PDA

View Full Version : Welk multi-effect pedaal?



Flitser
12 oktober 2011, 08:53
IK zit te twijfelen tussen een paar multi-effects. Ik heb op het moment de Line 6 POD XT live, Boss GT-6 en Digitech RP500 op het oog, waarvan de laatstgenoemde mijn favoriet is.

Ik speel alleen maar Metal, dus hij moet goede Metal sounds hebben. Daarnaast wil ik opnemen met USB en moet er een headphone uitgang op zitten. Een expressiepedaal er op is een must. Mijn budget is ongeveer 200 euro.

Heeft iemand dus tips, opmerkingen of andere dingen waar ik iets aan heb? Bij voorbaat dank.

Liquid_Metal
12 oktober 2011, 10:04
Distortion sounds zijn met de budget modellers nog steeds niet goed haalbaar. Ik had vroeger een GT8 maar was daar echt niet tevreden mee.
Tegenwoordig gebruik ik bij repetities echter een GT6 en omdat ik veel beter weet hoe je het in moet stellen klinkt het een stuk beter. Zeker niet the real thing maar in een volledige mix (drums, bas, zang, toetsen) klinkt het goed genoeg met de headsets/oordopjes die wij gebruiken.
Ik heb begrepen dat bv de nieuwe Line6 HD toestellen al een stuk beter zijn, maar je zou ook gewoon een tweedehands GT6 kunnen kopen om te proberen. Je kunt er héél veel van/mee leren en voor dezelfde prijs zo weer verkopen.

Flitser
12 oktober 2011, 22:57
De Line 6 HD300 is dan helaas weer te duur voor me. Tweedehands is hij op het moment ook niet verkrijgbaar. De GT serie van Boss lijkt mij dan wel weer wat. Weet jij of je daar lekkere Mesa Boogie achtige scheuren uit kan halen?

Daarnaast viel de Boss ME-75 mij op. Met mijn board wil ik ook optredens doen, dus een expressiepedaal en grote knoppen zijn voor mij een must.

Morgen ga ik ook even langs Rock Palace, hopelijk hebben ze daar iets wat ik kan uitproberen.

Liquid_Metal
12 oktober 2011, 23:02
Er zit een Triple Rectifier simulatie in dus dat kan. Ik dacht dat er ook een clean Boogie in zit.

peter_heijnen
13 oktober 2011, 10:05
http://www.youtube.com/watch?v=txjE8hFMor8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MM8Zu2PZIMI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=M9w5nsI3wpc&feature=related

Best aardig, 180 euro bij de grote duitse T.

Liquid_Metal
13 oktober 2011, 10:09
http://www.youtube.com/watch?v=txjE8hFMor8&feature=related

180 euro bij de grote duitse T.

Wat een gaaf ding: instant GAS! Maar zal wel niet zo lekker klinken als de Line6 M-serie?

peter_heijnen
13 oktober 2011, 10:22
Geen idee, maar ik heb 2 m9's gehad en weer verkocht. Mezelf kennende zal ik deze zeker eens proberen... ;)

Liquid_Metal
13 oktober 2011, 22:11
kHeb wat filmpjes gekeken en dit is de meest uitgebreide review van de G3:

http://www.youtube.com/watch?v=KkmoIlxStGc

Lekker als je amp models zoekt maar voor mij is een M5/9 meer geschikt omdat die ook volledig met MIDI aan te sturen zijn.

Henri H
13 oktober 2011, 23:12
Lijkt me ook zeker een leuk apparaat als backup die G3! GAS. :crazyhappy: :D

Flitser
14 oktober 2011, 21:01
Hmm ik wil 'em ook als live pedaal gebruiken. Er MOET dus een expressie pedaal op zitten.

Heeft iemand ervaring met de Digitech RP500? Die wil ik op het moment kopen, maar als iemand zijn ervaring wilt delen zou ik dat erg waarderen.

BeeJee
14 oktober 2011, 21:21
Voor een paar tientjes heb je bij die Zoom ook een expressiepedaal. Als ik zou moeten kiezen zou ik daarvoor gaan ipv. een modeler uit de oudere generaties.

Flitser
14 oktober 2011, 21:30
Weet je hoeveel dat pedaal dat kost en of je die ook bij Thomann kan kopen? Ik heb namelijk wel een budget.

Edit: morgen ga ik de Digitech RP500 ophalen bij iemand. Ik zal spoedig een geluidsclipje plaatsen!

TonL
15 oktober 2011, 03:53
Heb zelf de ZOOM G3 aangeschaft ,en ik moet zeggen dat ik persoonlijk weg ben van dat ding .
ZEER overzichtelijk, eigenlijk een groot aantal stompboxen en dat per 3 stuks te gebruiken en in te regelen, is voor zijn kunnen ook vrij klein .
Vergeleken met mn Tonelab ST, alles heel mooi grafisch aangegeven.
En het geluid..........over smaak valt te twisten , ik ben zeer tevreden.
Okay een pedaal kun je er los bijkopen ,sound en bediening zijn beter als Digitech is mijn beschijden mening.

Rooker
15 oktober 2011, 09:14
Heb zelf de ZOOM G3 aangeschaft ,en ik moet zeggen dat ik persoonlijk weg ben van dat ding .
ZEER overzichtelijk, eigenlijk een groot aantal stompboxen en dat per 3 stuks te gebruiken en in te regelen, is voor zijn kunnen ook vrij klein .
Vergeleken met mn Tonelab ST, alles heel mooi grafisch aangegeven.
En het geluid..........over smaak valt te twisten , ik ben zeer tevreden.
Okay een pedaal kun je er los bijkopen ,sound en bediening zijn beter als Digitech is mijn beschijden mening.

Ik heb ook nog ee digitech rp 500 thuis. Het is echt een speelgoed ding met speelgoed sounds. Ik houd hem zelf voor de ritme functie die er op zit.en omdat ik er niet meer dan 30 euro voor durf te vragen. Nieuw koste hij dacht ik tegen of over de 200 euro.
De zoom vind ik ook al een heel stuk beter klinken. Die komen nog enigzins in de buurt van een serieus geluid. Een ander voordeel is dat je de zoom ook evt kunt combineren met losse analoge boxjes, dit kan de Digitech volgens mij ook niet.

Liquid_Metal
20 oktober 2011, 23:20
Ik heb zojuist de Boss GT6 gebruikt tijdens een echte repetitie (normaal is het met elektronisch drumstel via headset). Ik heb de GT aangesloten op de FX Return van een aanwezige Marshall buizencombo (die me nóóit heeft kunnen bekoren) en het klonk echt heerlijk. Sound was goed strak, natuurlijk niet zoveel karakter en een beetje kil, maar ik kon gewoon alle patches gebruiken nadat ik de speaker sim had uitgezet. Echt een ideale oplossing dus de GT6 blijft voorlopig bij me.
Ook voor heel simpele gigs (zoals de bandwedstrijd die we binnenkort doen, waar we geen eigen gear mee mogen nemen en met 8 andere bands spelen) is het zeer geschikt want zo heb ik toch nog m'n effecten.