PDA

View Full Version : death metal distortion pedaal werkt niet!!!!



proguitar89
12 oktober 2011, 17:18
hallo gitaarnetters,

ik heb sinds maandag een nieuw pedaal gekocht via marktplaats.
maar ik kon hem niet meteen uitproberen omdat ik toen nog een verloop steker te kort kwam. ik heb vandaag de verloop stekers gekregen en heb ik samen met iemand hem aangesloten. maar hij werkt niet want volgens mij hebben we hem goed aangesloten. ik heb net zelf ook geprobeerd maar het hielp niks ik zag geen lampje branden en iemand op msn zij dit:

------------------------------------------------------------------------

micha zegt:
echt stom heb ik een nieuw pedaal voor me gitaar werkt i niet
Richard zegt:
pedaal voor gitaar??
micha zegt:
ja
voor een ander efect
Richard zegt:
dan is die pedaal niet voor jouw gitaar geschikt
micha zegt:
hoezo niet
Richard zegt:
voor elk soort instrument heb je weer andere dingen
he
zo kun je op je mobiel ook niet alles op aan sluiten
micha zegt:
oh
Richard zegt:
bij dat soort dingen als muziek instrumenten moet je net geluk hebben
micha zegt:
volgends mij maakt dat voor een gitaar geen flikker uit
Richard zegt:
voor een normale gitaar niet maar voor electrische wel
micha zegt:
maar op een akoestische kan er ook geen pedaal aan
Richard zegt:
kijk elke gitaar is een ander type gitaar
micha zegt:
oh wacht maar ik ga wel een discussie voeren op een forum
------------------------------------------------------------------

dus klopt het wat hij zegt dat het waarschijnlijk is dat elke gitaar anders is?
ik heb echt nooit ervaring gehad met pedalen.

Dirk_Hendrik
12 oktober 2011, 17:34
Richard kletst absolute kletskoek.

Doet je pedaal het wel op een batterij?

M.H.Huiting
12 oktober 2011, 18:07
Inderdaad onzin! Ik zie genoeg toetsenisten die pedalen (die oorspronkelijk voor gitaar zijn) gebruiken.
Hoe heb je de boel precies aangesloten?

arcane
12 oktober 2011, 18:21
aja, die Richard is een echte kenner:seriousf:

Ik vermoed ook dat je er nog een batterij in moet stoppen.

proguitar89
12 oktober 2011, 18:43
ik heb nog geen batterij geprobeerd en ik vond ook dat richard kletskoek over vertelde

proguitar89
12 oktober 2011, 18:48
eh misschien een domme vraag maar waar moet de batterij moet ik de onderkant gewoon los draaien of zo?

Mitch
12 oktober 2011, 19:22
Nee, uploaden via USB.
Even serieus: er zijn pedalen die de 9V ingang aan de onderkant hebben, sommige hebben 'm onder de footswitch. Kijk anders even op de site. Een Death Metal, die is van Digitech of zo? Die heeft ook gewoon een support afdeling op zijn website, met handleidingen en zo.

Jochem92
12 oktober 2011, 19:28
Bij de switch zitten aan de zijkant (aan beide kanten) ijzeren knopjes.
Deze kan je induwen met bijvoorbeeld het einde van je gitaarkabel.

Als je dat doet kan je dat deel eraf halen en zie je het plekje waar je 9v blokje in moet.

Heb het zelf ook jaren gedaan.

proguitar89
12 oktober 2011, 19:46
oke ik ga kijken maar ik zie voor in me pedaal een ingang wat mij lijkt dat daar een adapter in moet

Jochem92
12 oktober 2011, 19:54
Klopt! Je kan er ook een 9v adapter in doen.. Is makkelijker en op termijn goedkoper dan Batterijen kopen!

proguitar89
12 oktober 2011, 20:00
Klopt! Je kan er ook een 9v adapter in doen.. Is makkelijker en op termijn goedkoper dan Batterijen kopen!

oke, ik heb me adapter van me keyboard in het stopcontact gedaan. en dat ene stekertje aan de voorkant erin gedaan. maar als ik me voet of met me vingers het pedaal indruk zie ik geen lampje branden. is zo adapter van een keyboard wel goed want eerst wou ik de oplader van me psp gebruiken maar die is pleite of moet ik me pedaal gewoon een paar uur erin houden?

bass blom
12 oktober 2011, 20:12
oei, adapters zijn niet zomaar uitwisselbaar

Flitser
12 oktober 2011, 20:12
oke, ik heb me adapter van me keyboard in het stopcontact gedaan. en dat ene stekertje aan de voorkant erin gedaan. maar als ik me voet of met me vingers het pedaal indruk zie ik geen lampje branden. is zo adapter van een keyboard wel goed want eerst wou ik de oplader van me psp gebruiken maar die is pleite of moet ik me pedaal gewoon een paar uur erin houden?

Je moet dan ook een speciale 9 volt adapter hebben, bijvoorbeeld een Visual Sound one spot.

fastfolkert
12 oktober 2011, 20:18
Met een beetje pech heb je nu de beveiligingsdiode in je pedaaltje opgeblazen door een verkeerd-om gepolariseerde adapter-stekker.....

Dirk_Hendrik
12 oktober 2011, 20:24
oei, adapters zijn niet zomaar uitwisselbaar

+ een oei extra.

proguitar89
12 oktober 2011, 20:27
het, is gefixd hij werk er stonden standen op en hebben dus de juiste 9 volt op staan en het lampje werkt nu ook gewoon. toch bedankt voor de hulp ik had echt niet aan de batterij gedacht of een adapter.:)

arcane
12 oktober 2011, 20:33
Ok fijn dat het werkt. Veel plezier. Gratis tip: gebruik niet te veel gain. Als beginnend gitarist denk je dat het heel vet is. Pas na enige tijd begin je te merken dat minder gain vaak mooier is.

Liquid_Metal
12 oktober 2011, 20:42
Ok fijn dat het werkt. Veel plezier. Gratis tip: gebruik niet te veel gain. Als beginnend gitarist denk je dat het heel vet is. Pas na enige tijd begin je te merken dat minder gain vaak mooier is.

Bovendien hoor je je fouten minder goed als je met veel gain speelt en dat komt je vooruitgang niet ten goede.

Mitch
12 oktober 2011, 21:00
Hoofdletters vallen ook weg met teveel gain, dus pas op.

proguitar89
12 oktober 2011, 21:03
Hoofdletters vallen ook weg met teveel gain, dus pas op.

oh ja sorry

proguitar89
12 oktober 2011, 21:05
Ok fijn dat het werkt. Veel plezier. Gratis tip: gebruik niet te veel gain. Als beginnend gitarist denk je dat het heel vet is. Pas na enige tijd begin je te merken dat minder gain vaak mooier is.

Oke, zou ik aan denken ik ga straks even me geluid na luisteren voor en na ik het pedaal had want met zo death metal pedaal verwacht je natuurlijk dat het veel zwaarder is dan als je gewoon je gitaar versterker op overdrive zet.

Flitser
12 oktober 2011, 21:06
het, is gefixd hij werk er stonden standen op en hebben dus de juiste 9 volt op staan en het lampje werkt nu ook gewoon. toch bedankt voor de hulp ik had echt niet aan de batterij gedacht of een adapter.:)

Tip: de meeste apparaten hebben stroom nodig :dontgeti:

proguitar89
12 oktober 2011, 21:10
Tip: de meeste apparaten hebben stroom nodig :dontgeti:

lol daar ben ik nu dus achter gekomen :seriousf: :p

R.J
13 oktober 2011, 22:28
Weet niet watvoor gitaar je hebt maar wat ook vaak wel eens mooi wil werken is als je op je versterker/pedaal redelijk wat gain hebt staan (heb zelf bijv. de gain op mijn blackstar 2/3e+ open staan) de volume op je gitaar terugdraaien (en als het effe kan de coils dan ook nog splitten, tenzij je al een single coil hebt) :)

Als je dan boos wordt kan de volumeknop weer vol open zonder dat je hoeft te bukken en moeilijk te doen :blast:

Hoe klinkt dat pedaal nou dan eigenlijk, nu het werkt?

DemolitionColorScheme
14 oktober 2011, 08:38
Weet niet watvoor gitaar je hebt maar wat ook vaak wel eens mooi wil werken is als je op je versterker/pedaal redelijk wat gain hebt staan (heb zelf bijv. de gain op mijn blackstar 2/3e+ open staan) de volume op je gitaar terugdraaien
Dat zou ik niet gaan doen in een metal genre. Je verliest dan alle attack. Ik neem aan dat die Death Metal distortion voor een metal-applicatie is aangeschaft. Dat je volume op je gitaar terugdraaien zo mooi werkt voor al die andere genres wil dat niet zeggen dat dat het geval is bij elk genre.

Flitser
14 oktober 2011, 08:56
Je volume knop terugdraaien met een High gain pedaal is als naar de Macdonalds gaan voor een salade :soinnocent:

lindstrom
14 oktober 2011, 09:10
het iets terugdraaien van de volume op de gitaar kan helpen bij strakke palmmutes waar het echt strak moet zijn.

maar je kunt dan ook gewoon wat minder gain gebruiken.

Liquid_Metal
14 oktober 2011, 09:23
Je volume knop terugdraaien met een High gain pedaal is als naar de Macdonalds gaan voor een salade :soinnocent:

Wat mij betreft quote-waardig.

Dirk_Hendrik
14 oktober 2011, 11:30
Wat mij betreft quote-waardig.

My thoughts exactly :rockon:

Terminus
14 oktober 2011, 13:53
Dat zou ik niet gaan doen in een metal genre. Je verliest dan alle attack. Ik neem aan dat die Death Metal distortion voor een metal-applicatie is aangeschaft. Dat je volume op je gitaar terugdraaien zo mooi werkt voor al die andere genres wil dat niet zeggen dat dat het geval is bij elk genre.

Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je een treble bleed op je volumeknop hebt blijft de attack redelijk gelijk en afhankelijk van je kabel en de bleed kan hij zelfs toenemen omdat dan het hoog geboost wordt. Zo niet wordt je geluid doffer en verlies je dus attack. Dat het pedaal er geen bluesgeluid van gaat produceren staat daar los van, maar aangezien de Death Metal geen gain-knop heeft is dat de enige manier om distortion te minderen, als je het bijvoorbeeld te dichtgesmeerd vindt.

Met de McD quote ben ik het dan ook eens, maar als je gewoon minder gain wilt kan het helpen. Een metalpedaal met een gainkop is een andere oplossing.

R.J
15 oktober 2011, 00:41
Sja, dat ik nou ook bluesy speel over dezelfde rig met dezelfde settings als waar ik stevigere rock en metal over speel :B

DemolitionColorScheme
15 oktober 2011, 15:06
Dat zou ik niet zo snel zeggen, als je een treble bleed op je volumeknop hebt blijft de attack redelijk gelijk en afhankelijk van je kabel en de bleed kan hij zelfs toenemen omdat dan het hoog geboost wordt.
Ik heb ook treble bleeds op al m'n gitaren, maar wie heeft dat nu standaard? En dan nog, je verliest altijd volume/gain/body als je je volume terugdraait, leuk voor heel veel andere applicaties.