PDA

View Full Version : kurk van speakers zit vast aan baffleboard....



Toaster
18 oktober 2011, 21:37
De kurken van mijn celestions zitten aan mijn baffleboard vast.....

Iemand een idee hoe ik mijn speakers van mijn baffleboard krijg zonder iets te mollen?

jerome
18 oktober 2011, 22:39
Ik weet niet hoe de constructie is.
Maar als je erbij kan komen kan je er voorzichtig een plamuurmes tussen steken en proberen voorzichtig rondom los wrikken.
Rustig aan beetje bij beetje...

Mr.Jay
19 oktober 2011, 23:07
Hoi Niels.
Ik heb hetzelfde met 2 Blue's in een AC30. Ben er maar vanaf gebleven, durfde het niet. De kurk had al de neiging los te halen VAN het frame Dáár zit de conus aan vast, dus uh........laat maar.

Jay

Toaster
20 oktober 2011, 13:25
Ja ik heb bij een speaker 1/4 van de rand losgekregen maar ik zag licht wat kurk op de baffle zitten.
Dus alles maar weer teruggeschroeft. Vanavond maar eens een soundcheck doen om te kijken of er iets mee is gebeurd.

Het zijn trouwens greenbacks. Daar zit de kurk rand toch op het ijzeren frame?

Mr.Jay
20 oktober 2011, 13:28
klopt, maar tussen de rand en het frame zit de conus geklemd/gelijmd. Die trek je dus mee los.

Jay

Toaster
20 oktober 2011, 13:29
poehee dan ben ik benieuwd hoe het allemaal nog klink vanavond....

Eens kijken ander of ik de hele baffle los kan schroeven. Eens de speakers aan de voorkant inspecteren.

Toaster
22 oktober 2011, 16:57
20 watt marshall weer terug gezet en speakers aangesloten.

Alles werkt en klinkt naar behoren.

Alleen zullen de speakers voor altijd in deze combo moeten blijven zitten. Ze zitten echt muurvast. Das best jammer omdat ik op het punt stond alles los te verkopen. Maar goed dan maar zo laten en er maar wat meer op spelen. Het blijft te gek klinken dus een straf is het ook weer niet.

cluseau
22 oktober 2011, 22:13
Niels, zet hem komende zomer maar een middagje in het zonnetje en probeer het dan nog eens.

En dan maar hopen dat we weer zo'n fantastische zomer krijgen :soinnocent:

Frits van Mourik
23 oktober 2011, 01:00
Niels, zet hem komende zomer maar een middagje in het zonnetje en probeer het dan nog eens.

En dan maar hopen dat we weer zo'n fantastische zomer krijgen :soinnocent:

Als het met zonnewarmte op te lossen zou zijn, dan werkt de föhn van je vriendin/ zus/ moeder ook!
Wellicht een lompe verfstripper?
En dan: wat dacht je van een garotte? .09 gitaarsnaar, om twee houten klosjes, dan voorzichtig evt mèt verwarming lossnijden?

cluseau
23 oktober 2011, 01:14
dan werkt de föhn van je vriendin/ zus/ moeder ook!


Tssss, heb er toevallig zelf één....jammer genoeg geen rose http://home.casema.nl/jajop/cluseau/gayno.gif.

Maar vergis je niet in de energie welke nodig is om zo'n kast op temperatuur te brengen.

jerome
23 oktober 2011, 17:31
Wat vaak ook goed werkt is WD40 spuiten langs het kurk en langs de voorplaat (rondom de hele rand) en even een nachtje inlaten trekken.
Dit weekt het plakteffect van het kurk los

Toaster
23 oktober 2011, 19:04
even gewikied ;) ik kende het niet.

WD-40 is een merknaam van een wereldwijd verkrijgbare waterverdrijvende spray die in 1953 werd ontwikkeld door Norm Larsen, oprichter van de Rocket Chemical Company, San Diego, Californië. Oorspronkelijk werd het gebruikt om corrosie tegen te gaan; in latere instantie werd het voor vele andere toepassingen gebruikt. De spray bestaat uit een samenstelling van verschillende koolwaterstoffen.
WD-40 staat voor "Water Displacement - 40th Attempt", verwijzende naar Larsens 40e poging om een succesvolle formule te vinden voor zijn anti-corrosie middel.

jerome
23 oktober 2011, 21:28
Het is inderdaad een spray dat je voor een hoop doeleinden kan gebruiken o.a. als smeer-, antie corrosie- en oplosmiddel. Het is (ook) een dunne vloeistof dat overal tussendringt.
Dat rooie plastic slangetje in de spuitkop drukken zodat je precies tussen het kurk en de voorplaat kan richten en niet te dik inspuiten.
En zorgen dat het niet tussen het kurk/conus en de het metalen frame komt...