PDA

View Full Version : The Lo Lands | Devided & Hypnotic



The Lo Lands
12 oktober 2011, 09:34
Hallo gitaarvrienden,

Het is al weer een tijd geleden sinds ik wat muzikaals heb gepost maar ik heb niet geheel stil gezeten. Ondertussen 4 nieuwe schetsen cq instrumentale nummers opgenomen. Eigelijk door het ontbreken van band, zanger ben ik genoodzaakt mij op het gladde instrumentale pad te begeven :) Het nummer 'Divided' welke zijn voltooing nadert krijgt nog sologitaar partijen van vriend/muzikant Paul Coenradie. Daarnaast denk ik aan toevoeging van echte drums. Het nummer 'Hypnotic' is nog prematuur maar kan uiteindelijk een aardig nummer in de stijl van Satriani worden.

http://www.thelolands.nl/music.html

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Luister eventueel ook even naar 'Dog will Hunt' en 'Song Two'.

Han S
12 oktober 2011, 11:30
Errug mooi gedaan Milo, heel prettig luisteren op deze manier.

Mr. Dynamite
12 oktober 2011, 13:39
Eerste indrukken:

Hypnotic: Oke je hebt me meteen, heerlijke sfeer. Ben erg benieuwd hoe dit er uit gaat komen. Solo klinkt ook lekker. Dat de drum op de ride (?) gaat mocht van mij wel iets eerder komen, soort uitbarsting met solo ofzo?

Devided: Anders. Zit ook een goede sfeer in, vooral stuk bij 2:30 vind ik erg gaaf. :ok:

De andere nummers zijn ook gaaf, licht inderdaad goed in het gehoor ;)

The Lo Lands
12 oktober 2011, 21:50
Hoi Han en Mr. Dynamite, dank voor jullie alleraardigste reactie en dat jullie even de moeite hebben genomen om te luisteren :)

Zodra de nummers helemaal af zijn zal ik deze zeker hier weer posten. Het is altijd fijn te horen als je goed op weg bent met eigen nummers. Als je alleen muziek maakt is feedback soms een gemis en daarom zijn forums als deze een uitkomst!

pasqual
12 oktober 2011, 22:26
Ik heb alleen het eerste nummer geluisterd, Hypnotic. De rest doe ik later, anders ga ik er te snel doorheen...
Het heeft een heerlijke sfeer in het begin. Maar dan komt je solo erbij. Het contrast met je sound die je gebruikt bij je begeleiding gitaar is wat mij betreft te groot. Ik vind je solo geluid niet mooi in dit geval. Ruimtelijk versus compact en modderig. Uiteraard blijft dit een kwestie van smaak.

Toch ff Devided geluisterd: hier vind ik de gekozen sounds van de verschillende gitaren beter in verhouding. best wel een leuke compositie met veel potentieel. Deze zou ik zeker goed uitwerken.

The Lo Lands
13 oktober 2011, 09:13
Ik heb alleen het eerste nummer geluisterd, Hypnotic. De rest doe ik later, anders ga ik er te snel doorheen...
Het heeft een heerlijke sfeer in het begin. Maar dan komt je solo erbij. Het contrast met je sound die je gebruikt bij je begeleiding gitaar is wat mij betreft te groot. Ik vind je solo geluid niet mooi in dit geval. Ruimtelijk versus compact en modderig. Uiteraard blijft dit een kwestie van smaak.

Toch ff Devided geluisterd: hier vind ik de gekozen sounds van de verschillende gitaren beter in verhouding. best wel een leuke compositie met veel potentieel. Deze zou ik zeker goed uitwerken. Jij ook dank Pasqual! Nu komen we ergens :) Je hebt gelijk wbt het sologeluid bij 'Hypnotic'. Hoewel ik op andere forums complimenten kreeg over mijn sologeluid in dit nummer (wah met oversturing) denk ik dat het geluid nu nog te direct klinkt en kan ik in de mix nog wel aanpassen met een delay voor meer ruimtelijkheid waardoor deze meer in het nummer vloeit. Dit heb ik ook bij Devided gedaan met toch hetzelfde sologeluid. Over mijn solosound ben ik meer dan tevreden en er is geen mens op deze wereld die mij kan overtuigen om dat te gaan tweaken :seriousf: Terug naar de mix...

pasqual
13 oktober 2011, 09:30
Ik denk ook dat een delaytje (stereo) wonderen doet op deze plek.

Duhsjaak
13 oktober 2011, 12:09
Hi
Heb ze allebei twee keer beluisterd en ben het met Pascal eens: De klank van Devided en het nummer vind ik allebei beter uit de verf komen.

Een persoonlijker geluid ten opzichte van een geluid dat goed is maar (naar mijn smaak) te anoniem.

Iets te harde break/gitaar na 1.00 minuut en later nog eens, maar meer kritiek is er niet. Heerlijk stukkie.

Ik zou, uitgaande van klank/sfeer van Devided nog een extra nummerstje bedenken en dan denk ik dat je dat als uitgangspunt voor eenrepertoire set zou kunnen gebruiken. Klinkt erg lekker en sympatiek.

Ik kijk alvast uit naar je volgende nummer.

Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
13 oktober 2011, 12:27
Hi
Heb ze allebei twee keer beluisterd en ben het met Pascal eens: De klank van Devided en het nummer vind ik allebei beter uit de verf komen.

Iets te harde break/gitaar na 1.00 minuut en later nog eens, maar meer kritiek is er niet. Heerlijk stukkie. Dankjewel Gus!! Hypnotic is als eerder gemeld nog in een premature staat, als deze qua opnames helemaal af is zal ik net als bij Devided de mix 'perfectioneren' wat toch wel het minst leuke werk is ;)

De break in Devided te hard is een bewuste keuze maar er gaan nog solopartijen van Paul komen dus dan zal ook deze break getemperd in de eindmix komen.

En een repertoire/set ben ik niet aan het samenstellen. De kans dat ik deze nummers live ga performen is zeer klein :seriousf: Maar het idee klinkt wel goed Gus :)

Riky
13 oktober 2011, 16:26
Oeh Devided is vet! Behoorlijk origineel als vind ik het wel erg veel thema's hebben, maar daar kan met zang meer duidelijkheid in komen.

Over de gitaarsound in Hypnotic ben ik het eens.

nak
13 oktober 2011, 19:51
Mooi, doet me denken aan Porcupine Tree. Lekker sfeervol.
Drums klinken ook lekker natuurlijk.

The Lo Lands
13 oktober 2011, 20:04
Dankjewel Nak en Riky!!

Ik heb zojuist de sologitaar van Hypnotic voorzien van een klein beetje delay en heb de level wat getempert en panning verandert. Het maakt de solopartij iets smoother maar qua karakter en sound blijft het uiteraard hetzelfde. Dank voor jullie altijd eerlijke maar zeer bruikbare feedback :)

pasqual
13 oktober 2011, 22:56
Ik heb nog eens even naar Hypnotic geluisterd: Ik vind de beide gitaarpartijen nu veel beter met elkaar in verhouding staan. En dat allemaal met een beetje delay en panning....

The Lo Lands
19 oktober 2011, 09:19
Iets te harde break/gitaar na 1.00 minuut en later nog eens, maar meer kritiek is er niet. Heerlijk stukkie.

Vriendelijke groet, Gus Toch even naar aanleiding van Gus zijn terechte opmerking de break in volume level naar beneden aangepast! Dank Gus :-)

@ Pasqual: is inderdaad beter maar heb nog wel het gevoel dat de verse solopartij misschien iets harder in de mix mag!?

pasqual
19 oktober 2011, 10:25
Ik zal thuis nog eens ff luisteren, ik zit nu in mijn kraan en heb geen oordopjes bij me voor in de telefoon.:chicken: