PDA

View Full Version : Reverb heeft kuren ENGL Screamer combo



Thyrif
17 oktober 2011, 20:17
Hey guys,

Ik merkte vorige week dat mn reverb het niet meer deed (tijdens metaldingen gebruik ik die vrij weinig, maar ik was ineens bluesrock aan het spelen). Dus eens de tank eruit gehaald, wat doorgemeten in de tank, leek prima. Er weer in gezet. Deed het weer. Nu was hij weer uit, heb ik de versterker even uit en weer aan gezet, en nu deed hij het wél. 5 Minuten later was de reverb echter weer uit. Nog een keer uit/aan zetten hielp deze keer niet.

Ik vond op het internet vrij weinig informatie, en ben bang dat het in een schakelmechanisme zit in de versterker.

Herkent iemand dit probleem?
Of moet ik hem nu gewoon naar een amp-tech brengen? Anne doedens schijnt in de buurt te zitten geloof ik.

Soldeerbout
17 oktober 2011, 22:34
Hoi.

waarschijnlijk zit een draadje in de reverb los.
Die trillen constant.

Thyrif
17 oktober 2011, 22:36
Ik heb wat aan die draadjes gevoeld, die leken gewoon vast te zitten. Maar het zou wel logischer zijn dan iets in de amp zelf.

cluseau
17 oktober 2011, 23:06
Ik heb wat aan die draadjes gevoeld, die leken gewoon vast te zitten.

Tis niet te hopen dat je aan de draadjes inde tank hebt gevoeld, die zijn zo dun als een haar en breken bij het minst geringste af.

Je hebt waarschijnlijk een touwtje met aan weerszijden tulp of cinch en ook wel RCA stekkers genoemd? Deze aangegoten stekkers willen nog wel eens defect raken. Als tank en versterkerzijde met pluggen zijn uitgevoerd kun je even een gewoon audiosnoertje pakken ter vervanging.

De reverb driver/ontvanger is solid state uitvoering dus buisje wisselen hoef je niet aan te denken helaas.

Thyrif
18 oktober 2011, 09:53
Tis niet te hopen dat je aan de draadjes inde tank hebt gevoeld, die zijn zo dun als een haar en breken bij het minst geringste af.

Je hebt waarschijnlijk een touwtje met aan weerszijden tulp of cinch en ook wel RCA stekkers genoemd? Deze aangegoten stekkers willen nog wel eens defect raken. Als tank en versterkerzijde met pluggen zijn uitgevoerd kun je even een gewoon audiosnoertje pakken ter vervanging.

De reverb driver/ontvanger is solid state uitvoering dus buisje wisselen hoef je niet aan te denken helaas.

Ik heb niet aan de draadjes getrokken hoor. En bij mij waren ze redelijk dik (tis een accutronics type 9, met 3 dubbele veren). Er zitten inderdaad tulpjes aan. Ik zal eens kijken hoe die in de amp vast zit, thanks voor de tip.
Ik merkte wel dat als ik de reverb helemaal open zet, er toch een heeeeeel klein beetje reverb is, maar dan ook echt nauwelijks verschil met uit. Bijna alsof er geen input op de tank is aangesloten, maar de output toch sound opvangt van de trilling in de kast ofzo.

Thyrif
11 november 2011, 10:29
Goed, het is gerepareerd. Ik heb em naar Anne Doedens gebracht. Er was een spoeltje in de reverbtank kapot. (die dingen zijn ook zo idioot klein!)

*Blij verder rockt*