PDA

View Full Version : Gitaristen onderverdelen



cardinal
15 oktober 2011, 03:07
Ik ben benieuwd hoe je gitaristen kan catagoriseren. Zelf ben ik rock/metal gitarist en denk dat veel gitaristen uit de rock, metal, punk, blues (sounds met een randje dus) hoek komen. Wat schatten jullie in?

Persoonlijk gok ik dat 75% vd gitaristen uit deze hoek komen. Welke stijl speel jijzelf en wat denk jij (een inschatting makend vanuit je netwerk/vriendenkring)?

Schrevel
15 oktober 2011, 05:25
Je categoriseert muziekgenres, geen gitaristen. Dan zou je eerder kijken naar het type instrument of prof/amateur.

En verder is 99% van alle muziek crappy pop dus zal dat voor de gitaristen ook wel gelden.

Rizz
15 oktober 2011, 08:18
Idd, Als je er ook nog een deel bij doet met wat voor instrumenten er bespeeld worden, krijg je een beter beeld, denk ik. Ik speel bijv. ook rocknummers, maar wel uitsluitend akoestisch..

G.G.
15 oktober 2011, 10:38
Is er een nieuwe extra categorie mogelijk: "Prutswerk"? Heb op "anders" gestemd voor mijzelf. Half slap prutswerk is mijn categorie.

beruk
15 oktober 2011, 10:51
Is er een nieuwe extra categorie mogelijk: "Prutswerk"? Heb op "anders" gestemd voor mijzelf. Half slap prutswerk is mijn categorie.
Hmm, ja dat geldt ook voor mij, de andere genres speel ik niet, daar vergrijp ik me aan...:soinnocent:

Midwolda
15 oktober 2011, 11:32
Is er een nieuwe extra categorie mogelijk: "Prutswerk"? Heb op "anders" gestemd voor mijzelf. Half slap prutswerk is mijn categorie.

Ow, ja, dat wil ik ook. Zo eerlijk ben ik dan ook weer wel. :dontgeti:

-Martijn-
15 oktober 2011, 12:01
Fingerstyle.

Van Dattum
15 oktober 2011, 12:02
Ja, een categorie Prutswerk erbij (en tetten natuurlijk, maar dat spreekt voor zich...)!

Nielsje
15 oktober 2011, 12:20
Lastig, de enquete laat een aantal dingen die je speelt, terwijl de openingspost vraagt waar uit welke hoek je komt.
Ik kom uit de rock hoek, daar ben ik mee begonnen, vervolgens blues, via een hoop britpop speel ik tegenwoordig meer disco, jazz en funk.

cardinal
16 oktober 2011, 23:26
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar omdat ik dan ook benieuwd ben of fabrikanten zo kijken naar ons? Maken ze hun producten in hun achterhoofd met een bepaalde doelgroep voor ogen of richten ze zich op gitaristen in de breedte. Engl, gaat bijvoorbeeld behoorlijk de metal kant op, marshall rock, Fender vrijwel alles behalve metal (wilde wel, maar lukte niet), Esp/bc rich metal, etc etc.

Oranjeaap
16 oktober 2011, 23:42
Ik stemde op 'anders'

Ik speel graag Blues. En Rock. En Metal. En akoestisch. Ooh en pop is ook best leuk soms.

Pepe
17 oktober 2011, 00:36
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar omdat ik dan ook benieuwd ben of fabrikanten zo kijken naar ons?

Je denkt toch niet dat er zomaar een gitaar of amp de markt op wordt gegooid? Je hebt een marketing afdeling, business developers, R&D, artist relations... als er helemaal aan het eind nog steeds een groen lichtje brand mag iemand een CNC router programeren

Triggy
17 oktober 2011, 07:31
Beetje zinloze enquete deze. Wat denk je te halen uit de ongeveer 20 a 30 reacties?
Ik speel "vanalles wat" , kruis ik dan alles aan?

TDZH
17 oktober 2011, 13:11
Waarom staat pop in godsnaam naast reggae? Ik zie de overeenkomst tussen Max Romeo en Katy Perry niet zo.

cardinal
17 oktober 2011, 14:40
hahaha, ik had een discussie met iemand over dit onderwerp. Vandaar. En 30 reacties kan je inderdaad geen onderzoek op staven, maar geeft wel inzichten waar het naartoe zou kunnen gaan.

Liquid_Metal
17 oktober 2011, 15:46
Ik denk dat je beter de keuze tot 1 had kunnen beperken; dat zal je resultaten ten goede komen.

Mr.Fingers
17 oktober 2011, 16:28
Soul, dus vrij clean, met veel double stops.

Eko
19 oktober 2011, 07:31
In de band sixties werk , thuis dus ook veel. Uitstapje naar blues altijd leuk.

scar tissue
23 oktober 2011, 21:02
Ik had eerlijk gezecht verwacht dat blues populairder zou zijn dan rock
:???:

Mitch
23 oktober 2011, 21:17
Blues is alleen populair bij dronken kroeglopers, niet bij gitaristen.
Ik zie mezelf in de pop/rock hoek, maar waarom staat pop nou weer op één lijn met reggae? Heb ik een grafhekel aan...

Fiendish
23 oktober 2011, 21:57
Is er een nieuwe extra categorie mogelijk: "Prutswerk"? Heb op "anders" gestemd voor mijzelf. Half slap prutswerk is mijn categorie.

GG, je bent geniaal :ok:

On topic : ik heb Rock, Metal, Punk en Anders aangevinkt, al had 'Prutswerk' die eerste 3 kunnen samenvatten, en mijn 'Anders' is Oi en soms wat RAC nummers, maar dat valt eigenlijk ook onder prutswerk.

aaronstonebeat
24 oktober 2011, 00:51
Ik zit me toch af te vragen hoe je de resultaten gaat interpreteren. Tot zover hebben 69 Stemmers 174 keuzes gemaakt; gemiddeld kiest men dus ongeveer 2,5 genres. Rock en metal zijn samen 73 keer gekozen, dat is ongeveer 42% van het totaal. Dat lijkt me bij lange na niet de drie kwart die je verwachtte.

Is er nog een bepaalde lijn te zien in combinaties van genres die men kiest, of is die informatie volledig verborgen?

En hoe ben je tot de keuze van genres gekomen? Ik mis van alles, bijvoorbeeld rockabilly, country, bluegrass, folk, flamenco, bossa nova, fado, klassiek, industrial noise, levenslied, surf, ragtime et cetera; ik kan vast nog wel een tijdje doorgaan ;)

rockgod69
25 oktober 2011, 11:02
maakt niet uit wat ik speel, klinkt allemaal bagger....electrisch kampvuurmuziek noem ik het