dosmanos
24 februari 2012, 22:00
Ger Warink is da Man...

wietse
24 februari 2012, 22:57
Wat voor kabel moet hier op dan? 't Is inderdaad een beauty!
hij is helaas gerefinished, netjes gedaan maar wel een paar foutjes er in.
de aansluiting lijkt wel wat op die je achterop een 27mc bak zit voor de antenne, je moet de kabel met een wartel vastdraaien en de kabel gaat er niet in zo te zien.
echt nog ouderwets, iemand die handig is kan er zelf wel een verloop kabeltje voor maken lijkt mij, dan hou je hem tenminste origineel, geen idee welk merk de gitaar is ik gok zelf oostduits oid gezien de stempel achterop de kop zichtbaar door de lak, het is in ieder geval geen egmond die gebrukten geen 3 delige halzen, die vriend van me wil hier minimaal 150 euro voor hebben, moet volgens mij wel lukken alleen die framus element platen gaan op ebay al voor meer dan 100 euro.

geert1976
25 februari 2012, 00:02
Vanavond de amps gecheckt, die volgende week mee naar de markt gaan en ben aan het graven geweest in de onderdelenbakken er komt leuk spul mee denk ik zo.
Zelf nog een nieuwe Dunlop Crybaby gevonden, nog in de doos (waar ik dat ding vandaan heb, weet ik ook niet meer):chicken:

@ Wietse, de stekker voor die oranje gitaar, is dat geen 5-polige DIN?

guitarkid
25 februari 2012, 09:22
@ Wietse, de stekker voor die oranje gitaar, is dat geen 5-polige DIN?

Nee, ik denk dat ik die connectors wel ken. 't Lijkt idd op een schroefbare DIN-plug, maar dan is de schroef de aarde en in het midden zit een contactpunt als plus. Onze bassist had vroeger een zelfbouw-versterker met zo'n aansluiting! En één spiraalsnoer met jack en aan de andere kant dus zo'n aansluiting. Lekker universeel.... :seriousf:
Ik meende in eerste instantie dat het een Framus was, maar zie nu dat er iets anders staat......


Ger Warink is da Man...

Niet overdrijven....!!! ;)

wietse
25 februari 2012, 16:56
helemaal juist guitarkid, zo'n kabel is het, en de gitaar is geen framus de electronica wel.

guitarkid
25 februari 2012, 17:17
helemaal juist guitarkid, zo'n kabel is het, en de gitaar is geen framus de electronica wel.

Aha, toch wel een beetje Framus! En zo'n stekker, vindt die maar eens..... Maar, wie weet? ;)

LesPaul1612
26 februari 2012, 20:48
Dag heeren,

Ik ben ook van plan om even een bezoekje te brengen aan de NGD. Ik heb echter nog een vraag;

Is er al een bepaald tijdschema opgesteld van de beurs? Toch even handig, weet ik even hoe laat ik uit mijn bed moet springen!
Hoop er trouwens wel te zijn, lijkt mij echt gaaf!:blast:

Jasper.
26 februari 2012, 20:53
Yes, ik heb vervanging kunnen regelen, hoef nu pas om 6 uur 's avonds te werken. Dus als het niet te laat begint kan ik er bij zijn :)

Midwolda
26 februari 2012, 20:56
@ LesPaul1612:
De zaal is geopend voor publiek vanaf 10:00 uur.
Over de hele dag verspreid zijn er demo's, kleine optredens, en verlotingen van diverse spullen.
Tegen een uur of vier begint de Bluestafette (je kunt ook nog meeknall'n!).
De beurs sluit om 17:00 uur.

@ Jasper: Goed geregeld, welkom! :ok:

allochthomas
26 februari 2012, 20:58
@Jasper.: awsome!

Ik zal er een stuk vroeger zijn gezien ik met Arjen meer rij:)

wietse
26 februari 2012, 22:08
net effe virtueel door zuidbroek gewandeld, maar ik begrijp dus dat er voor het parkeer terrein bij de voetbalvelden dus ook het muziekgebouw een parkeerverbod geldt weekends?

ik ben bang dat als het druk wordt het hele dorp vol komt te zitten en de klanten bij de aldi niet meer kunnen parkeren.
want daar zullen toch veel bezoekers parkeren want dat is dichterbij dan van de valk.

net mijn site bijgewerkt ook effe de te koop pagina van een poster voorzien van NGD, en bijna alles wat ik meeneem staat er nu ook op.
zal morgen die vriend van me nog effe bellen of hij nog meer heeft :D, nee om het adres en route door te geven, hij heeft geen internet namelijk en vindt zuidbroek een heel eind rijden, hij is 65+ en is niet meer zo'n held op de weg.

Jasper.
26 februari 2012, 22:44
De zaal is geopend voor publiek vanaf 10:00 uur.
Over de hele dag verspreid zijn er demo's, kleine optredens, en verlotingen van diverse spullen.
Tegen een uur of vier begint de Bluestafette (je kunt ook nog meeknall'n!).
De beurs sluit om 17:00 uur.

Dankje! Denk dat ik er vrij vroeg ben, moet hoogstwaarschijnlijk met het OV.
Tsja, ik kan niet zo goed blues spelen, als het nou een metalstaffete was...


Dan had ik waarschijnlijk nog niet gedurft :soinnocent:

Duhsjaak
27 februari 2012, 13:09
Dankje! Denk dat ik er vrij vroeg ben, moet hoogstwaarschijnlijk met het OV.
Tsja, ik kan niet zo goed blues spelen, als het nou een metalstaffete was...


Dan had ik waarschijnlijk nog niet gedurft :soinnocent:

Sta je dr bij stil dat er werk aan de treindingest is als je met openbaar vervoer komt?
Als ik uit regio Amsterdam om 12.30 wil aankomen, moet ik om kwart voor 9 vertrekken.

Iemand bij wie je een lift kunt bietsen?
Vriendelijke goret, Gus

guitarkid
27 februari 2012, 13:42
Leuk nieuws. Zojuist te horen gekregen dat RTVNoord tussen 10 en 12 uur live gaat uitzenden vanaf de Noorder Gitaardag met het programma "Noord op stee"!
De luisterdichtheid van deze regionale zender, met zo'n 300.000 luisteraars, is de hoogste van Nederland, dus daar ben ik erg blij mee!
Wil je de kans lopen om geïnterviewd te worden, kom dan in ieder geval op tijd!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/rtvnoord.jpg

Verder weet Wietse al zo'n beetje wat hij meeneemt, maar er komt nog meer bij!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/wietsesguitars.jpg

geert1976
27 februari 2012, 20:08
Jammer dat ik geen eigen website heb:( anders had ik wat preciezer kunnen zijn, wat er aan gitaren meekomt voor de verkoop.
Hier kan ik het niet doen, anders krijg ik denk ik de spam politie op mijn dak.:(

Ik neem aan, dat er voor de standhouders wel een parkeerplek is geregeld?

ErikM
27 februari 2012, 22:07
Misschien is het voor de volgende keer een idee om er verzamelpagina oid voor te maken? Je zou eventueel ook een picasa account kunnen vullen met een aantal foto's en beschrijvingen.

Hendriks
27 februari 2012, 22:25
De bedoeling is dat we voor de volgende edities een website gaan bouwen ,foto's , info, route , etc.

@Geert , dat gaat wel lukken , jullie zullen voor de massa aan zijn .

geert1976
28 februari 2012, 00:49
De bedoeling is dat we voor de volgende edities een website gaan bouwen ,foto's , info, route , etc.

@Geert , dat gaat wel lukken , jullie zullen voor de massa aan zijn .

Mooi!, heel misschien, zal ik naast gitaren die bestemd zijn voor de verkoop, een paar gitaren meenemen (oudjes), puur en alleen voor display, ziet hierbij te denken aan mijn oude 60's en 70's Fenders, Rickenbacker en Epiphone.
Het hangt er even vanaf of ik de koffers kan vinden, om ze veilig te vervoeren

frekie
28 februari 2012, 11:11
Tegen een uur of vier begint de Bluestafette

Da's nou jammer, ik moet 's avonds repeteren. Vroeg uit de veren dus... :makeup:

Noordeling38
28 februari 2012, 15:52
Mooi!, heel misschien, zal ik naast gitaren die bestemd zijn voor de verkoop, een paar gitaren meenemen (oudjes), puur en alleen voor display, ziet hierbij te denken aan mijn oude 60's en 70's Fenders, Rickenbacker en Epiphone.
Het hangt er even vanaf of ik de koffers kan vinden, om ze veilig te vervoeren

@Geert: oude 60' en 70 ' van Fender altijd goed!!

Noorder Gitaar Dag 3 maart Zuidbroek

Dosmanos
28 februari 2012, 18:13
Radio noord er bij. Dat is prima reclame hoor! Goeie ervaringen met de mannen in mijn Tunebone tijd. We werden erg veel gedraaid!

Hendriks
29 februari 2012, 15:28
Radio noord er bij. Dat is prima reclame hoor! Goeie ervaringen met de mannen in mijn Tunebone tijd. We werden erg veel gedraaid!

Ha , ik moest het een paar keer lezen : Tunebone = tuinbonen. Ik dacht dat het engels was : stemmingbeen oid.

Henri H
29 februari 2012, 17:49
Haha, je maakt mij niet wijs dat het daadwerkelijk zo geschreven wordt in het "Gronings", en dus ook zo uitgesproken: Tjoenboon. Of toch?
Waar ik oorspronkelijk vandaan kom (H'Berg) zeggen ze "tuunboon'n".

Edit: ook wel "tuunboonties". :)

aaronstonebeat
29 februari 2012, 17:53
Tunebone is ooit te gast geweest bij het radioprogramma Popcircus in Winschoten toen ik daar nog actief was. Ik meen me te herinneren dat de naam inderdaad iets met tuinbonen had te maken.

Ike57
29 februari 2012, 18:15
Het correcte woord, in het Gronings, voor tuinbonen is "Waalse boon'n".
Zo wordt het bijv. ook gebruikt in het lied "Mien toentje" van Ede Staal.

toneblo
1 maart 2012, 17:53
Holy smoke, meer dan drie uur reistijd.... pfoei!!
naja, vooruit dan...!

guitarkid
1 maart 2012, 18:46
Holy smoke, meer dan drie uur reistijd.... pfoei!!
naja, vooruit dan...!

't Is het waard, geloof me! :grouphug:

beruk
1 maart 2012, 19:17
Holy smoke, meer dan drie uur reistijd.... pfoei!!
naja, vooruit dan...!
Zeg dat, mijn opppas werkt ook al niet mee.....

guitarkid
1 maart 2012, 19:36
Zeg dat, mijn opppas werkt ook al niet mee.....

Jemig, heb jij een oppas nodig om naar de NGD te gaan???? Zodat je nergens aan komt....? ;)

Jasper.
2 maart 2012, 19:50
Hmm, ik zie nu ook ff op ov9292 en ik weet niet of dit hem gaat worden. Hoef 6 uur pas te werken, maar ben de hele dag onderweg voor misschien een uurtje op de beurs....

Edit: vooral dat er geen treinverkeer mogelijk is is jammer. Die stopbus is nogal lang onderweg.

geert1976
3 maart 2012, 05:59
Mogguh!!

eerste bak koffie heb ik op.

5.30 uur ging de wekker al.

Bij Zwolle zit de A 28 dicht, lekker omrijden via de polder (not)

Midwolda
3 maart 2012, 06:14
Mogguh Geert Willem!
Lekker he, die vroege bakkies koffie... http://alleenvandaag.forum2go.nl/images/logos/alleenvandaag.smilie.droppies.smilie.forumsmiley25 9.gif

Wel balen dat de NS en Rijkswaterstaat er alles aan doen om de boel te verzieken... :(
... maar we maken er desondanks gewoon een mooie Gitaar Dag van!
Tot straks!

allochthomas
3 maart 2012, 06:28
Spullen staan hier ook al klaar om zo te vertrekken.

wietse
3 maart 2012, 06:31
zo ben er nu net af, slechte nacht gehad dankzij mijn verkoudheid maar we gaan er voor, nog een paar gitaartjes in de auto stouwen, kolere wat zit dat ding vol, bijna net zo hoog opgeladen als ik hem heb als ik naar een rommelmarkt ga. (binnenspiegel is nu nutteloos)
en nu maar hopen dat ik wat verkoop, wat datum aangaat gunstig, begin van de maand, mensen hebben allemaal net hun geld binnen en dat maakt altijd een groot verschil.

Yurup
3 maart 2012, 06:37
Net thuis van mijn werk, als ik wakker ben op weg naar de beurs, ben erg benieuwd!

guitarkid
3 maart 2012, 07:24
WIJ HEBBEN ER ZIN IN......!!!!!!!!!!
De zaal staat te wachten op standhouders en publiek. Vanaf acht uur inruimen, RTVNoord ontvangen en dan hopelijk tot vijf uur een heerlijke dag !!!
Hopelijk tot straks! Rij voorzichtig!

Ton, Henk, Theo en Coos

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0024-1.jpg

LesPaul1612
3 maart 2012, 11:26
Ha, volg het nu op de radio. kicken! Tot straks!

Flipkoos
3 maart 2012, 12:30
Radio noord er bij. Dat is prima reclame hoor! Goeie ervaringen met de mannen in mijn Tunebone tijd. We werden erg veel gedraaid!

Ah, Tunebone! Ik speel regelmatig met drummer Rob!

On topic: helaas kan ik niet komen, hoewel het voor mij dit keer erg in de buurt is. We hebben het gevolgd op radio Noord!

ateng
3 maart 2012, 13:29
Ff eten en daarna die kanten maar op.

Ike57
3 maart 2012, 14:48
Net weer thuis.
Groot succes. Veel publiek.
Volgende keer een minstens 3x grotere zaal :D

Dikke pluim voor de organisatie :ok:

grayfink
3 maart 2012, 15:24
Ik ben er maar kort geweest, ik had mijn gitaargeld vanmorgen al uitgegeven. :D
Maar inderdaad een behoorlijke opkomst en dus een te kleine zaal. Mooi!

macwilliams
3 maart 2012, 18:34
We zitten nog in de auto op terugweg naar huis. Wij hebben er van genoten er gaat niets boven zo een eerste editie.
Zal nog wel een uitgebreider verslag gaan doen.

Was echt vet, die er niet bij zijn geweest hebben echt iets leuks gemist.

wietse
3 maart 2012, 19:01
net thuis, moe maar voldaan, leuke markt, tevreden bezoekers en standhouders top!!
volgend jaar weer en dan een grotere lokatie dit was een succes dik 600 bezoekers dan mag je niet mopperen.:D
en nu is het wachten op de sparerib express want ik heb bere honger.

Hendriks
3 maart 2012, 19:21
Het was fantastisch , dik boven verwachting , stiekum gehoopt op 250 bezoekers en dan komen er dik 550 , dan is de zaal gauw te klein.
Iedereen dik tevreden , standhouder , 99% van de bezoekers , de catering en wij natuurlijk ook.
Op naar de 2de editie.
Nu onder de douche en plat op de bank.

O'ja Harald was ook top.

Marc, Thomas en Martin bedankt voor jullie medewerking aan de Bluesstafette.

Rinze
3 maart 2012, 19:25
Mooi dat het zo lekker liep en er zoveel mensen waren. Wilde zelf ook komen maar door familie-omstandigheden zat dat er niet in. Volgend jaar beter.

Harald
3 maart 2012, 20:30
O'ja Harald was ook top.



Thanks, heb me prima vermaakt. Leuk een aantal mensen te spreken, en lekker gespeeld :)

Volgende keer weer, en dan weer wat groter!

Grappig om te zien hoe een nummer als Egyptian Reggea het live ook goed doet, terwijl het absoluut niet flashy is :)


http://www.youtube.com/watch?v=wtbz7b3K37E

En een nummer als Here comes the sun, vergeet ik normaal ook, dat ik die ken...



Goed georganiseerd, good job!

Jasper.
3 maart 2012, 20:56
Ik heb wat gemist zie ik. Helaas was het reizen me nu echt te lang. Ik hoop dat er volgend jaar weer een editie is, hopelijk heb ik dan mijn rijbewijs.

macwilliams
3 maart 2012, 21:02
Thanks, heb me prima vermaakt. Leuk een aantal mensen te spreken, en lekker gespeeld :)

Volgende keer weer, en dan weer wat groter!

Grappig om te zien hoe een nummer als Egyptian Reggea het live ook goed doet, terwijl het absoluut niet flashy is :)

youtube;wtbz7b3K37E]http://www.youtube.com/watch?v=wtbz7b3K37E
En een nummer als Here comes the sun, vergeet ik normaal ook, dat ik die ken...



Goed georganiseerd, good job!

Heb je ook even mogen zien/horen spelen :ok:

allochthomas
3 maart 2012, 21:14
Ik ben ook net weer thuis met dank aan Ben.

Was heel erg gezellig en de sfeer zat er ook goed in! Vanaf 10 uur is het eigenlijk nonstop druk geweest met alleen een dipje rond lunch tijd. Erg leuk om ook eens veel van de gitaarnetters in het echt te zien.

@Hendriks: geen probleem, ondanks mijn faalende kwaliteiten als solo gitarsit:)

Dweezman
3 maart 2012, 21:15
Moest ook ruim een uur rijden, maar ben in de middag ook even geweest. Leuk om een paar gezichten achter virtuele bekenden te zien. Was knap druk, absoluut!

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met set nieuwe buizen (JJ's) voor de AC30.

Volgend jaar weer.

bass blom
3 maart 2012, 21:49
Moest ook ruim een uur rijden, maar ben in de middag ook even geweest. Leuk om een paar gezichten achter virtuele bekenden te zien. Was knap druk, absoluut!

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met set nieuwe buizen (JJ's) voor de AC30.

Volgend jaar weer.

jammer dat ik je net gemist ben.

en sorry aan allen die ik straal voorbij gelopen ben :D

en inderdaad leuk een paar mensen van virtueel in IRL te zien veranderen.
vooral die ene lul :seriousf:

Ike57
3 maart 2012, 21:56
en inderdaad leuk een paar mensen van virtueel in irl te zien veranderen.
Vooral die ene lul :seriousf:
:seriousf:

Henri H
3 maart 2012, 22:06
Ik was er rond een uur of 2 tot het eind, erg gezellig, en wat een geinige entourage. :ok:

De Giablo amps is waar ik voor kwam, en ze klinken zoals ik verwacht had; goed!
Ik hoor er wat "HOOK"-achtigs in, maar dan beter/mooier/opener.
Ze zien er ook nog 's mooi uit. :lovelove:
Er stonden er 3; de C-Type van Thomas, de Challenger met KT66 van macwilliams, en een Challenger met een EL34 variant. Alle drie klonken ze redelijk hetzelfde had ik het idee, het zijn subtiele verschillen die ik waarnam.
Degene met de "Amerikaanse" EL34 variant klonk naar mijn idee het lekkerst.
Maar eigenlijk was het onmogelijk om een goede vergelijking te maken vanwege de herrie en drukte.
Ik heb wel een goede indruk, en Arjan aka toneblo leek me zeer vakkundig, en behulpzaam.

Ik heb geen GAS gelukkig, want ik denk dat ik mijn sound en "mojo" toch meer in een "echte" Marshall zoek.

Midwolda
3 maart 2012, 22:30
Ik ben totaal gesloopt, maar ik vond het He.Le.Maal Ge.Wel.Dig!
Standhouders, GN-ners, bluesestafetters, klanten, kijkers, catering, assistenten:
allemaal bedankt voor een superleuke dag. Heeft alle verwachtingen overtroffen.
En de kas voor de NGD deel II heeft al een bodem, dus die gaat er zeker komen.
Veel geleerd over het organiseren van zo'n dag: we gaan het maar eens goed overdenken.

Gelukkig mag ik dit typen en hoef ik niet meer te praten... spierpijn in m'n keel ofzo...

;)

Hendriks
3 maart 2012, 22:33
Ik ben totaal gesloopt, maar ik vond het He.Le.Maal Ge.Wel.Dig!
Standhouders, GN-ners, bluesestafetters, klanten, kijkers, catering, assistenten:
allemaal bedankt voor een superleuke dag. Heeft alle verwachtingen overtroffen.
En de kas voor de NGD deel II heeft al een bodem, dus die gaat er zeker komen.
Veel geleerd over het organiseren van zo'n dag: we gaan het maar eens goed overdenken.

Gelukkig mag ik dit typen en hoef ik niet meer te praten... spierpijn in m'n keel ofzo...

;)

Weltrusten Ton.

The Running Man
3 maart 2012, 23:02
Ik was er rond een uur of 2 tot het eind, erg gezellig, en wat een geinige entourage. :ok:

De Giablo amps is waar ik voor kwam, en ze klinken zoals ik verwacht had; goed!
Ik hoor er wat "HOOK"-achtigs in, maar dan beter/mooier/opener.
Ze zien er ook nog 's mooi uit. :lovelove:
Er stonden er 3; de C-Type van Thomas, de Challenger met KT66 van macwilliams, en een Challenger met een EL34 variant. Alle drie klonken ze redelijk hetzelfde had ik het idee, het zijn subtiele verschillen die ik waarnam.
Degene met de "Amerikaanse" EL34 variant klonk naar mijn idee het lekkerst.
Maar eigenlijk was het onmogelijk om een goede vergelijking te maken vanwege de herrie en drukte.
Ik heb wel een goede indruk, en Arjan aka toneblo leek me zeer vakkundig, en behulpzaam.

Ik heb geen GAS gelukkig, want ik denk dat ik mijn sound en "mojo" toch meer in een "echte" Marshall zoek.

De derde GIABLO was Challenger II van Ome Keith, voorzien van 6CA7 "big bottles" voor een wat meer beefy sound.

Ben gesloopt van de lange ritten (totaal > 520 km) en de lange beursdag thuis gekomen maar wat was dit gaaf!
Super sfeertje daar in het Noorden.
Bedankt iedereen

aaronstonebeat
4 maart 2012, 00:08
Mijn dank aan de organisatie; ik heb een geweldig leuke middag gehad!

Ik heb wat forumleden ontmoet die ik al persoonlijk kende en en een aantal die ik nog niet kende, behalve als 'forumnaam'; ik stond al een tijdje te kletsen met McWilliams voor over en weer duidelijk werd wie we waren bijvoorbeeld. Ik vind het altijd heel erg leuk om de echte mensen achter de aliassen te ontmoeten.

Naast kletsen en koffie drinken heb ik geruime tijd doorgebracht bij de Giablo-versterkers; ik heb zelfs even over één van die versterkers gespeeld, na afloop van de jam. Tijdens de jam waren het een Marshall-combo (:lovelove:) en een London City (nostalgie en toevallige aanwezigheid).

Ik heb een Gibson L3 gezien en een Martin, beide uit de eerste helft van de vorige eeuw (één van beide was gebouwd in 1927).

Harald heeft geweldig gespeeld tijdens het koffiedrinken.

Het was een doorslaand succes; kom daar maar eens mee vandaag de dag :ok:

Duhsjaak
4 maart 2012, 07:57
Hi
Opnieuw blijkt het sociaal lastig te zijn een bepaald soort leerhandicapje te hebben. Natuurlijk wist is dat de organisatie in handen was van een collectief. Maar omdat ik met The Guitar Kid (ooit) heb gepost over de diep zuidelijke ligging van Zuidbroek (!!!), was zijn nick blijven hangen en was de rest niet in het lange termijn geheugen terecht gekomen. Volgens mij heb ik ze allemaal een hand gegeven uiteindelijk. Maar zelfs daarvan ben ik niet overtuigd.

En natuurlijk ligt regio Amsterdam centraal. Bij mijn vrienden in Leuven ben ik precies even vlot.

En het was meer dan de moeite waard. Dank aan het collectief voor de vreslijk leuke kneuterige plek, de vlekkeloze organisatie. Ook mocht ik als vegetariër kiezen uit een broodje kaas, of een broodje kaas; iets dat al te veel dubben of twijfel bij voorbaat voorkwam.

Veel bijzonder aardige mensen de hand geschud. Het was behoorlijk druk, maar als het volgend jaar weer in het zelfde 'huis' plaatsvindt kom ik graag weer.

Reuze bedankt voor alle tijd en moeite! Ik heb een vreselijk gezellige dag gehad!
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
4 maart 2012, 08:38
Gus het was wederzijds , ook leuk ook om jou de hand geschud te hebben.
Ik zal straks even wat sfeer impressies posten.

toneblo
4 maart 2012, 08:58
..hele grote pet af en dikke pluim voor de organisatie, het was een genoegen om hier aan mee te mogen doen!
Jongens, jullie zijn koningen!:ok:

Echt een topdag geweest, ben er volgend jaar weer bij, hoop nieuws dan ook weer!
Gaaf om even smoeltjes te kunnen kieken!
Nu uitgeblust thuis, koffie, broodje en een grijns die begint achter mijn linker oor en loopt door tot achter het andere....... dat wordt straks weer verplicht citroenen eten ...;)

Hendriks
4 maart 2012, 08:59
Het begon gisteren om 8.00 uur:
http://img714.imageshack.us/img714/8433/img0973bu.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/3782/img0974go.jpg

Onze crew:
http://img403.imageshack.us/img403/6927/img0972xc.jpg

guitarkid
4 maart 2012, 09:02
Goedemorgen allemaal.

Onnodig te vermelden dat ik gisteren een topdag heb gehad. Ik bedoel maar: ruim 550 bezoekers op de Noorder Gitaardag, enthousiaste reacties van eigenlijk elk van hen, zeer tevreden standhouders met een m.i. mooi veelzijdig aanbod, drie toppers als mede-organisatoren, superhulp van mijn familie en twee vrienden van zoon Tom, ik heb een aantal forummers eindelijk de hand kunnen schudden, twee indrukwekkende optredens van mede-forumlid Harald, een lief team van de muziekvereniging Oosterbroek dat voor de catering zorgde, een zeer tevreden team van RTVNoord dat er volgend jaar weer bij is en we hebben nu al weer talloze ideeën voor de volgende Gitaardag... Ook aanbiedingen, maar daar gaan we volgende week eens rustig over (na)praten.
De link naar mijn foto's, allemaal, ongesorteerd, dus er zullen ook minder interessante tussen zitten:
http://s681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaardag%203%20maart%202012%20-%20Zuidbroek/?albumview=slideshow
Nu mijn bus met de twee PA-tjes die we gisteren hebben gebruikt uitladen.

JeroenSchaaf
4 maart 2012, 09:04
Ik ben totaal gesloopt, maar ik vond het He.Le.Maal Ge.Wel.Dig!
Standhouders, GN-ners, bluesestafetters, klanten, kijkers, catering, assistenten:
allemaal bedankt voor een superleuke dag. Heeft alle verwachtingen overtroffen.
En de kas voor de NGD deel II heeft al een bodem, dus die gaat er zeker komen.
Veel geleerd over het organiseren van zo'n dag: we gaan het maar eens goed overdenken.

Gelukkig mag ik dit typen en hoef ik niet meer te praten... spierpijn in m'n keel ofzo...

;)


Weltrusten Ton.

Helden!

Ik had heel graag willen komen, alleen zit midden in een verhuizing! Heb toch nog stiekem even een standhouder gebeld hoe de sfeer was :)

Volgende keer ben ik er bij!

Hendriks
4 maart 2012, 09:07
paar uur later:
http://img534.imageshack.us/img534/4186/img0986j.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/7838/img0985qd.jpg

Hendriks
4 maart 2012, 09:11
http://img404.imageshack.us/img404/2741/img0990ae.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/1771/img0991ex.jpg

Hendriks
4 maart 2012, 09:17
http://img194.imageshack.us/img194/6210/img0992n.jpg

http://img259.imageshack.us/img259/29/img0979it.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9647/img0984fl.jpg
http://img198.imageshack.us/img198/6779/img0983ug.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 09:46
Ik verwacht ook een heppie nieuw gitaardag triest voor mn portemonnee verslag van iemand. :D

grayfink
4 maart 2012, 10:01
Had Geert1976 nou zijn seventies Ibanez L5 Masterbuilt die hij nooit meer weg deed toch te koop staan? :D

Midwolda
4 maart 2012, 11:32
Ik verwacht ook een heppie nieuw gitaardag triest voor mn portemonnee verslag van iemand. :D

Nou volgens mij zijn er minstens vijftig of zestig gitaren de deur uitgegaan
dus daar zou je nog best eens gelijk in kunnen krijgen! :ok:

Hendriks
4 maart 2012, 11:35
Nou volgens mij zijn er minstens vijftig of zestig gitaren de deur uitgegaan
dus daar zou je nog best eens gelijk in kunnen krijgen! :ok:

Ja ,maar wie heeft de mooiste gekocht? ;)

Midwolda
4 maart 2012, 11:50
Ja ,maar wie heeft de mooiste gekocht? ;)

Ha, da's een makkelijke, onze "Bezoeker Van De Dag" natuurlijk! :seriousf:

http://img43.imageshack.us/img43/9380/p3030040.jpg

hessepes
4 maart 2012, 12:15
Leuk om te horen en zien hoe de eerste noorder gitaardag is verlopen. 't Is dat wij ons campertje uit Brabant gingen ophalen (ook leuk!), anders was ik erbij geweest. Volgend jaar krijg ik vast een herkansing!

geert1976
4 maart 2012, 12:30
Het was gisteren fantastich, leuke sfeer en veel bezoekers, hulde aan de organisatie hiervoor!

Er is gisteren het één en ander aan gitaren verkocht en ik weet dat er forummers zijn die ook een gitaar hebben gekocht, waarvan in ieder geval één forummer zijn droomgitaar heeft gekocht, die best wel prijzig was (hij komt tzt wel zelf naar voeren met een HNGD).

En grayfink; ja ik had de L5 bij mij, maar die gaat uiteraard niet zonder slag of stoot weg:D

Mitch
4 maart 2012, 12:35
Heel cool om te lezen dat het zo goed van de grond gekomen is :ok:

Buzzel
4 maart 2012, 12:37
En damn, wat baal ik dat ik moest werken :(

ateng
4 maart 2012, 12:54
De Giablo amps is waar ik voor kwam, en ze klinken zoals ik verwacht had; goed!
Ik hoor er wat "HOOK"-achtigs in, maar dan beter/mooier/opener.
Ze zien er ook nog 's mooi uit. :lovelove:
Er stonden er 3; de C-Type van Thomas, de Challenger met KT66 van macwilliams, en een Challenger met een EL34 variant. Alle drie klonken ze redelijk hetzelfde had ik het idee, het zijn subtiele verschillen die ik waarnam.
Degene met de "Amerikaanse" EL34 variant klonk naar mijn idee het lekkerst.
Ik was er om 3 uur, kwam niet voor de Giablo maar heb alleen maar over de Diablo gespeeld :) Lekker versterker met heerlijke plexi mojo maar wel iets modern gevoiced... tenminste de custom Giablo waar ik over speelde.

Hendriks
4 maart 2012, 13:13
Ik was er om 3 uur, kwam niet voor de Giablo maar heb alleen maar over de Diablo gespeeld :) Lekker versterker met heerlijke plexi mojo maar wel iets modern gevoiced... tenminste de custom Giablo waar ik over speelde.

Ik vond hem goed klinken met jou Tokai , heerlijk geluid.

guitarkid
4 maart 2012, 13:17
Leuk om te horen en zien hoe de eerste noorder gitaardag is verlopen. 't Is dat wij ons campertje uit Brabant gingen ophalen (ook leuk!), anders was ik erbij geweest. Volgend jaar krijg ik vast een herkansing!

Hester, editie twee komt er zeker. Idd jammer dat het je niet lukte, ik had het leuk gevonden om ook jou als forumlid eens te ontmoeten! Maar zo'n campertje is ook wel erg leuk!

guitarkid
4 maart 2012, 13:26
Helden!



Het was gisteren fantastich, leuke sfeer en veel bezoekers, hulde aan de organisatie hiervoor!




Ben gesloopt van de lange ritten (totaal > 520 km) en de lange beursdag thuis gekomen maar wat was dit gaaf!
Super sfeertje daar in het Noorden.
Bedankt iedereen


Mijn dank aan de organisatie; ik heb een geweldig leuke middag gehad!
Het was een doorslaand succes; kom daar maar eens mee vandaag de dag :ok:


Hi

Reuze bedankt voor alle tijd en moeite! Ik heb een vreselijk gezellige dag gehad!
Vriendelijke groet, Gus


..hele grote pet af en dikke pluim voor de organisatie, het was een genoegen om hier aan mee te mogen doen!
Jongens, jullie zijn koningen!:ok:

Namens ons vieren: bloos.... En heel veel dank!

kunk
4 maart 2012, 14:32
Namens ons vieren: bloos.... En heel veel dank!

Jullie ook bedankt :ok: Was beslist de moeite waard kom volgend jaar zeker weer langs.:p

macwilliams
4 maart 2012, 18:21
Een foto van de blueskrieg...
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_155416.jpg

Aaron stonebeat op de strat

macwilliams
4 maart 2012, 18:22
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_155316.jpg
Niet scherp maar wel sfeer

macwilliams
4 maart 2012, 18:23
Coos op drums.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_155240.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 18:24
Allochtommie op de tele en aan het bier. :)

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_154219.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 18:27
Arjan in het blauw witte blokjeshemd en een gast op de Giablo die er wel een lekker sfeertje wist meer te zetten.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_113813.jpg

toneblo
4 maart 2012, 18:28
Allochtommie op de tele en aan het bier. :)

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_154219.jpg

Briljant:loveserenade::rockon:

macwilliams
4 maart 2012, 18:28
Zonder woorden.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_100338.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 18:29
Briljant:loveserenade::rockon:

Vond ik ook wel :p

macwilliams
4 maart 2012, 18:30
Arjan aan de tele
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_105347.jpg

LesPaul1612
4 maart 2012, 18:31
Ik stond bij die bluestafette achter iemand met een strat, vlak voor een PA box. De stratman speelde op één van die Giablo's (volgens mij die van jou, Mac) en WAT N SOUND!!!11!. Sjemig, normaal gesproken vind ik buizen wat gehypet, maar nu weet ik wel wat ik nodig heb zeg!

Een goed betaald baantje!

allochthomas
4 maart 2012, 18:32
@macwilliams: Doen alsof ik wist waar ik mee bezig was:seriousf:

Ik heb er echt werkelijk waar van genoten. Enige verbeter puntje zou zijn dat ik meer mensen zou willen zien die losse dingen als oude pedalen/pickup/buizen/potmeters etc verkopen

macwilliams
4 maart 2012, 18:33
De Wu.... Fijn ampje op kt88
Heeft bij mij een goede indruk achtergelaten.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095839.jpg

allochthomas
4 maart 2012, 18:35
Ik stond bij die bluestafette achter iemand met een strat, vlak voor een PA box. De stratman speelde op één van die Giablo's (volgens mij die van jou, Mac) en WAT N SOUND!!!11!. Sjemig, normaal gesproken vind ik buizen wat gehypet, maar nu weet ik wel wat ik nodig heb zeg!

Een goed betaald baantje!
Dat was die van Ben, die van mac stond er boven.

macwilliams
4 maart 2012, 18:35
@macwilliams: Doen alsof ik wist waar ik mee bezig was:seriousf:

Ik heb er echt werkelijk waar van genoten. Enige verbeter puntje zou zijn dat ik meer mensen zou willen zien die losse dingen als oude pedalen/pickup/buizen/potmeters etc verkopen

En iemand in de buurt die je verteld welke de moeite waard is.. BD-2 rules :D

macwilliams
4 maart 2012, 18:36
Ik stond bij die bluestafette achter iemand met een strat, vlak voor een PA box. De stratman speelde op één van die Giablo's (volgens mij die van jou, Mac) en WAT N SOUND!!!11!. Sjemig, normaal gesproken vind ik buizen wat gehypet, maar nu weet ik wel wat ik nodig heb zeg!

Een goed betaald baantje!

Wat thomas zei, dat was die van ben, die van mij is niet veel slechter hoor :D

allochthomas
4 maart 2012, 18:37
Geniale pedal is dat toch! Tube screamer maar dan meer(en zoals je al zei werkt hij ook heel goed met mijn ts808). Ik kan de c-type zonder moeite naar metul gebied pushen:blast:

macwilliams
4 maart 2012, 18:38
Ik weet niet wie deze meneer is maar die had ook leuk spul bij zich.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095851.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 18:40
Geniale pedal is dat toch! Tube screamer maar dan meer(en zoals je al zei werkt hij ook heel goed met mijn ts808). Ik kan de c-type zonder moeite naar metul gebied pushen:blast:

Ik trok je over de streep hè met mn "ik heb er zelf twee"?

macwilliams
4 maart 2012, 18:42
LP erbij en je bent helemaal klaar.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095815.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095827.jpg

allochthomas
4 maart 2012, 18:42
Ik dacht: mac heeft er 2 dus nu wil ik er 3:D

macwilliams
4 maart 2012, 18:44
Kwijl

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094549.jpg

Ze zijn mij te duur die tfoa maar wel toffe gasten :ok:

macwilliams
4 maart 2012, 18:45
Ik dacht: mac heeft er 2 dus nu wil ik er 3:D

Ghehehe smart-ass

macwilliams
4 maart 2012, 18:47
Pijn in mn vingers. Basje van rikkers :p
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094459.jpg

macwilliams
4 maart 2012, 18:49
De meest succesvolle man van de dag ;)

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094239.jpg
Ik vermeld geen naam vanwege de fiod :seriousf:

macwilliams
4 maart 2012, 18:51
Ik merk dat niet alle foto's gelukt zijn dus dit is de laatste.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_093331.jpg

Hendriks
4 maart 2012, 19:05
Ik weet niet wie deze meneer is maar die had ook leuk spul bij zich.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095851.jpg

Dat is Dick Sikkema , die heeft ook veel onderdelen voor oude amps.

macwilliams
4 maart 2012, 19:14
Dat is Dick Sikkema , die heeft ook veel onderdelen voor oude amps.

Leek me een sympathieke man, die stond ook de hele dag te lachen. Zo'n eerste editie maak je geen tweede keer mee.

Hendriks
4 maart 2012, 19:25
Leek me een sympathieke man, die stond ook de hele dag te lachen. Zo'n eerste editie maak je geen tweede keer mee.

Dick was echt blij , hij heeft mij wel 5 keer bedankt dat ik hem gevraagd had voor de beurs en hij wou zich direct inschrijven voor volgend jaar

toneblo
4 maart 2012, 19:32
..ken d'r nog 1...:soinnocent:

Hendriks
4 maart 2012, 19:58
..ken d'r nog 1...:soinnocent:

Je weet nu de weg:ok: en je bent natuurlijk weer van harte welkom.

macwilliams
4 maart 2012, 20:00
Ik hoop dat de volgende keer net zo "losjes" zal zijn als nu was. En inplaats van een aparte amp probeer plek een stilte plek voor de akoestische gitarist. Dan houd je alle partijen blij. Ik besef heus wel dat het praten soms een beetje lastig was voor de handelaren maar zeg nou zelf, vet toffe en luide sfeer en dat kon je goed merken aan de bezoekers. Die kregen de sfeer goed mee, het was gezellig. Ze bleven kijken, luisteren en ouwehoeren met elkaar en met de standhouders.

De sfeer is onbetaalbaar en voor de rest mastercard :D
Of was het nou american express :p

wietse
4 maart 2012, 20:02
Dick was echt blij , hij heeft mij wel 5 keer bedankt dat ik hem gevraagd had voor de beurs en hij wou zich direct inschrijven voor volgend jaar

kan ik begrijpen, ik wil volgend jaar ook weer van de partij zijn, mits ik dan genoeg handel heb.
dan hopelijk een beetje grotere lokatie en ook heel belangrijk meer regels over de duur van op volume spelen, nu kon ik me soms amper verstaanbaar maken aan klanten en die antieke jazzbak is niet verkocht omdat ze hem niet zo konden beoordelen vanwege de herrie.
in veenendaal hebben ze daar erg strenge regels voor, zo streng hoeft hier nu ook niet maar wel een beetje meer controle.
maar goed het was de eerste keer en al doende leert men, die vriend van me was ook erg tevreden want ja van hem had ik dus ook 5 gitaren verkocht,die vond het erg leuk alleen wat teveel herrie.
maar man wat is hij blij met die dutch dubbelneck die hij van geert1976 z'n maat heeft gekocht.

Hendriks
4 maart 2012, 20:09
De sfeer was echt super , iedere standhouder heeft aangegeven de volgende editie er weer bij te willen zijn , ook Stringweb die toch uit Eindhoven moeten komen.
@ Wietse , volgend jaar neem ik wat Groninger droge worsten mee.

guitarkid
4 maart 2012, 20:35
Pijn in mn vingers. Basje van rikkers :p
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094459.jpg

Nee, Bassbird! De bassen van Ferdinand Rikkers zie je voor een deel van de achterkant, achter deze bassen. Er was in ieder geval ook wel wat te genieten voor de bassisten!

Dweezman
4 maart 2012, 20:35
https://p.twimg.com/AnKpnh6CEAAIIn3.jpg:large

Mijn hoogtepunt. Gelukkig heb ik het geld niet.

guitarkid
4 maart 2012, 20:39
Ik weet niet wie deze meneer is maar die had ook leuk spul bij zich.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095851.jpg

Dicky Sikkema. Prima vent met inderdaad mooi spul! Willen we er volgend jaar graag weer bij hebben!
Edit: zie nu dat Hendriks dat ook al even gepost had!

macwilliams
4 maart 2012, 20:47
Nee, Bassbird! De bassen van Ferdinand Rikkers zie je voor een deel van de achterkant, achter deze bassen. Er was in ieder geval ook wel wat te genieten voor de bassisten!

Pijn in mn vingers. Basje van BASSBIRD:p
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094459.jpg

Voor zover de nogal op spam lijkende rectumficatie...:D

guitarkid
4 maart 2012, 20:50
Pijn in mn vingers. Basje van BASSBIRD:p
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_094459.jpg

Voor zover de nogal op spam lijkende rectumficatie...:D

:) :grouphug:
Mooi dat je er gisteren was!

guitarkid
4 maart 2012, 21:07
Enige verbeter puntje zou zijn dat ik meer mensen zou willen zien die losse dingen als oude pedalen/pickup/buizen/potmeters etc verkopen

Thomas, dat is zeker iets waar we de volgende keer (nog) wat meer op gaan inzetten! Dit jaar wisten we niet direct een standhouder te vinden met dit soort dingen. Tips zijn welkom.


Ik hoop dat de volgende keer net zo "losjes" zal zijn als nu was. En inplaats van een aparte amp probeer plek een stilte plek voor de akoestische gitarist. Dan houd je alle partijen blij. Ik besef heus wel dat het praten soms een beetje lastig was voor de handelaren maar zeg nou zelf, vet toffe en luide sfeer en dat kon je goed merken aan de bezoekers. Die kregen de sfeer goed mee, het was gezellig. Ze bleven kijken, luisteren en ouwehoeren met elkaar en met de standhouders.


Die losheid vinden we erg belangrijk. Primaire doel is voor ons dan ook niet de commercie, maar de gezelligheid en de mogelijkheid om dingen te zien en te kopen die je in de gemiddelde winkel niet of nauwelijks tegen komt. Natuurlijk vinden we het top dat er door menig standhouder goed is verkocht. Zij moeten natuurlijk ook wel tevreden zijn.
Goed idee om de testruimte ook voor akoestische gitaren te gebruiken. Zie ook mijn reactie naar Wietse.


.....ik wil volgend jaar ook weer van de partij zijn, mits ik dan genoeg handel heb.
dan hopelijk een beetje grotere lokatie en ook heel belangrijk meer regels over de duur van op volume spelen, nu kon ik me soms amper verstaanbaar maken aan klanten en die antieke jazzbak is niet verkocht omdat ze hem niet zo konden beoordelen vanwege de herrie.
in veenendaal hebben ze daar erg strenge regels voor, zo streng hoeft hier nu ook niet maar wel een beetje meer controle.
maar goed het was de eerste keer en al doende leert men, die vriend van me was ook erg tevreden want ja van hem had ik dus ook 5 gitaren verkocht,die vond het erg leuk alleen wat teveel herrie.
maar man wat is hij blij met die dutch dubbelneck die hij van geert1976 z'n maat heeft gekocht.

Op zich heel terecht, Wietse! We hebben als organisatie geprobeerd om zo goed mogelijk hier mee om te gaan en om toch iedereen in zijn waarde te laten. Op een gegeven moment ontstond er een soort jam (niet de Bluestafette) die we toch afgekapt hebben. We gaan dit volgende keer beslist iets anders doen. We hadden een aparte testruimte, maar ja...... Hoe het anders moet weet ik nog niet, maar misschien een cabine, die we gesponsord kunnen krijgen. Iemand?
Volgende week gaan we met z'n vieren even evalueren, maar vooral nog nagenieten!
Wat betreft de ruimte: het is idd niet erg groot, maar de sfeer was daardoor erg goed en ook in de foyer was het, mede dankzij Harald, RTVNoord en de catering, erg gezellig. We kunnen evt. volgende keer nog het deel waar nu de apparatuur van de harmonie stond (achter de gordijnen) er bij nemen. Dat levert nog zo'n 20 m2 op, schat ik. Toch weer een paar stands!
We willen echter absoluut e.e.a. overzichtelijk houden en niet gelijk na één zeer geslaagde beurs (te) hoog van de toren blazen!

wietse
4 maart 2012, 21:39
@ Wietse , volgend jaar neem ik wat Groninger droge worsten mee.
voor de standhouders die ze niet kennen hoop ik?
want groninger droge worsten zijn er ook in friesland genoeg te koop, en verdomd goede zelfs.
ik ben de terugweg effe bij het bp tankstation in leek aangeweest daar hebben ze verdomd fijne droge worsten er 4 meegenomen, heb er nu nog maar 2 over.




Voor zover de nogal op spam lijkende rectumficatie...:D

ik hoef hier geen rectums te zien, zeker geen mannelijke.





Die losheid vinden we erg belangrijk. Primaire doel is voor ons dan ook niet de commercie.



We hadden een aparte testruimte, maar ja......

Wat betreft de ruimte: het is idd niet erg groot, maar de sfeer was daardoor erg goed en ook in de foyer was het, mede dankzij Harald, RTVNoord en de catering, erg gezellig. We kunnen evt. volgende keer nog het deel waar nu de apparatuur van de harmonie stond (achter de gordijnen) er bij nemen. Dat levert nog zo'n 20 m2 op, schat ik. Toch weer een paar stands!
We willen echter absoluut e.e.a. overzichtelijk houden en niet gelijk na één zeer geslaagde beurs (te) hoog van de toren blazen!
voor standhouders is de commercie wel belangrijk, had niemand er iets verkocht maar alleen contacten hadden gelegd dan was het enthousiasme wel wat minder geweest, je wilt toch minimaal de onkosten er uit halen, en ondanks de lage standkosten was dat zelfs voor mij nog bijna 50 euro.

die testruimte was toch boven? en voorbij de kassa?
dan moet er al iemand meegaan als er een gitaar getest wordt anders kunnen ze er zomaar mee naar buiten lopen.
de ruimte hoeft ook niet erg groot maar wat groter is wel lekkerder, nu heb ik de hele dag voor de stand gestaan want als ik daar was gaan zitten dan had ik het pad versperd, dus ruimte voor de standhouders achter de kraam dat zou erg prettig zijn.
mijn poten doen nu nog zeer, en ik ben heel wat gewend met rommelmarkten, nu had ik vanwege de drukte ook geen tijd om te zitten er was niet echt een dip in de bezoekers aantallen, ja even rond het middaguur, maar veel minder dan ik gewend ben, constant druk gehad kreeg er een droge bek van zoveel heb ik geluld.
maar het is voor herhaling vatbaar, en volgend jaar ook adverteren bij onze oosterburen want ik heb nu geen duitsers gezien en dat zijn in veenendaal ook altijd goede klanten.

macwilliams
4 maart 2012, 21:46
Het zal vast erg moeilijk zijn om een perfecte balans te vinden. En wat ik al zei heeft wietse dus een zekere last ondervonden van de door "ons" gemaakte herrie. Maar ondanks dat kan er vast een oplossing gevonden worden.

Coos, we voelden ons heel welkom en je zoon is ook een goed gastje.
Ik kom gauw langs helpen met de ENGL.

guitarkid
4 maart 2012, 21:56
Het zal vast erg moeilijk zijn om een perfecte balans te vinden. En wat ik al zei heeft wietse dus een zekere last ondervonden van de door "ons" gemaakte herrie. Maar ondanks dat kan er vast een oplossing gevonden worden.

Coos, we voelden ons heel welkom en je zoon is ook een goed gastje.
Ik kom gauw langs helpen met de ENGL.

We gaan het zeker oplossen: one way or another!
En ja, 't is niet echt een rotjoch..... :seriousf:
Je bent meer dan welkom in Zuidbroek binnenkort. Gewoon nog ong. 200 meter verder rijden en dan aan de linkerkant. Daar mag je gewoon parkeren! ;)

Dweezman
4 maart 2012, 23:11
Mijn score:
http://api.plixi.com/api/tpapi.svc/imagefromurl?url=http://plixi.com/p/189246363&size=big

SRV2000
5 maart 2012, 08:38
LP erbij en je bent helemaal klaar.
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095815.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/20120303_095827.jpg

Dat ziet er wel erg goed uit zeg !!!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. bij de 2e editie ben ik zeker van de partij !!!

@ macwilliams:

Ik kom binnenkort even bij je langs om een bakkie te doen, ben erg benieuwd naar je nieuw aanwinst !!!

Harald
5 maart 2012, 08:52
een dutch dubbelnek??? die heb ik gemist blijkbaar :( Zijn daar foto's van ? Ben wel nieuwsgierig!

Als het volgend jaar dezelfde lokatie is, zou je het podium in de kantine achterin kunnen doen, ipv in de loop tussen de ingang en de hal waar de spullen staan. En als er nog wat lokaaltjes zijn zou je daar evt. workshop achtige dingen kunnen doen. Dat kan laagdrempelig en werkt leuk. De hal zelf is natuurlijk niet zo groot dat mensen de hele dag blijven hangen. Maar als er nog wat andere dingen te doen zijn wordt het al snel heel leuk. En het hoeft dan nog steeds niet superingewikkeld te worden. In de gitaarscene ook genoeg mensen die wel eens wat willen laten zien of uitleggen. Hoeft niet voor veel extra kosten te zorgen vermoed ik.

wietse
5 maart 2012, 08:56
een dutch dubbelnek??? die heb ik gemist blijkbaar :( Zijn daar foto's van ? Ben wel nieuwsgierig!



geen idee mogelijk heeft wietse, niet ik maar die maat van geert er wel foto's van, anders als ik binnenkort weer bij die vriend kom dan neem ik mijn camera wel mee en maak ik er een paar.
is wel de vraag of hij hem dan nog heeft, meestal een paar maanden en dan wil hij wat anders en ik vermoed dat deze wel eens bij TFOA kan belanden, daar doet hij veel zaken mee.

guitarkid
5 maart 2012, 10:22
Als het volgend jaar dezelfde lokatie is, zou je het podium in de kantine achterin kunnen doen, ipv in de loop tussen de ingang en de hal waar de spullen staan. En als er nog wat lokaaltjes zijn zou je daar evt. workshop achtige dingen kunnen doen. Dat kan laagdrempelig en werkt leuk. De hal zelf is natuurlijk niet zo groot dat mensen de hele dag blijven hangen. Maar als er nog wat andere dingen te doen zijn wordt het al snel heel leuk. En het hoeft dan nog steeds niet superingewikkeld te worden. In de gitaarscene ook genoeg mensen die wel eens wat willen laten zien of uitleggen. Hoeft niet voor veel extra kosten te zorgen vermoed ik.

Dat podium komt zeker aan de andere kant volgend jaar! Met ook een verhoging en wat licht! Ik heb wat aanbiedingen gehad van mensen die wel een workshop willen geven (o.a. over effects), dus daar gaan we ook zeker wat mee doen. Aparte zaaltjes zijn in dit gebouw niet echt aanwezig, maar we gaan dus wel kijken hoe we het "test-gebeuren" beter kunnen regelen. En we willen wat demonstraties regelen.
Er is ook nog voorgesteld om er nog een kleine tent bij te plaatsen. Tja.....

toneblo
5 maart 2012, 10:55
Coos, volgend jaar heb je echt de kans om dingen te realiseren.
Denk maar eens aan het kunnen bespelen van amps op silent cabs, ( tevens workshopping )twee vliegen in 1 klap..heb je minder apparte ruimtes nodig om verschillende amp- mannen appart te hoeven zetten....eigenlijk 4 in 1...
Is ook nog nergens geprobeerd...uitdaging!

Voor diegene die toch even willen voelen hoe het met speakercab klinkt, die kunne dan even in een apparte ruimte...toch?!

Hendriks
5 maart 2012, 11:02
Coos, volgend jaar heb je echt de kans om dingen te realiseren.
Denk maar eens aan het kunnen bespelen van amps op silent cabs, ( tevens workshopping )twee vliegen in 1 klap..heb je minder apparte ruimtes nodig om verschillende amp- mannen appart te hoeven zetten....eigenlijk 4 in 1...
Is ook nog nergens geprobeerd...uitdaging!

Voor diegene die toch even willen voelen hoe het met speakercab klinkt, die kunne dan even in een apparte ruimte...toch?!

Ik weet zeker dat het volgend jaar goed opgelost gaat worden , silent cabs , geisoleerde ruimte ,oid.

Ga jij nou maar alvast bouwen ;)

macwilliams
5 maart 2012, 11:35
Dat ziet er wel erg goed uit zeg !!!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. bij de 2e editie ben ik zeker van de partij !!!

@ macwilliams:

Ik kom binnenkort even bij je langs om een bakkie te doen, ben erg benieuwd naar je nieuw aanwinst !!!

Moet je zeker doen. Zowel de volgende gitaardag als langskomen. We houden contact.

guitarkid
5 maart 2012, 13:02
Foto's van de Noorder Gitaar Dag. Ik heb er ook foto's tussen gezet die ik gedownload heb in dit topic. Ik neem aan dat dat niet op bezwaren stuit....
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.200758886691213.33016.150494168384352&type=3

macwilliams
5 maart 2012, 13:49
Nee hoor, geen enkel bezwaar. :)

guitarkid
5 maart 2012, 13:50
Nee hoor, geen enkel bezwaar. :)

Pffffffffff...... :soinnocent:

kunk
5 maart 2012, 13:58
Pffffffffff...... :soinnocent:


HoHo:stop: Nee natuurlijk niet hoe meer foto's hoe mooier:seriousf::ok:

toneblo
5 maart 2012, 14:46
kijk, die silent cabs liggen er al op te wachten, dus dat zal't punt niet zijn!!

...potverdikkie, heb er nu al weer zin an jongens!

Herman
5 maart 2012, 16:05
Ik ben 's middags ook even geweest en wil bij deze ook nog even mijn complimenten geven! Was erg geslaagd en vooral ook super druk! De volgende editie kom ik ook zeker even weer een kijkje nemen. Props naar de organisatie!

guitarkid
5 maart 2012, 20:24
Leuk artikel in het Dagblad van het Noorden van vandaag (5 maart 2012) over drie bezoekers van de Noorder Gitaardag.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DvhN5maart2012.jpg

Duhsjaak
6 maart 2012, 16:14
Pffffffffff...... :soinnocent:

Hi
Ken je het verhaal van die binnenband, die te dicht langs de cactus liep?
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
6 maart 2012, 17:03
Hi
Ken je het verhaal van die binnenband, die te dicht langs de cactus liep?
Vriendelijke groet, Gus

Ik kan me er iets bij voorstellen.... :)
Ken jij die van die man die dat hele eind reisde voor de NGD? Staat hier op de foto.
Leuk dat je er was. Geldt natuurlijk ook voor Willem en Bass!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaardag%203%20maart%202012%20-%20Zuidbroek/DSC_0048.jpg

macwilliams
8 maart 2012, 18:36
https://www.youtube.com/watch?v=jeW4l3lpazY&feature=youtube_gdata_player

Jawel een filmpje van de bluezkrieg!

Hendriks
8 maart 2012, 20:32
Nice Willem .:ok:

Tabula Rasa
8 maart 2012, 21:00
Leuk filmpje, alleen jammer dat ik hoofdzakelijk 1 gitarist hoor. Die holbewoner met die tele, die zo'n haast had met dat biertje, daar had ik wel meer van willen horen.

macwilliams
8 maart 2012, 21:07
Nice Willem .:ok:
vond het wel sfeervol :)


Leuk filmpje, alleen jammer dat ik hoofdzakelijk 1 gitarist hoor. Die holbewoner met die tele, die zo'n haast had met dat biertje, daar had ik wel meer van willen horen.

Het is ook maar een amateurvideo hè!

Tabula Rasa
8 maart 2012, 21:38
Het is ook maar een amateurvideo hè!

Gaat ook niet over de video, die is prima en alles is goed te horen, ging meer over de rolverdeling tijdens de jam.

macwilliams
8 maart 2012, 21:51
Gaat ook niet over de video, die is prima en alles is goed te horen, ging meer over de rolverdeling tijdens de jam.

:ok: Het was een beetje een rommeltje maar wel een sfeervol rommeltje.

Duhsjaak
9 maart 2012, 08:34
Hi
Zekers genoeg sfeer. En die echte ouwe bluesnegers waar iedereen zo mee wegloopt, maakten er ook vaak een beetje een zooitje van.
Wèl met een surprise uitvoering van 3 seconden van 'Brandend zand' (0'25").

Je zou het handelen met voorkennis kunnen noemen, en in dat geval zal er wel weer een akelige coommissie worden geformeerd, maar ik heb wel een aardig idee van diegene die dat loopje met mij neemt.

Leuk Maccie! Geen idee hoe je daar nou weer aan komt aan die video, maar heb je nog meer verrassingen in petto?

@Guitarkid
Ja, heb er een stevig stuk voor gereden, maar heb er geen spijt van.
Sta wel als een echte Sjaak op de foto met dat opleidingstasje voor mijn buik. Maar ja, de tijd dat ik volle zalen trok ligt achter mij.
Ik hoop voorlopige dat ik volgend jaar in maart weer jullie kant op mag komen!

En wil je maar even naar het krantenartikel kijken? De dame komt uit Noordbroek. Het kan dus niet anders dan Zuidbroek ligt in het diepe zuiden. Het valt dus nog mee; het had ook in Noordbroek plaats kunnen vinden.

Ik wil wel pleiten voor een kleine Ede Staal shrine! Mèt tekstvel graag, anders wordt het lastig voor een Amsterdammer.
Vond het een topgezellige dag.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
9 maart 2012, 15:08
http://www.gezinsbode.nl/blogs/9026/de-klompen-weer-aan-95-zuidbroek-guitar-city-van-het-noorden/

Van wie was die Ford Granada ook al weer?
:soinnocent:

wietse
9 maart 2012, 15:20
leuk stukkie, wist niet dat een granada zoveel losmaakte al was de standhouder naast me er ook helemaal weg van, die had er verschillende gehad en was ook ford gek.
maar hij heeft gelijk de noorder gitaardag heeft potentie om groot te worden, over een paar jaar maar in de pb hoeve in zuidlaren alle hallen vol (groter complex weet ik niet in groningen en drenthe) en net zo druk als de musicmesse in frankfurt :D.

Hendriks
9 maart 2012, 16:17
nog een filmke

http://www.youtube.com/watch?v=svYK76i0VKg

The Running Man
10 maart 2012, 14:05
En nog een kort stukje bluesestafette ... met de vierde gitarist



http://www.youtube.com/watch?v=xxHWOsOrbQc&feature=share

The Running Man
10 maart 2012, 14:27
En nog een stukje sfeerbeeld (wat was het gaaf daar bij die´Noorderlingen´)


http://www.youtube.com/watch?v=AEomFuZ-Btw&feature=youtu.be

guitarkid
10 maart 2012, 15:43
En nog een stukje sfeerbeeld (wat was het gaaf daar bij die´Noorderlingen´)



Dank je! We doen ons best en volgend jaar weer!!

Hendriks
12 maart 2012, 22:55
Dank je! We doen ons best en volgend jaar weer!!

Vandaag hebben we met z'n vieren een evaluatie gehad en dat het volgend jaar doorgaat is zeker :ok: Ik verheug mij er nu al weer op.

The Running Man
12 maart 2012, 23:22
Leg maar vast een kaartje klaar ....

Hendriks
24 maart 2012, 13:12
Ja het is alweer 3 weken geleden ,maar ik kreeg vanmorgen nog wat foto's toegestuurd.

De organisatie ziet dat het druk is:
http://img714.imageshack.us/img714/9331/dsc507001.jpg

een tevreden gitarist kan ook niet anders , een tele over een Giablo:
http://img560.imageshack.us/img560/4428/dsc508901.jpg

Hendriks
24 maart 2012, 13:15
Gitaren : van €100 tot dik €7000 :

http://img267.imageshack.us/img267/3496/dsc5084.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/7313/dsc5077m.jpg

http://img542.imageshack.us/img542/3005/dsc5073.jpg

guitarkid
1 juni 2012, 19:04
Hallo allen.

Met trots kunnen we jullie mededelen dat vanaf vandaag de "Stichting Noorder Gitaar Dag" bestaat. Het leek ons, gezien het succes van de eerste Noorder Gitaar Dag wel handig om er voor te zorgen dat e.e.a. onder een stichting zou gaan vallen, te meer daar we absoluut zonder winstoogmerk zijn en willen blijven, maar dat er wel wat i.v.m. aansprakelijkheid moest worden geregeld. Kortom, er verandert op zich niets, alleen vormen we met ons vieren nu het bestuur! ;)
Foto's van het officiële moment van tekenen en het trotse bestuur met de zeer sympathieke muziekliefhebber notaris Bram Huitsing!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0059.jpg

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0065.jpg

aaronstonebeat
1 juni 2012, 20:23
Mooi! Gefeliciteerd met de officiële status :ok:

Buzzel
2 juni 2012, 09:58
Dat betekend ook een noorder gitaardag 2013?

Hendriks
2 juni 2012, 11:14
Dat betekend ook een noorder gitaardag 2013?

En 2014,2015 , etc

kunk
2 juni 2012, 12:18
En 2014,2015 , etc

Het moet toch niet gekker worden:ok:

guitarkid
2 juni 2012, 14:09
Het moet toch niet gekker worden:ok:

2016......????? ;)

Hendriks
2 juni 2012, 15:20
Ook de moeite van vermelden : er word gewerkt aan een "echte" site . We zitten dus niet stil.

Buzzel
2 juni 2012, 16:43
Vet! Ik hoop er volgend jaar echt bij te kunnen zijn. Aan de foto's te zien wat het een gezellige bedoeling.

3.14rre
11 juni 2012, 12:16
Hey dit is echt super, ook the battle lijkt me echt vet. Helaas is het voor mij wat te ver. Maar zal er zeker een keer na toe gaan.

The Running Man
11 juni 2012, 12:19
Gefeliciteerd en bedankt mannen.

Ik heb er vertrouwen in

guitarkid
29 januari 2013, 16:40
Dames en heren. Om jullie even te attenderen op de Noorder Gitaar Dag editie 2013 hier de link naar het topic over de tweede versie, 9 maart a.s.!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159359-Noorder-Gitaar-Dag-editie-2013-!!

Reageer weer gezellig als vanouds, laat weten of je komt etc.

Tot 9 maart!!

grayfink
7 maart 2013, 19:10
Ik kan me er iets bij voorstellen.... :)
Ken jij die van die man die dat hele eind reisde voor de NGD? Staat hier op de foto.
Leuk dat je er was. Geldt natuurlijk ook voor Willem en Bass!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder Gitaardag 3 maart 2012 - Zuidbroek/DSC_0048.jpg

Ben jij de middenste Gus? Ik moet je natuurlijk wel herkennen zaterdag. :ok:


Iemand anders mag natuurlijk ook uitsluitsel geven. :D

Hendriks
7 maart 2013, 20:05
Ben jij de middenste Gus? Ik moet je natuurlijk wel herkennen zaterdag. :ok:


Iemand anders mag natuurlijk ook uitsluitsel geven. :D

De enige echte .

Duhsjaak
8 maart 2013, 09:19
Hi Grayfink
Volgens mij ben ik het met Hendriks eens. Ik weet het zeker denk ik.
En hoe herken ik jou. Aan de roos achter je oor?

Ik zal ook een plakadres met 'DuhSjaak' erop ophebben. Voor ingeval van twijfel.
Om te voorkomen dat je lacht naar de verkeerde persoon.
En met mijn adres erop. Da's om ervoor te zorgen dat ik teruggestuurd kan worden voor als ik de weg kwijt raak.

Ach, komt wel goed, toch????
Vriendelijke groet, Gus

MyGreenLady
8 maart 2013, 11:47
Ik ben d'r bij in ieder geval, en ik neem nog 3 andere knakkers mee!

grayfink
8 maart 2013, 12:14
Ik denk ook dat het goed komt.
Volgens mij was het Herman Finkers die de aankondiging van zijn blind date voorlas: "Ik ben 2 meter lang, 200 kilo zwaar, kalend en heftige acné. Je kunt mij herkennen aan een witte roos."
De 2 meter en 200 kg haal ik net niet, maar ik ben ook geen Oempa Loempa.
Laat ik toevallig nog een foto van mezelf in Photobucket tegenkomen;
http://i70.photobucket.com/albums/i113/grayfink/DSCN1563.jpg

Henri H
8 maart 2013, 17:29
Lekker ding! :D

guitarkid
8 maart 2013, 18:28
Grappig dat er nu gereageerd wordt in het 2012-topic! ;)
Maar, over een half uurtje beginnen we met de opbouw van de zaal van editie 2013!!!!

Tot morgen!!!!!

grayfink
8 maart 2013, 18:36
Lekker ding! :D
Nou ja, dat is het ook gewoon. Niettemin is mijn stratje mijn favoriet.