PDA

View Full Version : G snaar doods



RedBuell
16 oktober 2011, 00:27
Ik heb onderlaatst wat met m'n Charvel zitten klooien maar nu klinkt de G snaar doods.

Ik heb de Floyd dive only gemaakt en een D-Tuna geplaatst. De D-Tuna heb ik weer eraf gehaald want ik vind het niet handig. Omdat de brug nu netjes level is (hij lag eerst iets achterover) was ook de actie wat hoger en de intonatie was niet helemaal goed meer. Ik heb de brug wat omlaag gedraaid
en de intonatie gefixed maar nu klinkt de G snaar niet goed meer.

Op de 12e positie heeft hij nu amper sustain, in de open positie klinkt hij harder dan de rest en wat nasaal. Ik heb de brug weer wat hoger gezet maar het probleem blijft, de actie is nu echt te hoog en de snaar raakt geen frets als ik een G aansla op de 12e fret.

Wat zou ik aan dit probleem kunnen doen?

barno
16 oktober 2011, 00:29
for starters: nieuwe snaar proberen

RedBuell
16 oktober 2011, 03:56
Zat ik ook aan te denken alleen is deze nog niet zo oud....

Schrevel
16 oktober 2011, 08:32
de rest en wat nasaal. Ik heb de brug weer wat hoger gezet maar het probleem blijft, de actie is nu

Maar de g-snaar is wel wat beter daardoor? Kun je dan in plaats hiervan alleen het brugzadeltje van de g-snaar hoger zetten? (Eerst de brug in z'n geheel weer een stukje naar beneden hoe ie eerst zat.)

universe777
16 oktober 2011, 08:38
Hij heeft een Floyd.....

Ik zou inderdaad eerst even een verse snaar proberen. je zegt dat de brug iets naar achteren stond.... dat kan betekenen dat de hoek die de snaar maakt uit het zadel te veel geknakt is en daardoor dood klinkt nu de brug parallel aan de body ligt.
(Ik heb gemerkt dat als je een snaar in het zadel vast zet en en hem te veel/hard over de zadel rand wrijft/buigt je de snaar dood maakt.)

RedBuell
16 oktober 2011, 14:55
Hij heeft een Floyd.....

Ik zou inderdaad eerst even een verse snaar proberen. je zegt dat de brug iets naar achteren stond.... dat kan betekenen dat de hoek die de snaar maakt uit het zadel te veel geknakt is en daardoor dood klinkt nu de brug parallel aan de body ligt.
(Ik heb gemerkt dat als je een snaar in het zadel vast zet en en hem te veel/hard over de zadel rand wrijft/buigt je de snaar dood maakt.)

Okee, top tip. Ik ga dit proberen, hoewel ik moet zeggen dat voordat ik aan de actie ging klooien hij beter klonk ( toen was de brug al netjes evenwijdig aan de body)

RedBuell
9 november 2011, 18:55
Ik heb inmiddels nieuwe snaren erop gezet en dat mocht niet baten, ik heb de gitaar weggebracht naar een winkel en dat hielp ook niet (hij speelt nu wel wat lichter en de actie is wat lager). Degene die hem heeft afgesteld vond het wel meevallen maar in vergelijking met mijn andere gitaren is het nog steeds niet goed. Hij speelt nog steeds wat aan de zware kant, weliswaar al een stuk lichter dan eerst het geval was maar de G snaar klinkt open nog steeds wat harder en op de 12e positie klinkt hij nog steeds alsof hij wordt gedempt door bijvoorbeeld een mouw of koortje van een hoodie oid. Ik baal er echt van want het is normaal een fijn spelend gitaartje maar nu ff niet.. :???:

Voor wie komt dit bekend voor of wie heeft een oplossing voor dit probleem?

jules
9 november 2011, 20:42
welke snaardikte speel je??

RedBuell
9 november 2011, 20:57
Ik speel met 010...