PDA

View Full Version : Vraagje ivm pickup-covers voor single coils.



Methoxy7
13 oktober 2011, 16:29
Hallo,

Ik heb een setje single coils op 't oog. Ze kunnen geleverd worden met of zonder cover. Probleem is dat die covers enkel in 't wit, creme of zwart zijn.
Zwart moet ik niet hebben, wit vind ik persoonlijk té wit, creme is dan al te donker.

Bij guitarsupplies bijvoorbeeld verkopen ze ook aged white of parchment covers.
Mijn vraag: kan ik die gewoon over de pickup schuiven, of moet dat op de één of andere manier vastgemaakt worden, zoals solderen, lijmen, wax?

Venlonaer
13 oktober 2011, 16:33
Die kun je er gewoon opzetten. Zijn ook niet gesoldeerd (kuststof). Ze zitten vast met de schroef waarmee je ook de hoogte van de singlecoil kunt bepalen.

Methoxy7
13 oktober 2011, 16:35
Die kun je er gewoon opzetten. Zijn ook niet gesoldeerd (kuststof). Ze zitten vast met de schroef waarmee je ook de hoogte van de singlecoil kunt bepalen.

Ah zo, nice. Ik heb hier al wel vanalles gelezen over humbuckers, maar nog niets over single coils.

Goed om te weten, thanks!

KingPin8
13 oktober 2011, 16:52
Bij de humbucker op mijn Ibanez SA hebben ze het hele spul dichtgegoten met een of ander iets, is dus permanent.

Maar bij single coils hoeft dat dus niet? handig :)

Fiendish
13 oktober 2011, 16:57
Bij de humbucker op mijn Ibanez SA hebben ze het hele spul dichtgegoten met een of ander iets, is dus permanent.

Maar bij single coils hoeft dat dus niet? handig :)

Daar is niks permanents aan, da's gewoon was, dat kun je er zo uit/af krijgen als je de covers wilt aanpassen.

Methoxy7
13 oktober 2011, 17:18
Daar is niks permanents aan, da's gewoon was, dat kun je er zo uit/af krijgen als je de covers wilt aanpassen.

Waarom die was eigenlijk?

G.G.
13 oktober 2011, 18:44
Damn.... er is een zoekfunctie. Hoewel die lastig is met 3-letterwoorden. Maar ken je het bestaan van een site die "Google" heet?

Daar kan je werkelijk alles vinden. Inclusief veel vragen van je diverse recente topics mbt strats.

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=253726

Hendriks
13 oktober 2011, 19:01
Wel even kijken naar de stringspacing , je hebt covers van diverse afmetingen.

Methoxy7
13 oktober 2011, 19:44
Damn.... er is een zoekfunctie. Hoewel die lastig is met 3-letterwoorden. Maar ken je het bestaan van een site die "Google" heet?

Daar kan je werkelijk alles vinden. Inclusief veel vragen van je diverse recente topics mbt strats.

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=253726

Ik weet niet, soms is een rechtstreeks antwoord op een persoonlijke vraag toch veel leuker dan een algemeen antwoord op een algemene vraag, of zie ik dat verkeerd?

En uiteindelijk leidt dit toch allemaal naar tips waar iedereen iets aan heeft.
Bijv. die opmerking van Hendriks ivm de spacing, had ik ook niet aan gedacht ...

Of waarvoor dient dit forum anders?

guitarkid
13 oktober 2011, 20:09
Wel even kijken naar de stringspacing , je hebt covers van diverse afmetingen.

Heel terecht, Henk. Je was me voor! ;)
De gaatjes voor de polepieces moeten wel exact passen en daar gaat het nog wel eens fout! Ik spreek uit ervaring.

Methoxy7
13 oktober 2011, 20:16
Heel terecht, Henk. Je was me voor! ;)
De gaatjes voor de polepieces moeten wel exact passen en daar gaat het nog wel eens fout! Ik spreek uit ervaring.

OK, dan mss toch eerst die pu's bestellen en wachten tot ze hier zijn vooraleer ik die covers ga kopen ...

G.G.
13 oktober 2011, 20:23
Of waarvoor dient dit forum anders?

http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl=nl&source=hp&q=stratocaster+element+kapjes+vervangen+&pbx=1&oq=stratocaster+element+kapjes+vervangen+&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3242l15951l0l18235l34l30l1l0l0l9l369l5643l0 .19.10.1l31l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=3d0ce60f742a0c8a&biw=1093&bih=538

Ik weet het niet. Misschien ben ik van een andere generatie, maar met google kwam ik in de 2e poging hier gelijk op het forum uit, met exact je vraag (eerste link)

maar ik hou er verder over op, want dan gaan we wel erg ver off topic over generatiekloven, de jeugd van tegenwoordig etc.

maar, probeer het eens, dat Google. Het is niet eng en je pc gaat er niet kapot van.

Methoxy7
13 oktober 2011, 20:52
maar ik hou er verder over op, want dan gaan we wel erg ver off topic over generatiekloven, de jeugd van tegenwoordig etc.

maar, probeer het eens, dat Google. Het is niet eng en je pc gaat er niet kapot van.

Tja, kan zijn, maar ik heb alleszins het antwoord op mijn vraag al gehad ...
:rockon:

G.G.
13 oktober 2011, 21:04
Tja, kan zijn, maar ik heb alleszins het antwoord op mijn vraag al gehad ...
:rockon:

Echt wel. Post #12, linkje aanklikken. Bovenste hit van Google openen en je ziet een topic waarin vermeld wordt dat de kapje er meestal los op geschoven zitten, dan je bij vervangen moet letten op spacing en wat er met gewaxte elementen aan de hand kan zijn.

Verder ook nog...... ach laat ook maar.... Dit heeft toch geen zin.

Methoxy7
13 oktober 2011, 21:36
Echt wel. Post #12, linkje aanklikken. Bovenste hit van Google openen en je ziet een topic waarin vermeld wordt dat de kapje er meestal los op geschoven zitten, dan je bij vervangen moet letten op spacing en wat er met gewaxte elementen aan de hand kan zijn.

Verder ook nog...... ach laat ook maar.... Dit heeft toch geen zin.

Begin er dan toch ook niet constant over ...
Heb toch gezegd dat ik het antwoord al gehad heb.
Djeezes, man.

G.G.
13 oktober 2011, 21:42
Begin er dan toch ook niet constant over ...
Heb toch gezegd dat ik het antwoord al gehad heb.
Djeezes, man.

oops, dat is dus mijn fout, ik las dat je je antwoord nog niet had. Sorry. "Alleszins" was voor mij het dure woord, dat ik verkeerd las. In Rotterdam gebruiken we niet van die dure woorden.

Fiendish
13 oktober 2011, 21:47
'T is een vlaming GG, je weet toch dat die een beetje raar praten ? :soinnocent:

Methoxy7
13 oktober 2011, 21:52
oops, dat is dus mijn fout, ik las dat je je antwoord nog niet had. Sorry. "Alleszins" was voor mij het dure woord, dat ik verkeerd las. In Rotterdam gebruiken we niet van die dure woorden.

Ach, doe geen moeite, man.
Daar jaagt ge mij toch nie mee op ...

Methoxy7
13 oktober 2011, 21:54
'T is een vlaming GG, je weet toch dat die een beetje raar praten ? :soinnocent:

Haha, het zal daar wel aan liggen, ja ...
:ok:

G.G.
13 oktober 2011, 21:55
'T is een vlaming GG, je weet toch dat die een beetje raar praten ? :soinnocent:

Nee, ik las raar. Het is een forum met nederlanders en belgen, dus als iedereen normaal praat, en dan kan je alleen maar raar lezen. Probleem lag aan mijn kant.

Ik ging ervanuit dat er weer niet gekeken en gezocht was, en las dus kennelijk wat ik wilde lezen, niet dat wat er daadwerkelijk stond.