PDA

View Full Version : Jack op Jack connector achtige dingen.



Tias
13 oktober 2011, 21:26
Ik heb ze wel is vaker gezien.
Het zijn hele korte Jack (naja niet eens kabels te noemen) kabeltjes ofzo.

En ik vroeg me af waar ik dit soort dingen kan krijgen.

Rond de 20 seconden zijn de 3 linkste pedalen op die manier met elkaar verbonden.

Alvast bedaknt,
Tias

http://www.youtube.com/watch?v=FAQnROdot_g&feature=results_main&playnext=1&list=PL2AF6D0290EA665AE

Tankman
13 oktober 2011, 21:28
Bij zowat iedere muziekwinkel wel te krijgen. Ibanez heeft ze ook gehad. Daar weet ik wel wat van te liggen. PM maar.

TimS
13 oktober 2011, 22:20
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar heb het toen niet gedaan omdat de sneller kapot zouden gaan dan korte kabeltjes. In die pluggen zit namelijk helemaal geen rek.

M.H.Huiting
13 oktober 2011, 22:45
Is een discussie over geweest... Ze zijn ook bij thomann te bestellen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149231-Sssnake-adapter-s-do-of-don-t

Tankman
13 oktober 2011, 23:20
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar heb het toen niet gedaan omdat de sneller kapot zouden gaan dan korte kabeltjes. In die pluggen zit namelijk helemaal geen rek.

Dit is dan inderdaad ook weer waar. Ik raad ze zelf nooit aan om deze reden, maar goed, sommige mensen moeten en zullen deze gebruiken. Voor die mensen hebben winkels ze dan liggen.

Ik ga binnenkort samen met de techneut op het werk al mijn patchkabeltjes op maat maken. Wil het nou gewoon een keer goed en netjes hebben.

TimS
14 oktober 2011, 01:06
Ik ga binnenkort samen met de techneut op het werk al mijn patchkabeltjes op maat maken. Wil het nou gewoon een keer goed en netjes hebben.
Moet ik eigenlijk ook een keer doen, die George L dingen beginnen te storen bij mij...

Mitch
14 oktober 2011, 18:12
Alleen gebruiken als je pedalen met exact dezelfde opbouw hebt en zeker weet dat ze spanningsloos op de grond liggen, want als ze een klein beetje wringen vormt die dubbele jack een heerlijke hefboom die je input jacks molt.

Tias
16 oktober 2011, 13:44
Alleen gebruiken als je pedalen met exact dezelfde opbouw hebt en zeker weet dat ze spanningsloos op de grond liggen, want als ze een klein beetje wringen vormt die dubbele jack een heerlijke hefboom die je input jacks molt.

Het zijn allebij 2 hardwire pedalen waarbij ik dat wil proberen.

the sure thing
16 oktober 2011, 15:17
Het zijn allebij 2 hardwire pedalen waarbij ik dat wil proberen.

Zorg dan voor een stevige ondergrond (dat de pedalen niet nar boven/beneden bewegen tijdens het intrappen)

Tias
16 oktober 2011, 15:34
Zorg dan voor een stevige ondergrond (dat de pedalen niet nar boven/beneden bewegen tijdens het intrappen)

Okej thanks, ga even kijken als ik me pedal board ga maken.
Dan maak ik wel een houder ofzo.

Robin...
17 oktober 2011, 01:29
Ik heb ruzie met deze pluggen. :mad:
Bij mij zijn er 2 kapot gegaan, daarom adviseer ik je toch die korte kabeltjes