PDA

View Full Version : fretbuzz probleem onoplosbaar?



YannickH
14 oktober 2011, 20:34
2weken geleden heb ik men gibson les paul binnengedaan omdat men brug en neck niet goed stonden.
nu heb ik hem na !2 weken! terug en het is er niet beter op geworden...
er valt gewoon niet op te spelen!
men 3 dikste snaren buzzen zohard! vanaf de 2de tot de 22 fret.
de actie staat nu al veel te hoog naar men zin( zowat het dubbel van men ander gitaren) en toch blijft de buzz.
ik doe hem niet terug naar de gitaarwinkel want dan kan ik nog eens 2 weken wachten op niets:(
ik zou het zelf willen oplossen maar ik zie het niet echt meer zitten met dat ding.
ik heb er nu al zoveel aan geprobeerd.

marter544
14 oktober 2011, 20:40
Hoe is de kromming van de hals? Heb je een goede rechte liniaal om dat te checken? Zo niet, druk eens op de 1e en laatste fret je lage E in, hoe is dan de ruimte tussen de frets en de snaar op de rest van de hals? Ik heb het idee dat je hals een beetje bol staat... Hoge actie, open snaar geen buzz, elke willekeurige gefrette noot wel buzz. Je zou dan alleen verwachten dat je op de hogere fretten geen buzz hebt.

jutter
14 oktober 2011, 20:40
2weken geleden heb ik men gibson les paul binnengedaan omdat men brug en neck niet goed stonden.
nu heb ik hem na !2 weken! terug en het is er niet beter op geworden...
er valt gewoon niet op te spelen!
men 3 dikste snaren buzzen zohard! vanaf de 2de tot de 22 fret.
de actie staat nu al veel te hoog naar men zin( zowat het dubbel van men ander gitaren) en toch blijft de buzz.
ik doe hem niet terug naar de gitaarwinkel want dan kan ik nog eens 2 weken wachten op niets:(
ik zou het zelf willen oplossen maar ik zie het niet echt meer zitten met dat ding.
ik heb er nu al zoveel aan geprobeerd.

Dat is klote voor je! Mijn advies is; ga naar een goede gitaarbouwer! Succes!

Brewskie
14 oktober 2011, 20:42
Heeft de winkel aangegeven wat ze in de afgelopen twee weken hebben veranderd, om het probleem te verhelpen ? Hebben ze de halspen aangedraaid ? Holler ? Je zou eens de snaren kunnen verwijderen en kijken of de frets goed zijn geplaatst. Lange lineaal er op leggen en kijken of er ngrote oneffenheid zichtbaar is. Dan zou het vlakken van de frets oplossing kunnen bieden. Dat heb ik ook zelf gedaan, toen ik mijn Epi LP kocht. Maar bij een dure Gibson is dat natuurlijk niet ok.

terrasbeest
14 oktober 2011, 20:42
(Zelf zou ik er niet aan durven beginnen).

http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Setup/BuzzDiagnosis/startbuzz.html#most

YannickH
14 oktober 2011, 20:43
Dat is klote voor je! Mijn advies is; ga naar een goede gitaarbouwer! Succes!

pff ja kan ik er nog eens een hoop euro's insteken.
en ik heb nog geen auto dus het is al moeilijk op er te geraken.
als ik het zelf niet kan oplossen vliegt hij buiten! stuk miserie gvd

Brewskie
14 oktober 2011, 20:46
pff ja kan ik er nog eens een hoop euro's insteken.
en ik heb nog geen auto dus het is al moeilijk op er te geraken.
als ik het zelf niet kan oplossen vliegt hij buiten! stuk miserie gvd

Geen paniek. :stop: Het vlakken van de frets is prima zelf te doen, als je dat wilt. Heb je nog een oude gitaar, waar je het op kunt oefenen ? Het crownen is een ander verhaal. Als je dat ook wilt doen (wat eigenlijk wel hoort) dan moet je ook nog wat vijltjes aanschaffen.

jutter
14 oktober 2011, 20:47
pff ja kan ik er nog eens een hoop euro's insteken.
en ik heb nog geen auto dus het is al moeilijk op er te geraken.
als ik het zelf niet kan oplossen vliegt hij buiten! stuk miserie gvd

Om effekes heel eerlijk te zijn; ik heb een stuk of 5-6 Gibson Les Pauls gehad en na een paar weken kwam ik er elke keer achter dat er wel iets aan mankeerde.... Mij zie je niet meer met een LP! Waarschijnlijk is het gewoon mijn 'ding'niet. Maar als je hem graag wilt houden dan adviseer ik je toch om er een paar tientjes in te steken.

YannickH
14 oktober 2011, 20:49
Geen paniek. :stop: Het vlakken van de frets is prima zelf te doen, als je dat wilt. Heb je nog een oude gitaar, waar je het op kunt oefenen ? Het crownen is een ander verhaal. Als je dat ook wilt doen (wat eigenlijk wel hoort) dan moet je ook nog wat veiltjes aanschaffen.

kijk dit zou helemaal niet moeten gebeuren he!
ik betaal 1900euro voor een gitaar die ik nog helemaal zelf moet verbouwen en afstellen.
ik zal ineens de frees en de zaag erin zetten en er een flying V van bouwen...
ik ben het echt beu

aaronstonebeat
14 oktober 2011, 20:54
Ik heb iets vergelijkbaars zeer onlangs gezien bij een leerling: dure Gibson en al van alles mee geprobeerd (niet door mij maar door mensen die er naar verluidt vanaf zouden moeten weten) maar de actie is niet goed laag te krijgen zonder buzz; en ook niet bijster stemvast (zitten van die mooie groene stemknoppen op die je niet strakker kunt zetten).
De Paul Reed Smith die hij verkocht heeft, was naar zijn zeggen op beide punten stukken beter.

YannickH
14 oktober 2011, 21:00
stemvast is hij wel, er staan grover tuners op en niet van die lelijke groene dingen.
ik heb net een mail naar thomann gestuurd. ik hoop dat het iets uithaald want anders ben ik goed in de kont genomen door gibson.

Gearjunkie
14 oktober 2011, 21:02
Tja lastig, vooral omdat het toch een prijzige gitaar is. Eigenlijk zou de winkel voor een betere oplossing moeten zorgen, laat hen maar de kosten van een luthier vergoeden.

YannickH
14 oktober 2011, 21:15
Hoe is de kromming van de hals? Heb je een goede rechte liniaal om dat te checken? Zo niet, druk eens op de 1e en laatste fret je lage E in, hoe is dan de ruimte tussen de frets en de snaar op de rest van de hals? Ik heb het idee dat je hals een beetje bol staat... Hoge actie, open snaar geen buzz, elke willekeurige gefrette noot wel buzz. Je zou dan alleen verwachten dat je op de hogere fretten geen buzz hebt.

bol staat hij zeker niet. daar ben ik 200% zeker van.
daarom dat ik het zo raar vind. de eerste fret heb ik geen buzz. de rest allemaal. dat is toch niet normaal

Fiendish
14 oktober 2011, 21:32
Tja, sinds Gibson zelf de distributie voor Europa doet is het regelmatig raak qua slecht afgewerkte of ronduit slecht gebouwde gitaren, iets wat gezien de prijs van de gitaren ronduit schandalig is.
Voor mij dan ook geen Gibson, ik neem wel genoegen met een PRS of een ESP, of zelf een ontwerp maken bij Warmoth en dan laten assembleren hier in NL.

Jasper.
14 oktober 2011, 21:35
ik zal ineens de frees en de zaag erin zetten en er een flying V van bouwen...
ik ben het echt beu

Alsjeblieft doe dat :seriousf:
En post dan ook ff een fototje :D

YannickH
14 oktober 2011, 21:54
Alsjeblieft doe dat :seriousf:
En post dan ook ff een fototje :D

ik hoop dat je snapt dat als ik dat zou doen dat m'n fretbuzz probleem nog altijd niet is opgelost want dan zit ik met een flying V met kutbuzz...

ontopic: dus als het probleem niet fatsoenlijk is op te lossen dan heb ik 1900 betaald voor een baggerding??

HaroldA
14 oktober 2011, 21:59
ontopic: dus als het probleem niet fatsoenlijk is op te lossen dan heb ik 1900 betaald voor een baggerding??

Ik vermoed dat je nooit meer blij met deze gitaar gaat zijn. Ik zou m'n geld terugvragen en een andere uitzoeken.

YannickH
14 oktober 2011, 22:05
Ik vermoed dat je nooit meer blij met deze gitaar gaat zijn. Ik zou m'n geld terugvragen en een andere uitzoeken.

als de actie en de buzz in orde geraakt dan ga ik er wel blij mee zijn.
als dit niet in orde komt vliegt dit stuk miserie buiten.
en hopelijk krijg ik men geld nog terug maar daar vrees ik een beetje voor

HaroldA
14 oktober 2011, 22:06
en hopelijk krijg ik men geld nog terug maar daar vrees ik een beetje voor

Waarom vrees je daarvoor? Lijkt me dat je 30 dagen hebt sinds hij voor het laatst opgestuurd is.

YannickH
14 oktober 2011, 22:08
Waarom vrees je daarvoor? Lijkt me dat je 30 dagen hebt sinds hij voor het laatst opgestuurd is.

er zijn 30 dagen om...
die gitaarwinkel hier had me gezegt dat de gitaar vorige week dinsdag zeker klaar was en ik heb hem daarstraks pas kunnen gaan afhalen omdat hij daarstraks pas klaar was...
en nu zijn die 30 dagen om

HaroldA
14 oktober 2011, 22:11
er zijn 30 dagen om...
die gitaarwinkel hier had me gezegt dat de gitaar vorige week dinsdag zeker klaar was en ik heb hem daarstraks pas kunnen gaan afhalen omdat hij daarstraks pas klaar was...
en nu zijn die 30 dagen om

Heb je 'm niet teruggestuurd naar Thomann? :???: Da's niet heel erg verstandig bij een nieuwe gitaar.

YannickH
14 oktober 2011, 22:14
Heb je 'm niet teruggestuurd naar Thomann? :???: Da's niet heel erg verstandig bij een nieuwe gitaar.

ja ik dacht, ik stuur hem ff binnen bij de lokale gitaarboer en die brengt het wel in orde...
ik dacht, voor gewoon af te stellen moet ik de gitaar toch niet meteen terugsturen. wel?
achteraf bekeken had ik dat beter wel gedaan.
maar als dit nu geen 2 weken had geduurd had ik het nog in orde kunnen brengen met thomann maar nu vrees ik er dus voor

HaroldA
14 oktober 2011, 22:15
ja ik dacht, ik stuur hem ff binnen bij de lokale gitaarboer en die brengt het wel in orde...
ik dacht, voor gewoon af te stellen moet ik de gitaar toch niet meteen terugsturen. wel?
achteraf bekeken had ik dat beter wel gedaan.
maar als dit nu geen 2 weken had geduurt had ik het nog in orde kunnen brengen met thomann maar nu vrees ik er dus voor

Je had het in ieder geval met Thomann moeten overleggen, IMHO.

En lokale gitaarboeren kunnen in 99% van alle gevallen geen gitaar afstellen, alleen maar verkopen.

YannickH
14 oktober 2011, 22:19
Je had het in ieder geval met Thomann moeten overleggen, IMHO.

En lokale gitaarboeren kunnen in 99% van alle gevallen geen gitaar afstellen, alleen maar verkopen.

eerlijk, dat wist ik niet.
nu als dit via thomann niet meer opgelost raakt dan doe ik de gibson naar een gitaarbouwer in deurnen. die heeft al wat voor me gedaan.
ik hoop dat het opgelost raakt want ik word er niet bepaald happy van:(

HaroldA
14 oktober 2011, 22:21
ik hoop dat het opgelost raakt want ik word er niet bepaald happy van:(

Ik help mee hopen! :grouphug:

TopRob
14 oktober 2011, 22:21
Ook al zijn de 30 dagen om, zou ik Thomann toch eens bellen en je probleem voor te leggen. Mijn ervaring is dat ze daar best wel schappelijk zijn en wie weet komen jullie tot een oplossing. Nee heb je, ja kun je krijgen.

YannickH
14 oktober 2011, 22:25
Ook al zijn de 30 dagen om, zou ik Thomann toch eens bellen en je probleem voor te leggen. Mijn ervaring is dat ze daar best wel schappelijk zijn en wie weet komen jullie tot een oplossing. Nee heb je, ja kun je krijgen.

ja ik heb hen gemailt. ik heb het in het nederlands gedaan want achter het adres stond een nederlands en engels vlaggetje. hopelijk krijg ik daar reactie op.

en thx harold

allochthomas
14 oktober 2011, 23:49
Ik snap niet dat je zo veel geld neer legt voor een gitaar zonder hem eerst in handen te hebben gehad:???:

HaroldA
14 oktober 2011, 23:50
Ik snap niet dat je zo veel geld neer legt voor een gitaar zonder hem eerst in handen te hebben gehad:???:

Daarom mag je 'm binnen 30 dagen terugsturen. Discussies over aankopen via internet lijkt me hier niet gepast, al kan de conclusie hier wel makkelijk getrokken worden.

jutter
14 oktober 2011, 23:52
Ik snap niet dat je zo veel geld neer legt voor een gitaar zonder hem eerst in handen te hebben gehad:???:

Ach, dat heb ik ook weleens gedaan. Kwam ook bedrogen uit. Ik doe het nooit weer. Lesje geleerd.

HaroldA
14 oktober 2011, 23:53
Ach, dat heb ik ook weleens gedaan. Kwam ook bedrogen uit. Ik doe het nooit weer. Lesje geleerd.

Ik heb zo de gitaar van m'n dromen gekocht! Voor weinig ook nog ;)

allochthomas
14 oktober 2011, 23:58
Vind het gewoon een geval eigen schuld dikke bult(en daar laat ik het bij).

Ik kan de frustratie van de ts wel goed begrijpen. Zaken als dit kunnen een goeie gitaar volledig verpesten. Imo het beste van je kan doen als je de gitaar wilt houden is naar een goeie gitaar bouwer brengen.

jutter
14 oktober 2011, 23:59
Ik heb zo de gitaar van m'n dromen gekocht! Voor weinig ook nog ;)

Tja, dan heb je mazzel gehad. En daar hoopte cob alexi waarschijnlijk ook op. Ik toen wel tenminste :D

aaronstonebeat
15 oktober 2011, 00:12
Ik heb zo de gitaar van m'n dromen gekocht! Voor weinig ook nog ;)

Het kan vriezen of dooien wat dat betreft, denk ik.

De Gibson die ik hier eerder vermeldde, heeft nog wat meer kwesties naast het ontstemmen en het ratelen. De afwerking van de rand van de toets is hier en daar niet echt netjes te noemen en de brug zit niet helemaal in het midden dan wel zit de hals er een heel klein beetje scheef aan; in ieder geval zijn de brugzadeltjes een beetje bijgewerkt zodat het lijkt dat de snaren mooi centraal lopen.

Ik vind het toch wel maf; ik heb bij Musik Produktiv ook Gibsons zien hangen met echt bagger lakwerk en bindings met naden op willekeurige plaatsen. Slordig.
Allemaal niet erg natuurlijk als je een gitaar bij de Aldi koopt :D
Maar als je een Ferrari koopt, verwacht je ook niet dat je er eerst nieuwe schokbrekers op moet zetten, of dat de timing van de kleppen voortdurend ontregeld raakt.

Maar toch, met een goede vlakbeurt zou zo'n probleem in principe te verhelpen moeten zijn.
Wellicht (ik kan me bijna niet anders voorstellen) woont er een gitaarnetter bij je in de buurt die van wanten weet en je uit de brand kan helpen.

Brewskie
15 oktober 2011, 00:22
Ligt Mol Wezel in de buurt van Assen ?;)

aaronstonebeat
15 oktober 2011, 00:24
Ligt Mol Wezel in de buurt van Assen ?;)

Neen, helemaal niet. Ik beveel forumgenoten aan die daar dichter in de buurt wonen; geheel belangeloos.

Brewskie
15 oktober 2011, 00:39
Antwerpen. Ik denk toch dat we Stijn moeten aanbevelen :)

macwilliams
15 oktober 2011, 00:39
Ik ben benieuwd hoe thomann reageerd, er zal toch ook na die dertig dagen nog garantie gelden?

En anderd wat anderen ook al gezegd hebben, bij een goede technieker langsbrengen.
Had je nu al zo een halspensleuteltje ???

aaronstonebeat
15 oktober 2011, 00:55
Ik ben benieuwd hoe thomann reageerd, er zal toch ook na die dertig dagen nog garantie gelden?

Dat lijkt me ook een zeer waar woord!
Ik heb nog een ander verhaal, over een andere leerling die een Martin gitaar heeft; toen ik er voor het eerst op speelde, schoot mijn gemoed vol, wat een overrompelend prachtig geluid!

Maar gedurende de afgelopen zomer is de brug met het bovenblad van die gitaar wat omhoog gekomen waardoor de actie hoger is en de intonatie niet meer goed. Hij terug met die gitaar die hij drie jaar geleden heeft gekocht, hier in de stad, en hij krijgt bij die zaak allemaal praatjes dat hij te hard drukt bij het spelen enzo; terwijl ik ook had geconstateerd dat de actie hoger was geworden en de intonatie niet meer zo 'spot on' was als voorheen.
Op mijn aanraden heeft hij toen de importeur gebeld en daar kreeg hij te horen 'breng de gitaar maar naar ... Assen; onze vertegenwoordiger komt daar vrijdag en we gaan ernaar kijken'.

Ik moet de afloop van dat verhaal nog schuldig blijven, het is vrij recent, maar het bevestigde wel mijn vermoeden dat een wat directer contact meer oplevert dan proberen verhaal te halen bij de zaak waar je de gitaar hebt gekocht; toch in dit geval, triest genoeg. Die Martin is ook een nogal prijzig instrument, zo prijzig dat ik er een levenslange garantie bij zou verwachten en niet één van dertig dagen.

stikel
15 oktober 2011, 01:53
Van de Thomann site. Daar moet je zijn. (als het een garantiegeval is tenminste)

3 jaar garantie
Uw inkopen bij Thomann zijn thomann door onze 3 jaar Thomann garantie verzekerd, dit betekent dat wij de garantieperiode van de fabrikant (in de regel 12 maanden) op onze kosten tot volle 36 maanden verlengen - zonder extra kosten of kosten voor u.

bass blom
15 oktober 2011, 08:20
vage shit, zo'n gitaar heeft neem ik aan een plek behandeling gehad, dat zou super moeten zijn.
je zult hem wel een tijd kwijt gaan zijn maar het komt vast goed.

benwave
15 oktober 2011, 10:00
Ja dat dacht ik ook, dat elke gibson tegenwoordig een plekbehandeling ondergaat.
Ligt het niet gewoon aan je zelf, en kun je niet met een gitaar overweg ?, kun je wel spelen ? sla je niet gewoon veels te hard aan ?
zijn het eventueel de snaren ?

jutter
15 oktober 2011, 10:03
Ja dat dacht ik ook, dat elke gibson tegenwoordig een plekbehandeling ondergaat.
Ligt het niet gewoon aan je zelf, en kun je niet met een gitaar overweg ?, kun je wel spelen ? sla je niet gewoon veels te hard aan ?
zijn het eventueel de snaren ?

Je lijkt wel een verkoper die hem met zijn klachten te woord staat :D

benwave
15 oktober 2011, 11:17
Nou ja ..Het ligt natuurlijk niet altijd aan de gitaar hè

YannickH
15 oktober 2011, 11:30
eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de reacties:)
en ja ik kan spelen. je moet de snaar amper aanraken en je het de buzz al(en ik overdrijf niet)
ik heb ook een mailtje aangekregen van thomann:

Hi Yannick,
gewoon is garantie op de gitaar, 3 jaar!!!
het is mogelijk met een freewayticket de gitaar vrij aan ons te stuuren.
als iemand anders eraan werkt, is de garantie afgelopen :-(((
het best effetjes bellen, dan kan ik helpen. Gewoo is het geen probleem een fretbuzz
weg te krijgen. Klop aan het telefoon, sorry voor mijn slecht Nederlands ;-)
Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Aarzel niet om bij vragen kontakt met mij op te nemen.

straks ga ik dus ff men best doen aan de telefoon en dan zullen we zien wat het gaat worden he.

nu over men adres: ik woon niet meer in mol wezel. al lang niet meer maar ik heb het al 300 keer willen veranderen maar gitaarnet geeft dan een fout aan.

Brewskie
15 oktober 2011, 13:07
...als iemand anders eraan werkt, is de garantie afgelopen :-(((


De vraag is nu: heeft iemand anders aan je gitaar gezeten wat voor Thomann zichtbaar is ? ...als de lokale shop alleen je brug omhoog heeft geschroeft, dan draai je 'm terug en stuur je 'm op.

YannickH
15 oktober 2011, 13:19
ik heb net met thomann gebeld en ik krijg een nieuwe gitaar.
ik moet ze terugsturen en ik krijg een niewe gibson les pau blackwater.
ze hebben die nog in stock.
hopelijk dat ik nu een goed exemplaar krijg.
ik moet wel zeggen, ze zijn bij thomann ZEER vriendelijk! vergeleken met de musicstore is dat een groot verschil!
ze vroegen ook niet echt veel, ze hebben naar men verhaal geluisterd en ze maakten er geen probleem van:)

jutter
15 oktober 2011, 13:25
ik heb net met thomann gebeld en ik krijg een nieuwe gitaar.
ik moet ze terugsturen en ik krijg een niewe gibson les pau blackwater.
ze hebben die nog in stock.
hopelijk dat ik nu een goed exemplaar krijg.
ik moet wel zeggen, ze zijn bij thomann ZEER vriendelijk! vergeleken met de musicstore is dat een groot verschil!
ze vroegen ook niet echt veel, ze hebben naar men verhaal geluisterd en ze maakten er geen probleem van:)

Gefeliciteerd met je ex! Hopelijk is de nieuwe wel goed... Trouwens prima service bij Thomann!

YannickH
15 oktober 2011, 13:32
:)
nu ik heb een mail gekregen i.v.m. het terugsturen.
zijn er hier die dat al gedaan hebben want ik kan er niet zo goed aan uit:dontgeti:

Roel64
15 oktober 2011, 14:51
Heb ook wel eens iets terug moeten sturen naar Thomann. Na telefonisch contact kreeg ik toen een mail met instructies en voorwaarden.
Ik neem aan dat jij een zelfde soort mail gekregen heb. Wat is daar dan niet duidelijk?

bass blom
15 oktober 2011, 14:53
thomann is super, ik heb 2 keer iets kapot gehad en hoefde het kapotte spul niet eens terug te sturen. was geen les paul :D dingen van 39 en 68 euro.

rufus
15 oktober 2011, 15:54
Netjes opgelost van thomann!

macwilliams
15 oktober 2011, 16:09
Zie nou wel! :ok:

YannickH
15 oktober 2011, 16:09
Heb ook wel eens iets terug moeten sturen naar Thomann. Na telefonisch contact kreeg ik toen een mail met instructies en voorwaarden.
Ik neem aan dat jij een zelfde soort mail gekregen heb. Wat is daar dan niet duidelijk?

de 2 mails + het pdf bestand heb ik allemaal gekregen.
maar wat moet ik met dit doen?

"Please write a short but specified fault description and your request to how you want us to handle your claim. Also provide your name, address and your customer number to help us process your claim without delays."

moet ik gewoon een mailtje naar thomann sturen met de klacht van de gitaar en dan wat zij moeten doen?
bv: ja dit en dat is er aan de hand en jullie hebben gezegt dat ik een nieuwe krijg.
(kort samengevat he)
is dat zo goed?

geert1976
15 oktober 2011, 16:15
Ik begrijp niet dat mensen dergelijke dure gitaren ongezien bestellen/kopen, enfin éénieder moet dit voor zichzelf weten.

Enfin, je kan gewoon een maandag morgen monster getroffen hebben.

Gibsons zijn over het algemeen prima af te stellen, echter, er lopen veel prutsers rond, die menen gitaren te kunnen afstellen, helaas lopen die ook bij instrumentenwinkels rond.

Ik heb tot nu toe nog elke onwelwillende Gibson onder de duim gekregen.

Veel afstellers houden er ook geen rekening mee dat de trusrodd van een Gibson heel snel reageert en nawerkt.

Oh ja en Jutter, graf-fenders zijn er ook meer dan genoeg, waarschijnlijk heb je niet de feel voor een Gibson

Fiendish
15 oktober 2011, 17:44
de 2 mails + het pdf bestand heb ik allemaal gekregen.
maar wat moet ik met dit doen?

"Please write a short but specified fault description and your request to how you want us to handle your claim. Also provide your name, address and your customer number to help us process your claim without delays."

moet ik gewoon een mailtje naar thomann sturen met de klacht van de gitaar en dan wat zij moeten doen?
bv: ja dit en dat is er aan de hand en jullie hebben gezegt dat ik een nieuwe krijg.
(kort samengevat he)
is dat zo goed?

Het is de bedoeling dat je die klachtbrief uitprint (ingevuld en wel) en meestuurt met je gitaar, zodat men weet waar het over gaat.
Dient gewoon als een RMA formulier.

jutter
15 oktober 2011, 17:56
...........
Oh ja en Jutter, graf-fenders zijn er ook meer dan genoeg, waarschijnlijk heb je niet de feel voor een Gibson

Slaat nergens op wat je zegt; een Gibson die bijna een keer duurder is dan een Fender mag je echt wel wat meer kwaliteit van verwachten. Heeft geen ene fuck met feel te maken.

Hendriks
15 oktober 2011, 18:18
Mijn laatste Gibson ervaring was ook "niet best" , achterlijk hoe die was afgesteld , de topkam was een drama , hals stond veels te hol ,etc . We hebben het wel over een nieuwe gitaar van 1700 euri.

Maar mooi dat dit is opgelost.

O'ja , ik kan het bovenstaande ook over veel Fenders zeggen.

jutter
15 oktober 2011, 18:25
Mijn laatste Gibson ervaring was ook "niet best" , achterlijk hoe die was afgesteld , de topkam was een drama , hals stond veels te hol ,etc . We hebben het wel over een nieuwe gitaar van 1700 euri.

Maar mooi dat dit is opgelost.

O'ja , ik kan het bovenstaande ook over veel Fenders zeggen.

Helemaal met je eens. Fender heeft er ook missers tussen maar die zijn meestal wel op te lossen. Van Gibson verwachtte ik wel wat meer.

Roel64
15 oktober 2011, 18:49
de 2 mails + het pdf bestand heb ik allemaal gekregen.
maar wat moet ik met dit doen?

"Please write a short but specified fault description and your request to how you want us to handle your claim. Also provide your name, address and your customer number to help us process your claim without delays."

moet ik gewoon een mailtje naar thomann sturen met de klacht van de gitaar en dan wat zij moeten doen?
bv: ja dit en dat is er aan de hand en jullie hebben gezegt dat ik een nieuwe krijg.
(kort samengevat he)
is dat zo goed?

Gewoon even een briefje schrijven met de klacht omschrijving. Zet er dan ook bij dat je telefonisch overeengekomen bent dat de gitaar omgeruild wordt. Brief tesamen met de gitaar op sturen naar Thomann.
Ik weet niet wat dat PDF bestand is Maar als dat een klacht/retourformulier is, kun je daar je verhaal ook op kwijt.

geert1976
15 oktober 2011, 19:45
Slaat nergens op wat je zegt; een Gibson die bijna een keer duurder is dan een Fender mag je echt wel wat meer kwaliteit van verwachten. Heeft geen ene fuck met feel te maken.

Vind ik wel, iedere keer, als je een Gibson koopt, is die in eerste instantie geweldig en een 2 weken later staat die weer op het net.
Het is je ding niet, prima, maar geef daar niet automatisch de Gibson de schuld van.

Ook onder de dure USA Fenders, zitten graf exemplaren tussen.

Dat Gibsons gemiddeld duurder zijn, heeft te maken met de gebruikte materialen en constructie.

Braindead
15 oktober 2011, 19:49
Tja helaas is Gibson een beetje een uitzondering. Ik ken genoeg merken die ik zonder te hebben bespeeld nieuw zou bestellen maar Gibson is not one of them. Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze prijs er gewoon vanuit gaat dat je een goede gitaar toegestuurd krijgt. Gelukkig is Thomann een zaak die goede service levert dus ik zou er niet teveel over inzitten. Op zich wel iets om te onthouden is dat als je iets nieuw koopt en er iets mee is je je eerst altijd bij de verkoper moet melden. Stel dat de reparateur de boek helemaal had gemold, dan zit je nu in een lastig parket.

jutter
15 oktober 2011, 20:04
Vind ik wel, iedere keer, als je een Gibson koopt, is die in eerste instantie geweldig en een 2 weken later staat die weer op het net.
Het is je ding niet, prima, maar geef daar niet automatisch de Gibson de schuld van.

Ook onder de dure USA Fenders, zitten graf exemplaren tussen.

Dat Gibsons gemiddeld duurder zijn, heeft te maken met de gebruikte materialen en constructie.

Hahaha, nou ja zeg! Ik heb al gezegd dat Gibson inderdaad mijn ding niet is. Moeilijk praten met jou; vind je wel erg rechtlijnig. In ieder geval, na een paar weken spelen op een gitaar kom je er pas achter of een gitaar wel/niet iets voor je is. Daar kom je niet achter na een uurtje spelen bij de gitaarboer. Bij mij krijgt elk merk, Gibson of Fender of welk merk dan ook, een eerlijke kans.

O ja, wie heeft hier om de haverklap een gitaar weer te koop staan? Jij vaker dan ik, dacht ik zo..... Maar dat zal mij een worst zijn maar zoiets moet je niet zeggen over een ander terwijl jij steeds je spul weer te koop zet!

geert1976
15 oktober 2011, 20:42
Hahaha, nou ja zeg! Ik heb al gezegd dat Gibson inderdaad mijn ding niet is. Moeilijk praten met jou; vind je wel erg rechtlijnig. In ieder geval, na een paar weken spelen op een gitaar kom je er pas achter of een gitaar wel/niet iets voor je is. Daar kom je niet achter na een uurtje spelen bij de gitaarboer. Bij mij krijgt elk merk, Gibson of Fender of welk merk dan ook, een eerlijke kans.

O ja, wie heeft hier om de haverklap een gitaar weer te koop staan? Jij vaker dan ik, dacht ik zo..... Maar dat zal mij een worst zijn maar zoiets moet je niet zeggen over een ander terwijl jij steeds je spul weer te koop zet!


bla bla,

Veel spul wat bij mij te koop staat, zet ik niet eens meer op het forum.

rechtlijnig ben ik wel, als het om jouw gaat.
Als het over Gibson gaat, sta jij gelijk met je kakel vooraan dat jij geen één deugende Gibson hebt gehad en dat het je ding niet is.

Indien dat het geval is, is het dan niet een beetje dom en naïef dat je dan telkens weer een Gibson koopt?

jutter
16 oktober 2011, 01:14
bla bla,

Veel spul wat bij mij te koop staat, zet ik niet eens meer op het forum.

rechtlijnig ben ik wel, als het om jouw gaat.
Als het over Gibson gaat, sta jij gelijk met je kakel vooraan dat jij geen één deugende Gibson hebt gehad en dat het je ding niet is.

Indien dat het geval is, is het dan niet een beetje dom en naïef dat je dan telkens weer een Gibson koopt?

Tuurlijk Geert, je hebt volkomen gelijk.

TopRob
16 oktober 2011, 09:46
:)
nu ik heb een mail gekregen i.v.m. het terugsturen.
zijn er hier die dat al gedaan hebben want ik kan er niet zo goed aan uit:dontgeti:

Zoals ik eerder al zei: ze zijn zeer schappelijk bij Thomann!
V.w.b. het terugsturen: Op een van de bijlagen in het mailtje van Thomann zit een formulier met een soort streepjescode die je op de buitenkant van je pakket moet plakken, zodat de vervoerder (UPS geloof ik) dit kan inscannen. Je moet zelf even een telefonische afspraak maken met UPS over het tijdstip van afhalen. Het gaat allemaal goedkomen, succes ermee!

YannickH
16 oktober 2011, 22:17
bedankt iedereen,
ik ga morgen een afspraak maken met ups en dan zal het wel goedkomen.
ik hoop wel dat ik geen 4maanden op een nieuwe moet wachten:p al heb ik nog altijd mijn lekker FENDERTJE!:p

aja nog 1 vraag:
mag ik de gibson gewoon in de doos van gibson zelf versturen of moet daar nog een andere doos omheen?

oigun
16 oktober 2011, 22:32
bedankt iedereen,
ik ga morgen een afspraak maken met ups en dan zal het wel goedkomen.
ik hoop wel dat ik geen 4maanden op een nieuwe moet wachten:p al heb ik nog altijd mijn lekker FENDERTJE!:p

aja nog 1 vraag:
mag ik de gibson gewoon in de doos van gibson zelf versturen of moet daar nog een andere doos omheen?

Ik zou hem hetzelfde inpakken als je hem hebt gekregen..

YannickH
16 oktober 2011, 22:39
Ik zou hem hetzelfde inpakken als je hem hebt gekregen..

ja nu de buitenste doos is een ietsie pietsie beetje veel stuk:p

jutter
16 oktober 2011, 22:50
ja nu de buitenste doos is een ietsie pietsie beetje veel stuk:p

Ga anders even naar de plaatselijke gitaarboer voor een doos. Ik vind het mooi voor je dat je hem weer kan retourneren!

rufus
17 oktober 2011, 11:10
Tja helaas is Gibson een beetje een uitzondering. Ik ken genoeg merken die ik zonder te hebben bespeeld nieuw zou bestellen maar Gibson is not one of them. Ik kan me goed voorstellen dat je voor deze prijs er gewoon vanuit gaat dat je een goede gitaar toegestuurd krijgt. Gelukkig is Thomann een zaak die goede service levert dus ik zou er niet teveel over inzitten. Op zich wel iets om te onthouden is dat als je iets nieuw koopt en er iets mee is je je eerst altijd bij de verkoper moet melden. Stel dat de reparateur de boek helemaal had gemold, dan zit je nu in een lastig parket.

Volledig mee eens, hoe sexy zo'n les paul of een es-335 ook is ik koop geen gibson meer.
Als je op een gitaar in die prijsklasse:
-frets hebt die niet deftig afgewerkt zijn
-topkam hebt die slecht bewerkt is
-stemmechanieken hebt die eigenlijk slechter zijn dan de grovers op een epiphone
-pickups hebt die toch door heel veel mensen worden geswapt (dit is natuurlijk eigen voorkeur)
Dan vraag ik me af waarom die naam toch zo tot de verbeelding spreekt en nog steeds zo vlot verkocht raakt.
Ik spreek me trouwens niet uit over fender, in die prijsklasse heb ik geen ervaring met fender.

jutter
17 oktober 2011, 11:24
Volledig mee eens, hoe sexy zo'n les paul of een es-335 ook is ik koop geen gibson meer.
Als je op een gitaar in die prijsklasse:
-frets hebt die niet deftig afgewerkt zijn
-topkam hebt die slecht bewerkt is
-stemmechanieken hebt die eigenlijk slechter zijn dan de grovers op een epiphone
-pickups hebt die toch door heel veel mensen worden geswapt (dit is natuurlijk eigen voorkeur)
Dan vraag ik me af waarom die naam toch zo tot de verbeelding spreekt en nog steeds zo vlot verkocht raakt.
Ik spreek me trouwens niet uit over fender, in die prijsklasse heb ik geen ervaring met fender.

Omdat ik vind dat Gibson hele mooie Les Pauls maakt (optisch) heb ik ze tot 5x aan toe een kans gegeven. Na verloop van weken kwam ik bij elke nieuwe aanschaf erachter dat wel iets aan mankeerde waardoor het plezier aan zo'n nieuwe gitaar behoorlijk kelderde. Gezien de prijzen mag je echt wel meer verwachten. Mijn ervaring met Fender/MusicMan/PRS, in dezelfde prijsklasse, is dat ze behoorlijk meer kwaliteit leveren. Maar aan de andere kant is het een leuke hobby; een speurtocht naar de voor jou ideale gitaar!

bass blom
17 oktober 2011, 11:37
toen ik in 1976 mijn zwarte custom kocht werd er bij gezegd dat de hals nog afgesteld moest worden.
dat ik er 3 maanden later mee moest terugkomen.
was ook wel nodig toen want hij leek getordeerd inmiddels.
een week later kon ik hem weer ophalen en was de hals helemaal prima, bizar, geen schade te zien.
in de rest van zijn leeftijd heel af en toe zelf nog eens wat aan gedraaid bij wisseling van snaren dikte voornamelijk.

rufus
17 oktober 2011, 11:44
Die custom klinkt niet verkeerd hoor ik in dat youtube clipje.

bass blom
17 oktober 2011, 11:50
Die custom klinkt niet verkeerd hoor ik in dat youtube clipje.

dank, die gaat ook mee mijn graf in :D

Midwolda
17 oktober 2011, 12:01
:seriousf: Maandagmorgenhumor!

geert1976
17 oktober 2011, 12:51
Ik begrijp de klaagzang over Gibson niet zo goed.

Ik heb er vele in handen gehad en ik moet het eerste maandagmorgenmonster nog steeds tegen komen.

Ik heb 2 exemplaren uit de jaren 60 en die zijn allebei goed, evenals mijn oude studio uit 1991.

Zelfs de Gibsons uit de Norlin Years die ik heb gehad waren prima.

Ik heb ook meerdere Gibsons gehad die de afgelopen 5 jaar van de band zijn gerold en ook die waren prima, niets mis mee.

Ik denk dat menigeen een Gibson koopt, vanwege de naam die erop staat en het uiterlijk, maar die eigenlijk niet goed overweg kunnen met de gitaar en hem vervolgens niet fijn vinden.

Er zullen ongetwijfeld goede en minder goede exemplaren zijn, maar hierin is Gibson geen uitzondering, dit komt ook voor bij andere merken..

@ TS: indien je de gitaar verstuurd, ontspan de snaren even.

Hendriks
17 oktober 2011, 13:03
Hm , Geert , ik heb wel degelijk een slechte gehad , maar ook goede , zo heb ik vorige week nog een jaren 70 Black Beauty in mijn handen gehad en die was fenomenaal. Een tijdje terug een SG 61 RI bespeeld en die was ook bar.
Maaaaar deze week komt er hier een mooie en goede Les Paul .

geert1976
17 oktober 2011, 13:09
Hm , Geert , ik heb wel degelijk een slechte gehad , maar ook goede , zo heb ik vorige week nog een jaren 70 Black Beauty in mijn handen gehad en die was fenomenaal. Een tijdje terug een SG 61 RI bespeeld en die was ook bar.
Maaaaar deze week komt er hier een mooie en goede Les Paul .

Die zullen er ongetwijfeld zijn, het maken van een gitaar blijft grotendeels mensenwerk, maar niet in de getallen die sommigen hier, je graag doen geloven.

Ik heb een tijdje geleden een PRS CE 24 uit 1991 gehad, dat ding had een ongelooflijke zwabberneck, daar doet een SG niet voor onder, maar dat wil niet zeggen dat ik PRS gelijk kut vind, ik kan gewoon een minder exemplaar getroffen hebben (voor de rest, viel er niets op aan te merken).

Ik ben benieuwd naar de LP die je krijgt enuh, eentje met een dikke neck?

humbucker
17 oktober 2011, 13:12
Ik heb laatst nog een nieuwe ES-335 vast gehad in de winkel. In 1 woord bedroevend. Knellende topkam, potmeters die los stonden, input rammelde en de binding was crappy afgewerkt. En dat voor een gitaar van rond de 2400€? Dat gaat er bij mij niet in. Ook al zijn die dingen vaak makkelijk aan te passen. Consistentie is bij Gibson gewoon ver te zoeken. Er zitten pareltjes tussen, maar evenzeer gitaren die de fabriek imo niet hadden mogen verlaten. Daarnaast, de best klinkende gitaar die ik ooit heb vastgehad was een Gibson es-355 uit 1960.

Maarja, das ongeveer zowat de holy grail. Voldeed echter wel aan de verwachtingen, in tegenstelling tot min. 75% van de nieuwe die ik heb vast gehad.

Maar misschien zijn m'n verwachtingen te hoog. Daarom heb ik maar een Gretsch gekocht ;)

geert1976
17 oktober 2011, 13:24
Ik heb laatst nog een nieuwe ES-335 vast gehad in de winkel. In 1 woord bedroevend. Knellende topkam, potmeters die los stonden, input rammelde en de binding was crappy afgewerkt. En dat voor een gitaar van rond de 2400€? Dat gaat er bij mij niet in. Ook al zijn die dingen vaak makkelijk aan te passen. Consistentie is bij Gibson gewoon ver te zoeken. Er zitten pareltjes tussen, maar evenzeer gitaren die de fabriek imo niet hadden mogen verlaten. Daarnaast, de best klinkende gitaar die ik ooit heb vastgehad was een Gibson es-355 uit 1960.

Maarja, das ongeveer zowat de holy grail. Voldeed echter wel aan de verwachtingen, in tegenstelling tot min. 75% van de nieuwe die ik heb vast gehad.

Maar misschien zijn m'n verwachtingen te hoog. Daarom heb ik maar een Gretsch gekocht ;)

De winkel waar die hangt, zijn dan nog grotere prutsers, door de gitaar, zonder te controleren in de winkel hangen.
Ik zou daar dan geen gitaar meer kopen, want ogenschijnlijk kijken ze nergens na.
Daarnaast is een input en een potmeter zo vast gezet en een topkammetje zo bijgevijld.
Als men in die winkel daar niets aan doet, zegt mij dat ook genoeg, omdraaien en hard de winkel uitlopen.

humbucker
17 oktober 2011, 13:31
Correct, maar dat ter zijde gelaten, ligt de fout ligt nog steeds bij Gibson en hoe zij hun producten afleveren. Vind ik dan.

geert1976
17 oktober 2011, 13:37
Correct, maar dat ter zijde gelaten, ligt de fout ligt nog steeds bij Gibson en hoe zij hun producten afleveren. Vind ik dan.

In dit geval niet, de winkel had de gitaar moeten checken en indien nodig terug moeten sturen naar de importeur, om eea te laten fixen.
Daarnaast hadden ze ook zelf de pots en input vast kunnen draaien, dat kost hooguit 5 minuten.

Ik blijf erbij die winkels wordt gerund door prutsers.

humbucker
17 oktober 2011, 13:45
Het gaat er net om dat die specifieke de gitaar de fabriek niet had uit gemogen, met slecht afgewerkte binding en dito lakwerk. Eender welk nieuw merk dat zo'n producten aflevert kan binnen 12 maanden zijn deuren sluiten, Gibson teert te veel op z'n naam, en (een deel van) die producten zijn die naam niet waardig. Vind ik dan. En natuurlijk zitten er wel goede gitaren tussen. Maar het percentage rotte appels ligt bij Gibson wel hoger dan bij andere merken, zo lijkt het.

lindstrom
17 oktober 2011, 13:46
och, Gibson is net een fruitkraam op de markt, even goed zoeken voor de beste en meest verse vruchten.

geert1976
17 oktober 2011, 13:53
Het gaat er net om dat die specifieke de gitaar de fabriek niet had uit gemogen, met slecht afgewerkte binding en dito lakwerk. Eender welk nieuw merk dat zo'n producten aflevert kan binnen 12 maanden zijn deuren sluiten, Gibson teert te veel op z'n naam, en (een deel van) die producten zijn die naam niet waardig. Vind ik dan. En natuurlijk zitten er wel goede gitaren tussen. Maar het percentage rotte appels ligt bij Gibson wel hoger dan bij andere merken, zo lijkt het.

Als die zo slecht is als jij zegt niet, maar dan hadden die prutsers de gitaar niet in de winkel moeten hangen, maar terug moeten sturen, simpel toch?
De prutsers zijn mijns inziens net zo verwijtbaar als Gibson, door dat ding toch op te hangen.

Maak eens een foto van de gitaar met name de bindings.

humbucker
17 oktober 2011, 14:03
Hehe, zie je me de winkel al instappen om detailfoto's te nemen van een gitaar?

Nee, er zit gewoon een fout in de QC van Gibson. Terwijl je voor dat geld er toch van uit zou moeten kunnen gaan dat dit wel op punt staat. Kijk naar de Fender Custom Shop, Gretsch of PRS.. Imo, wel merken die hun QC op punt hebben staan en waarvan ik zelden een gitaar heb vastgehad die te wensen overliet.

benwave
17 oktober 2011, 14:09
Een topkam invijlen vanaf fabriek is nog niet zo eenvoudig. Eèn en ander is wel afhankelijk van de snaardikte waarmee je wilt spelen.
Ik ben altijd blij wanneer ik een gitaar krijg waar nog wat aan de topkam te doen valt.
Ook zo voor het afstellen van de hals. Ook hier zullen ze dan in de fabriek een keuze moeten maken van welke snaardikte er op gaat

Hendriks
17 oktober 2011, 14:09
Met een "Plek" afstelling verwacht je dat het goed is , de meeste nieuwe gitaren vanaf de 750 hebben trouwens standaard een benen of een tusq nut, ik zie dit nog niet op Gibsons .

rufus
17 oktober 2011, 16:03
In dit geval niet, de winkel had de gitaar moeten checken en indien nodig terug moeten sturen naar de importeur, om eea te laten fixen.
Daarnaast hadden ze ook zelf de pots en input vast kunnen draaien, dat kost hooguit 5 minuten.

Ik blijf erbij die winkels wordt gerund door prutsers.

Dat kost inderdaad 5 minuten en ze hadden het moeten terugsturen of zelf fixen, daar ben ik ook mee akkoord.
Maar dan is die importeur ook een prutser want die had hem ook niet moeten verdelen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid van een product toch wel voor een groot deel bij de producent? Dan kan je maar naar 1 met de vinger wijzen.

geert1976
17 oktober 2011, 16:06
Dat kost inderdaad 5 minuten en ze hadden het moeten terugsturen of zelf fixen, daar ben ik ook mee akkoord.
Maar dan is die importeur ook een prutser want die had hem ook niet moeten verdelen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid van een product toch wel voor een groot deel bij de producent? Dan kan je maar naar 1 met de vinger wijzen.

De zaak met prutsers is toch het eindstation, die hem neerhangen, om te verkopen aan de consument, dan lijkt het mij niet meer dan logisch om de gitaar te checken.

humbucker
17 oktober 2011, 16:12
Dat kost inderdaad 5 minuten en ze hadden het moeten terugsturen of zelf fixen, daar ben ik ook mee akkoord.
Maar dan is die importeur ook een prutser want die had hem ook niet moeten verdelen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid van een product toch wel voor een groot deel bij de producent? Dan kan je maar naar 1 met de vinger wijzen.

Voila, eindelijk iemand die het snapt.

YannickH
17 oktober 2011, 17:47
het is gewoon de schuld van gibson! niet van de verdeler of die van de importeur want gibson zou er gewoon moeten voor zorgen dat zulde rotte appels de fabriek niet kunnen verlaten! daar dient die controle toch voor:dontgeti:
en als die rotte appels de fabriek niet verlaten kan de importeur die niet verzenden en de verdeler hem niet verkopen.
case closed

ontopic: ik heb met ups gebeld en morgen komen ze de gibson ophalen:)

jutter
17 oktober 2011, 17:49
het is gewoon de schuld van gibson! niet van de verdeler of die van de importeur want gibson zou er gewoon moeten voor zorgen dat zulde rotte appels de fabriek niet kunnen verlaten! daar dient die controle toch voor:dontgeti:
en als die rotte appels de fabriek niet verlaten kan de importeur die niet verzenden en de verdeler hem niet verkopen.
case closed

Euh........ zo is't!

YannickH
17 oktober 2011, 17:51
Euh........ zo is't!

ja toch?:p

Luigi
17 oktober 2011, 18:07
Nee, zo is het volgens mij niet. Als je een gibson koopt (of wat dan ook) dan heb je een rechtsgeldige overeenkomst met de verkoper, niet met de producent. De verkoper heeft de verplichting een deugdelijk product te leveren, de koper heeft de verplichting te betalen. Dat is grofweg de juridische inhoud van de koopovereenkomst. Wat de verkoper zal doen is verhaal halen bij de producent waar hij weer een overeenkomst mee heeft. Feitelijk heb je daar dus niets mee te maken. Het lijkt me dat in het geval van ts Thoman de zaken netjes afhandelt.

terrasbeest
17 oktober 2011, 18:39
Nee, zo is het volgens mij niet. Als je een gibson koopt (of wat dan ook) dan heb je een rechtsgeldige overeenkomst met de verkoper, niet met de producent. De verkoper heeft de verplichting een deugdelijk product te leveren, de koper heeft de verplichting te betalen. Dat is grofweg de juridische inhoud van de koopovereenkomst. Wat de verkoper zal doen is verhaal halen bij de producent waar hij weer een overeenkomst mee heeft. Feitelijk heb je daar dus niets mee te maken. Het lijkt me dat in het geval van ts Thoman de zaken netjes afhandelt.

Yep, da's de wet.
Maar het is goed om weten, dat je het onderscheid moet maken tussen een gebrek bij aflevering ( je krijgt een korte bedenktijd bij aankopen over het internet ) en een verborgen gebrek.Zelf ' repareren ' mag dus niet.

http://www.consumentenautoriteit.nl/wetgeving

geert1976
17 oktober 2011, 18:59
Yep, da's de wet.
Maar het is goed om weten, dat je het onderscheid moet maken tussen een gebrek bij aflevering ( je krijgt een korte bedenktijd bij aankopen over het internet ) en een verborgen gebrek.Zelf ' repareren ' mag dus niet.

http://www.consumentenautoriteit.nl/wetgeving

Daar denken Jutter en Belgische forummers dus anders over, die willen het vliegtuig in, afreizen naar Nashville en daar met de vuist op tafel slaan.......

Maar inderdaad indien je een gitaar koopt bij een winkelier, heb je daarmee een overeenkomst gesloten, met alle daarbij horende rechten en plichten.

jutter
17 oktober 2011, 19:04
Daar denken Jutter en Belgische forummers dus anders over, die willen het vliegtuig in, afreizen naar Nashville en daar met de vuist op tafel slaan.......

Maar inderdaad indien je een gitaar koopt bij een winkelier, heb je daarmee een overeenkomst gesloten, met alle daarbij horende rechten en plichten.

Volgens mij heb je iets gemist of je begrijpt het niet :soinnocent:

jutter
17 oktober 2011, 19:18
Nee, zo is het volgens mij niet. Als je een gibson koopt (of wat dan ook) dan heb je een rechtsgeldige overeenkomst met de verkoper, niet met de producent. De verkoper heeft de verplichting een deugdelijk product te leveren, de koper heeft de verplichting te betalen. Dat is grofweg de juridische inhoud van de koopovereenkomst. Wat de verkoper zal doen is verhaal halen bij de producent waar hij weer een overeenkomst mee heeft. Feitelijk heb je daar dus niets mee te maken. Het lijkt me dat in het geval van ts Thoman de zaken netjes afhandelt.

Daar heb je helemaal gelijk in en ben het ook helemaal met je eens!

Het punt waar deze hele discussie om draait is dat er nogal eens wordt misgekleund bij Gibson. Natuurlijk komt dat bij elk merk voor maar eerlijk is eerlijk, voor een Gibson betaal je aardig wat en dan mag je ook wel verwachten dat een gitaar kwalitatief in orde is. Dat een Gibson niet helemaal lekker is afgesteld voordat hij in de winkel komt kan ik mij voorstellen. Dat staat ook los van deze discussie. Er lopen ongetwijfeld gitaristen rond die zelf hun nieuwe aanwinst perfect kunnen afstellen. Wel vind ik het schrijnend dat de potmeters er los bij bungelen, topkammen ronduit slecht zijn, bruggen met bramen, uitzakkers in de lak, halsmoer die muurvast zit, etc etc. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat je met je nieuwe aanwinst eerst naar een goede gitaarbouwer moet gaan die het zal proberen om jouw nieuwe gitaar weer in orde probeert te krijgen. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

humbucker
17 oktober 2011, 19:22
Idd, volgens de wetgeving is de winkelier verantwoordelijk. Dat is ook logisch, maar als je de voorwaarden ziet om Gibson te 'mogen' verkopen en daarbij opgeteld de kwaliteit die ze leveren lijkt het mij niet geheel onlogisch dat veel winkeliers proberen om gewoon de dozen gibson te verschuiven, van magazijn in de handen van de klant. Geen tijd/geld om die dingen na te kijken, er moeten aantallen gedraaid worden.

Nu, dat is een andere discussie, maar ik vind dat Gibson gewoon geen consistentie productie/producten heeft. Punt. Puur door mijn eigen ervaringen met het merk.

terrasbeest
17 oktober 2011, 19:48
Thomann en Co zijn idd ' dozenschuivers', maar dat betekent niet dat zij hun verantwoordelijkheid ontlopen, al blijft het afwachten.

Nu vraag ik me wel af : die 'retouren' en ' blow-outs', koop je dan een kat in een zak ?

bass blom
17 oktober 2011, 19:52
Thomann en Co zijn idd ' dozenschuivers', maar dat betekent niet dat zij hun verantwoordelijkheid ontlopen, al blijft het afwachten.

Nu vraag ik me wel af : die 'retouren' en ' blow-outs', koop je dan een kat in een zak ?

ja, dat ding staat straks te koop als retour met een paar tientjes er af :D

YannickH
17 oktober 2011, 21:03
dat is dan dus de B stock denk ik.
en ik blijf erbij, gibson mag gewoon geen slecht afgewerkte gitaren buiten sturen.
volgens mij werkt er een blinde bij de controle

jutter
17 oktober 2011, 21:23
dat is dan dus de B stock denk ik.
en ik blijf erbij, gibson mag gewoon geen slecht afgewerkte gitaren buiten sturen.
volgens mij werkt er een blinde bij de controle

en een dove..... :D

YannickH
17 oktober 2011, 21:33
en een dove..... :D

haha XD
achja, bij fender usa zijn het dan weer allemaal mexicaantjes:chicken:
al is men fender wel tiptop in orde;)

terrasbeest
17 oktober 2011, 22:28
dat is dan dus de B stock denk ik.
en ik blijf erbij, gibson mag gewoon geen slecht afgewerkte gitaren buiten sturen.
volgens mij werkt er een blinde bij de controle

Controle ? WTF is dat nou weer ? ;)

terrasbeest
17 oktober 2011, 22:31
haha XD
achja, bij fender usa zijn het dan weer allemaal mexicaantjes:chicken:
al is men fender wel tiptop in orde;)

Ooit de afwerking van Ibanez gezien ? Zo'n Artcore is netjes afgewerkt, m'n ES175 ( 4000 Euro...) daarentegen:sssh:

jutter
17 oktober 2011, 22:34
Ooit de afwerking van Ibanez gezien ? Zo'n Artcore is netjes afgewerkt, m'n ES175 ( 4000 Euro...) daarentegen:sssh:

Wat ik van Ibanez gezien heb, is inderdaad keurig netjes!

YannickH
17 oktober 2011, 22:52
Controle ? WTF is dat nou weer ? ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Controle

geert1976
18 oktober 2011, 00:38
Volgens mij heb je iets gemist of je begrijpt het niet :soinnocent:

Jawel hoor, je zeurt weer om niets

jutter
18 oktober 2011, 00:45
Jawel hoor, je zeurt weer om niets

O ja, da's waar ook: vandaar dat cob alexi de gitaar terugstuurd...... het is allemaal gezeur
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/audience.gif

geert1976
18 oktober 2011, 00:51
O ja, da's waar ook: vandaar dat cob alexi de gitaar terugstuurd...... het is allemaal gezeur
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/audience.gif

Nee hoor, maar je overdrijft weer.

Vervelend dat die jongen een vervelende Gibson heeft getroffen, maar het wordt mooi opgelost, niets aan de hand dus, enkel iets ergenis

Moet je je gas niet gaan stillen?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149927-HNGD-Gibson-ES225T-uit-1956

Wel vreemd, eerst zit je te zaniken dat je vijf Gibsons hebt gehad en dat die allemaal niet deugden en je vind een oudje opeens gasopwekkend?

Bezint eer gij begint, de oudjes hebben ook zo hun nukken hoor!

jutter
18 oktober 2011, 00:54
Nee hoor, maar je overdrijft weer.

Vervelend dat die jongen een vervelende Gibson heeft getroffen, maar het wordt mooi opgelost, niets aan de hand dus, enkel iets ergenis

Moet je je gas niet gaan stillen?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149927-HNGD-Gibson-ES225T-uit-1956

Wel vreemd, eerst zit je te zaniken dat je vijf Gibsons hebt gehad en dat die allemaal niet deugden en je vind een oudje opeens gasopwekkend?

Bezint eer gij begint, de oudjes hebben ook zo hun nukken hoor!

Leer eens lezen man, ik weet dat je het veel moeite kost. Vooral begrijpend leren lezen......

geert1976
18 oktober 2011, 00:57
Leer eens lezen man, ik weet dat je het veel moeite kost. Vooral begrijpend leren lezen......

Ik kan prima lezen.

Leer jij maar eens:

Niet impulsief te kopen en een gitaar zelf af te stellen en niet altijd de gitaar de schuld te geven.

De perfecte gitaar bestaat niet, vroeger niet, nu niet en nooit niet.

jutter
18 oktober 2011, 01:07
Ik kan prima lezen.

Leer jij maar eens:

Niet impulsief te kopen en een gitaar zelf af te stellen en niet altijd de gitaar de schuld te geven.

De perfecte gitaar bestaat niet, vroeger niet, nu niet en nooit niet.

Met de laatste zin ben ik het met je eens. Maar wie zegt dat ik impulsief koop? En als ik dat zou doen, wat dan nog? Daar draait het hier niet om. Ik heb ook niet gezegd dat ik alle Gibsons bagger vind. Ik heb slechte ervaringen met Les Pauls. En ik ben niet de enige. De 339 CS bijvoorbeeld vond ik enorm goed. De 225 zou ook een hele goeie kunnen zijn, dat weet ik niet.

Outline
18 oktober 2011, 05:22
Laten we er nou maar niet omheen draaien: Gibsons zijn overrated en overpriced.

Dat de kwaliteit ruk is, is ondertussen ook algemeen bekend. Iemand de Gitarist van vorige maand gelezen met die test van die MM SG en MM Les Paul? Over hoe bedroevend slecht de afwerking wel niet is?

Overigens stelt 'Plekken' bij Gibson ook niks voor: De gitaar wordt niet ingemeten, er wordt alleen een standaard-programmaatje afgedraaid. Daarmee kun je het dus harder verneuken dan je lief is. Het verklaart zonder meer de slechte topkammen/halzen/frets die tegenwoordig standaard zijn.

En Geert, begin niet over 'de gebruikte materialen en constructie'. Je weet net zo goed als de rest van het Forum dat dat geen excuus is voor een hoge prijs. Er zijn immers genoeg andere merken die dezelfde constructie kunnen leveren voor heel veel minder met als bonus een betere kwaliteit!

Als ik zoveel geld aan een gitaar zou moeten uitgeven, zou het alles worden behalve Gibson. Nik Huber maakt bv. ook leuke dingen voor hetzelfde of (veel) minder.

Anyway, ik ga er over ophouden. Feit blijft dat de gemiddelde Squier CV 50's Tele stukken beter in elkaar zit en beter afgewerkt is dan de gemiddelde Gibson...

En hier mag best in Gibson in huis komen. Zolang het maar een ´59 RI Melody Maker is van 2009 of ouder. Toen was de kwaliteit nog stukken beter....

YannickH
18 oktober 2011, 22:30
ik heb ongeveer 3 jaar geleden een gibson les paul classic1960 tobacco burst gehad en die afwerking was dus wel TOP!
bij deze blackwater les paul leek het net of ze waren met een frees schuin over de binding aan de zijkant van de neck gegaan.
en er waren echt diepe grote krassen op de zijkant van het body bovenaan.
en dat kan natuurlijk niet he:stop: