PDA

View Full Version : MrCrowley cover



pasqual
10 oktober 2011, 22:45
Dit nummer spelen we niet vaak maar komt af en toe voorbij. Op verzoek gespeeld in een kleine kroeg met onze eigen backline en een kleine zang installatie. Niet super maar de sfeer was leuk.:cooler:
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=11123755&q=hi

Riky
11 oktober 2011, 13:53
Lekkere gitarist ben je! Gaaf geluidje ook!
Klinkt erg lekker ondanks dat de opname niet geweldig is.

pasqual
11 oktober 2011, 14:00
Dank je Riky:ok:
Gespeeld met een stratje op hals en brugelement.

Riky
11 oktober 2011, 14:02
Dank je Riky:ok:
Gespeeld met een stratje op hals en brugelement.

Dat dacht ik al. Je brug element klinkt wel erg strak. Humbucker?

Duhsjaak
11 oktober 2011, 17:26
Lekkere gitarist ben je! Gaaf geluidje ook!
Klinkt erg lekker ondanks dat de opname niet geweldig is.

Hi
Op coming out day (ofwel kom-uit-de-kast-dag) zeggen dat ie een lekkere gitarist is, mwah...

Ik heb daar niks tegen (ik vraag aan een hetereo ook niet wat ie uitvreet in bed), maar ik vind wel dat je dan moet laten blijken dat je het meent!


Overigens zit ik hier op een business centre op een compu die twee jaar ouder is dan God en ook nog zonder speakers of koptelefoon. Dus een reactie op de muziek volgt nog.

Vriendelijjke groet, Gus

benwave
11 oktober 2011, 18:54
Lekker man...heerlijk gespeeld, echt met ballen vooral dat laatste stuk

pasqual
11 oktober 2011, 20:56
Dat dacht ik al. Je brug element klinkt wel erg strak. Humbucker?

Nope, een single coil: tonerider pure vintage, net als de rest van de set.
Om lekker gas te geven heb je echt geen humbuckert nodig. Ik ben ook niet zo'n humbucker speler. Ik hou van de open tone van single coils. Hoewel er heus wel geschikte humbuckers zullen zijn.

@Gus: vol verwachting klopt mijn hart. Ik ben benieuwd;) ( Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Riky het hier niet over mijn onberispelijke uiterlijk heeft ) :chicken:

@Ben: thanks!

Mr. Dynamite
11 oktober 2011, 21:11
Gaaf, zeker het stuk met wah klink zeer vet :ok:

marx-7
12 oktober 2011, 14:29
Wil ik als broer zijnde toch even op inhaken.....

Perfect strangers : http://www.youtube.com/watch?v=XjOm7mYgmA4

Marc, wat mot jij hier??? je speelt niet eens gitaar.......nee, dat klopt:soinnocent:

Maar die minidisc opnamen zijn inderdaad stukken beter.

Mr. Dynamite
12 oktober 2011, 14:52
http://www.youtube.com/watch?v=PpoVXqwM8m4&feature=mfu_in_order&list=UL

Yeahh dat is vet! Wat voor amp of pedaal gebruik je hier?

pasqual
12 oktober 2011, 20:36
@Mr Dynamite: amp: Peavey Valveking 212, Delay, overdrive en ook gainkanaal van de Peavey.

Riky
12 oktober 2011, 21:03
Nope, een single coil: tonerider pure vintage, net als de rest van de set.
Om lekker gas te geven heb je echt geen humbuckert nodig. Ik ben ook niet zo'n humbucker speler. Ik hou van de open tone van single coils. Hoewel er heus wel geschikte humbuckers zullen zijn.

@Gus: vol verwachting klopt mijn hart. Ik ben benieuwd;) ( Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Riky het hier niet over mijn onberispelijke uiterlijk heeft ) :chicken:

@Ben: thanks!

Dat vermoeden klopt al verwachte ik een dergelijke reactie al wel;)
Vind dat je een strak scheur geluid uit je strat haalt, vandaar mijn vermoeden dat er een humbucker in het spel was.

pasqual
12 oktober 2011, 21:19
Luister maar eens naar Gary Moore: Corridors of power; ik weet niet beter dan dat hij hier ook standaard strat gebruikt. Hier heeft hij veel "bite" in zijn sound.
Ik hou hier wel van:rockon:

The Lo Lands
13 oktober 2011, 09:00
Begin sfeervol en dramatisch met het orgel. Als bandgeluid klinkt het lekker compact en overtuigend! Nummer zelf doet me niet zoveel en ken het eerlijk gezegt ook niet :) Gitaarsolo is erg fraai!!

pasqual
13 oktober 2011, 09:35
Bedankt! Orgineel is van Ozzy Osbourne met gitarist Randy Roads. Uniek geluid en stijl had deze gitarist. Check youtube maar eens ff.

The Lo Lands
13 oktober 2011, 09:44
Bedankt! Orgineel is van Ozzy Osbourne met gitarist Randy Roads. Uniek geluid en stijl had deze gitarist. Check youtube maar eens ff. Toevallig gister nog geluisterd naar een paar nummers van Ozzy zijn eerste twee solo albums welke opnieuw zijn uitgebracht. Black Sabbath met Ozzy vind ik top maar zijn solowerk doet mij toch iets minder. Smaak, smaak, smaak ;)

pasqual
13 oktober 2011, 09:54
I know: smaak.... Randy roads was een gitarist die een heerlijk gevoel in zijn spel legde en nog volop in ontwikkeling was. Helaas veel te vroeg gestorven. De magische leeftijd: 27 ( dacht ik ).

The Lo Lands
13 oktober 2011, 10:11
I know: smaak.... Randy roads was een gitarist die een heerlijk gevoel in zijn spel legde en nog volop in ontwikkeling was. Helaas veel te vroeg gestorven. De magische leeftijd: 27 ( dacht ik ). Zit nu naar een paar live nummer van RR te luisteren en inderdaad wat een talent!! Helaas niet in het rijtje van 27 maar nog wel veel te jong : (

Wiki: Randy Rhoads, voluit Randall William Rhoads (Santa Monica (Californië), 6 december 1956 - Orlando (Florida), 19 maart 1982) was een Amerikaanse virtuoze rock-gitarist die bekend is geworden als lid van de band van Ozzy Osbourne en door zijn eigen band Quiet Riot. Rhoads is op 19 maart 1982 op 25-jarige leeftijd omgekomen bij een vliegtuigongeluk.

Duhsjaak
14 oktober 2011, 02:54
Hi
Ik heb het altijd een onverklaarbaar fenomeen gevonden: Eigenlijk heeft onze vriend Ozzie verdomd weinig echt virtuoos werk geleverd en blijft onverminderd scoren bij publiek en mede musici.
Randy Rhodes of niet, ik vind de Mr. Crowley versie van Ozzie in ieder geval niet daverend gezongen.

Ozzie dumpen lijkt mij het andere uiterste, maar ik vind deze cover bijzonder dicht daarbij in de buurt komen.

Wil je een no. 1 Ozzie tribute poging wilt wagen? Dan ben je verdraaid goed bezig. Maar met zo'n bak talent en inzicht in hoe je goed lopende stukken muziek moet maken is er toch wel beter materiaal voor handen? Spul waar je meer in kwijt kunt? Is het niet tijd om eens een paar mooie eigen nummers te doen?

Ik vind het de hoogste tijd om jezelf de vraag te stellen of je niet meer tijd en energie zou moeten steken in je eigen koers, in plaats van dat je anderman's koers moet kopiëren.

Een nieuwe herfst een nieuw geluid of zoiets.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
14 oktober 2011, 06:27
Hey Gus, met deze band spelen we maar 30% covers en de rest ( inderdaad, 70% ) eigen werk. Ik heb hier al een aantal keren wat eigen werk gepost. Maar er komt meer aan want we zijn bezig met het afmixen van 9 nummers. Dus binnenkort post ik weer eens een liedje.

Duhsjaak
15 oktober 2011, 09:05
Hi
Ja, dat weet ik van het eigen werk.
En zeggen dat ik het veel beter vind te pruimen dan het origineel strijkt ook een aantal mensen tegen de haren in.

Maar eigenlijk wilde ik dat wel zeggen. Ach, ik heb gewoon nog effe geduld.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
15 oktober 2011, 13:46
@Gus:
Alleen eigen werk is naar mijn mening niet verstandig als je minimaal 2 uurtjes moet spelen en zul je toch covertjes erbij moeten hebben om de aandacht vast te houden. Als je een setje van 3 kwartier tot een uur speelt is dat een ander verhaal ( festival of voorprogramma ). Bij Mr Crowley is het wel leuk om te zien dat bij een aantal ( ouwe ) rockers een lichtje gaat branden. Als denkwolkjes zouden bestaan zoals in stripverhalen dan zou je kunnen lezen: he, dat is lang geleden... En zo ook bij Shine on you crazy diamond, Perfect stranger etc....

Duhsjaak
17 oktober 2011, 04:04
Hi
Ah..... op die manier.
Daar heb je vermoedelijk gelijk in. Ik heb op een goedmoedige manier geprobeerd te melden dat ik je originelen leuker vind dan je covers.

Ik had (heb nog steeds) trouwens een bloedhekel aan covers. Uitzondering bijvoorbeeld Who's blues van Jim Hall met een bijzonder uitdagend-heet-dat-tegenwoordig akkoorden schema, maar nog steeds zeer herkenbaar als blues.

Voor het doel tijdens gigs gebruikte ik B kantjes. Vaak waren B kantjes bagger, pure vullers. Maar soms waren de B kantjes juweeltjes die ook niet op de LP kwamen. En omdat iedereen zijn singletje wel een paar keer had omgedraaid, was er altijd een aha gevoel in het publiek, zonder dat je gelijk langs de maatlat van het origineel werd gelegd.

Zelfs nu ik aan het harnas van gigs ben ontsnapt, betrap ik mij nog steeds er op dat bepaalde B kantjes leuker zijn dan A. Voordeel: Tegenwoordig hoef je niet meer van je bed af om hem om te draaien. Het leven is veeeeel comfortabeler geworden.

Zo maar wat voorbeelden uit het hoofd/uit de schedel zegt Drs. P.:
High time baby + Don't want you no more - Spencer Davis Group
I go to sleep - Kinks
She don't care about time (met 'spontane' Jesu joy of men's desire solo) - Byrds
Candy and a current bun - Pink Floyd
Mr. You're a better man than I - geschreven door de drummer van Manfred Mann en opgenomen door de Yardbirds

Of bijvoorbeeld Wiggle that whotsit, heel leuk plaatje van de Hollies, dat volledig uit het collectieve geheugen is verdwenen, omdat het 100% totaal flopte.

Afijn, een gedachtengang waarmee je misschien wat kunt? Er zijn nu ook vast flipsides* waarmee je wat kunt.

Ze kennen het, vaak zonder dat ze het kunnen plaatsen. En het staat vaak gewoon in hun kast/computer/MP3 speler.

*Niet te verwarren met de Flipstand, een single van Jan Cremer. Die hij, volgens mij, volledig in afgetankte toestand heeft opgenomen. Geldt ook voor Oei oei oei, dat was me weer een loei van Johan Cruyff.
Je ziet, als het over muziek gaat, dan moet ik gewoon de rem erop zetten.

Ik blijf uitkijken naar je posts!

Vriendelijke groet, Gus