PDA

View Full Version : 2x HNGD: Fender AV62RI en een Fender Stratocaster 1977



BobvanKempen
17 oktober 2011, 23:18
Het verhaal gisteren was niet zo heel spannend: De Fender JV tegen een Fender AV62ri geruild. Zelfde gitaar bijna maar dan een ander kleurtje en die past beter bij mijn CS Telecaster dus ikke blij en hij blij.

Maar ik had daarna die blauwe Telecaster op MP gezet en krijg een vaag mailtje van een man die hem wilde ruilen tegen een Fender Stratocaster uit 1977 en of ik daar interesse in zou hebben. Nou heb ik vaker dat soort mensen over de vloer gehad en vaak komt er na spelen en praten ineens een dikke bijbetaling bij. Deze man kwam binnen, speelde op die Ibbycaster vraagt aan mij of ik het ook zie zitten en is weer weg. Ding heeft wel een herfret gehad, de brug is ooit vervangen, zadels zijn vervangen door graphtec zaders en de topkam is ook vervangen maar dan toch ... ik heb een Strat uit mijn geboorte jaar en dat is toch wel erg gaaf.

Goede foto's komen morgen maar hier alvast een snelle van de 1977:


http://i52.tinypic.com/34jazyw.jpg

sjoerd5
17 oktober 2011, 23:23
NICE! Ik heb er ook een uit '77.
Het zijn niet de beste gitaren (sommige verre van) maar ze hebben een behoorlijke hoge coolheidsfactor!

BobvanKempen
17 oktober 2011, 23:26
NICE! Ik heb er ook een uit '77.
Het zijn niet de beste gitaren (sommige verre van) maar ze hebben een behoorlijke hoge coolheidsfactor!

Plus hier zit een gat in gefreets aan de achterkant en een collector wil hem nog niet hebben al krijgt hij geld bij, ding weegt meer dan een Les Paul studio heb ik het idee maar dan nog ... die Ibbycaster had ik toen gekocht voor 500 ofzo, dat weet ik zo niet eens meer dus dan is het wel een leuke ruil. En idd je voelt je meteen een stuk cooler. Alleen nu heb ik 2 sunburst strats en ik wilde er maar een dus kunnen we weer verder kloten.

YannickH
17 oktober 2011, 23:35
hej je bent 12snaar, bass en drum vergeten in je sig:hide:
relic is gewoon kapot... heb ik me ziek mee gelachen XD

BobvanKempen
17 oktober 2011, 23:38
hej je bent 12snaar, bass en drum vergeten in je sig:hide:
relic is gewoon kapot... heb ik me ziek mee gelachen XD

Zal die sig binnenkort een aanpassen zodat ik iedereen te pakken heb, suggesties zijn welkom natuurlijk :seriousf:

jutter
17 oktober 2011, 23:43
Op zich ziet hij er niet zo gaaf uit :D
Heb je al onder de slagplaat gekeken?

BobvanKempen
17 oktober 2011, 23:45
Op zich ziet hij er niet zo gaaf uit :D
Heb je al onder de slagplaat gekeken?

Nee heb wel de hals er even afgehaald om te zien of er een datum stond enzo, en die stond er. De rest ga ik morgen op mijn gemak eens doen. Ik zit er heel hard aan te denken er 3 Seymour duncan Quarterpounds in te doen dus dan kan ik dat meteen doen.

Outline
18 oktober 2011, 04:57
Uiteindelijk gaat er niks boven 1977! (Ben ik zelf ook van)

Is het ooit iemand opgevallen hoeveel goede muziek uit '77 is, om maar wat te noemen?

En misschien dat ik zelf ook maar eens op zoek moet naar een gitaar uit m'n geboortejaar... Wat ook nog rijmt....

macwilliams
18 oktober 2011, 07:05
Zal die sig binnenkort een aanpassen zodat ik iedereen te pakken heb, suggesties zijn welkom natuurlijk :seriousf:

Puin, Roest en Splinters
Mooie aanwinsten Bob !

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:18
Uiteindelijk gaat er niks boven 1977! (Ben ik zelf ook van)

Is het ooit iemand opgevallen hoeveel goede muziek uit '77 is, om maar wat te noemen?

En misschien dat ik zelf ook maar eens op zoek moet naar een gitaar uit m'n geboortejaar... Wat ook nog rijmt....

Update: Ding uit elkaar gehaald, en er is iemand echt los gegaan met een frees. Dat gat achterin is er ooit ingefreest voor een batterij denk ik, onder de slagplaat is ooit een extra kleine ruimte gemaakt (waarschijnlijk voor meer electronica), de 3 puntsbevestiging hebben ze ooit een 4 puntsbevestiging van gemaakt en naderhand weer terug gezet. Nadeel hiervan is dat de schijnbaar toch al niet meest stabiele hals nu nog minder stabiel is. Ik denk dat ik die hals gewoon vastlijm zodat tie iig goed vast zit.

1977 heeft dus zo zijn gebreken maar dat neemt niet weg dat het wel een erg goed klinkende gitaar is.

Venlonaer
18 oktober 2011, 09:28
Poeh, gezien de buitenkant en nu dus het verhaal over de binnenkant, weet je ook meteen waarom deze person van de fender afwilde....:chicken:

Maar dus helemaal geen Gibson Custom meer voor jou?

humbucker
18 oktober 2011, 09:28
Maar welke is de betere? de avri of de 77er? Lijkt me toch dat, als je er maar 1 wilt houden niet voor de "coolste" gaat, maar voor de best klinkende?

pasqual
18 oktober 2011, 09:31
Je overweegt toch niet serieus om de hals vast te lijmen? Waarom vul je de overtollige schroefgaten niet gewoon op? Zo'n gitaar vraagt om een vakkundige restauratie! Als je jouw idee uitvoert, is ie echt niets meer waard!

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:35
Je overweegt toch niet serieus om de hals vast te lijmen? Waarom vul je de overtollige schroefgaten niet gewoon op? Zo'n gitaar vraagt om een vakkundige restauratie! Als je jouw idee uitvoert, is ie echt niets meer waard!

Ik overweeg dat idd, mocht het ooit nodig zijn: beetje stoom en de lijm laat vanzelf weer los. Veel waard zal de gitaar in deze staat toch niet meer waard zijn. Maar idd, misschien is het geen slecht idee deze gitaar zo goed mogelijk te laten restaureren door een goede gitaarbouwer.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:36
Maar welke is de betere? de avri of de 77er? Lijkt me toch dat, als je er maar 1 wilt houden niet voor de "coolste" gaat, maar voor de best klinkende?

De AV62ri wint met gemak. Die klinkt domweg veel en veel beter.

euroboy
18 oktober 2011, 09:39
Ik wil hem! ik wil ze restaureren ook! Ik heb hier nog een SG staan... Laat maar horen!

cheers

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:43
Ik wil hem! ik wil ze restaureren ook! Ik heb hier nog een SG staan... Laat maar horen!

cheers

Hoewel ik zo veranderlijk als het weer ben, wil ik van de 77 een lipstickgitaar zoals SRV had maken, en ebay afstruinen naar de originele onderdelen. Misschien idd zodra ik alle onderdelen bij elkaar heb de gitaar naar een gitaarbouwer en in volle glorie laten restaureren. Gaat alleen best een hoop centjes kosten ben ik bang (3 potmeters en een switch uit 77 via Ebay heb ik net kunnen scoren voor 160 euro). Mocht er iemand nog een goede vintage Fender case hebben liggen hoor ik het ook graag.

Hendriks
18 oktober 2011, 09:55
Je ziet ze helaas veel de verknutselde Fenders . Wat voor pickups komen er nu in?
Lipstick of Quaterpounders? De tele maar weer van MP?

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:58
Poeh, gezien de buitenkant en nu dus het verhaal over de binnenkant, weet je ook meteen waarom deze person van de fender afwilde....:chicken:

Maar dus helemaal geen Gibson Custom meer voor jou?

Nou het is niet dat ik helemaal Gibson Custom af ben. Gibby blijft toch een beetje "mijn" merk maar ik merk de laatste maanden dat ik veel beter uit de voeten kan met Fenders. Dus eerst is/was het zaak te zorgen dat ik het spul heb wat ik ook echt gebruik. Daarna zien we weer wel.

Update: De hals vastlijmen blijkt volgens een gitaarbouwer uit Breda een veel gekozen oplossing voor dit toch wel veel voorkomende probleem bij dit type Fender. Volgens hem kan die lijm er (met een beetje werk) altijd weer tussenuit gehaald worden. Dan heb ik de tijd om alle originele spulletjes te scoren en heb ik in de tussentijd toch een gitaar die iig stabiel is. Aangeraden werd dan wel de goedkope witte houtlijm te gebruiken dus ik denk dat dit voorlopig de snelste oplossing is.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 09:59
Je ziet ze helaas veel de verknutselde Fenders . Wat voor pickups komen er nu in?
Lipstick of Quaterpounders? De tele maar weer van MP?

Die Tele is geruild tegen deze Fender (die blauwe) en als ik er lipsticks in doe dan komen er (als ik ze betaalbaar zijn) die SRV lipsticks in.

Midwolda
18 oktober 2011, 10:04
Update: De hals vastlijmen blijkt volgens een gitaarbouwer uit Breda een veel gekozen oplossing voor dit toch wel veel voorkomende probleem bij dit type Fender. Volgens hem kan die lijm er (met een beetje werk) altijd weer tussenuit gehaald worden. Dan heb ik de tijd om alle originele spulletjes te scoren en heb ik in de tussentijd toch een gitaar die iig stabiel is. Aangeraden werd dan wel de goedkope witte houtlijm te gebruiken dus ik denk dat dit voorlopig de snelste oplossing is.

Ik ben het er niet mee eens. :(

BobvanKempen
18 oktober 2011, 10:07
Ik ben het er niet mee eens. :(

Wat is volgens jou het probleem van vastlijmen dan? Dat de lijm uiteindelijk toch niet loslaat met stoom of zijn er andere dingen die mis kunnen gaan?

geert1976
18 oktober 2011, 10:09
Wat is volgens jou het probleem van vastlijmen dan? Dat de lijm uiteindelijk toch niet loslaat met stoom of zijn er andere dingen die mis kunnen gaan?

alle gaten vullen met houten deuvels (zowel in de hiel als in de pocket) en de gaten die je nodig hebt, opnieuw boren.

Met het potje lijm, moet je naar de gitaarbouwer in kwestie gaan en zijn mond dicht lijmen.
Zijn advies is echt de meest domme die ik het laatste jaar gehoord heb.

Midwolda
18 oktober 2011, 10:13
Oh, die lijm zal misschien best wel loskomen met flink wat hete stoom.
En de lak komt er ook mee af. En de houtvezels onderling laten ook nog wel los.

Bob, dat gaat niet goedkomen.
Gaten in het hout repareren en opnieuw schroeven, the only way to go.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 10:15
alle gaten vullen met houten deuvels (zowel in de hiel als in de pocket) en de gaten die je nodig hebt, opnieuw boren.

Met het potje lijm, moet je naar de gitaarbouwer in kwestie gaan en zijn mond dicht lijmen.
Zijn advies is echt de meest domme die ik het laatste jaar gehoord heb.

Kijk, zodra ik alle originele onderdelen bij elkaar heb gaat de gitaar gerestaureerd worden maar in de tussentijd vind ik het wel prettig als ik hem gebruiken kan zonder heel veel werk erin te stoppen. Wat is nu het probleem als ik het tijdelijk zou lijmen? Ik ben hier niet zo in thuis dus ik weet gewoon echt niet waarom dat dit eventueel een slecht plan zou zijn.

Hendriks
18 oktober 2011, 10:23
Lijmen???????? Luister nou maar naar Geert en Midwolda , die gitaar is al verneukt ,maak het nou niet nog erger.

geert1976
18 oktober 2011, 10:23
Kijk, zodra ik alle originele onderdelen bij elkaar heb gaat de gitaar gerestaureerd worden maar in de tussentijd vind ik het wel prettig als ik hem gebruiken kan zonder heel veel werk erin te stoppen. Wat is nu het probleem als ik het tijdelijk zou lijmen? Ik ben hier niet zo in thuis dus ik weet gewoon echt niet waarom dat dit eventueel een slecht plan zou zijn.

Omdat zoals Midwolda al aangeeft, indien je de boel weer moet gaan loshalen, je de hiel en de pocket verder kunt beschadigen.

Gewoon even geduld opbrengen of de reparatie zelf uitvoeren.
Gaten iets vergroten en deuvels erin lijmen is geen rocketsience en is prima zelf te doen.

Mijn Mustang is ook nog steeds niet klaar, maar ik doe het liever in één keer goed, dan 2 keer halfbakken

Midwolda
18 oktober 2011, 10:25
Als je het zo goed gaat lijmen dat je 'm echt kunt gebruiken dan zit het ook echt vast. Vaak is hout op de gelijmde plek sterker dan het hout ernaast, dus dat krijg je niet meer los zonder er een nog grotere bende van te maken.
En het stomen van een gitaarhals is echt het stomste wat ik ooit gehoord heb. Daarmee krijg je de lijm misschien nog wel los, maar dan kun je de hals gelijk weggooien, en de body er achter aan.
Hout stoom je om te buigen, en anders nooit.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 10:28
Gitaar zit vast zonder lijm, ik ga de gitaar deze week wegbrengen en het in een keer goed laten doen. Originele onderdelen kan ik er later wel zelf inzetten en jullie hebben ook wel gelijk, dan maar in een keer goed. Zal de wereld niet kosten en zo wel is het me dat eigenlijk wel waard.

Thanx allemaal!!

Midwolda
18 oktober 2011, 10:29
Halleluja! :rockon:

Edit: Ga maar na, Bob, even logisch denken: een wijziging van enkele procenten luchtvochtigheid kan je gitaar al van stemming af brengen. En stoom is oververhitte en oververzadigde waterdamp. Dat kàn niet goed gaan. Probeer het anders maar eens: pak een stuk hout, meet het precies op, hang het drie minuten boven een fluitende fluitketel en meet nog eens. Dat wil je een oude Fender echt niet aandoen...

BobvanKempen
18 oktober 2011, 10:55
Halleluja! :rockon:

Edit: Ga maar na, Bob, even logisch denken: een wijziging van enkele procenten luchtvochtigheid kan je gitaar al van stemming af brengen. En stoom is oververhitte en oververzadigde waterdamp. Dat kàn niet goed gaan. Probeer het anders maar eens: pak een stuk hout, meet het precies op, hang het drie minuten boven een fluitende fluitketel en meet nog eens. Dat wil je een oude Fender echt niet aandoen...


Nee idd, is achteraf wat zonde. Aan de ene kant redelijk wat geld uitgeven aan de originele onderdelen en aan de andere kant de kans lopen de gitaar onherstelbaar te beschadigen. Tis niet dat ik geen gitaar heb om op te spelen dus dan idd maar goed. Maar goed, daar is gitaarnet ook voor: Om mij soms domme plannen uit mijn hoofd te praten.

humbucker
18 oktober 2011, 11:27
Ik kan mij vergissen, maar waarom zou je persee pots ed uit '77 willen? Kan je er toch beter gewoon nieuwe CTS'en en switchcraften inzetten. Lijkt me niet dat een 77er zoveel minder waard wordt als er geen originele pots meer inzitten.

Voor de rest kan ik het alleen maar toejuichen. In ere herstellen dat ding!

geert1976
18 oktober 2011, 11:30
Ik kan mij vergissen, maar waarom zou je persee pots ed uit '77 willen? Kan je er toch beter gewoon nieuwe CTS'en en switchcraften inzetten. Lijkt me niet dat een 77er zoveel minder waard wordt als er geen originele pots meer inzitten.

Voor de rest kan ik het alleen maar toejuichen. In ere herstellen dat ding!

Dat maakt voor de waarde van dit soort gitaren, behoorlijk wat uit.
Hoe origineler hoe duurder dergelijke gitaren zijn.

Pepe
18 oktober 2011, 11:49
Alleen denk ik dat het de moeite niet waard is bij dit exemplaar, teveel issues zoals gewicht, frezingen en converted neck. Origineel wordt het nooit meer wat dus dan is zo'n bedrag voor originele pots niet rationeel.
Je bent ook niet weg van de gitaar zelf dus de hele thread zal eindigen op markplaats, Bob een beetje kennende.

Verkopen in onderdelen op Ebay.

Een gitaarbouwer erbij halen... je hoort de meter lopen he...

BobvanKempen
18 oktober 2011, 12:13
Alleen denk ik dat het de moeite niet waard is bij dit exemplaar, teveel issues zoals gewicht, frezingen en converted neck. Origineel wordt het nooit meer wat dus dan is zo'n bedrag voor originele pots niet rationeel.
Je bent ook niet weg van de gitaar zelf dus de hele thread zal eindigen op markplaats, Bob een beetje kennende.

Verkopen in onderdelen op Ebay.

Een gitaarbouwer erbij halen... je hoort de meter lopen he...

De neck is gewoon origineel alleen er heeft een tijd een Warmoth neck opgezeten waardoor er in de body geboord is. Maar goed, een 77 is gewoon leuk omdat het mijn geboortejaar is, en alle onderdelen bij elkaar sprokkelen en die gitaar weer zoveel mogelijk in oude glorie herstellen houd me voorlopig weer bezig maar als dat allemaal gedaan en klaar is sluit ik zeker niet uit dat de gitaar op MP zal verschijnen.

DemolitionColorScheme
18 oktober 2011, 12:17
Alleen denk ik dat het de moeite niet waard is bij dit exemplaar, teveel issues zoals gewicht, frezingen en converted neck. Origineel wordt het nooit meer wat dus dan is zo'n bedrag voor originele pots niet rationeel.
Je bent ook niet weg van de gitaar zelf dus de hele thread zal eindigen op markplaats, Bob een beetje kennende.

Verkopen in onderdelen op Ebay.

Een gitaarbouwer erbij halen... je hoort de meter lopen he...
Ik ben het hier mee eens. Ik heb je in de afgelopen maanden al vrij vaak van gitaar zien wisselen en als je die andere Strat nu al beter vindt en hier al zoveel werk in moet stoppen ...

BobvanKempen
18 oktober 2011, 12:22
Ik ben het hier mee eens. Ik heb je in de afgelopen maanden al vrij vaak van gitaar zien wisselen en als je die andere Strat nu al beter vindt en hier al zoveel werk in moet stoppen ...

Rationeel denkend is hier ook wel wat voor te zeggen maar als ik rationeel zou denken had ik alleen mijn oude vertrouwde Gibson Les Paul studio en thats it. Het is en blijft een hobby en ik vind het wel grappig veel gitaren uit te proberen en als ze niet bevallen gaan ze weer weg.

Pepe
18 oktober 2011, 12:40
okee, uitproberen is 1. Maar geld verliezen op iets waar je geen liefde voor hebt is wat anders. Althans, zo zie ik dat. Maar goed, je bent oud en wijs genoeg.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 12:44
okee, uitproberen is 1. Maar geld verliezen op iets waar je geen liefde voor hebt is wat anders. Althans, zo zie ik dat. Maar goed, je bent oud en wijs genoeg.

Als ik uitreken wat ik aan onderdelen kwijt ga zijn zit ik rond de 700 te kijken. Volgens de gitaarbouwer gaat het werk (als ik geen haast heb en hij het op zijn gemak tussendoor mag doen) ongeveer 100 euro kosten. Tel daarbij de Tele op die ik erop geruild heb (die was 500) kom ik in totaal rond de 1300 (laat het 1400 zijn). Mij is het dat wel waard en daar zal ik dan nooit heel erg veel op verliezen mocht ik hem kwijt willen.

Hendriks
18 oktober 2011, 12:51
Sorry ,maar ik zie het waarschijnlijk verkeerd , dure pots en switch en vervolgens andere pups , origineel zou het nooit meer worden en €1300 lijkt mij wel heeeel positief om er voor te vangen.

geert1976
18 oktober 2011, 12:52
Als ik uitreken wat ik aan onderdelen kwijt ga zijn zit ik rond de 700 te kijken. Volgens de gitaarbouwer gaat het werk (als ik geen haast heb en hij het op zijn gemak tussendoor mag doen) ongeveer 100 euro kosten. Tel daarbij de Tele op die ik erop geruild heb (die was 500) kom ik in totaal rond de 1300 (laat het 1400 zijn). Mij is het dat wel waard en daar zal ik dan nooit heel erg veel op verliezen mocht ik hem kwijt willen.

Reken je nou niet te rijk hoor.

Op MP staan nette 70's exemplaren voor rond de E 1100,00 en die blijven al een heel tijdje staan, voordat ze worden verkocht.

Ik denk dat indien je de gitaar klaar krijgt en hem uitvoert met originele elementen, gerepareerde pocket en jaartal correcte pots je in je handen mag knijpen als je er E 700,00 a E 800,00 voor beurt.

Een collector zal het niet meer worden.

bass blom
18 oktober 2011, 12:52
zie ik hem nou glimmen daar? is daar lak overheen gedaan?

http://maxless.nl/BBtelegold/77strat.jpg

BobvanKempen
18 oktober 2011, 12:53
Sorry ,maar ik zie het waarschijnlijk verkeerd , dure pots en switch en vervolgens andere pups , origineel zou het nooit meer worden en €1300 lijkt mij wel heeeel positief om er voor te vangen.

Vandaar dat ik ook aangeef dat ik er dan ongetwijfeld wel op zal verliezen maar nooit heel erg veel.

edit: en voorlopig is verkopen zowiezo niet aan de orde want dit hele geneuzel heb ik nooit binnen 2 of 3 maanden voor elkaar en ervaring leert me dat hoe harder ik scheld op een gitaar, hoe fijner ik hem vind na een tijdje.

Hendriks
18 oktober 2011, 12:54
Reken je nou niet te rijk hoor.

Op MP staan nette 70's exemplaren voor rond de E 1100,00 en die blijven al een heel tijdje staan, voordat ze worden verkocht.

Ik denk dat indien je de gitaar klaar krijgt en hem uitvoert met originele elementen, gerepareerde pocket en jaartal correcte pots je in je handen mag knijpen als je er E 700,00 a E 800,00 voor beurt.

Een collector zal het niet meer worden.

Meer zou ik er zeker niet voor over hebben (eigenlijk helemaal niets).

Oranjeaap
18 oktober 2011, 12:56
zie ik hem nou glimmen daar? is daar lak overheen gedaan?

http://maxless.nl/BBtelegold/77strat.jpg

Nee dit is normaal voor sunburst strats uit die periode. Op deze strats zit de dikste laklaag die ik ooit op een gitaar heb gezien :seriousf:
Op het hout zelf zit een dikke laag transparante lak, daar overheen de sunburst, daar weer over nog een blanke laag. Vraag me niet waarom.

Toffe gitaar qua uiterlijk, maar zoals gezegd, strats uit 77-79 staan ten overvloede op marktplaats en de gitaren in originele toestand gaan niet weg voor meer dan 1000.

Ik had zelf een bijna volledig originele '79 en heb die voor 900 kunnen slijten waar ik heel heel blij mee was.

geert1976
18 oktober 2011, 12:56
Meer zou ik er zeker niet voor over hebben (eigenlijk helemaal niets).

Vooral de frezingen en de aankomende reparatie aan de pocket doen de waarde van deze gitaar de das om.

Nu ik lees dat de originele brug ook nog eens pleite is, houd ik de waarde op
E 700,00 max

Oranjeaap
18 oktober 2011, 12:58
Ooh en heb je fotos van die AV62??

BobvanKempen
18 oktober 2011, 13:01
Meer zou ik er zeker niet voor over hebben (eigenlijk helemaal niets).

Een tijd terug had ik hier een JV die in deze markt niet meer dan 1000 max zou opbrengen, toen bleek dat het een goedkoper type zou kunnen zijn er een aantal onderdelen niet origineel waren zou het nog veel minder zijn. Uiteindelijk geruild met een AV62RI (met bijbetaling van niet veel spannend veel geld van zijn kant uit).

De blauwe Tele was niet meer origineel en was volgens heel veel de 500 euro niet waard die ik voor betaalde, en die is omgeruild voor een 77 Strat.

Moraal van het verhaal is dat er altijd wel iemand is die net die gitaar wil hebben en zo niet .... dan niet. Mijn Tele blijft toch de gitaar waar ik het meeste op speel en de rest is pure hobby. Soms heb je geluk en brengt het wat op zodat je wat leukers kan proberen en soms heb je pech en kost het een beetje geld. Misschien hou ik de gitaar, misschien zet ik hem op MP en zal het hoogste bod 500 zijn en misschien wil iemand ruilen met een Gibby Standard, er zijn raardere dingen gebeurd maar dat is nu ook net weer het leuke van dit gedoe.

Hendriks
18 oktober 2011, 13:02
Maar die CS tele stond toch ook op mp?

BobvanKempen
18 oktober 2011, 13:04
Maar die CS tele stond toch ook op mp?

Jup maar meer omdat de advertentie er toch stond en ik me afvroeg wat ik voor ruilvoorstellen zou krijgen. En dan nog, wat ze ook aanbieden die gaat voorlopig niet weg.

benwave
18 oktober 2011, 13:10
Ik zou wel eens meer fotos willen zien van dit drama.

Hendriks
18 oktober 2011, 13:14
Ik zou wel eens meer fotos willen zien van dit drama.

Pas op , schokkende beelden.

BobvanKempen
18 oktober 2011, 13:14
Ik zou wel eens meer fotos willen zien van dit drama.

Ik zal vandaag een detailfoto's maken van de totale schade op deze gitaar en posten.

Pepe
18 oktober 2011, 13:15
Dat zeggen dat je wil verkopen maar dan later doodleuk vertellen dat het nooit je intentie was.. ik weet het niet Bob... je hebt dat al een aantal keren gedaan en dat is voor mij een reden om niet meer op je aanbiedingen in te gaan. Snap je dat?

frekie
18 oktober 2011, 13:19
Moraal van dit verhaal: een 2dehands Strat van MP voor de aankoop helemaal uit elkaar schroeven. Als verkoper dit niet wil, hard weglopen. :hide:

BobvanKempen
18 oktober 2011, 13:21
Dat zeggen dat je wil verkopen maar dan later doodleuk vertellen dat het nooit je intentie was.. ik weet het niet Bob... je hebt dat al een aantal keren gedaan en dat is voor mij een reden om niet meer op je aanbiedingen in te gaan. Snap je dat?

Welke aanbiedingen? We hebben het ooit een keer over een JV gehad en van de dingen die jij aanbood was er niets iets tussen wat ik graag wilde hebben. Vervolgens heb een advertentie gezet om te kijken wat ik er nu voor zou kunnen krijgen. Zelfde met de Tele, mocht er toevallig iemand komen die net die gitaar aangeboden zou hebben die ik heel erg graag altijd al had willen hebben, dan had ik er eventueel op in kunnen gaan. Ik zie half Gitaarnet regelmatig dingen te ruil en te koop aanbieden. Hoort bij de hobby denk ik.

G.G.
18 oktober 2011, 21:25
Bob, mijn mening als stratliefhebber. Die strat is in deze staat echt geen fuck waard. Maar..... het kan wel een hele vette player worden met een beetje TLC. Alles wat je eraan verbouwd, doe dat goed en grondig. Ga ervanuit dat je er geen cent mee terug verdiend.

Zo vaak als jij gitaren wisselt, zou ik er helemaal niets mee doen en hem gewoon apart zetten. Als ie over 6 maanden nog bevalt, dan zou ik eens verder kijken naar hoe op te knappen.

Niet de hals lijmen. Dat is echt een prutsoplossing.

verziek hem a.u.b. niet, dat is echt zonde.

ernyfender
18 oktober 2011, 22:17
Bob,
je doet verwoede pogingen in je sig om gitaarnetters te beledigen.....
Maar je aankondiging dat je overweegt de hals op de body te lijmen, daar krijg je ons pas echt goed mee "over de zeik".....
Mij ook, want dat is echt een heel absurd idee..... Je maakt van een Fender toch geen Gibson:dontgeti:

BobvanKempen
18 oktober 2011, 23:44
Bob, mijn mening als stratliefhebber. Die strat is in deze staat echt geen fuck waard. Maar..... het kan wel een hele vette player worden met een beetje TLC. Alles wat je eraan verbouwd, doe dat goed en grondig. Ga ervanuit dat je er geen cent mee terug verdiend.

Zo vaak als jij gitaren wisselt, zou ik er helemaal niets mee doen en hem gewoon apart zetten. Als ie over 6 maanden nog bevalt, dan zou ik eens verder kijken naar hoe op te knappen.

Niet de hals lijmen. Dat is echt een prutsoplossing.

verziek hem a.u.b. niet, dat is echt zonde.

De gitaar gaat dit weekend naar Hans Maust in Breda waar de freezing achter in de body opgevuld wordt en de neckpocket gerestaureerd wordt en weer goed stabiel gemaakt wordt. Het mag dan misschien wel onredelijk veel geld kosten als je dat tegen de waarde van de gitaar afzet maar heel misschien na alle reparaties en een hoop TLC (en helaas geld) hou ik er wel een hele fijne en goede gitaar aan over. Dan is het het waard geweest, zoniet is het jammer maar helaas en door naar de volgende.

Pepe
18 oktober 2011, 23:51
Het is Moust met ou.
Een van de betere luthiers van Nederland met gevoel voor traditie. Goeie keus.

pasqual
19 oktober 2011, 09:02
Is dat dezelfde bouwer die jouw had aangeraden om de hals te verlijmen met de body?

BobvanKempen
20 oktober 2011, 16:37
Zoals beloofd nog even een paar foto's van de strats:

http://i53.tinypic.com/2przhp0.jpg

http://oi54.tinypic.com/v403f4.jpg

http://i56.tinypic.com/2h320zm.jpg

En eentje samen:

http://i54.tinypic.com/2rr0z6o.jpg

kapepper
21 oktober 2011, 10:50
Omdat zoals Midwolda al aangeeft, indien je de boel weer moet gaan loshalen, je de hiel en de pocket verder kunt beschadigen.

Gewoon even geduld opbrengen of de reparatie zelf uitvoeren.
Gaten iets vergroten en deuvels erin lijmen is geen rocketsience en is prima zelf te doen.

Mijn Mustang is ook nog steeds niet klaar, maar ik doe het liever in één keer goed, dan 2 keer halfbakken

@ geert: sorry voor de off topic, maar ik ben wel heel benieuwd hoe ie er uit gaat zien

spirit
30 oktober 2011, 17:10
edit: en voorlopig is verkopen zowiezo niet aan de orde want dit hele geneuzel heb ik nooit binnen 2 of 3 maanden voor elkaar

Zei hij nog geen 2 weken geleden:soinnocent: http://link.marktplaats.nl/491816762

Hendriks
30 oktober 2011, 17:23
Ik dacht dat er al flink geboden was (+1000) , die hadden dan de gitaar nog niet irl gezien denk ik.

allochthomas
30 oktober 2011, 17:26
Even vermelden dat hij ooit 4 bolt was en nu weer 3 is wel zo netjes om de volgende eigenaar te behoeden voor nare verrassingen

BobvanKempen
30 oktober 2011, 17:27
Even vermelden dat hij ooit 4 bolt was en nu weer 3 is wel zo netjes om de volgende eigenaar te behoeden voor nare verrassingen

De vermoedelijk nieuwe eigenaar komt vanavond terug en is daar idd van op de hoogte.

BobvanKempen
30 oktober 2011, 17:30
Zei hij nog geen 2 weken geleden:soinnocent: http://link.marktplaats.nl/491816762

Dit keer is het overigens puur omdat ik de centjes nodig heb voor een project die ik toen nog niet had.

allochthomas
30 oktober 2011, 17:32
Ik heb hier nog een hw1 strat liggen mocht de deal niet door gaan:D

BobvanKempen
30 oktober 2011, 17:32
Ik dacht dat er al flink geboden was (+1000) , die hadden dan de gitaar nog niet irl gezien denk ik.

Hoogste bod was 1350 euro, die heeft er gisteren op gespeeld en komt vandaag terug omdat hij een Strat in wilde ruilen die hij niet bij had (hij studeert in Breda en woont in Haarlem). Zijn aanbod om een aanbetaling te doen heeft me aardig overtuigd dat hij serieus is.

Hendriks
30 oktober 2011, 17:52
Hoogste bod was 1350 euro, die heeft er gisteren op gespeeld en komt vandaag terug omdat hij een Strat in wilde ruilen die hij niet bij had (hij studeert in Breda en woont in Haarlem). Zijn aanbod om een aanbetaling te doen heeft me aardig overtuigd dat hij serieus is.

Gefeliciteerd , ik zou het er niet voor durven vangen.

bass blom
30 oktober 2011, 17:56
Gefeliciteerd , ik zou het er niet voor durven vangen.

waarom niet? als een gek dat ervoor wil geven..

Hendriks
30 oktober 2011, 17:59
waarom niet? als een gek dat ervoor wil geven..

Een goede deal is leuk, maar als die in originele en goede staat zou zijn was 1350 een leuke prijs.
Je moet ook geen misbruik maken van gekken , afijn ik zal wel te eerlijk zijn .

bass blom
30 oktober 2011, 18:01
Een goede deal is leuk, maar als die in originele en goede staat zou zijn was 1350 een leuke prijs.
Je moet ook geen misbruik maken van gekken , afijn ik zal wel te eerlijk zijn .

wat is misbruik? een idioot hoge prijs vragen? die moet je dan nog zien te krijgen..
komt er iemand met een idioot hoog bod op iets wat je op MP hebt staan.. vind ik geen bezwaar om dan te vangen, als diegene er dat geld voor kwijt wil..

Hendriks
30 oktober 2011, 18:09
wat is misbruik? een idioot hoge prijs vragen? die moet je dan nog zien te krijgen..
komt er iemand met een idioot hoog bod op iets wat je op MP hebt staan.. vind ik geen bezwaar om dan te vangen, als diegene er dat geld voor kwijt wil..

Moet iedereen zelf weten , ik hanteer een eigen ethiek , dat zal dan ook de reden zijn dat ik nooit rijk zal worden.
Ik persoonlijk zou van zo'n deal niet gelukkig worden.

thomas_lc
30 oktober 2011, 18:26
die 1350 is gewoon netjes, als je kijkt naar tfoa dat zijn pas prijzen waarbij je geweten op zou moeten spelen

Hendriks
30 oktober 2011, 18:28
die 1350 is gewoon netjes, als je kijkt naar tfoa dat zijn pas prijzen waarbij je geweten op zou moeten spelen

Heb jij hem gekocht ? :seriousf::seriousf:

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:31
Moet iedereen zelf weten , ik hanteer een eigen ethiek , dat zal dan ook de reden zijn dat ik nooit rijk zal worden.
Ik persoonlijk zou van zo'n deal niet gelukkig worden.

Origineel gaan ze op MP voor 1700 en laatst is er een met een scheur in de body verkocht voor 1500. Ik geef heb een mooie inruilprijs op zijn American Standard van 800 euro (op MP scoor ik er een voor 600 tot max 700) dus ik denk dat het met mijn ethiek wel goed zit. Vind het een beetje vreemd dat ik nu ineens een niet ethisch persoon ben terwijl de jongen die hier geweest met zijn 2 american standards en 3 rebelrelic en 1 haar strat toch echt wel een beetje op de hoogte van de huidige waarde is.

Iedereen baseert prijzen altijd op wat een intrument rationeel waard zou zijn echter een hoop mensen kopen juist die gitaar omdat die hun emotioneel wat doet. Zijn ze dan gek of juist slimmer als wij?

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:33
Moet iedereen zelf weten , ik hanteer een eigen ethiek , dat zal dan ook de reden zijn dat ik nooit rijk zal worden.
Ik persoonlijk zou van zo'n deal niet gelukkig worden.

Brabanders zijn heel snel gelukkig maar deze deal helpt zeker een stukje mee ;)

Hendriks
30 oktober 2011, 18:35
Brabanders zijn heel snel gelukkig maar deze deal helpt zeker een stukje mee ;)

Als jij er gelukkig van word , prima.

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:39
Als jij er gelukkig van word , prima.

Zal ook een mooie gitaarbeurs worden, handelaren hebben er een handje van ernog meer voor te vragen en dat zonder blikken of blozen. En ik heb exemplaren in Veenendaal gezien die in ergere of dezelfde staat zijn en waar een handelaar met gemak 2000 tot 2200 voor vraagt en nog krijgt ook.

macwilliams
30 oktober 2011, 18:42
Moet iedereen zelf weten , ik hanteer een eigen ethiek , dat zal dan ook de reden zijn dat ik nooit rijk zal worden.
Ik persoonlijk zou van zo'n deal niet gelukkig worden.
Het hoort ook zo dat niet de verkoper blij moet zijn maar degene die hem koopt.


Brabanders zijn heel snel gelukkig maar deze deal helpt zeker een stukje mee ;)
Gefeliciteerd man, netjes gedaan. Ook netjes dat je er een op inruilt. Wat word het nieuwe project?

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:46
Het hoort ook zo dat niet de verkoper blij moet zijn maar degene die hem koopt.


Gefeliciteerd man, netjes gedaan. Ook netjes dat je er een op inruilt. Wat word het nieuwe project?

Ik heb het geld nodig om die afgeragde avri die ik gekocht heb in gold sparkle te laten spuiten en opnieuw op te laten bouwen. Spuiten is toch een kostbare bezigheid naar het blijkt en helemaal een goldsparkle finish. Dus helaas moest er iets gaan en de andere avri mag opzich best ook weg maar alleen voor een Fender Stratocaster 1960 NOS en daar zal een aardige som bijmoeten wat er voorlopig ivm dat andere project dus niet inzit (4 kinderen , sinterklaas, kerst en dan in januarie 2 jarig ... need i say more?).

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:53
Ohja ,,,, en offtopic: Mac ik ben je adres kwijt dus als je me dat nog ff in pm zet stuur ik die koffer op naar je. Vrouw weer blij en jij een nieuwe koffer erbij (zullen we maar zeggen dat je er 300 euro voor betaald, dan blijft mijn reputatie in stand hier).

Fireburst
30 oktober 2011, 18:56
(4 kinderen , sinterklaas, kerst en dan in januari 2 jarig ... need i say more?).

Ouch ! Als ze dan ook nog eens in GSM, laptop of (help !) brommer-leeftijd zitten is het helemaal huilen... Dat slaat serieuze gaten in de begroting. :(

Verder : als die jongen weet wat hij koopt en jullie spreken een bepaalde prijs af met of zonder inruil is er toch niks mis met de deal? Het al dan niet conform marktprijs zijn wordt eigenlijk bepaald door de koper, en niemand anders...

benwave
30 oktober 2011, 18:57
Ik heb het geld nodig om die afgeragde avri die ik gekocht heb in gold sparkle te laten spuiten en opnieuw op te laten bouwen. Spuiten is toch een kostbare bezigheid naar het blijkt en helemaal een goldsparkle finish. Dus helaas moest er iets gaan en de andere avri mag opzich best ook weg maar alleen voor een Fender Stratocaster 1960 NOS en daar zal een aardige som bijmoeten wat er voorlopig ivm dat andere project dus niet inzit (4 kinderen , sinterklaas, kerst en dan in januarie 2 jarig ... need i say more?).


Ahum uch uch..zie signature

BobvanKempen
30 oktober 2011, 18:59
Ouch ! Als ze dan ook nog eens in GSM, laptop of (help !) brommer-leeftijd zitten is het helemaal huilen... Dat slaat serieuze gaten in de begroting. :(

Verder : als die jongen weet wat hij koopt en jullie spreken een bepaalde prijs af met of zonder inruil is er toch niks mis met de deal? Het al dan niet conform marktprijs zijn wordt eigenlijk bepaald door de koper, en niemand anders...

De brommer nog niet maar de rest staat allemaal op de verschillende lijstjes (bij de oudste dan). Over de prijs, volgens mij is die redelijk marktconform als ik de vraagprijzen en biedingen bij de rest op MP zie.

Daarbij is het altijd toch best apart dat mensen zeuren over een afgeragde gitaar en vervolgens allemaal hard naar de winkels rennen om een relic te kopen. Waar denken die mensen dat het concept "relic" vandaan komt?

Maar genoeg over gezegd inmiddels denk ik ;-)

BobvanKempen
30 oktober 2011, 19:01
Ahum uch uch..zie signature

En ik zit ook al een hele tijd te geilen op jouw gitaar op MP maar helaas is er even geen budget voor. Die andere op MP wil zelfs mijn AVRI voor een hele redelijke prijs inruilen en dan nog ..... niet verantwoord met de aankomende periode in het achterhoofd.

Hendriks
30 oktober 2011, 19:02
Het hoort ook zo dat niet de verkoper blij moet zijn maar degene die hem koopt.


Eigenlijk moet iedereen er blij van worden

@Bob , ik zeg ook niet dat jou ethiek niet goed is maar die van mij is anders, dus voel je niet aangevallen. Ik vind 1350 nou eenmaal een verschrikkelijk hoge prijs voor jou strat , ik zou er nog niet de helft voor over hebben, maar dat is dus persoonlijk.
Ik heb overigens een goed(en goedkoop) adres om je gitaar te laten spuiten.

BobvanKempen
30 oktober 2011, 19:05
Eigenlijk moet iedereen er blij van worden

@Bob , ik zeg ook niet dat jou ethiek niet goed is maar die van mij is anders, dus voel je niet aangevallen. Ik vind 1350 nou eenmaal een verschrikkelijk hoge prijs voor jou strat , ik zou er nog niet de helft voor over hebben, maar dat is dus persoonlijk.
Ik heb overigens een goed(en goedkoop) adres om je gitaar te laten spuiten.


Ik heb helaas al afspraken gemaakt met een spuiter (guitarcolours.com en die zitten in Den Bosch wat voor mij bijna om de hoek is). Kost 450 euro dus dat schijnt niet heel veel te zijn maar toch ... tis voor mij genoeg.

Hendriks
30 oktober 2011, 19:29
Ik heb helaas al afspraken gemaakt met een spuiter (guitarcolours.com en die zitten in Den Bosch wat voor mij bijna om de hoek is). Kost 450 euro dus dat schijnt niet heel veel te zijn maar toch ... tis voor mij genoeg.

Ik ken iemand die doet het voor minder dan de helft. Maar ik begin het nu te begrijpen : in Brabant is alles een keer zo duur .

BobvanKempen
30 oktober 2011, 19:31
Ik ken iemand die doet het voor minder dan de helft. Maar ik begin het nu te begrijpen : in Brabant is alles een keer zo duur .

Laten we het zo zeggen, waar ik dat redelijk (althans voor Brabandse begrippen) grote huis op de Rippert voor kon huren heb ik hier een normaal klein woningbouwhuisje voor. Zal de rest maar buiten beschouwing laten ;-)

Mitch
30 oktober 2011, 19:38
Beetje onzinnig om dit te bumpen (bedankt spirit); als het op Marktplaats staat gaat er een slot op het topic.