PDA

View Full Version : Monsters are coming.....instrumentaal metaal



Megadeth
17 oktober 2011, 13:19
http://www.riffworld.com/Members/tommezz/monstersarecoming

Instrumentale metal met als thema monsters/zombies/horror. Alles ingespeeld met gitaar & de software van Riffworks (die af en toe wat beperkingen oplevert).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)

HaroldA
17 oktober 2011, 13:32
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)

Is die Chorus zo vals, of heb je niet gestemd?

Megadeth
17 oktober 2011, 13:58
Kan je iets specifieker zijn? Uiteraard is de boel gestemd voordat ik op record druk; waarschijnlijk is jouw gehoor wat beter dan het mijne, want 'vals' hoor ik zelf niet terug...

Maakt me uiteraard wel benieuwd naar waar mijn gehoor me in de steek laat!! :)

nak
17 oktober 2011, 20:07
Denk dat er wat teveel 'depth' in de chorus zit, dan beginnen ze tegen vals aan te lopen.
Nogal vreemd nummer met best interresante stukkies.
Qua nummer vind ik het cleane stuk en het 'ruige' stuk echter weinig verbinding hebben met elkaar. Komt mij als twee verschillende nummers over die aan elkaar geplakt zijn.
Ik denk ook dat het snelle gitaar gedeelte er mooier uitkomt als er met wat minder gain wordt gespeeld. Maar halverwege wordt het een beukender ritme en dan klinkt de gitaar best wel lekker.
Beetje vreemde effecten met een specht of zo?, en geboer, zullen de monsters wel zijn,ha,ha.

Megadeth
17 oktober 2011, 22:25
Zit inderdaad een bak chorus op waar je u tegen zegt, en dat over verschillende kanalen. Juist dat wringende geeft het in mijn beleving een creepy sfeer die ik probeer te creeeren, zonder effecten klinkt het te net en droog.

Ben het met je eens dat ik nog wat gain kan terugdraaien. Met 1 gitaartrack klinkt het perfect, maar als je 4 takes over elkaar heen legt wordt het iets te veel. Thanks voor de tips!!

Duhsjaak
18 oktober 2011, 16:28
Hi
Net zo lanmg schuren en schaven totdat het net zo klinkt als de rest?

I wouldn't change a thing. Je wilde iets engs? Naar mijn idee ben je daar prachtig in geslaagd. De soundstrack bij een enge film!!

Effe nog met een fijn kammetje door de mix en hij is af.

The triffids are comming en wat had je allemaal voor SF werk?

Jammer dat je balk geen tijd laat zien. Want daarin (de overgangen) is nog winst te halen. En nou is dat lastig aan te geven. En aan het eind. Tering!

Ik zou er geen ingrijpende operatie op loslaten. Eng? Missie bereikt.

Vriendelijek groet, Gus

The Lo Lands
19 oktober 2011, 09:22
Ik sluit me aan bij Gus zijn verhaal. Ik vind vooral het intro en outro briljant! Goede sfeer en sound effecten. Goed bezig :)

jannest
20 oktober 2011, 12:57
kan aan mij liggen maar ut lijkt alsof het volume van het intro harder is dan het "ruige" gedeelte
voor de rest ok