PDA

View Full Version : Nieuwe Dave Mustaine series wat vinden jullie



Soulflyhigh
28 mei 2003, 23:52
Zoals (waarschijnlijk) de meesten van jullie al weten heeft Dave Mustaine z'n contract met Jackson afgebroken (ik geloof dat het iets met de overname van Fender te maken heeft please vul aan) Zijn nieuwe sig. series verschijnt dan ook bij ESP. Niet veel verandert met zijn oude gitaren (alleen andere headstock) maar wat vinden jullie

check: http://www.espguitars.com/html/newsitem.html

dml
28 mei 2003, 23:55
Jeetje, Dave gaat dezelfde richting op als Yngwie J. Malmsteen. Qua dikte dan......... :-D

Brat
29 mei 2003, 04:05
Wat zijn metal gitaren toch verschrikkelijk spannend afwisselend. Dit is toch wel een heel ander verhaal dan die Jacksons :wink:

Brat
29 mei 2003, 04:06
Ik heb trouwens niks tegen metal en al zeker niet tegen Dave Mustaine. Even voor de goede orde

jorrit
29 mei 2003, 09:23
k heb niets met die gitaar......gewoon weer een uitvoering van een v maar dan met zo'n lelijke esp kop......

Anders Destium
29 mei 2003, 09:29
Ik begrijp niet echt wat de "Mustaine V" nu zo speciaal maakt, weet iemand dat?

gerrekat
29 mei 2003, 09:42
Super lelijk was ie maar bij jackson gebleven!

HIj zou bijne op een DEAN gespeeld hebben maar aangezien ESP wat kapitaalkrachtiger is heeft ie waarschijnlijk meer geld gekregen daar, maar serieus ik vind die kop echt lelijk! die slagplaat ook bah!

Jammer....had graag een echt bekende DEAN endorsee gezien, maar dat komt nog wel!

Zijn Jackson model vond ik wel mooi!

Maiden Michiel
29 mei 2003, 10:08
Wat dacht je dan van michael angelo????????

gerrekat
29 mei 2003, 10:15
ja maar die is niet "echt" bekend, ik denk dat Eric petersson van testament en Dan Spitz (ex-Anthrax), Vince Neil, Rick Derringer en Pat Travers bekender zijn.
Maar ja er zitten geen "echte" toppers tussen ik heb dat eens gevraagd aan Elliott Rubinson de eigenaar, het ontbreekt ze egwoon aan financien alhoewel ze in de US meer gitaren verkopen dan bijvoorbeeld Jackson.

Ze proberen nog steeds Dimebag terug te krjigen heb ik het idee, ik weet zeker dat Dime weer DEans heeft maar hij mag er niet mee in ed openbaarheid treden.

Ik denk dat Megadave een leuke aanwinst was egweest alhoewel megadeth niet meer is.

Michael Angelo schijnt wel een van de snelste gitaristen ter wereld te zijn HAHAHAHA, Nitro zo heette zijn band toch

Negative K3 fan
29 mei 2003, 10:18
is die gitaar zo groot? mustaine klein? of ligt dat aan mij?

wel op zich een leuke gitaar, maar ik zal hem niet kopen.

Zhou
29 mei 2003, 10:50
Wat een idioot, die Dave Mustaine.
Eerst een beetje Megadeth cancellen omdat meneer zo'n last had van z'n arm met een of andere ziekte en intussen een nieuw contract tekenen en bezig zijn met een nieuw project, $ell out!!

of heb ik 't nou verkeerd?

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 11:04
en wat ik daarnaast nog idioot vind, is dat ie nu dus gewoon bij Jackson weg is, waar ie in principe al 20 jaar mee samenwerkt!!! schandalig gewoon. Het ontwerp is gewon gelijk aan de King V, wat ik plagiaat vind. al met al gewoon een kutstreek!

harrald

gerrekat
29 mei 2003, 11:35
Nou ja waarom hij is vrij om te staan en te gaan waar ie wil, ik vond zijn oude BC RICH BICH gitaren toch vet mooier dan alles wat ie nu heeft gehad!

Ik vind die ESP headstock echt superlelijk zeg!

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 12:00
wat ik bedoelde was om op zo'n manier te kappen, en dan zo via een achterdeur weer binnenkomen bij een merk met veel meer geld. Jackson is in hele korte tijd 2 endorsers (en niet de minste) aan ESP kwijt geraakt.
alexi van Children of Bodom en nu dan Mustaine

Soulflyhigh
29 mei 2003, 12:09
wat ik bedoelde was om op zo'n manier te kappen, en dan zo via een achterdeur weer binnenkomen bij een merk met veel meer geld. Jackson is in hele korte tijd 2 endorsers (en niet de minste) aan ESP kwijt geraakt.
alexi van Children of Bodom en nu dan Mustaine
Ja dat klopt en wat ik dan raar vind is dat het gewoon precies dezelfe gitaren zijn. Alleen staat er nu ESP op de headstock. Die headstock vind ik trouwens ook helemaal niet bij dat V-model passen. De gitaren CoB vind ik daarentegen wel weer heel mooi :-D

Static-M
29 mei 2003, 12:10
Er is maar één goede V en dat is een Gibson Gothic Flying V. Ik heeft gesproken. Ugh. Zie ook sig.

Soulflyhigh
29 mei 2003, 12:13
mmm Ik hou toch meer van de Jackson KV all the way! :-D :zz:

Ic3gl0vE
29 mei 2003, 12:40
wa
alexi van Children of Bodom en nu dan Mustaine

En ook Alexander en Henkka (zo heet die bassist toch?) van Children of Bodom. Maar dat kwam omdat de gitaren van Alexi gejat waren, Jackson nieuwe zou maken binnen een paar maanden, en toen de hele deal niet door ging omdat Jackson overgenomen was door Fender en Fender niets voor Children of Bodom wilde doen. Toen zijn ze uit noodzaak maar op ESP overgestapt...

Soulflyhigh
29 mei 2003, 12:48
wa
alexi van Children of Bodom en nu dan Mustaine

En ook Alexander en Henkka (zo heet die bassist toch?) van Children of Bodom. Maar dat kwam omdat de gitaren van Alexi gejat waren, Jackson nieuwe zou maken binnen een paar maanden, en toen de hele deal niet door ging omdat Jackson overgenomen was door Fender en Fender niets voor Children of Bodom wilde doen. Toen zijn ze uit noodzaak maar op ESP overgestapt...
Ik geloof dat Jackson nu het overgenomen is door Fender veel slechter verkijgbaar is in Finland. Volgens mij had dit er ook wat mee te maken.

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 17:04
zou wel kunnen. Fender is niet zo heel erg happig om Jackson te helpen. Ik heb al heel wat klachten gezien op het JCF forum over dat fender bezig is met de orders van Jackson van voor de overname ff 20% qua prijs op te schroeven. IN ieder geval zijn ze een beetje bezig om Jackson kapot te maken lijkt het wel.

Harrald

gerrekat
29 mei 2003, 17:26
fender heet geen trek in alle bestaande endorsements van Jackson ik bedoel een bandje als COB stelt tochj geen fuck voor voor een bedrijf als Fender, zelfs Megadeth verkocht nog maar weinig paten en zat niet meer op een major label!

Simpele conclusie een heleboel endorsements zijn beeindigd/afgeblazen!

Nu gaat iedereen naar de concurrent.......zou ik ook doen!

Anders Destium
29 mei 2003, 17:56
Het was de hele tijd wachten tot de overname zich ging laten gelden...

Marty Friedman is trouwens ook weg bij Jackson als we het toch over de leegloop gaan hebben. Het lijkt er HEEL ERG op dat Jackson vrijwel tot helemaal geen geld meer krijgt voor PR hetgeen een heel erg slechte zaak is. Bij Fender gaan ze er geloof ik nog van uit dat je product van 50 jaar oud zichzelf blijft verkopen, bij hun eigen gitaren werkt dit misschien maar bij andere niet :x

Ik vond trouwens die oude BC Riches van Dave ook cooler dan al die Flying V's... maar ik ben blij dat Megadeth is opgehouden, ik vond de laatste platen steeds minder worden (niet dat ik ze niet heb maar toch...). Countdown en Rust in Piece zijn hun beste albums vind ik, gevolgd door So far..., Peace Sells en Youthanasia. De rest zit hier een stuk onder, hoewel zelfs op de laatste CD nog een paar leuke nummers staan :)

Ik vind Killing is my business trouwens nog steeds een erg coole EP, vooral het metal is the message gehalte is erg hoog! Rattlehead, the Mechanix, Looking at the cross. Ahh, die prachtige nostalgie toch altijd

Andere lijstjes

Soulflyhigh
29 mei 2003, 18:01
Al al die metaldude's hun endorsements kwijtraken zouden ESP en BC Rich wel eens heel groot kunnen gaan worden. In de zin van veel endorsements en veel mensen die hun gitaren gaan kopen. Whatever we zien wel wat er gebeurt. Maar het zou toch zonde zijn als Jackson naar de vernieling wordt geholpen door Fender. Metal Rulez 8-)

Neals
29 mei 2003, 22:58
Fender en gibson willen of sell-outs zien, of gewaardeerde gitaristen (angus young, die van blink 182, ritchie blackmore, jimmy page) en daar past een mustaine niet bepaald tussen... Maar doordat de marketingsmachine van jackson naar fender moet, dat is een erg slechte set.

gerrekat
30 mei 2003, 08:31
Nee, Dave Mustain heeft bij voorbaat uitgesloten terug te keren naar BC RICH, nu heeft ie dit jammer vind het niets bijzonders!

Maar misschien speelt ie erg goed, dat mag wel he voor dat geld!


BC RICH is ook niet meer het bedrijf dat het was, is ook overgenomen, jammer zou liever een oude hebben dan de nieuwe die ze nu maken!

Maiden Michiel
30 mei 2003, 10:46
ja maar die is niet "echt" bekend, ik denk dat Eric petersson van testament en Dan Spitz (ex-Anthrax), Vince Neil, Rick Derringer en Pat Travers bekender zijn.
Maar ja er zitten geen "echte" toppers tussen ik heb dat eens gevraagd aan Elliott Rubinson de eigenaar, het ontbreekt ze egwoon aan financien alhoewel ze in de US meer gitaren verkopen dan bijvoorbeeld Jackson.

Ze proberen nog steeds Dimebag terug te krjigen heb ik het idee, ik weet zeker dat Dime weer DEans heeft maar hij mag er niet mee in ed openbaarheid treden.

Ik denk dat Megadave een leuke aanwinst was egweest alhoewel megadeth niet meer is.

Michael Angelo schijnt wel een van de snelste gitaristen ter wereld te zijn HAHAHAHA, Nitro zo heette zijn band toch

Misschien is hij niet zo bekend als anderen, maar hij speelt bijna alle gitaristen van de wereld eruit. Hij is ook niet voor niet shredder #1 geworden!!

gerrekat
30 mei 2003, 11:34
Ja dat is wel waar AHHAAHHAHAHAHA, hij is de snelste!

Neals
30 mei 2003, 15:28
Is het jullie misschien al opgevallen dat de gitaristen van de zogenaamde grote 5 bands(slayer, metallica en nu ook megadeth) allemaal een ESP endorsement hebben (king had een endorsement maar is terug bij BC Rich)
Je moet eens zien wat dat voor naamsvergroting dat gaat opleveren... Jaar of 5 verder en ESP is een echt grote jongen

Ibanez RuleZ
30 mei 2003, 15:33
op zich is dat wel ergens positief. momenteel heeft ibanez een beetje een monopoly in die markt, maar over een paar jaar zal LTD ook zeker gaan meespelen. Al moet ik wel zeggen: metallica is past simple en ze spelen al 15 jaar op ESP, ik vind slayer lachwekkend (en meelijwekkend) en dave mustaine vind ik ook een beetje zielig, al is het maar omdat hij bij jackson weg is.

dus och....

Harrald

Sicky61
30 mei 2003, 16:07
Er is maar één goede V en dat is een Gibson Gothic Flying V. Ik heeft gesproken. Ugh. Zie ook sig. heb je hem ook weer met die vage link :???: http://www.matthijsenterprises.tk/

Phoenix Rising
30 mei 2003, 19:16
Ja dat is wel waar AHHAAHHAHAHAHA, hij is de snelste!

Angelo is begonnen als Jazz gitarist en heeft tussen zijn 16e en 20e verschillende concoursen en prijzen als zodanig gewonnen. Hij is pas veel later metal gaan spelen dus hij kan echt wel meer dan alleen maar snel shredden zoals Rusty Cooley. Als je niet kan componeren word je echt niet zo bekend.

Bovendien vind ik Michael Angelo duizend maal cooler als gitarist dan Dave Mustaine, maarja thats me :D

Anders Destium
30 mei 2003, 22:17
Yngwie is ook best bekend geworden zonder echt goed te kunnen componeren :D

Phoenix Rising
31 mei 2003, 12:46
misschien is er dan ook nog hoop voor ons :wink:

Soulflyhigh
31 mei 2003, 12:53
Yngwie is ook best bekend geworden zonder echt goed te kunnen componeren :D
Kut cobain ook :-(

gerrekat
1 juni 2003, 13:52
Yngwie is ook best bekend geworden zonder echt goed te kunnen componeren :D

nou ja, zo slecht doet ie het niet, ik ben geen fan van hem en van zijn muziek, alhoewel ik wel een album van hem heb.

Maar ik zou zeggen voordat je zoiets zegt doe het zelf eens beter, we hebben het hier niet over een van de belabberdste componisten/gitaristen!

Maar hij blijft een arrogante eikel als ik alle verhalen mag geloven!

slayurrr
1 juni 2003, 14:05
mmm ik heb het nooit echt gehad op V modelle, ik vind ze er heel vaak lomp uit zien.
ESP hebben wel leuke gitaren natuurlijk en ik vind vind die kop van de ESP wel wat hebben. :o

King_Nothing
1 juni 2003, 16:27
mmm ik heb het nooit echt gehad op V modelle, ik vind ze er heel vaak lomp uit zien.
ESP hebben wel leuke gitaren natuurlijk en ik vind vind die kop van de ESP wel wat hebben. :o

vind je ook de kerry king modellen van bc rich niets?

Soulflyhigh
1 juni 2003, 16:33
mmm ik heb het nooit echt gehad op V modelle, ik vind ze er heel vaak lomp uit zien.
ESP hebben wel leuke gitaren natuurlijk en ik vind vind die kop van de ESP wel wat hebben. :o

vind je ook de kerry king modellen van bc rich niets?
Die vind ik wel weer vet maar ik heb liever Jacksons :-D

Anders Destium
1 juni 2003, 20:23
[quote=Anders Destium]Yngwie is ook best bekend geworden zonder echt goed te kunnen componeren :D

nou ja, zo slecht doet ie het niet, ik ben geen fan van hem en van zijn muziek, alhoewel ik wel een album van hem heb.

[quote]

Ik ben zelf een best grote Yngwie-fan, maar ik vind Concerto zijn beste en meest indrukwekkende album :)
Als je de muziek die hij zelf heeft geschreven vergelijkt met andere (solo)gitaristen van de eind 80er jaren vind ik toch dat hij het qua songwriting vaak moet afleggen, niet dat ik het beter zou kunnen natuurlijk (was het maar zo'n feest ;) ).

Zie bijvoorbeeld de albums Defying Gravity, Minds eye en the Maze van Vinnie Moore, Dragon's Kiss van Marty Friedman, Perpetual Burn van Jason Becker, Speed Metal Symphony (Cacophony) en zelfs de albums van Megadeth en Metallica vond ik vaak doordachter in elkaar zitten dan die van Yngwie. Het kan natuurlijk zo zijn dat het een en ander te maken heeft met het zware ongeluk dat ie heeft gehad...

Neals
1 juni 2003, 20:42
mmm ik heb het nooit echt gehad op V modelle, ik vind ze er heel vaak lomp uit zien.
ESP hebben wel leuke gitaren natuurlijk en ik vind vind die kop van de ESP wel wat hebben. :o

vind je ook de kerry king modellen van bc rich niets?
Die vind ik wel weer vet maar ik heb liever Jacksons :-D

De ultieme slayer-gitaar is een jackson met SS-stickers beplakt

Ic3gl0vE
1 juni 2003, 21:27
[quote="Ic3gl0vE"][quote=Ibanez RuleZ]
Ik geloof dat Jackson nu het overgenomen is door Fender veel slechter verkijgbaar is in Finland. Volgens mij had dit er ook wat mee te maken.

Dat was het probleem niet echt. Jackson heeft CoB gewoon keihard laten stikken en dat vonden ze niet zo leuk. CoB was ook eigenlijk dè band in Finland die Jacksons populair maakte en dan doen ze gewoon niets voor je terug...

King_Nothing
1 juni 2003, 21:30
mmm ik heb het nooit echt gehad op V modelle, ik vind ze er heel vaak lomp uit zien.
ESP hebben wel leuke gitaren natuurlijk en ik vind vind die kop van de ESP wel wat hebben. :o

vind je ook de kerry king modellen van bc rich niets?
Die vind ik wel weer vet maar ik heb liever Jacksons :-D

De ultieme slayer-gitaar is een jackson met SS-stickers beplakt

ss???????

waar staat dat voor behalve die moffenbeweging

wietse
1 juni 2003, 21:32
solid state

King_Nothing
1 juni 2003, 21:36
echt beginnersvraag, maar wtf is solid state? vaste staat?

Soulflyhigh
2 juni 2003, 10:09
Ik zou nog wel een Jackson Kv of een RR willen hebben :-D CoB Rules!

slayurrr
2 juni 2003, 22:21
nee die gitaren van kerry king vind ik ook niet echt cool der uit zien, die soloist en ESP van hanneman vink veel cooler met die bestickering van hem. :razz:

Soulflyhigh
2 juni 2003, 22:31
nee die gitaren van kerry king vind ik ook niet echt cool der uit zien, die soloist en ESP van hanneman vink veel cooler met die bestickering van hem. :razz:
Nee? Ik vind die BC Rich KKV met tribals er op er echt wel vet uit zien. Ik zou hem alleen niet kopen maar ik vind hem er wel ubervet uitzien. Maar toch liever een RR of KV

Neals
2 juni 2003, 22:43
ik zat fout

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 22:52
Ik zou nog wel een Jackson Kv of een RR willen hebben :-D CoB Rules!

biedt een absurd hoog bedrag voor mijn zeer weinig gebruikte (sparkle green, japan made) RR en hij's van jou. Inclusief Warwick RockBag. Actie is bij de 12e fret gemeten 3mm vanaf het fretboard (dus niet vanaf de fret :) )

Soulflyhigh
2 juni 2003, 23:27
Ik zou nog wel een Jackson Kv of een RR willen hebben :-D CoB Rules!

biedt een absurd hoog bedrag voor mijn zeer weinig gebruikte (sparkle green, japan made) RR en hij's van jou. Inclusief Warwick RockBag. Actie is bij de 12e fret gemeten 3mm vanaf het fretboard (dus niet vanaf de fret :) )
Hahah :-D Check even gitaar waar je GEEN geld voor hebt topic maat thanks anyway p.s. waarom wil je er van af?

Ic3gl0vE
3 juni 2003, 18:56
Ik zei niet dat ik er vanaf wil maar ben er nou ook weer niet zo aan gehecht ('t is m'n reserveplank) en voor een euro'tje of 1500 kom ik 'm graag langsbrengen.


Als het nog niet helemaal duidelijk is: De gitaar staat niet te koop maar zoals iemand al in een ander topic zei; alles is te koop voor de juiste prijs :)

Soulflyhigh
3 juni 2003, 21:41
Wil in dat geval m'n Ibanez RG 270 voor 600 euro overnemen? :razz:

gerrekat
3 juni 2003, 22:16
Probeer mij maar eens van mijn Blueburst ML custom USA af te praten HAHAHAHA, dan moet je wel een hele dikke bankrekening meenemen, maar het is waar als iemand me echt een absurd bedrag zou bieden zou ik hem wel verkopen.