PDA

View Full Version : Drifting - Mariëlla Tirotto & the Blues Federation video clip



Harald
15 oktober 2011, 10:52
Het nummer stond al volledig op de website, maar nu met video. En deze vond ik niet zo leuk om te doen. Is namelijk op het dak van het kantoor van onze bassist, vlak bij het station in Roosendaal... en ik heb hoogtevrees :chicken: OF ik ook nog op het dak van de machineruimte wilde klimmen :( Alsof ik Sinterklaas ben :makeup:


http://www.youtube.com/watch?v=8Qkt2rIxq-Y&feature=feedu

Een deel van de clip is trouwens in Antwerpen opgenomen.

De youtube beschrijving



From our second CD "Dare to stand out". (September '11 )
The song is filmed on several locations: on a rooftop (man, that was high!), in the center of Antwerp and in a garage.
Special thanks to some friends, who participated in the clip:
Claudia Spruijt, Joost and Jessy van Steen, Wilna Melders, Rob en Sabine de Fries, Paul Stoutenberg, Annemiek Rongen, P.j. Minten, Johan Visser, Joep en Tom Bastiaans, Carin Lans.
We apologize for the scare we gave some people who were shopping unsuspectingly and were confronted with some crazy person under the influence, not realizing we were shooting a video. :-)

Duhsjaak
15 oktober 2011, 14:49
Hi
Wat een bijzondere band! Niet alleen omdat er een van de beste smoelenschuivers in zit. Ook omdat een van de allerbeste gitaristen inzit.
En dat allerbeste laat je eigenlijk alleen aan ons zien, heb ik het idee. Ziet de buitenwereld veel van die adembenemende veelzijdigheid?

Toch speel je nog beter toneel dan dat je gitaar speelt. Je had aan aangekondigd dat je op een dak had gestaan en ik had volledig het idee gekregen dat dat zichtbaar zou zijn. Niet dus. Niet voor mij althans. Misschien spouse of kinderen, maar ik zie het niet.

En dan ook nog volledig draadloos. Hihi. De wonderen vliegen me om de oren!
Ik zal het lied 'Short blues' (Grimms*)eens digi maken. Dan zul je nooit meer met I woke up this morning beginnen. En er om kunnen lachen dat je dat ooit wel hebt gedaan. Zoals Cliff nooit meer onbekommerd The Young Ones heeft kunnen doen nadat Vivian Stanshall het lied vakkundig maar definitief om zeep heeft geholpen. Heerlijk die ontwrichtende humor.

Persoonlijk vind ik het letterlijk uitbeelden van de tekst in een video een beetje minder. Maar kniesoor die daar op let.

Weer een stevig stuk bezield vakmanschap erop geknald. Alle reden om trots te zijn. Wàt een teamwerk!

Vriendelijke groet, Gus

*Grimms bestond uit leden (ex leden van) The Scaffold, Bonzo Dog Doo Dah Band, Zoot Money etc. En deed een werkelijk krankzinninge mix van humor en gedichten. Uiteindelijk resulterend in The Rutles en Montey Pyton's.

Harald
15 oktober 2011, 14:54
:seriousf: Ben benieuwd :)

Ach ja, bluesteksten...

En die hoogtevrees zichtbaar, blijkt maar weer dat onze drummer uitstekend video kan editten... Weet niet of er ooit nog eens een blooper filmpje komt :seriousf:

Je ziet me hier alleen met gitaar. Zogauw ik mijn gitaar heb gebeurt er toch iets. Blijkbaar werkt dat toch als een soort veiligheidsdekentje voor me :chicken:

http://4.bp.blogspot.com/_-za0-a9YJ_0/TP7mESAK3XI/AAAAAAAAH_8/kCUF3KVay84/s400/6a00d8341d1d7453ef00e54f9c3c5c8834-800wi.gif

Akoestisch ben ik trouwens weer te zien op de gitaarbeurs Groesbeek in februari (maar weet eigenlijk niet of ik dat al naar buiten mag brengen). Maar dat heeft de laatste tijd wat in de koelkast gezeten. De hele serie filmpjes is weer een poging dat wat aan te zwengelen.

Han S
15 oktober 2011, 16:29
Gus, Harald is een goede gitarist (veer in reet) en Michel is een van de betere smoelschavers, maar die hele band bestaat uit topmensen hoor. Heins speelt voortreffelijk bas en toetsen, John is een van de beste drummers die ik binnen heb gehad en Onnie vult dat perfect aan met percussie.

En Mariëlla kan echt zingen. :hippie:

Duhsjaak
15 oktober 2011, 19:11
Gus, Harald is een goede gitarist (veer in reet) en Michel is een van de betere smoelschavers, maar die hele band bestaat uit topmensen hoor. Heins speelt voortreffelijk bas en toetsen, John is een van de beste drummers die ik binnen heb gehad en Onnie vult dat perfect aan met percussie.

En Mariëlla kan echt zingen. :hippie:

Hi
Helemaal mee eens en op diverse plaatsen al gememoreerd.

Het gegeven dat Harald op een dak klimt zegt iets over de spirit binnen de band.

Top band met super lui en 1 die qua diversiteit zo ongeveer iedereen in de schaduw zet: 'onze' H. himself!

Vriendelijke groet, Gus

Mitch
15 oktober 2011, 21:58
Toch wel opvallend om juist van Han te horen dat -ie de zangeres goed vindt. Als iemand nou juist kritisch is op zangeressen... Ik vind de uitspraak veel te Hollands, de buiginkjes naar het laag op of over het randje van vals, kortom: niet mooi. Ze acteert ook al niet zo best en jongens toe nou... die ontblote buik in het begin, moet die nou echt? Iets met houdbaarheidsdatum en zo :dontgeti:
De letterlijke uitbeelding, wat Duhsjaak al aanhaalt, komt echt te amateuristisch over. Het gebeurt gelukkig niet bij elke zin, maar toch.
Buitengewoon prettig is dan wel weer hoe er de tijd wordt genomen voor de beide soli en je timing en frasering kan ik wél erg vrolijk van worden. Very nice!

Kim Wilson
15 oktober 2011, 22:23
Toch wel opvallend om juist van Han te horen dat -ie de zangeres goed vindt. Als iemand nou juist kritisch is op zangeressen... Ik vind de uitspraak veel te Hollands, de buiginkjes naar het laag op of over het randje van vals, kortom: niet mooi.

IMO is goed zingen niet alleen zuiver zingen. Timing vind ik erg goed, ze weet prima wat ze doet en heeft een mooie klankkleur. En in dit nummer vind ik het eerlijk gezegd niet zo storend dat het er enigszins naast zit.

En zoals gezegd, de band is echt een geöliede machine, allemaal supermuzikanten. Ik heb volgens mij met ze allemaal wel één of meerdere keren op een podium gestaan, en het is elke keer weer een genot om met zulke rasmuzikanten te mogen spelen.

bass blom
15 oktober 2011, 22:35
jongens toe nou... die ontblote buik in het begin, moet die nou echt? Iets met houdbaarheidsdatum en zo :dontgeti:

dat vond ik juist zo stoer van die dame :D

Han S
15 oktober 2011, 23:20
Het is ook misschien interessant om te weten dat de muziek welke je bij deze video ziet in een keer is opgenomen, inclusief de zang. Zo neemt Mariëlla met haar Blues Federation een CD op, allemaal in dezelfde ruimte behalve Mariëlla die achter glas staat in de aangrenzende ruimte (om de mogelijkheid open te laten voor een overdub) en zo wordt het nummer live opgenomen.

Wat de video betreft zijn zij inderdaad geen professionals, maar amateuristisch kan ik het niet vinden. En pro videoclip maken kost een paar centen en als je het met je beperkte middelen nog zo goed voor elkaar weet te krijgen neem ik m'n per af en maak een buiging.

Bij dit nummer is de zang niet overnieuw gedaan en als ik het me goed herinner is dat met maar één nummer gebeurd van deze CD. Voor een opnametechnicus is een band als deze een feest om mee te werken. Tape starten en gaan met die hap en edits? Geen, niet nodig.

beruk
16 oktober 2011, 00:20
Wat ik vooral erg leuk vind is de manier waarop stiekum de grenzen van de toch enigszins conservatieve blues wordt opgezocht met die zeer stevig rockende gitaar en het latin ritme. Dat contrast werkt voor mij.

BibixMusic
16 oktober 2011, 10:08
allereerst: perfecte solo Harald :D

over de clip:
niet alleen heeft Mariëlla een geweldige stem, maar ze heeft ook superveel lef moet ik zeggen.
ik vind het veel leuker om naar een échte zelfgemaakte clip te kijken, waar muzikanten gewoon muziek maken, plezier hebben en zichzelf zijn, zonder alle toeters en bellen.
dat is veel meer puur (evenals de manier van opnemen, in 1 keer!) en echt dan de clips van tegenwoordig (van de grote artiesten bedoel ik dan) waar superveel geld in wordt gestopt.

goed gedaan :)

Mitch
16 oktober 2011, 10:50
dat vond ik juist zo stoer van die dame :D
Jij zit in die leeftijdscategorie, dat scheelt waarschijnlijk :D


Wat ik vooral erg leuk vind is de manier waarop stiekum de grenzen van de toch enigszins conservatieve blues wordt opgezocht met die zeer stevig rockende gitaar en het latin ritme. Dat contrast werkt voor mij.
Dat vergat ik te typen, was me ook opgevallen. Die percussionist voegt écht wat toe.

Dat het in één keer is opgenomen is prima hoor, maar zegt vooral veel over de kwaliteit van de totale band. Wat het bijzonder zou maken voor zang ontgaat me.
Maar goed, Harald is nog steeds één van mijn favoriete gitaristen van het forum, dat staat als een paal boven water.

Han S
16 oktober 2011, 11:49
Wat het bizonder maakt voor de zang is dat de zangeres helemaal ondergedompeld wordt in een stuk muziek waarop ze moeiteloos meedrijft en waarmee ze in de juiste sfeer terechtkomt.

Dat heeft veel invloed op het zingen zelf en vandaar de goede timing. Stel je voor: een ruimte met TL verlichting, eerst de drums opnemen met bas en gitaar als scratch, dan al die andere partijen invullen en als laatste de zangeres in een hokkie met een koptelefoon op.

Je gaat geen blues krijgen, dat krijg je wel als je iedereen om je heen voelt en ziet, de sfeer goed is, de verlichting gedempt is en je elkaar aanvult en op elkaar kunt afstemmen. Als je muziek maakt is iedereen een zender en een ontvanger tegelijk.

Little Jay
16 oktober 2011, 15:48
Goede band, goede muzikanten, goede nummers en een grappige video.

Het ligt eraan wat jullie met de videoclip willen. Als die serieus bedoeld is als clip om de band te promoten buiten YouTube en vrienden en familie om, wordt het misschien eens tijd professionele hulp op dat vlak te zoeken.....

Het is natuurlijk ook lastig... een vage clip van die goedwillende zwager met Sony Handycap van een live optreden is prima en geeft een goede indruk van een band, juist omdat 't is wat 't is: een amateuropname. Een profi-video, op professioneel spul opgenomen door iemand die het vak kent en gemonteerd naar de huidige maatstaven kan een hele leuke extra dimensie toevoegen aan de muziek als promo op je site, voor festivals, etc., of zelfs op MTV.

Maar ga je daar tussenin zitten.... dan moet je uitkijken want dan kan het amateurgehalte van een video behoorlijk afbreuk doen aan goede muziek. Als het gewoon voor de lol is en om ervaring met video's op te doen: lekker doorgaan natuurlijk!

Persoonlijk vind ik deze video véél te amateuristisch in vergelijking met de kwaliteit van de muziek en doet er afbreuk aan.... Het is slechts mijn mening natuurlijk en ik heb geen idee hoe representatief ik ben als steekproef voor jullie doelgroep (in ieder geval niet statistisch significant :D)

Muzikaal en muziektechnisch klopt 't allemaal prima!

Han S
16 oktober 2011, 18:11
Ik denk dat deze video vooral ontsprongen is uit de drummer van de band, die een video amateur is en dat verdomd goed doet. Dat gebeurt dan vooral omdat het zo leuk is om te doen, maar zonder professionele aspiraties en als ik nou heel eerlijk ben vind ik zo'n filmpje veel leuker dan de meeste professionele videoclips waar ik soms tureluurs van word.

Het schijnt modern te zijn om tenminste vier keer per seconde van beeld te verspringen en als je naar sommige docu-achtige series kijkt op een zender als Discovery word je duizelig van het camerawerk.

Maar ik kom uiteraard nog uit een tijd dat iedere jongere naar Toppop keek, waar je gewoon bands zag spelen en waar Penny de Jager met haar lekkere kont stond te zwaaien.

Rinze
16 oktober 2011, 18:38
Ik denk dat deze video vooral ontsprongen is uit de drummer van de band, die een video amateur is en dat verdomd goed doet. Dat gebeurt dan vooral omdat het zo leuk is om te doen, maar zonder professionele aspiraties en als ik nou heel eerlijk ben vind ik zo'n filmpje veel leuker dan de meeste professionele videoclips waar ik soms tureluurs van word.

Het schijnt modern te zijn om tenminste vier keer per seconde van beeld te verspringen en als je naar sommige docu-achtige series kijkt op een zender als Discovery word je duizelig van het camerawerk.

Maar ik kom uiteraard nog uit een tijd dat iedere jongere naar Toppop keek, waar je gewoon bands zag spelen en waar Penny de Jager met haar lekkere kont stond te zwaaien.
Die bands stonden gewoon te playbacken Han, als ze al op kwamen dagen. Vaak stond Penny er met haar clubje alleen voor :supercool:

Duhsjaak
16 oktober 2011, 18:42
............. word je duizelig van het camerawerk.

Maar ik kom uiteraard nog uit een tijd dat iedere jongere naar Toppop keek, waar je gewoon bands zag spelen en waar Penny de Jager met haar lekkere kont stond te zwaaien.

Hi
.......naar Toppop keek waar iedere band stond te playbacken, dacht ik. De enige keer dat ik de humor van dat programma heb kunnen inzien was toen Iggy Pop (Lust for life) ter plekke een palmboompje van FL 2.500,00 (nog uit de guldens tijd vrienden) binnen drie minuten had gerooid.


Inderdaad! Tureluurs is nog netjes gezegd. Het camera werk van de drummer is een zegen. Maar ik heb niet voor niets een beetje kritische opmerkingen over de video ten beste gegevven, Ik ben het met Little Jay eens, dat ik persoonlijk het nummer zonder video, beter vind dan het nummer met video.

Dat is herlemaal niet erg, want ik ben naar de baby shower van de CD in Amersfoort geweest en heb onder toeziend oog van mevrouw Tirotto een CD aangeschaft.

Het niveau (het verhaal dus) van de muziek (voortreffelijk - wat kan dat leuk uitpakken die verschillende stijlen in een lied) en het verhaal van de video moeten niet teveel uiteen lopen.

Ook live maakt de band het helemaal klaar/waar. Daar, waar een band vaak bestaat uit een aantal min of meer stationair draaiende en ongeinsireerde gasten met een solist, is dit een heel fijne uitzondering. Ik hoop op meer ruimte voor de veelzijdigheid van ons aller H., die zeker niet ten koste van de groepsprestatie hoeft te gaan.

Juist het groepsgeluid maakt dat zij Daren out to standen (kryptische vervorming van de CD naam).

@H.
Volgende keer 10 meter onder de waterspiegel. Kijken of ze dat durven. Alleen ervoor zorgen dat je gitaar niet gaat drijven.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
16 oktober 2011, 21:58
@H.
Volgende keer 10 meter onder de waterspiegel. Kijken of ze dat durven. Alleen ervoor zorgen dat je gitaar niet gaat drijven.

Vriendelijke groet, Gus


Ga nog op iedereen reageren, nu even te moe. Maar kan het niet laten hier op in te springen. Zou mooie symmetrie zijn. Mariëlla kan nl. niet zwemmen :sssh: :D

Duhsjaak
17 oktober 2011, 03:24
Die bands stonden gewoon te playbacken Han, als ze al op kwamen dagen. Vaak stond Penny er met haar clubje alleen voor :supercool:

Hi

@Rinze
Excuus.
Tussen typen en zenden zat 10 min/kwartier in verband met volle luiers en ander ongemak.
Wij hebben daar (Toppop) globaal dezelfde herinnering bij.
En dan nog camerawerk van Bob van Rooijen....... brrrrr!
Te vroeg overleden zeggen ze er dan ook nog bij.
Ja, voor goudvis en cavia te vroeg. Voor mij geen moment te vroeg dus.
Werkelijk een 'hoogstandje' in de NL TV geschiedenis.

@Harald
Te moe? In het weekend? Zorg jij wel goed voor jezelf jongen?
Maar je bent me niks verplicht hoor!
Kijk maar als je zin hebt.

@HanS
Han vond je dat werkelijk wat die huppeldozen? Was toch te treurig om waar te zijn? Dat ze dat dansen mochten noemen. Maar goed dat je toen nog geen coming out dagen had. Had de wereld er heel anders uitgezien. Je had een liedje met 'er hangt een paarden hoofdstel aan de muur'. Ik heb mij laten vertellen dat dat hoofdstel van Penny was geweest. Als oud dieren Rode Kruis vrijwilliger kreeg ik een onbedaarlijke drang op zoek te gaan naar wat schoon hooi.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
17 oktober 2011, 08:49
@Gus kwam gisteren thuis van een optreden en een omweg om vrouw en kinderen op te halen, die bij kennissen waren, grofweg langs de route... moest ook nog eten. Zouden we bij de gig krijgen, maar dat werd te laat ivm zieke kok... en ik begon de dag al niet te fit. De kids hebben de laatste tijd weer de neiging om 5 of 6 uur ineens wakker te worden.

De buik van Mariëlla, daar ga ik verder niets over zeggen :hippie:Ga er overigens wel van uit dat nu ook weer niet als het spreekwoordelijke 'functionele' bloot bedoeld was. Eerder onbedoeld. Los van de playback sessie (in mijn geval dit keer echt de worst playback ever) heb ik verder geen bemoeienis met die clip. Bij dit nummer is de gitaarsolo zo uit de pols op de band geknald. Goede solo, maar dit is zo'n nummer waarbij ik de solo toch steeds wel vers wil houden. Structuur houd ik aan en een paar elementen, zoals de bend van a naar d op de G snaar, daartussenin brei ik het steeds ter plekke aan elkaar. Zoiets letterlijk uitzoeken is niet zo mijn ding...

@all bedankt voor de complimenten :)

@Beruk & Mitch eindelijk wordt er wat gezegd over de combinatie met percussie :) Viel me tot nu toe op dat daar in recensies eigenlijk nauwelijks iets over gezegd is. Voor een band, die grofweg vanuit een bluesbasis opereert is percussie vrij ongebruikelijk. Peter Green wel eens wat dingen horen doen, ging ook aardig richting Santana. Weet niet of dat wederzijds respect was, of een dankjewel voor de royalties op Black Magic Woman (tenminste, heeft Green dat geschreven of alleen gespeeld?) Maar Onny vult het ook erg goeed in, en is een goede match met John.

Duhsjaak
18 oktober 2011, 07:57
............ Viel me tot nu toe op dat daar in recensies eigenlijk nauwelijks iets over gezegd is. Voor een band, die grofweg vanuit een bluesbasis opereert is percussie vrij ongebruikelijk. Peter Green wel eens wat dingen horen doen, ging ook aardig richting Santana. Weet niet of dat wederzijds respect was, of een dankjewel voor de royalties op Black Magic Woman (tenminste, heeft Green dat geschreven of alleen gespeeld?) Maar Onny vult het ook erg goeed in, en is een goede match met John.

Hi
Schrijf ik recensies? Daarmee moet ik nodig iets ingewikkelds zoals iets met een belastingadviseur.
Ik waardeer Onnie en John als team, echt op hun plaats zijn ze toch op een percussie forum, vermoed ik.

Black Magic Woman was een Blue Horizon single van Peter Green's Fleetwood Mac, P.G. ook de componist. Ik was toen net inkoper/verkoper voor een platen keten in Amsterdam. De single (niet echt heel succesvol - blues was 'underground') werd opgevolgd door 'Need you love so bad'. Daarmee slechtte hij de blues/top 40 grenzen effectief.

Erg blues based die PG'sFM. Het was pas Santana die er in 1970 met Greg Rolie op zang (meesterlijke organist en afgedankt als oud papier) er een latin sausje overheen deed. In die tijd had de heer Santana zijn habit slecht onder controle. Kwam niet alleen tot uiting in de manier waarop hij zijn band managede, maar ook zijn contract over een Yamaha endorsement liep niet helemaal vlekkeloos.


Sorry voor de wijsneuzigheid.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
18 oktober 2011, 08:59
mooie gitaren, die Yamaha SG. En DE gitaar die liet zien dat ze daar meer konden dan imiteren. Zo eentje zou ik best nog eens willen hebben. Zijn sound op Moonflower, zowel op de studio als de live tracks is toch wel erg gaaf.

benwave
18 oktober 2011, 13:27
Lekker man

Harald
18 oktober 2011, 16:45
Bedankt!:)