PDA

View Full Version : Seymour-Duncan Pearly Gates : zegen of vloek



Polytheme Pam
29 mei 2003, 00:33
ik heb al een jaartje of 4 een Fender hot-rodded strat met een SD-Pearly Gates humbucker in de brug positie. Ik heb de gitaar gekocht voor de geweldige SC Texas-Specials (voor de oudere jongere onder ons: het Johnny guitar Watson geluid) maar ik verbaas me nog steeds over het armetierige geluid van de SD. Ze klinken echt niet beter als de brug-enkelspoeltjes op een standard strat. Is het gewoon weer zo`n typische Fender mislukking of zou het elementje gewoon niet in orde zijn?

Brat
29 mei 2003, 03:37
Het rare van de pearly gates is dat sommige mensen ze heilig verklaart hebben (Billy Gibbons) en dat je er hele wisselende berichten over hoort. Niet dat je daar wat aan hebt. Maar het is me wel op gevallen.

jorrit
29 mei 2003, 09:20
mijn gitaar leraar heeft een amerikaanse strat (2300 euro) met ook een seymour duncan pearly gates dr in en die klinkt erg erg goed en veelzijdig. dus misshien ligt het aan techniek of versterker of het houtsoort maar in die gitaar klinkt ie erg goed.

gerrekat
29 mei 2003, 09:44
PG zijn moderate output dus een metalscheur zal je er neit echt uitkrijgen!

Ik weet niet zijn gewoon beefed up PAFs maar SD's klinken over het algemeen toch wel goed!

Timmer
29 mei 2003, 10:40
Een Pearly Gates? Die is toch gebaseerd op een SD '59 (maar dan net een tikkeltje meer output)?

Volgens mij hoor je meer goede berichten over de '59 en meer matige kritieken over de PG (teveel treble boost tov. '59).

Negative K3 fan
29 mei 2003, 10:56
SH-PG1/TB-PG1b -- The original custom Pearly Gates™ pickups were wound for the famous '59 Les Paul® Standard that defined the raw, rebellious sound of Texas blues rock. Essentially a variation on the Patent Applied For sound, the Pearly Gates sound is sweet, but slightly rude, with great sustain and a bright top that make harmonics jump out of the guitar. Available in black, zebra (cream & black), reverse zebra and white as well as the following colors at no extra charge

Negative K3 fan
29 mei 2003, 11:00
als je naar de soundclips op de SD site luister kun je duidelijk horen dat de pearly gates iets scheller, minder warm en wat kouder klinikt, minder bas, maar meer definitie door wat meer hoge tonen.

in de 59 zit trtouwens een alnico 5 en in ded PG een alnico 2.

Jeee
29 mei 2003, 11:08
Ik heb een SD PG+ in mijn Texas Special Fat Strat steken. Ik vind hem echt super klinken. Een erg lekker crunch geluid, en pinch harmonics springen er zo uit. Een SUPER element ...

Maar het kan misschien ook aan het gebruikte bodyhout liggen. De mijne is Sienna Sunburst, da's dus Ash.
Misschien dat de PG minder goed klinkt in een Alder body?

Polytheme Pam
29 mei 2003, 15:19
hmmmm...ga volgende week toch naar zwier..zal gelijk vragen of hij er ff naar wil kijken want de reacties komen me niet echt bekend voor :???:

gerrekat
29 mei 2003, 16:44
Dat zei ik een soort Paf dus niet al te hoge output zou voor blues en rock lekker moeten klinken.

Ik vond SD elementen in mijn Pre BIll Lawrence tijdperk altijd goed klinken (nog steeds wel trouwesn en de meeste DiMarzios ook trouwens)

fred dons
30 mei 2003, 12:31
de PG op de fender is een custom versie met een hogere output dan de normale versie (de normale zou te dun klinken op een strat) deze
versie kun je alleen bij Fender bestellen

Kapitan Yonker
30 mei 2003, 14:32
De Pearly Gates op de strat is de Pearl Gates PLUS met een alnico 5 magneet i.p.v. een alnico 2 en zijn idd niet bij seymourduncan te bestellen