PDA

View Full Version : marshall 1959slp constatering



B-stone
17 oktober 2011, 14:57
Hey mede forumers,

Ik heb (zoals jullie misschien nog weten) een tijdje terug een marshall 1959slp gekocht. Maar ik zit nu net te spelen en weer wat pedaaltjes uit te proberen en kom tot een vreemde constatering: de volume knop van kanaal 1 heeft invloed op de klank bij kanaal 2. ik speel namelijk op het 2e kanaal (normal) en dan de onderste input, maar als ik aan de volume knop van kanaal 1 draai wordt het geluid op het 2e kaneel beduidend scheller het lijkt wel alsof de kanaal 1 knop een soort trebble knop is geworden dan ( volgens mij krijg ik ook iets meer gain) het lijkt dus wel alsof de kanalen binnenshuis gebridged zijn? Maar het vreemde is dat het andersom niet werkt als ik op kanaal 1 speel. Hummmmm.... vreemd, daarom vroeg ik mij af of dit iets nieuws is van de reissue plexi amps of of dit gewoon een fout in de bedrading is van mijn plexi. Zijn er misschien mensen die dit ook hebben of is het iets bekends bij marshall? of ben ik zelf gewoon stom en is het iets dat ik zelf zou moeten weten?

Groetjes Bram

yanto
17 oktober 2011, 17:12
Mijn '76 superlead heeft het ook. Het is wel minder dan wanneer ik beide kanalen heb gebridged, maar krijg duidelijk meer hoog als ik het volume van kanaal 1 er bij opendraai.
Speel eigenlijk altijd gebridged ingeplugd in kanaal 1, de standaard eigenlijk, dus het was me nooit opgevallen.

bass blom
17 oktober 2011, 17:16
is volgens mij op alle marshalls met 4 inputs zo, daarbinnen komt het via weerstanden bij mekaar en daardoor beïnvloed de ene pot de andere.

B-stone
17 oktober 2011, 19:24
oke bedankt dat wilde ik effe weten :) opzich is het best wel handig omdat het ook weer wat meer mogelijkheden geeft met kanaal 2 :D
bedankt dus voor jullie reactie.

groetjes Bram

bass blom
17 oktober 2011, 19:37
heb je dat doorlussen nog nooit geprobeerd?

B-stone
17 oktober 2011, 20:53
heb je dat doorlussen nog nooit geprobeerd?

wel, maar ik haal nu voor thuis mijn od vooral uit pedaaltjes en dan is het juist de bedoeling dat ik op een laag volume een redelijk natuurlijke od krijg en volgens mij wordt het volume alleen maar meer met doorlussen ( trouwens ondertussen al weer redelijk lang geleden dat ik dat heb geprobeert, toch maar weer eens proberen :D)

Harm
17 oktober 2011, 23:52
is volgens mij op alle marshalls met 4 inputs zo, daarbinnen komt het via weerstanden bij mekaar en daardoor beïnvloed de ene pot de andere.

Oh, nog nooit van gehoord!! Ga ik dan eens testen bij mijn ouwe marshall!

Geinig!!! :)

o0rollo0o
21 oktober 2011, 14:25
Ik heb het ook bij mijn jcm800, met de volumeknop van het cleane kanaal kan ik mijn gain kanaal beinvloeden en wat voller maken kwa geluid als ik die opendraai. Andersom niet het geval.