PDA

View Full Version : ok, het begin is er!



morris
29 mei 2003, 01:33
Met de nieuwe forumindeling is gitaarnet er goed op vooruit gegaan denk ik. Voor alle gearheads kan dit forum een mooi alternatief worden voor alle engelstalige rackforums zoals monster- en hugeracks.
Dus: spread the word!

Wat jullie?

LordRiffenstein
29 mei 2003, 11:47
Helemaal mee eens, dit is heel goed, alleen niet zo goed voor mijn GAS :-?

Rackheads are still alive 8-)

Rectifier
29 mei 2003, 22:05
Nu alleen hopen dat er meer rack-gear-freaks komen.
Er zijn vrijwel veel van ons soort gitaristen die echter niet van deze forum afweten.....helaas..... :-(

Phyrexian
30 mei 2003, 12:07
True,
veel goeie gitaristen zijn ook nauwelijks met gear bezig,
enkel maar met het spelen zelf eigenlijk...

ik vind de onderverdelingen beter.
alles wordt beter van elkaar gescheiden,
mooier en netjes.

Tuttermuts
1 juni 2003, 15:11
Racks rule!!!
ik ben nog niet zo lang gelede tot de conclusie gekomen om een rack te maken (welja niet helemaal zelf, maar je weet wel, kopen en bij elkaar vijzen)
omdat ik tussen de combo's gewoon men zin niet kon vinden, altijd iets: te duur, te weinig watt, slechte sound ,"te weinig knopjes" , te lelijk :lol: ,...
zijn modulation racks hier ook welkom? ik gebruik namelijk een v-amp2
(moest er ooit een 3 uitkomen ga ik voorn rackmount versie natuurlijk)

bassopotmus
1 juni 2003, 17:56
ik ben bassist en wil ook alleen maar rack spul, maar neem aan dat jullie allemaal gitarist zijn?

Tuttermuts
1 juni 2003, 18:40
ik ben gitarist 8-)
cheers rackers :-D

kokeleko
1 juni 2003, 22:33
Beter een groot rack, dan een klein rekkie :-D

Chiel
2 juni 2003, 00:02
Gitaar spelen is leuk hoor, maar sinds mijn rackje heb ik er een hobby bij!!! 8-)



PS: Cool!!! Zojuist Leendert Haaksma met Hans Eikenaar en Michel van Schie op de Nijmeegse Waalkade zien Jammen!!! :o :o :o

strakke joekel
2 juni 2003, 13:13
Yep een rack blijft leuk

alleen een nadeel, ben begonnen met 8 eenheden maar dat klereding is alweer te klein 8-)

signsofzodiac
9 juni 2003, 16:25
Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat de combinatie van top EN rack voor mij het beste klinkt. Ik ben al een heel eind, nou alleen nog de Engl 930/60 eindtrap en 2 verticale 2x12 engl kastjes voor de stereo-wet-sounds. Mijn top is dan gereserveerd voor het directe geluid zonder effects

Het was een hele beslissing om mijn per-/poweramps weg te doen, na jaren van gebruik, maar ik kwam er toch achter dat een top directer klinkt en meer pushed. En ik heb zo'n beetje alles gehad. Misschien toch de pre- en poweramp in een top die direct op elkaar zijn aangesloten die daar voor zorgen, ik weet het niet.

De setup bestaat nu uit:

Engl Savage Special Edition
Engl Standard 4x12
Engl Z7-midiswitcher-module
TC Electronics M-One
Roland FC-200 midi-pedal
Samson PowerBrite PB11
Korg DTR-2 racktuner
Spectraflex kabels

Nou nog effe rack-units en top in 1 flightcase bouwen (met een beetje ruimte over voor de toekomstige eindtrap).

Morris: ik heb die Paul Lenders al drie keer gemaild over een prijsindicatie voor die flightcase maar ik hoor steeds niets terug. Is ie zo moeilijk te bereiken?

morris
10 juni 2003, 01:26
Paul heeft het inderdaad erg druk op het moment. Hij is met een paar mooie pro-racks bezig. Heb je wel het goede email adres? Anders kun je hem beter even bellen, dan krijg je hem altijd te pakken, 06-21540203.

Jij wilde een case voor de top en ruimte voor een aantal rackunits?
Paul maakt die inderdaad regelmatig (shockmount) Dat wordt wel redelijk zwaar, zeker inclusief een 930/60.. Bovendien zal hij redelijk diep moeten i.v.m de rackunits, voor de top is zo'n diepte niet echt nodig, dus ik zou persoonlijk niet één case adviseren. Waarom niet een mooi shockmountje (Via Paul kun je schitterende shockmounts bestellen, a la KrizKraft) met de top erboven op?
en dan nog 2 2x12" en 1 4x12" cabs, dan mag je wel een paar vierkante meter reserveren op de buhne... Het zal er wel aardig uitzien denk ik...

Later
Morris

dml
10 juni 2003, 05:15
-de "rack" is er nog lang niet uit
-mijn moeder gebruikt ook een rack..............een droograck
-nieuwe naam van M/B: Dual Racktifier
-Normaal: Höken- BRacken - Angoan
-Even mijn spieren racken
-Zelfs mijn oma gebruikt een rack......een looprack
-Status Quo: Rackin' all over the world
-Elvis: Jailhouse Rack
-Justin Timberlake: Rack your body
-Queen: We will rack you
[/list]

Rectifier
10 juni 2003, 13:40
Jij hebt zeker een tik van een rack gehad ipv een tik van een molen... :D

dml
10 juni 2003, 16:23
Tja, en dat terwijl mijn rekje maar 4 HE is en voor de helft gevuld.........

signsofzodiac
11 juni 2003, 22:11
en dan nog 2 2x12" en 1 4x12" cabs, dan mag je wel een paar vierkante meter reserveren op de buhne... Het zal er wel aardig uitzien denk ik...

8-)

Ik heb altijd al grote racks en grote stacks gehad, wat altijd een leuk contrast vormde me de 30 watt Valvestate van de andere gitarist en de 40 watt Gorilla-bass-amp :-D

De standaard met een stuk of wat gitaren er naast deed ook wel wat trouwens. Om de twee nummers een andere plank omhangen, puur voor de show....

Wat trouwens grappig is: als je bij een gig twee 4x12's OP elkaar zet vind de soundman je een patser die te hard wil (bij voorbaat, of het zo is laat ik in het midden :) ), en als je ze NAAST elkaar zet ben je een audiofiel :???:

Bates15
11 juni 2003, 22:18
Hmmmm, als soundman vind ik het zinloos machtsvertoon, als gitarist GAAAF. k'heb twee petjes op :)

signsofzodiac
11 juni 2003, 22:23
Eigenlijk is een full-stack ook volslagen gestoord zolang je niet op Dynamo speelt ,maar het staat zo gaaf... Ik heb een tijd 2 4x12's en er maar 1 aangesloten. Sommige mensen vonden het zo "waanzinnig klinken" die Full-stack, terwijl er maar 1 werkte. See what looks can do :)

Bates15
11 juni 2003, 22:33
hehehehe