PDA

View Full Version : Lessen volgen via het LOI,NHA of NTI



Nicole
29 mei 2003, 13:09
Hoi,

Ik wil graag gitaar lessen gaan volgen via het NTI , NHAof LOI maar vraag me af of het wel op die manier te leren is.Wie heeft ook op die manier gitaar leren spelen?

Groetjes Nicole

gerjo1980
11 juni 2003, 16:14
zie mijn verhaal onder het forum acoustische gitaren. Daar heb ik ook antwoord gegeven.

Kan je alleen vertellen hoe ik heb leren spelen.

Eerst natuurlijk klooien op een oude gitaar en binnen een week zo'n boekje "mijn eerste gitaar" gekocht. Gewoon om de beginselen te leren zoals waar welke noot zit en hoe akoorden in elkaar steken.

De rest heb ik geleerd door naar liedjes te luisteren en proberen na te spelen m.b.v. tablatuur van het internet.
Heb daar zelf een hele site van als je wilt zien hoe dat in elkaar steekt
http://www.angelfire.com/music3/gerjo/pagina/frame.html

Ik ben uiteraard begonnen met hele simpele liedjes zoals enkele nirvana, greenday etc liedjes. En dat bouw je steeds verder op.

Enne gewoon met bekenden meespelen, die al kunnen spelen. Daar leer je een hoop van.

Ik raad je af om zo'n NTI LOI of wat dan ook voor cursus aan te schaffen. Is erg duur en hetzelfde staat ook allemaal op internet. Staan zat cursussen. Daarbij wordt je bij die cursussen liedjes geleerd, die je misschien helemaal niet wilt spelen, maar omdat het ff niet lukt om te spelen wat NTI (bijv) aanbied, kan je niet verder met de cursus en verlies je misschien wel de lol in het gitaarspelen. Het is een scenario dat mogelijk is. Je moet spelen, wat JIJ leuk vindt en op die manier leer je ook een hele hoop. Dan kan je altijd nog les nemen bij een muziekleraar om de fijne kneepjes van het vak bij te leren. Dat ben ik nu van plan na 5 jaar zelf alles aan te leren.

Dit is mijn verhaal. misschien heb je er wat aan. :-D

telecastermaster
12 juni 2003, 12:54
Hoi,

Ik wil graag gitaar lessen gaan volgen via het NTI , NHAof LOI maar vraag me af of het wel op die manier te leren is.

Hallo Nicole,

Waarom wil je zo graag via het NTI, NHA of LOI les hebben? Wat spreekt je er zo in aan? Of wil je gewoon graag gitaar leren spelen?

Ik zou zelf altijd kiezen voor individueel of groepsles omdat de docent dan aanwijzingen kan geven als je jezelf een verkeerde techniek aanleerd.
Ik ben zelf begonnen met groepsles in een lokaal jongerencentrum. Dat was erg leuk en niet erg duur. En ook erg gezellig trouwens! Vele jaren later heb ik pas prive les genomen en heb me toen pas sterk ontwikkeld. (had ik dat maar veel eerder gedaan...)

Kijk eens rond bij een muziekschool of een cultureel - of jongerencentrum in de buurt. Vaak hebben die wel iets. Dat lijkt me te prefereen boven de LOI of zoiets.

succes
Peter

sneeuwpoppiowitski
13 juni 2003, 17:20
Hoi,

Ik wil graag gitaar lessen gaan volgen via het NTI , NHAof LOI maar vraag me af of het wel op die manier te leren is.Wie heeft ook op die manier gitaar leren spelen?

Groetjes Nicole

Hoi Nicole,

Ik heb ook lessen gevolgd via eurodidakt, een soort loi maar op gegeven moment verlies je de motivatie om door te gaan omdat je van die domme rotdeuntjes moet leren spelen die me totaal niet aanspraken.
Op Internet is zeer veel te vinden dus veel succes. Leer spelen wat jij graag wilt.

DThornus
8 augustus 2003, 14:29
hoi nicole,

simpel antwoord : niet doen..

zonde geld, dat kun je beter uit geven aan persoonlijke les of opmaken aan internet kosten om van alles te vinden (en dat is toch heel wat meer als dat je bij zo'n curcus van de loi krijgt) als je geen les wilt nemen

lord bean
8 augustus 2003, 16:49
zeker.. Ik heb ook alles van internet geleerd de eerste 3 jaar en daarna les genomen omdat ik niet echt verder kwam..
neem geen les van NTI,LOI ofzo.. kijk eerst wat je zelf in je macht heb.

download guitar pro 3 of 4 vanaf kazaa en zoek wat makkelijke nummers op www.mysongbook.com

suc6