PDA

View Full Version : Nieuwe versterker "waard zijn"



hugo123
13 oktober 2011, 16:52
Hallo iedereen,

zoals sommigen van jullie al weten wil ik al geruime tijd een vox AC30, nu het punt waarop ik hem éindelijk kan kopen dichterbij komt is het alsof iets me tegen houd. Dit wordt namelijk, zéker icm de blues, de grootste investering zowat uit mn leven. En toen vroeg ik me af, zal ie wel beter zijn als mn Blues Deluxe, is het het geld wel waard, ben ik wel goed genoeg om zo'n amp te kopen.. Hebben jullie daar wel eens last van? Of zal het gewoon komen omdat ik me realiseer dat ik ál mn hardverdiende centjes hierin ga stoppen?

bass blom
13 oktober 2011, 16:55
hebben we al eens een clipje van je kunnen horen? :D

rpl
13 oktober 2011, 16:56
Als je deze graag wilt en je hebt er het geld voor, kopen die amp :crazyhappy:

Pakie
13 oktober 2011, 17:42
Hoi Hugo,

Het gevoelsmatige waar jij mee zit komt mij bekend voor.
Je hebt al heel lang een ideaalbeeld in je hoofd van iets en dan komt het doel eindelijk dichterbij en krijg je je bedenkingen.
Volgens mij zijn er veel meer mensen met dat (luxe)probleem :-).
Wat je zou kunnen doen is je nogmaals goed afvragen: waarom wil ik nou perse die AC30 ? Is dat helemaal jouw geluid ? Ga je er beter van spelen ?
Ga je dat ding ook telkens verslepen ? Nou ja, de voor en tegens afwegen.
Als je na een rustig nachtje slapen 's ochtends wakker wordt, zul je misschien nuchterder kunnen nadenken.
Als je er daarna nog steeds op geilt, dan zou ik hem gewoon kopen.
Alle andere dingen, zoals: "ben ik wel goed genoeg" zijn afzwakargumenten die je zelf bedenkt. Ik zou zeggen, gewoon lekker van genieten.
Als na 3 maanden spijt krijgt , raak je die AC30 zo weer kwijt hoor.
Succes met je beslissing.

GretschGuy
13 oktober 2011, 17:47
De muziek klinkt nou niet bepaald alsof 't echt niet kan zonder AC30. Wat moet je met al die treble in je blues?

Maar misschien heb je 'n specifieke sound voor ogen / oren. Waar 'ie echt voor nodig is. Of wil je band eigenlijk liever Beatles of Queen covers spelen.

Of je wilt 'm hebben omdat je 'm gewoon wilt hebben. En wij moeten de rationele reden verzinnen. In dat geval: 't speakerdoek met diamant patroon ziet er verdomd cool uit!

Trecion
13 oktober 2011, 17:59
bestel hem bij musicstore of thoman, dan kun je hem altijd nog binnen 30 dagen terug sturen.

muziekschuur
13 oktober 2011, 18:08
Brassen man.... kopen...... En dan aan jezelf beloven, 3 biertjes minder in de week en binnen 2 jaar heb ik die versterker terugverdiend..... (niet denken aan die aanslag op de snoeppot dan natuurlijk).

kunk
13 oktober 2011, 18:57
Heb hetzelfde eens afgevraagd toen ik eindelijk centjes genoeg had om een Fender stratocaster te kopen. Dit terwijl ik beslist geen geweldige goede gitarist ben. Uiteindelijk toch gekocht en nooit geen spijt van gekregen. Sterker nog, de aanschaf van goed materiaal motiveert je alleen maar om meer te gaan spelen.

Kopen dus en geniet er van!:seriousf:

G.G.
13 oktober 2011, 19:02
Iedereen is het waard om van mooie shit te genieten. Of je kan spelen of niet boeit niet. Kan je er lol en plezier mee beleven? Ja? Dan ben je het waard.

RonV66
13 oktober 2011, 19:19
Gewoon uit proberen en dan pas beslissen.

Wil je 'm nieuw kopen of mag het ook een goede tweede hands zijn, welke weinig gebruikt is?

Er komen genoeg langs op marktplaats en je kan afspreken dat je er eerst een uurtje mee wilt spelen.

Fireburst
13 oktober 2011, 20:11
Iedereen is het waard om van mooie shit te genieten. Of je kan spelen of niet boeit niet. Kan je er lol en plezier mee beleven? Ja? Dan ben je het waard.

+1 !

Als je er echt ŕlles in steekt qua centen is de tip om voor Thomann of Musicstore te kiezen zo slecht nog niet, na 30 dagen pielen zou je het wel moeten weten...

lauke_101
14 oktober 2011, 13:54
@GretschGuy: Als AC30 bezitter kan ik je vertellen dat je op zo'n ding vééél meer kunt spelen dan alleen Beatles en Queen ;)

Hugo: Neem anders ff de tijd, probeer er nog eens eentje ergens, relax. Het is niet zo dat een AC30 van vandaag op morgen ineens niet meer te krijgen is.
En iedereen is het altijd waard op betere gear te spelen. Ik ken je gevoel wel, maar heb inmiddels geleerd dat je met materiaal dat beter klinkt en lekkerder speelt alleen maar sneller vooruitgang boekt. Nooit twijfelen aan je niveau dus!

Wat die amp zelf betreft: Ik vind hem goddelijk! Klinkt gewoon altijd goed, heerlijk vol, warm en helder geluid. Overigens valt er ook zeer prima blues op te spelen hoor (Rory Gallagher anyone?). Mijns inziens vullen Fender en Vox elkaar juist erg leuk aan.

Harry
14 oktober 2011, 14:16
De muziek klinkt nou niet bepaald alsof 't echt niet kan zonder AC30. Wat moet je met al die treble in je blues?

Maar misschien heb je 'n specifieke sound voor ogen / oren. Waar 'ie echt voor nodig is. Of wil je band eigenlijk liever Beatles of Queen covers spelen.

Of je wilt 'm hebben omdat je 'm gewoon wilt hebben. En wij moeten de rationele reden verzinnen. In dat geval: 't speakerdoek met diamant patroon ziet er verdomd cool uit!

speel jij ook alleen liedjes van Eddy Cochran op je Gretsch?

hugo123
14 oktober 2011, 16:17
Ik vind het geluid van een AC30 gewoon geweldig, en ik heb met mn fender dat hij soms wel goed klinkt en andere keren wil ik dat ding wel uit het raam gooien en hoop dat dat zo minder wordt door meer veelzijdigheid oid. En hij is gewoon cool! En ja het is wel ál mn geld wat ik erin stop dus ik wil er wel zeker van zijn. En ik ben heel bang dat ik toch de 'verkeerde' versie koop door een C2(x) te kopen.

FruscianteFan
14 oktober 2011, 16:39
Dat laatste is een kwestie van veel verschillende versies uitproberen voordat je er een koopt. Verder snap ik je overweging zeker: zoiets is een hele investering, en zeker als je al een grote buizenbak hebt, is dat een moeilijke keuze. Ik zou echter niet te moeilijk doen over of je een AC30 waard bent. Wel moet je voor jezelf beslissen of je er echt klaar voor bent zo'n bedrag uit te geven en of je wel echt die versterker wilt, maar uiteindelijk is geld ook maar geld, en een AC30 is niet niks.

lauke_101
14 oktober 2011, 17:28
Hoe bedoel je de verkeerde versie? Ik heb een AC30 CC1, door heel wat puristen is die versie totaal verguisd. Maar ik vind hem super, hij heeft dan wel niet die Celestion Blue speakers, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten denk ik. Deze klinkt wat strakker en dieper, just how I like it. Die sprankel in het hoog zit er toch nog ruim in.
Het is meer een kwestie van smaak als je het mij vraagt, maar een verkeerde versie bestaat niet.

GretschGuy
14 oktober 2011, 17:36
speel jij ook alleen liedjes van Eddy Cochran op je Gretsch?

Nee, ook van Chet Atkins. Ik zou ook wel dingen van the Who willen spelen. Uit de periode dat Pete Townshend 'n Gretsch gebruikte. Maar ik heb geen Hiwatt amp. Dus dat gaat niet.

hugo123
14 oktober 2011, 18:03
Ja oke, maar ik neem aan dat in elke versie érgens wel een beetje een U2 tone zit, of een Brian May natuurlijk geen copie maar dat wil ik ook helemaal niet. Maar als je sommige mensen over sommige versies hoort praten schrikt dat toch wat af! En het niet waard, tja dat bedoelde ik meer zo: "Wel moet je voor jezelf beslissen of je er echt klaar voor bent zo'n bedrag uit te geven en of je wel echt die versterker wilt, maar uiteindelijk is geld ook maar geld, en een AC30 is niet niks"

Rooker
14 oktober 2011, 21:36
Hoe bedoel je de verkeerde versie? Ik heb een AC30 CC1, door heel wat puristen is die versie totaal verguisd. Maar ik vind hem super, hij heeft dan wel niet die Celestion Blue speakers, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten denk ik. Deze klinkt wat strakker en dieper, just how I like it. Die sprankel in het hoog zit er toch nog ruim in.
Het is meer een kwestie van smaak als je het mij vraagt, maar een verkeerde versie bestaat niet.
Ohh als ik nog is iemand vind die hem weer wil ruilen tegen mijn huidige zetje, dan neem ik hem zo weer terug!!! Ik mis hem. Zal beloven dat ik hem foortaan zonder zeuren van zolder zal tillen:seriousf:

Tunes
14 oktober 2011, 21:44
bestel hem bij musicstore of thoman, dan kun je hem altijd nog binnen 30 dagen terug sturen.

Dit vind ik toch zo'n waardeloze instelling, het gvd een winkel geen fucking testcentrum.
Testen bij een lokale winkelier en dan online bestellen vind ik al waardeloos, maar dit is niet minder waardeloos.

Tankman
14 oktober 2011, 21:48
Dit vind ik toch zo'n waardeloze instelling, het gvd een winkel geen fucking testcentrum.
Testen bij een lokale winkelier en dan online bestellen vind ik al waardeloos, maar dit is niet minder waardeloos.

+1, het gebeurt me vaak genoeg dat ik veel tijd en energie steek in het helpen van een klant, van alles met ze uittest, alle vragen beantwoord etc. Soms ben je zo een uur of anderhalf verder, zo niet meer. Dan zeggen ze dat ze erover zullen nadenken, daar kan ik mee leven, maar achteraf erachter komen dat ze het toch maar via internet bestellen omdat het een paar eurootjes scheelt. Dat is gewoon niet cool. Als het uiteindelijk om die paar euro's gaat, dan valt er altijd wat te bespreken. Dat snappen mensen vaak ook niet. Tja..

FruscianteFan
14 oktober 2011, 22:16
Dit vind ik toch zo'n waardeloze instelling, het gvd een winkel geen fucking testcentrum.
Testen bij een lokale winkelier en dan online bestellen vind ik al waardeloos, maar dit is niet minder waardeloos.
Thomann adverteert er expliciet zelf mee: als het product je toch niet zo bevalt als je had gehoopt, heb je altijd die 30 dagen nog.


+1, het gebeurt me vaak genoeg dat ik veel tijd en energie steek in het helpen van een klant, van alles met ze uittest, alle vragen beantwoord etc. Soms ben je zo een uur of anderhalf verder, zo niet meer. Dan zeggen ze dat ze erover zullen nadenken, daar kan ik mee leven, maar achteraf erachter komen dat ze het toch maar via internet bestellen omdat het een paar eurootjes scheelt. Dat is gewoon niet cool. Als het uiteindelijk om die paar euro's gaat, dan valt er altijd wat te bespreken. Dat snappen mensen vaak ook niet. Tja..
Heb je helemaal gelijk in...

Mitch
14 oktober 2011, 22:58
Hč ja, naast een belachelijke stereotype van de versterker ook nog een winkeldiscussie :chicken:

Als een AC30 je ontzettend aanstaat dan is de keus niet zo moeilijk, zou je denken. Maar je stelt jezelf (terecht) de vraag of een bepaald type de juiste is voor je. In de eerste plaats zit er inderdaad wat verschil tussen de nieuwe series van de laatste jaren. Een Blue is een uitstekende keus voor een AC30, maar niet de enige. De AC30CC1 was al een hele leuke variatie die goed werkte, maar met M20s/M25s is het ook een prettige match.
Zo heb ik zelf een AC15 met een Blue en mijn AC30 gebruik met een 2x12 M20 cab (courtesy by Vernet). Die laatste is voor mij persoonlijk mijn basis, mijn favoriet, mijn benchmark. Maar met de AC15 kan ik weer bepaalde sounds, die met Blues zijn gemaakt, perfect benaderen. Interesseert me persoonlijk niets, maar het is maar net wat je belangrijk vindt.
De types: zet ze op een rij en probeer ze in een winkel uit of probeer ze via vrienden uit, of wellicht via een Marktplaats advertentie? Je zit niet vast aan de huidige nieuwe...
Voor speakers geldt hetzelfde, maar die zoektocht kun je ook ondernemen nádat je de amp al hebt.

Pepe
14 oktober 2011, 23:23
Zuur verdiende centjes & koud watervrees. Schattig hoor.
Het zal nog wel vaker voorkomen. De Opel of de VW. Huren of hypotheek.

Gelukkig is voor elk dilemma een forum waar met jouw geld graag knopen voor je worden doorgehakt.:seriousf:

Liquid_Metal
15 oktober 2011, 00:23
Ik heb hetzelfde gehad met mijn gitaar. 2˝ jaar alles, maar dan ook alles, uit zitten zoeken en uiteindelijk het ultieme model gevonden. Afgelopen jaar met de belastingteruggave gekocht maar toen 'ie in bestelling was, en net daarvoor, was ik minder enthousiast. Sinds de gitaar er is ben ik helemaal verliefd en voorlopig wil ik écht niets anders meer.