PDA

View Full Version : R&R Sound Amplification Solo



Niels Verkaik
14 oktober 2011, 17:06
Hadden jullie deze al gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=wXV8rPl9TDE&feature=relmfu

Nieuwe speler op de markt.

Wat een geluid, wat een formaat :)!

Liquid_Metal
14 oktober 2011, 18:55
Wat gaaf zeg! Klinkt erg goed en het is dus een 1 HE complete amp met schakelbaar vermogen (50 en 15 watt).
Volgens het filmpje 650 pond. Echt een heel gaaf dingetje.

En hij lijkt zo enorm veelzijdig!

Pak een Lexicon MPX G2 erbij en je hebt een 2 HE monsterrack :P.

Hier een duidelijke foto:
http://postimage.org/image/1gapzw7k4

peter_heijnen
14 oktober 2011, 19:19
Wow, dat klinkt niet verkeerd, met zelfs een schakelbare paralelle loop! Dat roept echt om een g major, lopen de kanalen meteen netjes mee.

Hmm... :)

jutter
14 oktober 2011, 19:27
Wat gaaf zeg! Klinkt erg goed en het is dus een 1 HE complete amp met schakelbaar vermogen (50 en 15 watt).
Volgens het filmpje 650 pond. Echt een heel gaaf dingetje.

En hij lijkt zo enorm veelzijdig!

Pak een Lexicon MPX G2 erbij en je hebt een 2 HE monsterrack :P.

Hier een duidelijke foto:
http://postimage.org/image/1gapzw7k4

Ik ben helemaal niet thuis in racks maar ik speel wel met de gedachte om het eens te gaan proberen. Is die R&R nou een preamp en eindtrap in 1 behuizing? ('t zal wel een domme vraag zijn maar ik stel hem toch :D )

Liquid_Metal
14 oktober 2011, 19:42
Ik ben helemaal niet thuis in racks maar ik speel wel met de gedachte om het eens te gaan proberen. Is die R&R nou een preamp en eindtrap in 1 behuizing? ('t zal wel een domme vraag zijn maar ik stel hem toch :D )

Voor zover ik begrepen heb wel ja. Je kunt met een van de schakelaars rechts kiezen tussen "amp" en "preamp", waarbij je met de laatste optie de eindbuizen niet gebruikt en dus geen cabinet hoeft aan te sluiten (handig voor bv opnames).
Het het plaatje van de achterkant (http://www.guitarists.net/forum/view_bb.php?forum=5&thread=100649) zie je dat er ook eindbuizen in zitten.

Volgens mij kun je met footswitch helaas wel alleen schakelen tussen clean en lead, maar niet tussen 1 en 2.

jutter
14 oktober 2011, 19:50
Voor zover ik begrepen heb wel ja. Je kunt met een van de schakelaars rechts kiezen tussen "amp" en "preamp", waarbij je met de laatste optie de eindbuizen niet gebruikt en dus geen cabinet hoeft aan te sluiten (handig voor bv opnames).
Het het plaatje van de achterkant (http://www.guitarists.net/forum/view_bb.php?forum=5&thread=100649) zie je dat er ook eindbuizen in zitten.

Volgens mij kun je met footswitch helaas wel alleen schakelen tussen clean en lead, maar niet tussen 1 en 2.

Dus als ik zo'n R&R Solo zou kopen dan hoeft er alleen nog een cab bij? En dan kan ik switchen tussen het clean en leadkanaal? Als dat zo is dan heb ik belangstelling! Ik hou wel van eenvoud. Jammer dat er nog geen clips zijn hoe hij klinkt met een cab eronder. Op Y-T klinkt hij erg lekker!

jutter
14 oktober 2011, 19:57
Voor zover ik begrepen heb wel ja. Je kunt met een van de schakelaars rechts kiezen tussen "amp" en "preamp", waarbij je met de laatste optie de eindbuizen niet gebruikt en dus geen cabinet hoeft aan te sluiten (handig voor bv opnames).
Het het plaatje van de achterkant (http://www.guitarists.net/forum/view_bb.php?forum=5&thread=100649) zie je dat er ook eindbuizen in zitten.

Volgens mij kun je met footswitch helaas wel alleen schakelen tussen clean en lead, maar niet tussen 1 en 2.

Hier wat meer info:
http://bb.steelguitarforum.com/viewtopic.php?t=213492&sid=716a9d3b3404a10f33674d9472aea4d6

groovieguitarguus
14 oktober 2011, 20:07
Dus als ik zo'n R&R Solo zou kopen dan hoeft er alleen nog een cab bij? En dan kan ik switchen tussen het clean en leadkanaal? Als dat zo is dan heb ik belangstelling! Ik hou wel van eenvoud. Jammer dat er nog geen clips zijn hoe hij klinkt met een cab eronder. Op Y-T klinkt hij erg lekker!
En dan nog een (multi)effect unit voor galm/delay en of chorus etc...

Lijkt me idd een heel gaaf en solide unit...

jutter
14 oktober 2011, 20:09
En dan nog een (multi)effect unit voor galm/delay en of chorus etc...

Lijkt me idd een heel gaaf en solide unit...

Toch zie ik nergens een prikgaatje voor een cabinet:
http://rnrsound.ru/Eng_DP-13.html

groovieguitarguus
14 oktober 2011, 20:33
Toch zie ik nergens een prikgaatje voor een cabinet:
http://rnrsound.ru/Eng_DP-13.html

Vreemd... maar het lijkt alsof de site niet up to date is... dit is n.l. een preamp... dus geen output naar Cabinets...

jutter
14 oktober 2011, 20:38
Vreemd... maar het lijkt alsof de site niet up to date is... dit is n.l. een preamp... dus geen output naar Cabinets...

Tja, mijn eerste gedachte was 'wauw, een preamp en een eindtrap in één!'
Cabinet eronder en klaar is jutter! Maar bestaat er zoiets in 19"?

Outline
15 oktober 2011, 02:26
Tja, mijn eerste gedachte was 'wauw, een preamp en een eindtrap in één!'
Cabinet eronder en klaar is jutter! Maar bestaat er zoiets in 19"?

Het gaat om de Solo en die staat nog niet op de site. En ja, het is een pre-amp en eindversterker in 1. Waarom zou dat niet bestaan? Qua wat er aan componenten in de gemiddelde versterker vraag ik me af waarom het niet eerder is gedaan. Den dat je alleen wat extra ruimte moet laten ivm de hitte...

dml
15 oktober 2011, 05:49
Toch zie ik nergens een prikgaatje voor een cabinet:
http://rnrsound.ru/Eng_DP-13.html

Ik zie toch duidelijk prikgaatjes waar bij staat 4, 8 en 16 ohm. Dat zal vast niet voor een koptelefoon zijn.
Klik op onderstaande link:

http://postimage.org/image/1ge4dnw3o/

Johannes
15 oktober 2011, 06:04
Het gaat om de Solo en die staat nog niet op de site. En ja, het is een pre-amp en eindversterker in 1. Waarom zou dat niet bestaan? Qua wat er aan componenten in de gemiddelde versterker vraag ik me af waarom het niet eerder is gedaan. Den dat je alleen wat extra ruimte moet laten ivm de hitte...

Super goed idee om een 19" buizen amp in 1he te proppen. Volgens mij ligt de uitdaging bij het formaat van de trafo's, die zijn vaak flink aan de maat. Zou deze amp een schakelende voeding hebben? En kan dat uberhaupt met een buizen amp?

jutter
15 oktober 2011, 10:08
Ik zie toch duidelijk prikgaatjes waar bij staat 4, 8 en 16 ohm. Dat zal vast niet voor een koptelefoon zijn.
Klik op onderstaande link:

http://postimage.org/image/1ge4dnw3o/

Volgens mij heb jij een plaatje van de achterkant van een ander apparaat;
dit is de achterkant van de Solo: http://rnrsound.ru/Eng_DP-13.html en daar zit geen cab aansluiting op.

peter_heijnen
15 oktober 2011, 10:17
Prijs je gelukkig jutter je zit fout, dat is de dp13 preamp. Je hoeft op de solo de achterkant eigenlijk al niet meer te zien want op de voorkant zit een 15/50 watt schakelaar, dat zegt echt al genoeg.

En omdat het een mooie foto is:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/rrsolorear.jpg

In weze natuurlijk eenzelfde idee als die eerste kochs destijds, maar dan in 1he. Ik ben sinds gisteren me af aan het vragen of ik toch niet weer aan de rack ga.... :)



Edit:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/rrsologuts.png

arjanb01
15 oktober 2011, 10:19
Concept is prima, maar is dit technisch niet hetzelfde als
een topversterker? De sound vind ik trouwens niet echt
overtuigend, clean heel plat en dunnetjes, overstuurd een
brij, piep en fluitshow. Misschien met v30s beter
klinkend?

jutter
15 oktober 2011, 10:25
Prijs je gelukkig jutter je zit fout, dat is de dp13 preamp. Je hoeft op de solo de achterkant eigenlijk al niet meer te zien want op de voorkant zit een 15/50 watt schakelaar, dat zegt echt al genoeg.

En omdat het een mooie foto is:
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/rrsolorear.jpg

In weze natuurlijk eenzelfde idee als die eerste kochs destijds, maar dan in 1he. Ik ben sinds gisteren me af aan het vragen of ik toch niet weer aan de rack ga.... :)

Blij dat ik fout zit! Nu nog een dealer vinden......

peter_heijnen
15 oktober 2011, 10:40
In die video zegt die gast dat er geen dealer is en je -tot nader order- direct bij rr kunt bestellen. Dat scheelt in de prijs, prijs je maar weer gelukkig. Het lijkt jouw dag wel! :)

jutter
15 oktober 2011, 10:48
In die video zegt die gast dat er geen dealer is en je -tot nader order- direct bij rr kunt bestellen. Dat scheelt in de prijs, prijs je maar weer gelukkig. Het lijkt jouw dag wel! :)

Zou er een lange wachttijd op zitten? Want ik heb last van GAS....véél GAS, dus zo snel mogelijk hebbe, hebbe, hebbe!!!!

peter_heijnen
15 oktober 2011, 10:51
Kun je mailen? Probeer het eens.....

jutter
15 oktober 2011, 10:54
Kun je mailen? Probeer het eens.....

Laat ik het eens proberen, wie weet lukt het me :D Bedankt voor de tip!





gister toch iets teveel alcohol gehad........:sssh:

Niels Verkaik
15 oktober 2011, 15:09
Ik heb ze al gemailt, de prijzen:

Poweramps:

PWR-150 (50 watt, mono) - €440

PWR-220 (20 watt, stereo) - €475

The shipping in both cases would cost €70

Pre-amps:
Pre-amplifier SL/LD - €440 + €70 the shipment cost

Pre-amplifier DP-13 - €440 + €70 the shipment cost

Combi's:
Amplifier "SOLO" - €735 + €110 the shipment cost


Maar ik zag ergens staan dat verzendkosten deze maand gratis zijn voor de SOLO.

jutter
15 oktober 2011, 16:40
Ik heb ze al gemailt, de prijzen:

Poweramps:

PWR-150 (50 watt, mono) - €440

PWR-220 (20 watt, stereo) - €475

The shipping in both cases would cost €70

Pre-amps:
Pre-amplifier SL/LD - €440 + €70 the shipment cost

Pre-amplifier DP-13 - €440 + €70 the shipment cost

Combi's:
Amplifier "SOLO" - €735 + €110 the shipment cost


Maar ik zag ergens staan dat verzendkosten deze maand gratis zijn voor de SOLO.

Weet je al iets over de levertijd?

Niels Verkaik
15 oktober 2011, 19:18
Leveringstijd weet ik niet.

Maar ik ben wel bezig met hun overleggen of ik dealer van ze kan worden in Nederland zodat de amps bij mij uit te proberen zijn :)

Liquid_Metal
16 oktober 2011, 11:24
Dat zou cool zijn en zoals je ziet is er al veel interesse. Waar valt 'ie dan uit te proberen?

Niels Verkaik
16 oktober 2011, 12:25
Ze staan er positief tegenover, dus ik heb goede hoop :)

Dat zou in Delft zijn, maar met genoeg interesse kan het ook een dag ergens anders worden gedaan.

Niels Verkaik
16 oktober 2011, 13:51
Even voor de duidelijkheid, als ik dealer wordt gaan de prijzen niet omhoog, het zal dan hetzelfde concept zijn als bij FDD, ik ben alleen contactpersoon en vertegenwoordiger, het bestellen gaat dan nog steeds via Rusland waarschijnlijk.

Niels Verkaik
16 oktober 2011, 18:59
Ok, deal is rond, ik ben de vertegenwoordiger in Nederland.

Ik wil voor de rest niet spammen, maar ik zal het aangeven als ik de demo modellen binnen heb en jullie langs kunnen komen :).

jutter
16 oktober 2011, 19:13
Ok, deal is rond, ik ben de vertegenwoordiger in Nederland.

Ik wil voor de rest niet spammen, maar ik zal het aangeven als ik de demo modellen binnen heb en jullie langs kunnen komen :).

Hoi Niels,

Ik heb je een mail gestuurd.

Groetjes,

Alex

FNaRK
16 oktober 2011, 20:28
Ok, deal is rond, ik ben de vertegenwoordiger in Nederland.

Ik wil voor de rest niet spammen, maar ik zal het aangeven als ik de demo modellen binnen heb en jullie langs kunnen komen :).
hmmm .... Delft zei je toch :soinnocent:

peter_heijnen
17 oktober 2011, 08:46
Ik wil voor de rest niet spammen...
Daar is het gevoegelijk te laat voor, dus hou ons op de hoogte... ;)

groovieguitarguus
17 oktober 2011, 20:53
Daar is het gevoegelijk te laat voor, dus hou ons op de hoogte... ;)

En ik wil er verder ook niets meer over horen.... :blast:

;-)

Liquid_Metal
17 oktober 2011, 22:10
En ik wil er verder ook niets meer over horen.... :blast:

;-)

Nou ik wel hoor :supercool:. Dus spam maar raak, ik denk niet dat er mensen zijn die er een probleem mee hebben als je dit topic 'vervuilt'.

jutter
17 oktober 2011, 22:31
Nou ik wel hoor :supercool:. Dus spam maar raak, ik denk niet dat er mensen zijn die er een probleem mee hebben als je dit topic 'vervuilt'.

Ik wil er niets meer over horen!!!






anders slaap ik straks niet:seriousf:

Niels Verkaik
18 oktober 2011, 11:29
Haha, ok ok ;)

Ik zal meteen posten als ik weet wanneer ik het demo materiaal krijg.
En inderdaad, het is in Delft uit te proberen.

jutter
18 oktober 2011, 11:30
Haha, ok ok ;)

Ik zal meteen posten als ik weet wanneer ik het demo materiaal krijg.
En inderdaad, het is in Delft uit te proberen.

Krijg je alleen demo materiaal? Geen verkoop?

Niels Verkaik
18 oktober 2011, 13:40
Ik zal ook wat voor de verkoop hebben liggen dan ja, maar dat zullen geen gigantische hoeveelheden zijn, maar wel genoeg om een tijdje mee vooruit te kunnen :ok:.

Niels Verkaik
22 oktober 2011, 15:11
Over drie/vier weken zullen de demo modellen waarschijnlijk binnen komen.
Ik heb meteen extra SOLO's gevraagd zodat die meteen meegenomen kunnen worden na het uitproberen:ok:.

De versterkers zijn op het moment uitverkocht, als je het nu besteld bij hun kan het 5/6 weken duren voordat het binnen komt helaas.

Nielsje
27 oktober 2011, 11:40
Gut, ik moet echt eens wat vaker in 'racks' komen.
Ik wil hem ook wel eens proberen / horen!
Stel je voor zeg, G major er aan, en je bent ineens van al je rugproblemen af!

overigens ben ik nog neit overtuigd van de sound op de youtube filmpjes... maar dan maar eens in't echt horen :)

pikasso
27 oktober 2011, 17:38
Ik vind het ook wel een erg leuk ding.. maar ff in de gaten houden :)

TimS
27 oktober 2011, 17:45
Gut, ik moet echt eens wat vaker in 'racks' komen.
Ik wil hem ook wel eens proberen / horen!
Stel je voor zeg, G major er aan, en je bent ineens van al je rugproblemen af!

overigens ben ik nog neit overtuigd van de sound op de youtube filmpjes... maar dan maar eens in't echt horen :)
Eleven rack met bv een Mesa 20/20 is maar 1HE groter en net zo licht ;)

jutter
27 oktober 2011, 18:08
Eleven rack met bv een Mesa 20/20 is maar 1HE groter en net zo licht ;)

Maar is wel weer een stuk duurder :D

Nielsje
27 oktober 2011, 21:39
En minder effecten ;-)
Maar, ik moet hem maar eens horen. Was naderhand niet zo overdonderd. Ding lijkt alleen maar goed te kunnen scheuren, maar ik wil juist een lekkere clean een overdrive.

arjanb01
27 oktober 2011, 22:13
Schel, clean zonder ballen, scheuren doet de amp redelijk, maar voor dat geld heb je ook een engl combootje die beter klinkt, zowel clean als overstuurd.

jutter
27 oktober 2011, 22:54
Schel, clean zonder ballen, scheuren doet de amp redelijk, maar voor dat geld heb je ook een engl combootje die beter klinkt, zowel clean als overstuurd.

Heb je hem al geprobeert dan?

sebashoning
1 november 2011, 10:19
Eind deze week sturen ze een Solo naar me op. Als ik hem binnen heb zal ik even wat filmpjes maken ter demo met een SM 57 en een ENGL kast met V60's. En verschillende gitaren natuurlijk. ;-)

Gegroet!
Sebas.

Jimwoud
15 november 2011, 14:24
iemand al ervaringen?

jutter
10 december 2011, 16:19
Ok, deal is rond, ik ben de vertegenwoordiger in Nederland.

Ik wil voor de rest niet spammen, maar ik zal het aangeven als ik de demo modellen binnen heb en jullie langs kunnen komen :).

En sindsdien niets meer van je gehoord..... al nieuws?

Braindead
10 december 2011, 16:25
Zoals ik het zo van het filmpje kan horen klinkt ie zoals je zou verwachten. Clean vind ik juist nog redelijk goed maar dan... Op gainstand is het een transistorsoundje van heb ik jou daar. Dun, plat/2d en needless to say: geen ballen.
Zou hem in het echt wel eens willen horen maar zo op het eerste gezicht lijkt het me een tegenvaller.


Schel, clean zonder ballen, scheuren doet de amp redelijk, maar voor dat geld heb je ook een engl combootje die beter klinkt, zowel clean als overstuurd.

sebashoning
18 december 2011, 13:40
Ik heb hem inmiddels al binnen. Nog geen review gepost omdat ik nog niet aan een filmpje of iets dergelijks ben toegekomen. Al wel wat tracks mee opgenomen.

Clean is-ie erg lekker! Heel levendig, sprankelend en warm. Overstuurd vrij snel, maar ik hou wel van een klein randje, dat brengt het nog net iets meer tot leven.

Gain kanaal 1 (blauw): Heel bluesy met een soort fuzz-achtige scheur: in de hogere regionen wordt hij iets dunner (ligt ook aan je gitaar) maar hij is heel erg romig in het laag. Hij zingt heel erg lekker in dit kanaal. Niet helemaal mijn sound (metalhead ;-)), maar toch al regelmatig gebruikt voor warmere solo's.

Gain kanaal 2 (rood): Heel heftig. HEEEEL HEFTIG! Zoals Rob Chapman al zei: Belachelijke hoeveelheid gain! Ik gebruik flink wat gain en waar mijn oude marshall valvestate 8100 met de gain helemaal open stond en mijn JMP-1 op ongeveer 3 kwart, staat deze gemiddeld op 3,5! Gaat van bruut scooped naar lekker romig (maar bij lange na nog niet zo romig als het blauwe kanaal).

Over het algemeen is deze versterker heel erg gevoelig. Ik vooral ervaring met de eerder genoemde (half)transistor Marshall's (op een oude jCM800 combo na) en waarschijnlijk is dit enigzins eigen aan een volledige buizenbak, maar in vergelijking met bijvoorbeeld ENGL's die ik vaak geprobeerd heb is deze echt een stuk gevoeliger, vooral in het distortion kanaal.
Wat ik daarmee bedoel is dat het heel veel uitmaakt welke gitaar je gebruikt en hoe je speelt. Ik heb een prachtige Bo~el MC-6 die ik bewonder om z'n felle attack en dynamiek, maar als je kei-strakke math-metalriffs wil spelen merk je al snel dat de dunne snaren iets dunner klinken wat je kan opheffen met meer gain, waardoor je veel meer bijgeluiden krijgt van het verplaatsen van je hand en dempen van overige snaren, etc.
Mijn enige echte aanmerking op dit ding is dan ook dat er wel een noise gate in had gemogen (hoewel ik die dingen doorgaans haat!)

Dat hele platte en transistorachtige herken ik niet, hoewel ik me wel kan voorstellen dat hij met sommige gitaren veel beter klinkt dan met andere en dat je ook ff aan de afstelling moet wennen. Ik had ook echt ff 3 dagen nodig om hem te leren kennen. Daarbij klinkt hij bij mij op zolder door m'n 4x12 ENGL kast een stuk lekkerder en vooral dieper, warmer en lager dan door de Beta 58 die er nu voorhangt (die zo goed als op de rand van de speaker staat). Wellicht klinkt hij in combinatie met een andere mic veel meer natuur getrouw.

sebashoning
18 december 2011, 13:48
Ow, het verschil tussen 50 en 15 watt maakt ook erg veel uit. Op 50 watt krijg je een veel transparanter geluid, 15 watt lijkt er wat hoog vanaf te snoepen en hem iets meer dicht te smeren. Ik hoe wel van het levendige van de 50 watt, maar zeker riffs zijn iets dikker als je hem op 15 watt zet. Ik merk weinig verschil in volume tussen beide, maar die van mij zal dan ook niet snel helemaal op 10 gaan...