PDA

View Full Version : Timo Somers - Hey Baby Vocal Cover



TimoSomers
12 oktober 2011, 22:47
Hey boys!!

Hier weer een zang nummertje.
Ik cover het nummer Hey Baby van Blessthefall (super nummer!).
Ik heb de originele zang eruit gefiltered en ik doe ALLE stemmen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!!


http://www.youtube.com/watch?v=LF5dxF-l1mM

budje
12 oktober 2011, 23:12
Totaal niet mijn stijl, en ken t origineel niet, maar lekker gezongen hoor!

I admire your karaoke moves!

aaronstonebeat
12 oktober 2011, 23:34
Klinkt mooi zuiver gezongen allemaal! Ik ken het liedje niet.
Wat ik een beetje mis, is dat ik, al is het maar even, slechts één versie van jouw stem hoor; jij helemaal alleen, zoals je bent. Al die extra stemmen halen het persoonlijke een beetje uit.
Voor het overige helemaal goed hoor.

Duhsjaak
13 oktober 2011, 07:36
Hi
Het genre hou je van of niet. Op zichzelf zou dat een aanbeveling moeten zijn. Doorgaans zijn zaken die min of meer extreme meningen oproepen het leukst.

Of dat in dit geval (voor mij) ook het geval is blijft te bezien. Het is gedaan op een manier die iedere verbeelding uitschakelt. Iets als Ewbank. Puur vakwerk en enorm bewonderenswaardig, maar volledig voorbijgaand aan de gedachte dat stilte/dynamiek ook muziek is.

Leuk hè? De dingen waar ikzelf ook mee worstel, dus de neiging alles dicht te plakken, met vakmanschap hoef ik mij gelukkig niet bezig te houden, kan ik hier iets van zeggen.

Persoonlijk zou ik nooit één stem in de uiterste uithoek pannen. Het is net of ie (Better lost than nowhere) er verloren bijhangt. Maar dat is dan ook het enige wezenlijke puntje van kritiek waarmee ik naar voren zou willen komen.

Het wordt er meer een eenheid van als je de stemmen in de mix een beetje bijelkaar houdt en je stereobeeld haalt uit de backing.

Ken het origineel niet. Hoeft ook niet meer. We hebben deze toch?

Verzoek nummer: Probeer eens iets eenvoudigs en gevoeligs en hoor hoe je stem nu eens niet meedobbert op de power van de begeleiding. Doe dat een paar keer en ontdek hoe je ineens enorme stappen maakt op het gebied van frasering en zeggingskracht. Het talent zit er, maar wat meer zeker zijn over je vocalen zou wonderen doen.

Vermoedelijk bedoel ik hetzelfde als Aaronstonebeat (dat je zang nog aan persoonlijkheid te winnen heeft) maar ik wijt het eerder aan de powerbacking dan aan het aantal overdubs.

@Budje
Ik ben de weg al jaren kwijt. En mijn Puch ook. Het zal toch niet zo zijn dat die 'vrienden' van jou.........?
Volgend jaar maken ze de overstap in westelijke richting en spelen alle GB kroegen plat. Dik respect voor dit stel.

@Timo (weer)
Keep on keepin' on!!!
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
13 oktober 2011, 08:38
nice! :hippie:

The Lo Lands
13 oktober 2011, 08:52
Aan je filmpje te zien heb je er een hoop lol van en dat vind ik bovenal het belangrijkste :) Het nummer ken ik zelf niet maar het klinkt aannemelijk. Of je het zover schopt als leadzanger durf ik niet te zeggen. Het feit dat je het probeert getuigt van lef en doorzettingsvermogen. Dat je gitaarspelen kan weten we inmiddels wel en voor backing vocals zou ik zeker je stem gebruiken ;) Goed man!

pasqual
13 oktober 2011, 09:47
Klinkt absoluut niet verkeerd. Over de balans kan ik niet zoveel zeggen want ik luister net via mijn telefoon en een kabeltje naar de radio van mijn kraan ( nee, geen bierkraan! ). Dit geeft geen super kwaliteit. Dus je kan ook nog eens goed zingen? Wordt het niet eens tijd voor een eigen band? Zover dit niet al gaande is natuurlijk!

BibixMusic
13 oktober 2011, 10:03
Wordt het niet eens tijd voor een eigen band?

+1 :cheerup:

Luc-O
13 oktober 2011, 18:47
Goed gezongen en vette song! Je stem doet me beetje denken aan Incubus, te gek hoor.

muziekschuur
14 oktober 2011, 16:06
Ik heb zo'n hekel aan dat dubbelen....
En dat terwijl je een prima zangstem hebt.......grrr....

Duhsjaak
15 oktober 2011, 05:38
Hi
Hierover heb ik nog even nagedacht en dat zijn de leukste dingen: Waardoor je nog eens ergens over nadenkt.

Dus omdat mijn vorige stukje een beetje kort was, volgt hier nog iets.

Om redenen die niet op een forum thuishoren, heb ik te maken met een Aziatische dame. Die geniet internationale faam, maar is ontevreden over bepaalde aspecten in haar spel. Beter: Haar klank.

Met haar ben ik nu eerst haar partijen aan het zingen (waarbij wij tegelijk lopen voor het ritme).

Dat heeft in amper 6 weken al iets opgeleverd: Haar spel is minder academisch en lyrischer/zangeriger dan voorheen. Geen revolutie, maar wel waarneembaar.

Dus ik hoop dat ik deze tip aan je kwijt kan. Ga altijd op zoek naar je talent, je sterkste punt. En ga daarmee je (iets) zwakkere kanten te lijf.

Je zult het niet verrassend vinden dat ik je gitaarspel persoonlijker vind dan je zang. Ook anderen hebben je voorgesteld de persoonlijke kanten van je zang te verbeteren.

Bij jou zou ik dat wat ik bij de dame heb voorgesteld, willen omdraaien dus.
Speel eerst de partij die je wilt zingen op je gitaar en luister goed wat je daar hebt gedaan/hebt verteld.
Maak het niet ingewikkeld, maar zoek de poëtische/lyrische kant van je gitaar op met je stem.

Als je het zo opschrijft zou je bijna denken dat ik je vraag een boom te huggen, maar dat is uiteraard niet aan de orde. Dat zou date rape zijn voor zo'n boom, want die schreeuwt NEEEEE! Toch niet weer Timo! Vanzelf!

Ik geloof dat je een behoorlijke stem hebt, maar dat ie wat minder anonimiteit wel zou kunnen gebruiken.

Probeer het eens en ik ben benieuwd te horen, wat je ervaringen ermee zijn.
Vriendelijke groet, Gus

savale
15 oktober 2011, 10:29
Sommige kunnen ook alles he... ;) Nee maar ff zonder gekheid, klinkt zeker niet verkeerd. Ik ben wel benieuwd hoe lang je dit volhoudt, is best wel de hele tijd het gas in zeg maar.

toneblo
15 oktober 2011, 18:48
Gaaf!! Goed bezig Sjaak!! gaserop!+100

Guitarfreak
18 oktober 2011, 16:28
Helaas ben ik niet zo thuis in de wereld van de zang, maar dit klinkt bij mij heel goed in het gehoor! De dubs voelen goed aan, niks storends.

Zeg wat anders... Zijn die talenten van jou ergens te koop? Ik dacht dat je enkel 'n gitarist was. Ooit gedacht een eigen band te beginnen? Ik denk dat het veel indruk maakt op mensen wanneer je als unieke gitarist, ook je unieke stem kan combineren. Geweldig Timo, echt vet!

YannickH
23 oktober 2011, 22:45
knap gedaan!
is er eigenlijk iets dat je niet goed kan?:dontgeti:
je zet goede koffie(heb ik gelezen in een ander topic:p)je speelt zowat heel gitaarnet van de baan en zingen kan je ook nog!
ik wou dat ik ook kon zingen maar dat zit er volgens mij niet in.
kun je dat eigenlijk oefenen of moet dat echt in je zitten?

Duhsjaak
24 oktober 2011, 04:27
ik wou dat ik ook kon zingen maar dat zit er volgens mij niet in.
kun je dat eigenlijk oefenen of moet dat echt in je zitten?

Hi
Mijn radicale opvatting over zingen?
- Toen je kind was kon je zingen
- heb je het sindsdien nog gedaan?
- mag je dan verwachten dat het nog iets voorstelt?

Iedereen vind lopen eenvoudig. Maar als je je benen allebei hebt gebroken, komt er na 6 weken in tractie iemand om je te leren lopen. Zo moeilijk is dat.
Maar doordat je het alle dagen doet, denk je er niet meer bij na.

Ga dus alle dagen zingen (daar wordt je op zich al blij van) en je zult merken dat je steeds beter wordt.
Zoek foute vriendjes, nog foutere vriendinnetjes maar blijf van de foute substantie af. En (ook) wij zullen nog veel plezier krijgen van je zangkunst.

Vriendelijke groet, Gus