PDA

View Full Version : Ibanez Prestige || Team J Craft inside



MichaelSS
11 oktober 2011, 18:55
Hallo!

Nadat ik mijn Fender had geruild tegen een Gibson Nighthawk, bleek dat achteraf toch geen goede set te zijn. Ik ben opzoek gegaan na een betaalbare gitaar die redelijk in de buurt komt van mijn PRS Custom 24. Blijkbaar blijkt dit een hele lastige opgave, voor normaal geld.

Nighthawk is de duur weer uit, en nu heb ik een gitaar gekocht waar ik al heel lang na aan het kijken ben. Ik loop altijd al te roepen dat ik een Ibanez Prestige wil, en toch komt het er niet van.

Gister de knoop toch maar doorgehakt en ik moet zeggen... wauw :mmmm:. Geweldig veel output, blijft subliem goed op stemming, perfect afgewerkt, en ook nog eens een heel mooi stukje hout.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat het weer niet in de buurt komt van de meest geweldige gitaren die er zijn, namelijk PRS. Toch is het een waanzinnig goede gitaar die van de drie (Fender > Gibson > Ibanez), verreweg het fijnst is.

Hier wat specs:
- Hot Grinder and Short Tracer pickups.
- Gotoh precision tuning machines and deluxe Prestige case.
- 5pc Maple/ Walnut Wizard Prestige neck
- Mahogany body
- Jumbo frets
- Rosewood fretboard
- Pearl Off-set dot S Prestige inlay
- ZR2 bridge w/ZPS3
- HGD1 neck pickup
- ST1 middle pickup
- HGD2 bridge pickup

En hier dan wat fotokes:
http://images02.olx.pt/ui/7/03/72/1285953507_113880172_5-Vendo-Ibanez-Prestige-S5470-RVK-Santarem-1285953507.jpg

http://images01.olx.pt/ui/7/03/72/1285953507_113880172_1-Fotos-de--Vendo-Ibanez-Prestige-S5470-RVK-1285953507.jpg

http://images02.olx.pt/ui/7/03/72/1285953507_113880172_2-Vendo-Ibanez-Prestige-S5470-RVK-Santarem-1285953507.jpg



http://images02.olx.pt/ui/7/03/72/1285953507_113880172_4-Vendo-Ibanez-Prestige-S5470-RVK-Compra-Venda-1285953507.jpg

Mesjoggah
12 oktober 2011, 10:09
Mooi ding, gefeliciteerd ermee!!!

TimoSomers
12 oktober 2011, 10:22
Dit vind ik toch wel de mooiste Ibbietjes.
Blijf altijd gas voor zo'n ding houden ookal heb ik er veel gehad en was het allemaal net iets te dun naar mijn smaak.
Gefeliciteerd ermee man! Wat is btw die strip op de bridge pickup? Hoort dat bij het element of is het een piezo of wat?

jze
12 oktober 2011, 11:03
Mooie gitaar, heel netjes!

Maar heb je hem nieuw gekocht? Want met dat bedrag kom je ook al een eind in de richting van een PRS (tweedehands weliswaar). En wat is nu beter dan 1 PRS? Juist, 2 PRS'en ;)

Behalve Music Man dan...

mesaman
12 oktober 2011, 12:04
tja, mooie gitaar, goede gitaar, nu heb je pech dat je aan een super ibby gaat wennen! nu kan alleen nog een J.custom je overtrefffen!

veel succes!

Terminus
12 oktober 2011, 14:44
Prachtige gitaar, de mooiste S naar mijn mening.

Orpheo
12 oktober 2011, 14:50
Dit vind ik toch wel de mooiste Ibbietjes.
Blijf altijd gas voor zo'n ding houden ookal heb ik er veel gehad en was het allemaal net iets te dun naar mijn smaak.
Gefeliciteerd ermee man! Wat is btw die strip op de bridge pickup? Hoort dat bij het element of is het een piezo of wat?

een piezo ziet altijd in de brug. die strip is waarschijnlijk gewoon een stuk staal of een magneet. kijk maar eens naar de dimarzio megadrive, of de x2n, of de crunchbox. zien er ook zo uit :) zorgt voor een wat meer 'even tone'; dus minder verschillen tijdens benden. althans, dat is 't idee. het is de oudere 'versie' als je wilt van de virtual-techniek. maar dat vind ik een brug te ver :p

MichaelSS
13 oktober 2011, 00:42
@Timo: Bedankt! Super gitaartje, zeker een aanrader. De hals is wel even wennen, maar prima ding.

@Jze: Nee, niet nieuw. Het is altijd even afwachten wat je aantreft als je hem 2ehands koopt. (Meppel-Schiedam is behoorlijk ver). Maar goed, de gitaar is werkelijk in nieuwstaat. Ik heb geen krasje kunnen vinden, en alles zit er nog netjes bij. Ik heb hem voor ongeveer de helft van de nieuwprijs gekocht, dus geen slechte deal lijkt mij!

@Mesaman: Ergens moet je genoegen nemen met wat je hebt. Ik heb meerdere ibanezen gehad, waaronder de goedkopere (gio's), een RG maar ook een paar JS100 gitaren. Vooral die JS100 gitaren zijn super fijn, en op dit moment zal ik niet weten wat een J.Custom als meerwaarde kan bieden ten opzichte van mijn Ibanez.

frekie
13 oktober 2011, 10:39
Ah, de S serie! Zwaar onderschat op MP! Ik moet mijn '90 paars metallic :cheerup:F serie S540 weer eens opnieuw besnaren, toets schoonmaken en in de olie zetten, afstellen. Kortom een hele dag werk...

Maar dan weer lekker shredden :punk:

mesaman
17 oktober 2011, 10:03
[/QUOTE]
@Mesaman: Ergens moet je genoegen nemen met wat je hebt. Ik heb meerdere ibanezen gehad, waaronder de goedkopere (gio's), een RG maar ook een paar JS100 gitaren. Vooral die JS100 gitaren zijn super fijn, en op dit moment zal ik niet weten wat een J.Custom als meerwaarde kan bieden ten opzichte van mijn Ibanez.[/QUOTE]


Natuurlijk, ik bedoelde eigelijk te zeggen dat jij een prachtige gitaar hebt!
Want echt beter gaat het niet meer worden, wel anders.J custom is way over the top en extreem geprijsd. ik ben positief verrast na het zien van jou gitaar. Ik begrijp je keuze helemaal.en nu lekker spelen met dat ding!

En als je hier geen genoegen mee wilt nemen,weet ik het ook niet meer.
Kan je beter met modeltreintjes gaan spelen ofzo,postzegels?stoeptegels?