PDA

View Full Version : Vreemd probleem met Dunlop Cry Baby



Toinetb
11 oktober 2011, 16:47
Ik heb een paar dagen een Dunlop Cry Baby gcb-95 gekocht. Toen ik hem uit ging proberen merkte ik echter iets raars. Hij klinkt voor het grootste gedeelte goed maar op een paar noten merkte ik dat als ik het pedaal helemaal omhoog had dat er een soort feedback-achtig geluid ontstond op een andere noot dan ik speelde. De opvallendste was de B op de A-snaar, als ik daarbij het pedaal omhoog had werd het een Fis.

Het ligt niet aan mijn versterker, ik heb het pedaal namelijk daarna rechtstreeks in mijn stemapparaat en daar zag ik dat de noot daadwerkelijk veranderde.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Toinetb
17 oktober 2011, 19:26
Niemand? (+tientekens)

Plant
17 oktober 2011, 20:04
Oscillatie?

Brum
17 oktober 2011, 20:11
Feedback, lijkt het. Heb je het zowel clean als met meer gain, of is het alleen met meer gain?

piezo
17 oktober 2011, 20:31
De Fis is een boventoon van de B (3/2 x frequentie), die komt in een natuurlijke feedback situatie al gemakkelijk naar boven, dus helemaal als het wahpedaal vooral de Fis frequentie benadrukt.

Robin...
17 oktober 2011, 20:34
Zeker vaag.
Misschien iets met harmonics te maken, dat lijkt me het enige wat de toonhoogte daadwerkelijk kan veranderen.

Gebeurd het op je b snaar alleen maar op fret 3/2 en 7, of gebeurd het op meerdere gebieden?


De Fis is een boventoon van de B (3/2 x frequentie), die komt in een natuurlijke feedback situatie al gemakkelijk naar boven, dus helemaal als het wahpedaal vooral de Fis frequentie benadrukt.
je was me voor

Liquid_Metal
17 oktober 2011, 22:18
De Fis is een boventoon van de B (3/2 x frequentie), die komt in een natuurlijke feedback situatie al gemakkelijk naar boven, dus helemaal als het wahpedaal vooral de Fis frequentie benadrukt.

Exacto, ik heb dat soort dingen ook. Als het je erg stoort kun je de potmeter van je wah een klein stukje draaien, maar het is het karakter van een wah.

Toinetb
18 oktober 2011, 00:11
Okee bedankt. Ik dacht ook dat het feedback was maar ik heb het ook als ik hem direct in mijn tuner steek en dus helemaal geen geluid produceer om te laten feedbacken. Ik moet dus maar gewoon subtiel wah-en als ik die toon gebruik. Ik meen het op sommige andere tonen ook te horen maar veel subtieler, eerder als een iets versterkte boventoon.

In ieder geval erg bedankt.