PDA

View Full Version : Allround versterker



roelbarendrecht
15 oktober 2011, 14:18
Hallo

Voor mijn Fender Telecaster ben ik op zoek naar een goede basic allround versterker van ongeveer €500,-.

Was laatst in de winkel en de Fender Blues Junior III gaf een prachtig clean geluid, maar bood te weinig opties voor het geluid met een randje. Ik ben op zoek naar een combo waarmee ik nog net het podium op kan voor een klein optreden.

Wie kan mij een goede, veelzijdige allround versterker aanraden die niet meteen een afgrijselijk dof clean geluid heeft en toch wat overdrive kan handelen?

arjanb01
15 oktober 2011, 14:32
Koch studiotone
Engl thunder of screamer,
2e hands binnen je budget.

tillens
15 oktober 2011, 14:32
Hallo

Voor mijn Fender Telecaster ben ik op zoek naar een goede basic allround versterker van ongeveer €500,-.

Was laatst in de winkel en de Fender Blues Junior III gaf een prachtig clean geluid, maar bood te weinig opties voor het geluid met een randje. Ik ben op zoek naar een combo waarmee ik nog net het podium op kan voor een klein optreden.

Wie kan mij een goede, veelzijdige allround versterker aanraden die niet meteen een afgrijselijk dof clean geluid heeft en toch wat overdrive kan handelen?

Marshall Jtm 60 combo met 2x12 config. Heel rond clean geluid, anders dan normaal bij marshall, en een heel lekker drive kanaal.

Tommeke90
15 oktober 2011, 14:52
Vox AC15C1.

HaroldA
15 oktober 2011, 15:24
2e hands Fender Blues Deluxe.

allochthomas
15 oktober 2011, 15:55
2dehands peavey classic

Kingfisher
15 oktober 2011, 16:41
Koch studiotone +1

tidalwave_sideburns
15 oktober 2011, 16:44
Als ik zo'n 500 budget had voor een versterker zou ik even doorsparen voor een H&K tubemeister top met een cabinetje.

the sure thing
15 oktober 2011, 16:45
Marshall JTM60 +1! Heerlijke amps en 2e hands goed betaalbaar. Met een enkelspoeler en geen overdreven volume-wensen is de JTM30 ook prima in een kroeg clean te houden.

crapton
15 oktober 2011, 21:57
H&K Statesman 40W combo, pas goed bij mijn Strat dus denk ook bij een Tele.

Zie Musicstore, prijs in de buurt van je bedrag.

tillens
18 oktober 2011, 17:43
H&K Statesman 40W combo, pas goed bij mijn Strat dus denk ook bij een Tele.

Zie Musicstore, prijs in de buurt van je bedrag.

Ok , kun je dit uitleggen?

crapton
19 oktober 2011, 07:24
pas = past

Ik bedoel dat ik m goed vind klinken met singlecoils van de Strat. Een Tele heeft ook singlecoils dus verwacht ik hetzelfde.

Dit is een leuk fimpje - zeker dat accent: http://www.youtube.com/watch?v=l2KJN1FFx3I

Het is een leuke versterker voor niet teveel geld. Is er beter: vast en zeker.
Is er slechter: ja veel.

Heb ook eens zo'n Koch Studiotone gehoord, dat is ook prima.

roelbarendrecht
19 oktober 2011, 10:03
Bedankt voor de vele tips en reacties.

Ben druk aan de gang gegaan met een you-tube en recensie-onderzoek (in de winkel raak ik system-overload) en heb de H&K Statesman besteld.

Vond ik een mooie cleane sound hebben met daarnaast nog een heel spectrum aan geluid met een randje..

Ik verwacht hem elk moment, dus ik ben benieuwd!

Baker
19 oktober 2011, 10:18
Hee wat grappig dat je daar op uit komt. Ik heb hem zelf ook en hij bevalt prima.

Maar... echt all round is dit ampje niet te noemen. High gain zit er niet in, en voor solo's heb je nog wel een tubescreamer en/of een booster nodig. Ook is 3 kanalen wel handig als je echt lekker all round wilt zijn.

De statesman drukt je een beetje richting blues/bluesrock. Vintage sounds kan ie als de beste. Maar all round? Nee.

Niettemin gefeliciteerd, en veel plezier met deze erg leuke amp.

PS welke versie heb je? de 20W of de 40W?

crapton
20 oktober 2011, 07:21
Na hi-gain uit een 1x12 combootje is altijd wel behelpen, of noem me er eens 1 die daar wel goed in is. Ja Peavey 5105 oid misschien. Maar die is dan ook weer niet allround.

Heb gisteren nog ff geprobeerd crunch+boost + tubescreamer en je komt een heel eind hoor. Maar zo massief zwaar als een echte higain 4x12 stack is natuurlijk een illusie. Er was ook een demofilmpje van Geoff Whitehorn maar die vind ik op Youtube niet meer, die gaf een heel goede indruk van wat dit ding allemaal kan. Ik heb trouwens de 40W versie.

Alternatief is nog zo'n modeling combo ampje zoals de Vox VT50 of een Line6 Spider Valve oid. Als je niet te kritisch bent kan je daar een heel scala van sounds uitkrijgen + effects. Dat is behoorlijk allround. Ik vind het zelf qua sound niet helemaal wat maar ok.

roelbarendrecht
20 oktober 2011, 10:11
Echt compleet all-round is natuurlijk veel gevraagd in deze prijsklasse met een combo, maar hij is all-round op de gebieden waar ik me op wil richten.

Ben zanger in een bandje en speel de lead. Qua muziek zitten we wel richting blues/rock met zo nu en dan een randje. Daar lijkt de H&K me prima voor geschikt. Ik heb de 40W versie. Zit daar nog verschil in ten opzichte van de 20W versie? Die ben ik namelijk alleen bij wat reviews tegen gekomen en niet ergens bij een winkel.

muziekschuur
20 oktober 2011, 10:17
Laney VC30 2x10.

tillens
21 oktober 2011, 00:25
pas = past

Ik bedoel dat ik m goed vind klinken met singlecoils van de Strat. Een Tele heeft ook singlecoils dus verwacht ik hetzelfde.

Dit is een leuk fimpje - zeker dat accent: http://www.youtube.com/watch?v=l2KJN1FFx3I

Het is een leuke versterker voor niet teveel geld. Is er beter: vast en zeker.
Is er slechter: ja veel.

Heb ook eens zo'n Koch Studiotone gehoord, dat is ook prima.

Ah ok, dus ze hebben gewoon voor de lol een beetje anders gezaagd en een element minder en andere weerstanden in die plank gestopt???? Potverdrie, zijn we met zoveel en we hebben het allemaal niet gezien of zien aankomen.

Speeddemon
13 november 2011, 11:21
Na hi-gain uit een 1x12 combootje is altijd wel behelpen, of noem me er eens 1 die daar wel goed in is. Ja Peavey 5105 oid misschien. Maar die is dan ook weer niet allround.
Toch maar eens een H&K Tubemeister proberen dan. (met 1x12 cabinet. Heeft bass port, dus klinkt al wat vetter)
Effectief 3 kanaals (2 kanalen, met schakelbare leadboost op 2e kanaal). Heb er met Tributör een hele gig mee gedaan (weliswaar op m'n Engl 4x12" Pro cab) zonder externe boosts/drives en op onze setlist die avond stonden onder andere Priest-Electric Eye, Ozzy-Bark at the Moon en Vengeance-Rock 'n Roll Shower.
Ik geloof niet dat je dan te klagen hebt qua gain, of wel? :cooler: