PDA

View Full Version : Strat slagplaat



Ace 1.15.19
12 oktober 2011, 02:05
Een jaartje of vier geleden heb ik om te experimenteren eens zelf een Strat in elkaar gezet met een Squier body en een Mighty Mite hals. Om het een en ander te proberen gewoon ergens tweedehands een setje Seymour Duncan pickups en een Schecter humbucker voor in de brugpositie gekocht. Toen hij af was heb ik hem bijna nooit meer aangeraakt.

Onlangs kreeg ik het idee om hem eens opnieuw onder handen te nemen. Hals, body en tuners zouden hetzelfde blijven. Wat ik nieuw wil is de slagplaat en de electronica. Een F-spaced DiMarzio Super Distortion in de brug en een volume pot, that's it. Ik neig op den duur meer terug te gaan naar eenvoud en toch praktisch, dus ik laat alles vallen wat ik niet tot nauwelijks gebruik.

Toen ik hem destijds assembleerde overwoog ik om de slagplaat van Plexiglas te maken zodat je er doorheen kon kijken, maar daar zag ik van af omdat het snel lelijk zou worden door het bekrassen. Voor deze upgrade wilde ik in eerste instantie zelf een spiegel slagplaat maken. Vervolgens kwam ik er achter dat deze ook kant-en-klaar te koop zijn, zij het alleen aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

Ik had al wat gevonden op Guitar Fetisch (http://www.guitarfetish.com/Single-Humbucker-Mirrored-Strat-Pickguard_p_675.html) en op Pickguards.com. Op die laatste site kwam ik ook dit exemplaar (http://www.wdmusic.com/strat_guard_1_hum_diamond_plate.html) tegen. Misschien nog wel gaver dan een mirrored, maar de prijs liegt er natuurlijk ook niet om. Ergens ben ik ook bang dat hij niet zal passen. Wat zeggen jullie ervan? Beter om wellicht ergens een stuk traanplaat te kopen en zelf te werk te gaan? Vraag me af of het spul een beetje te bewerken is.

Pepe
12 oktober 2011, 08:37
Gaatjes die niet passen is toch geen issue op een oude squier body?

Die pickguards zie ik wel vaker op Ebay voor veel minder, misschien moet je wat meer research'n.
Rectifier look... sja

pueblo
12 oktober 2011, 18:39
vroeger hadden ze bij guitarsupplies.nl gewoon spiegel slagplaatmateriaal. nu verkopen ze wel nog alu platen voor slagplaten en het zou kunnen dat er ook een spiegelslagplaat bij de slagplaten staat