PDA

View Full Version : 4 cable method huh???



Guitaretart
29 mei 2003, 10:48
Wow metamorfose vandaar dat dinsdag de forum offline was, puik werk jongens heel cool. : :wink:
maar waar ik voor kwam is het volgende: ik heb de 4 cable method geprobeerd en ik kan de nut van die methode niet echt doorgronden.

1: wat is het nut?
2: wie kan mij daar meer over vertellen want als het gaat om de preamps uit te zetten van de gt6 dan lukt dat ook wel met 2 kabels wie o wie kan mij helpen!!!

ReinoutV
29 mei 2003, 12:02
Gitaar -> GT6 (wah, compressor, ds/od) -> pre-amp van je versterker -> GT6 (eq, modulation, delay) -> power-amp van je versterker.

Sommige effecten klinken gewoon beter voor de voorversterker, en sommige beter na die voorversterker. Hoe het precies werkt met de voorversterker in je GT6 weet ik niet. Als je al een lekker versterker hebt, zou ik deze niet gebruiken. Als je de voorversterker van je gewone versterker niet gebruikt (voor overdrive en zo), zie ik het nut van de 4-cable-method bij jou niet.

FragDaddy
29 mei 2003, 13:43
je kunt de voorversterker van je versterker (die nu dus in de effectloop van je GT6 zit) als een distortion patch gebruiken en zo kun je dus de meest wazige truukjes uithalen: bijvoorbeeld de op de ene patch een preamp van de GT6 gebruiken en op de volgende patch de preamp van je verstereker, of effect-volgorde aanpassen tussen patches, waarmee dus ook je preamp verschoven kan worden..

tja leuke dingen mogelijk