PDA

View Full Version : Vreemd storende piep op D snaar?.



muziekfreak
16 oktober 2011, 22:50
Ja ik weet niet helemaal hoe ik het verwoorde moet maar probeer het toch!.
Vanmiddag was ik aan het spelen op mijn Fender Stratocaster AM op dat moment had ik de Boss FDR-1 er tussen hangen,en drukte de D snaar in op de 3de positie toen hoorde ik naast die F noot een vervelende Piep toon het is net zo'n pieptoon van een microfoon als de versterker te luid staat,dan gaat de mic.ook piepen???(uit de luidsprekers).
Zonder de Boss FDR-1 hoorde ik het ook nog maar dan natuurlijk iets minder.
Ben ik nou gek!! of is het echt zo,ik heb dit nog nooit gehoord!.
William.

jutter
16 oktober 2011, 22:52
Ja ik weet niet helemaal hoe ik het verwoorde moet maar probeer het toch!.
Vanmiddag was ik aan het spelen op mijn Fender Stratocaster AM op dat moment had ik de Boss FDR-1 er tussen hangen,en drukte de D snaar in op de 3de positie toen hoorde ik naast die F noot een vervelende Piep toon het is net zo'n pieptoon van een microfoon als de versterker te luid staat,dan gaat de mic.ook piepen???(uit de luidsprekers).
Zonder de Boss FDR-1 hoorde ik het ook nog maar dan natuurlijk iets minder.
Ben ik nou gek!! of is het echt zo,ik heb dit nog nooit gehoord!.
William.

Heb je ook een geluidsfragment? Dat maakt het wat duidelijker.;)

aaronstonebeat
16 oktober 2011, 23:02
Misschien heb je onbedoeld een 'pinch harmonic' gespeeld?

muziekfreak
17 oktober 2011, 20:03
Ok,
Hier zijn de geluidsfragmenten,
Test1 is opgenomen via fender versterker eerst met de bos fdr1 aan en laatse stukje is zonder de Bos http://www.fotoweer.nl/muziek/test1.wav.

je hoort duidelijk die pieptoon er in zitten.

Test2 is opgenomen zonder versterker maar via de pc microfooncompressor en mengtafel,daar hoor je die toon ook nog iets??.
http://www.fotoweer.nl/muziek/test2.wav

Ik heb dit sins gisteren en snap niet waar het vandaan komt nog??.
William.

Buzzel
17 oktober 2011, 20:32
En je had voor gisteren ook al die Boss? Kan het zijn dat het je niet eerder is opgevallen. Zou haast denken dat het pedaal oscilleer door bepaalde noten.

Schrevel
17 oktober 2011, 20:56
Ik hoor geen piep. Wel een toon met tremolo die heel graag wil rondzingen als de versterker harder gaat. Op welk precies moment zit de piep?

Buzzel
17 oktober 2011, 20:59
bijna de hele tijd, op de achtergrond. Niet zo hard.

Jeroen_K
17 oktober 2011, 21:04
Heb je het ook als je met je gitaar verder van je versterker weg gaat staan en dan die noot speelt?

Schrevel
17 oktober 2011, 21:44
Er is geen piep.

Test1.wav nog eens beluisterd op een betere versterker met koptelefoon: geen piep. Wel normale boventonen en een dot ruis, maar geen piep.
Wav in Audacity gegooid > Spectrum > plaatje:

http://img97.imageshack.us/img97/7750/test1wavspectrum.th.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/97/test1wavspectrum.gif/)

Geen rare piek aan de rechterkant = geen piep.

muziekfreak
17 oktober 2011, 21:52
Maakt eigelijk niks uit hoe ver je van de versterker af bent.
de piept of toon hoor je dierikt als je de snaar (noot) aanslaat.
Ja ik heb die Boss nu denk ik iets meerr dan een week,ja het kan natuurlijk best dat het er al eerder in zat die toon dat ik het niet eerder heb opgemerkt???.Want zonder effectenpedalen hoor je het bijna niet.
Kan best eens zijn dat dus die Boss FDR1 die toon erg versterkt.
William.

aaronstonebeat
17 oktober 2011, 22:04
Het is de vierde boventoon, A 880 Hz.
Maakt het verschil als je iets in de toonregeling van de fdr-1 verandert?

oigun
17 oktober 2011, 22:12
Gebruik je een adapter op de boss? Probeer eens met batterij soms willen adapters oscilleren...

pasqual
17 oktober 2011, 22:16
Wat ik denk te horen is een of meerdere tremelo veren die meezingt en versterkt wordt door je pick-ups. Die veren willen wel eens gaan resoneren bij bepaalde frequenties. Haal de backplate eens los en demp de veren eens af op een of andere manier en probeer het dan nog eens.....
Ik ben benieuwd.

jutter
17 oktober 2011, 22:40
Ik hoor ook geen piep o.i.d. Wel denk ik dat je pickups te hoog staan. Probeer die eens wat lager te zetten.

muziekfreak
18 oktober 2011, 19:41
Dit heb ik nu eerst weer uitgetest ik heb weer een batterij in de FDR-1 gezet,maar dat maakt niets uit??.
Maar wat ik wel ontdekt heb is als ik de tremelo beweeg ook wat pasqual schreef over die veren dat die toon juist veel erger wordt?? dus mischien ligt het dan aan de tremellveren.
Ik gebruik bijna nooit de tremelo eigelijk.
William.

geert1976
18 oktober 2011, 19:49
Dit heb ik nu eerst weer uitgetest ik heb weer een batterij in de FDR-1 gezet,maar dat maakt niets uit??.
Maar wat ik wel ontdekt heb is als ik de tremelo beweeg ook wat pasqual schreef over die veren dat die toon juist veel erger wordt?? dus mischien ligt het dan aan de tremellveren.
Ik gebruik bijna nooit de tremelo eigelijk.
William.

prop er watten in de veren, of plak een stukje tape over de veren, dit dempt de galm er van.

EDV
18 oktober 2011, 20:00
Er is geen piep.

ben 't met Schrevel eens, geen piep, wel iets wat op resoneren lijkt

muziekfreak
18 oktober 2011, 20:31
Ok,
Ga ik doen, ik zal jullie op de hoogte houden?.
William.

pasqual
18 oktober 2011, 20:36
prop er watten in de veren, of plak een stukje tape over de veren, dit dempt de galm er van.

that wil do the trick, die watten dus! kost niets en heeft geen invloed op de functie/werking van de trem veren.

muziekfreak
21 oktober 2011, 17:05
Ik heb nu watten om en boven op de drie veren gedaan,maat helpt nog niet echt 'of bedoel je je echt ook watten binnen in de veren??'.
William.

Buzzel
21 oktober 2011, 17:43
Werkt het eromheen dan niet? Het idee is dat ze niet meer gaan trillen. Hoeveel watten je daar voor nodig hebt weet ik niet. Gewoon proberen ;)

Maar wel raar dat je veren zo'n geluid creëren op je versterker. Ik heb ook een strat en heb het idee dat de veren alleen de sustain ten goede komt, maar heb daar verder helemaal geen last van.

muziekfreak
21 oktober 2011, 18:54
Ik snap er ook niks van hoor ,dat het zomaar ontstaan is,het kan best zo zijn dat zolang ik deze gitaar heb dat het al zo geweest is maar was het niet hoorbaar nu ik twee Boss effecten pedalen erbij heb en vooral bij de Boss FDR-1 hoor je het goed echt heel vervelend wel?.
Nou ja ik zal nog meer watten proberen ook binnen in als dat wil!!!.
William.

muziekfreak
22 oktober 2011, 16:33
Ik heb nog even een andere elektrische gitaar een Les Paul copie geprobeert,ook met de Boss FDR-1 ertussen en wat denk je het zelfde resoneren geluid weer?.
Dan ligt het waarschijnelijk niet aan de gitaren maar aan de effecten pedalen of aan de versterker (Fender Frontman 65R).
William.