PDA

View Full Version : Rock/Metal



Guitarfreak
16 oktober 2011, 14:33
Jo mensen,

Ik vond het eens tijd worden om weer iets te laten horen.
Gisteravond even wezen stoeien met een begin van een nieuw nummer.

Opgenomen met de oude vertrouwde Podxt.
Gitaar: Carvin (in drop B gestemd).
Drums: Steven Slate Drums met Ezdrummer, flink gecustomized.

Wat vinden jullie van de sound en 't begin van een nummer? Tips zijn welkom!

Ik zal het vervolg afmaken en hier plaatsen.

www.seoboost.nl/nieuww.mp3


Jip

Schrevel
16 oktober 2011, 15:36
Lekker ranzig.

nak
16 oktober 2011, 18:43
flink gecustomized
en hoe, hallo zeg, het geluid klapt er nogal van in.
Heb je een compressor aanstaan of zo.
Qua muziek klinkt het lekker, ben benieuwd naar het vervolg want het is maar een verrekt klein stukkie.
greetz

Arvoitus
16 oktober 2011, 20:10
Je gitaar spel klinkt lekker, maar hoeveel gitaartracks heb je opgenomen? Dit klinkt als één track met een andere track die misschien gekopieërd is en wat vertraagd is ofzo.

guhlenn
17 oktober 2011, 08:34
De compositie vind ik iig erg goed. Uitwerken dat nummer!

TimoSomers
17 oktober 2011, 13:32
Jaaaaa weer een post van m'n favoriete gitaarnet gitarist!
De drums vind ik iets minder lekker klinken dan voorheen.
De snare wordt opgeslokt door de cymbals.
Ik vind een DIKKE compressie op snare en kick altijd heel lekker (= periphery ten top) maar de cymbals moeten eigenlijk apart gecompressed (/mixed) worden dan. Ik heb zelf dat probleem ook heel vaak trouwens.
De riffs zijn weer heerlijk en ik vind je een belachelijk vette slaggitarist.

Guitarfreak
17 oktober 2011, 15:14
Lekker ranzig.
I love those ranzy tunes/girls ;-).


en hoe, hallo zeg, het geluid klapt er nogal van in.
Heb je een compressor aanstaan of zo.
Qua muziek klinkt het lekker, ben benieuwd naar het vervolg want het is maar een verrekt klein stukkie.
greetz
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb op het masterspoor geexperimenteerd met wat masterpluggins. Is allemaal niet even goed uitgepakt. Ik zal het vervolg plaatsen, met een andere mastering.
Thanks voor je commentaar :)


Je gitaar spel klinkt lekker, maar hoeveel gitaartracks heb je opgenomen? Dit klinkt als één track met een andere track die misschien gekopieërd is en wat vertraagd is ofzo.
Thanks man! Dit zijn 4 losse gitaarsporen, apart ingespeeld. Het komt waarschijnlijk, zoals hierboven vermeld, door het effect op 't masterspoor. Op die master zit teveel compressie. Ik zal even kiekn wat ik daarmee kan doen.


De compositie vind ik iig erg goed. Uitwerken dat nummer!
Thanks! Tof om te horen.


Jaaaaa weer een post van m'n favoriete gitaarnet gitarist!
De drums vind ik iets minder lekker klinken dan voorheen.
De snare wordt opgeslokt door de cymbals.
Ik vind een DIKKE compressie op snare en kick altijd heel lekker (= periphery ten top) maar de cymbals moeten eigenlijk apart gecompressed (/mixed) worden dan. Ik heb zelf dat probleem ook heel vaak trouwens.
De riffs zijn weer heerlijk en ik vind je een belachelijk vette slaggitarist.
YOooooo TimoooOo. Favo solo gitarist ;-). Compressie op snare en kick maakt alles meer pompend, meer punch, meer grooves. Ik ga dit stukje even opnieuw masteren. Cymbals apart mixen, goeie!
Thanks voor je geweldige complimenten Timo!!

peter_heijnen
17 oktober 2011, 16:08
Letterlijk helemaal kapot gecompressed dit, want je hoort de wisselwerking van bas/git/drms helemaal niet meer, doodzonde. Wat je daar echter nog steeds doorheen hoort, is dat dit MODDERVET is, wow!!!

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Han S
17 oktober 2011, 18:24
Haha, te gekke muziek, maar dan onder het motto 'pompen of verzuipen' en dat gebeurt dan beiden.

Een compressor is leuk, maar die kun je instellen en bij deze is de release veel te snel. Hij mag ook wat minder compressie hebben en dan komt het helemaal voor elkaar.

Maar de muziek is okay, niks mis mee.

glennshred
17 oktober 2011, 19:04
Tja veel kan ik hier niet meer aan toevoegen maar gezegd zijnde: vind ik je gespeelde stukken allemaal Top. Altijd dat lekkere cleane gitaargeluid met juist genoeg distortion en genoeg laag in het geheel (veel power) Spijtig van de tevele compressie maar dat komt wel weer goed :crazyhappy:

Groetjes
glenn

Iceman
18 oktober 2011, 10:36
Je kick heeft te veel ultralage frequenties. Je mastercompressie reageert daar weer op.
Stel een hipass in op de kick.
Ik heb ook de Steven Slate Drums en die kicks hebben belachelijk veel sublaag.

Megadeth22
18 oktober 2011, 10:40
Ik zou die bassdrum niet willen horen als ik een kater had (punch punch punch), maar retegave muziek. Maar weer eens tijd om Maggie's bookshop EP een draaitje te geven!

nak
18 oktober 2011, 12:30
Ik zou die bassdrum niet willen horen
Horen?
Ik hoor hem niet eens maar op m'n hifi installatie rammelen de potjes op m'n vensterbank wel mooi mee:seriousf::seriousf:. Enorm veel sublaag dus.
Maar goed daar gaat Jip mee aan de gang begreep ik, merk dat ik heel benieuwd ben naar het eindresultaat.

Duhsjaak
18 oktober 2011, 16:17
Hi
Over compressie genoeg denk ik. De muziek vond ik verrassend. En lekker en veeeeeeel te kort.
En het woord is Rancid in het Engels, maar dat doe al helemaal geen tering terzake. Tenzij je echt ook rancid meisjes wilt scoren. Dan doe je het maar beter in een keer goed.

Verder ben ik benieuwd wat je op je oorlogspad nog meer tegenkomt qua muziek. Ik vond dit al een heel aardige herrie/eerste aanzet.
Vriendelijek groet, Gus

Arvoitus
20 oktober 2011, 18:32
Dit stukje verdient een remix! Anders wil ik wel een poging wagen ;)