PDA

View Full Version : Wie weet waarmee ik m'n bas 't beste kan oliën???



Jeremy B.
29 mei 2003, 10:45
Hey mensen, ik heb m'n Jazzbass opgeschuurd en nu wil ik m'n body oliën. Wie weet waar ik dat 't beste mee kan doen??

Thanx! J.

Pöl
29 mei 2003, 10:51
Ik weet niet waarmee, maar ik weet wel dat je heel erg moet oppassen met de soort olie, sommige olie komt weer vrij als het hout opwarmt, en dan gaat je bas olie "zweten" als je speelt. Op zich wel een soepel effect, maar niet aan te raden :razz:

John P
29 mei 2003, 12:49
Lijnolie of teakolie voldoet prima hiervoor.

BB
29 mei 2003, 12:59
Gewoon olie die er speciaal voor gemaakt is. Ibanez heeft er, Fender zal ook wel zoiets hebben.

Easy Rider
29 mei 2003, 18:30
Idd is teakolie prima daarvoor.

EZ

Bates15
29 mei 2003, 18:46
bijenwas

JoVe
29 mei 2003, 18:48
Ik gebruik van die Surface Finisher van Warwick, dat is bijenwas geloof ik en werkt prima. Het is geloof ik wel geschikt voor elke houtsoort.

Easy Rider
29 mei 2003, 18:52
Was is idd ook een hele mooie optie. Wel wat meer onderhoud nodig.

EZ

Phyrexian
30 mei 2003, 10:54
Ik heb een Warwick Corvette en die vraagt ook voldoende onderhoud omdat er geen lak op zit.

ik heb een tijdje gedacht om die wax van Warwick zelf te kopen, maar eerlijk gezegd is dat gewoon veredelde bijenwas, die serieus overpriced is (andere verpakking van Warwick da's alles).

Daarom kocht ik onlangs standaard bijenwas in de HEMA. Cheap and it works. M'n bass glanst mooi en alles voelt gladder dan voordien.

Bates15
30 mei 2003, 15:51
yep.....

AllodoX
30 mei 2003, 17:36
Eh... * bonkt iedereen op het hoofd *

Je bewerkt een stuk hout.. smeert het in met Teakolie.. en DAN doe je er een laag was overheen,om de olie in het hout te houden.

De olie zorgt ervoor dat er geen vocht in het hout komt, en de was zorgt ervoor dat de olie in het hout blijft, en dat het oppervlak schoon blijft.

:wink: