PDA

View Full Version : sessionnette 75 valt af en toe uit



Harald
19 oktober 2011, 08:49
Mijn oude sessionnette 75 krijgt kuurtjes. Af en toe valt hij even uit, en soms hoor ik harde tikken uit de speaker komen. Voor zover ik kan zien zitten alle draden binnen netjes vast. De plug voor het gitaarsnoer inmiddels beter vastgezet, daar zat wat speling in. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? De plug voor het netsnoer misschien?

Ik speel stereo vanuit een pod hd500. De andere versterker geeft die tikken en uitval niet als het zich voordoet.

heinz3110
19 oktober 2011, 11:36
Check of de connector tussen voedingsgedeelte en versterker nog wel goed zit en goed contact maakt. Met een beetje contactspray vaak makkelijk op te lossen.

(Tis voor mij ook wel 100 jaar geleden dat ik ze open heb gemaakt, en kan mij niet meer herinneren of er nou 1 of 2 van die connectors zaten. Anywee, daar wil het gekraak vaak toch vandaan komen.)

Little Jay
19 oktober 2011, 11:59
Geeft 'ie dezelfde verschijnselen ook met een patch-kabel in de effect-loop? Die contacten willen bij Session nog wel eens corroderen en signaalverlies opleveren. (uitvallen, volumeverlies, etc. Harde tikken eigenlijk niet, maar je weet maar nooit).

Anders is inderdaad die interne connector (zo'n plastic multi-ding) ook een goede verdachte: paar keer lostrekken en opnieuw insteken, eventueel contactspray idd.

De eindversterkermodule kan ook kuren hebben; kijk hier ook eens voor meer info: http://www.award-session.com. Overigens zijn nieuwe eindversterkermodules niet meer via Award-Session verkrijgbaar, itt wat de (verouderde) site zegt.

cluseau
20 oktober 2011, 00:25
Ik denk dat hij gewoon een srevice beurtje nodig heeft. Er zit genoeg in de print om los te komen. Wees iig spaarzaam met contactspray. Het komt nogal eens voor dat ik een complete olieboot aantref als eigenaar een hele bus heeft leeggespoten. Met de send / return jack's maak je een goede kans.

Frits van Mourik
20 oktober 2011, 00:39
Een èchte olieboot is werkelijk brandschoon...en die bestaan ook al niet meer.
Maar dat kan jij, als Haguenees natuurlijk niet weten.
Geef niks, zolang je hier nie over ADO begint.

cluseau
20 oktober 2011, 00:44
Maar dat kan jij, als Haguenees natuurlijk niet weten.
Hééhéé, ik ben absoluut geen hagenees he! Geboren en getogen scheveninger en nu woonachtig in Loosduinen. Jammer dat de heren in de gemeenteraad dat ook al ingepikt hebben. Zal niet lang duren voor Rotterdam ook Den Haag gaat heten :seriousf:

Little Jay
20 oktober 2011, 09:31
Hééhéé, ik ben absoluut geen hagenees he! Geboren en getogen scheveninger en nu woonachtig in Loosduinen. Jammer dat de heren in de gemeenteraad dat ook al ingepikt hebben. Zal niet lang duren voor Rotterdam ook Den Haag gaat heten :seriousf:

Het vliegveld heet iig al Rotterdam The Hague....... ;-)

(ben zelf import-Hagenees.... of heet je dan Hagenaar?)

Harald
4 november 2011, 13:17
nog bedankt voor de tips. Heb dat 'netstekkerplastictussenverloopachtigding'eens los en vast gehad. Van de week heeft de versterker zich netjes gedragen tijdens de lessen. Van het weekend even bidden, dan spelen we in Hoogeveen. Hopelijk werkt het.